Väldigt dålig kundsupport på bredband2! För att de ska kunna åtgärda ett driftproblem, behöver du som kund hålla på att koppla en dator och felsöka med deras kundsupport. I mitt fall sa man att det inte finns något fel trots att jag varit utan internetuppkoppling/bredband i flera veckor under två tillfällen. Jag hade en dator som jag felsökte med men sedan ville man att jag skulle felsöka med en annan dator,. Eftersom min dator inte fick kontakt, och det enligt de, inte hittade något fel på vår uppkoppling så fanns det...
Bredband2
Om företaget
Bredband2 är en bredbandsoperatör som levererar bredband via optisk fiber i lokala nätverk (LAN), främst till privatpersoner i stadsnät, allmännyttiga hyresfastigheter och bostadsrättsföreningar, samt till företag. Bolaget är en av Sveriges största operatörer av internetaccess i fibernät till privatpersoner, med närvaro i över 130 stadsnät/orter från Malmö i söder till Luleå i norr.
137 omdömen om Bredband2
Varit kund hos dem mer än 10 år, flyttade till annan ort där jag inte kunde få samma erbjudande utan blev erbjuden ett annat som jag tackade nej till då det var för dyrt. Såg sedan att de hade annat erbjudande två månader senare och ville teckna. Får bekräftelse där det står helt annat dyrare pris och avslutar då efter 4 dagar, använder mig av ångerrätten. Då vill de ha betalt för en startavgift på 249 kr plus ersättning för dessa 4 dagar tjänsten varit aktiv. Girigt och högt oetiskt!
Har precis lämnat detta oseriösa företag. De lockar med lågt ordinarie pris och efter en månad höjs ordinariepriset och sedan efter någon månad sänker de priset igen, men då sänks inte priset för oss befintliga kunder utan vi får betala mer än ordinariepriset. Detta verkar vara återkommande när man läser tidigare omdömen. Det finns många bredbandsleverantörer idag, välj en annan mer seriös aktör som tar hand om sina kunder.
Usel och okunnig support. Lovar mycket med håller inget.
Min slutsats är att Bredband2 är genomsurt av girighet och deras service enbart är kapabel till att lura till sig dyrare avtal för kunderna. Antagligen systematiskt och finansierat av illa luktande pengar i grund o botten. Rent lurendrejeri. De flaggar med ca 5% lägre ordinariepris än konkurrenterna + 10% rabatt som jag hoppade på då jag precis fått en höjning från min tidigare internetleverantör. Valde deras kampanjpris med avtal på 12 månader. 1 månad in på avtalet höjs priset med 29%. Jag blir såklart frustrerad...
Tre felanmälningar och felsökningar på tre månader. Teknikerutskick för fortsatt felsökning och byte av fiberbox. Ingen information om kostnaden från Bredband2, varken på eget initiativ eller när jag frågar. Bredband2 säger att om felet beror på min utrustning (dator, router, nätverkskabel) eller mig, kan det kosta. Felet beror inte på något av dem. Sedan kommer faktura på 3394 kronor. Oseriöst företag!
Bedragare som iskallt ljuger o luras!!!! Tar mer betalt än vad man kommer överens om i samtalet o sen är man fast i deras klor…. bestrider man extraavgifter utöver månadsavgiften så stängs internet av direkt utan förvarning!! Flera samtal o olika besked varje gång…. ledsnar till slut o betalar in extraavgifterna via swishlänk i samtal med kundtjänst då det skulle gå snabbt o få tillbaka men får sen höra att det visst kommer ta lång tid ändå när man redan betalat……. lurad igen av dom på mer pengar o inget internet som funkar :-((
Snabba på sätta igång tjänsten men blev helt lurat. Betalar för 500/500Mbps men får 60/60Mbps
Beställde bredbandstjänst i Juni månad av Bredband2 för att av slutas den 17 Augusti. Säljaren rekommenderade att jag även skulle beställa en router för 125k/mån så funkar allt som det ska och det skulle vara lätt att göra felsökning om så var fallet. Lätt perfekt. Bredbandet kopplades in enligt önskan. Den 20e kom ett paket med routern. Då jag skulle installera den insåg jag att jag faktiskt inte hade någon nytta av den så jag ville returnera den tjänsten, men det var omöjligt då den fjortondagars ångerrätten hade gått...
Nya kunder premieras högre än befintliga kunder. För befintliga kunder höjs priset kontinuerligt. Var medveten om att du måste vara "icke kund" i minst 2 månader innan du tecknar dig hos Bredband2 igen. Om inte åker du på "startavgift" och får inte någon rabatt såsom "nya kunder". Välj hellre en annan leverantör som ser till att du får den mest prisvärda tjänsten och ser till dig som befintlig/gammal kund. Bredband2 har massa kampanjer som du som befintlig kund är med och betalar ett högre pris för.
Jag hjälpte en dam med att koppla in en tv-box. Internet fungerade inte. I 6 dagar påstod bredband på att de gav 100/100. Först sa de att det var Telias fel att TV:n inte fungerade, jag delade internet från min telefon och då fungerade boxen. De sa att de måste felanmäla till stadsnätet för det var troligen där problemet satt och behövde veta hur mycket internet som fanns. De fick veta det. De ville också veta vilken ip-adress som fanns på stället vilket var rätt svårt att få fram då inget internet fanns. Till slut anmälde...
Bedragare som försöker mjölka er på pengar
Katastrof företag. Någon månad efter man tecknat ett abonnemang så kommer det information om att de höjer avgiften då deras underleverantör höjt priset. Kan inte nog betona att rekommendera alla att undvika detta bolag.
Allt nedan med avsikt att hjälpa framtida kunder att undvika denna pest. Går inte att kontakta på någon standard epostadress (support@, info@, admin@, etc.. inklusive styrelse), endast uppsägning genom telefon. Detta säger inte lite. Nedan min uppsägning, minus personuppgifter: Hej du ärade supportperson, Detta är min formella uppsägning. Vänligen bekräfta uppsägningsdatum. Önskar dig all lycka och tack för din hjälp! :)
Beställde ett 100/100 bredband från bredband2 som skulle kopplas på samma dag som mitt bredband hos Telenor sades upp. Bredband2 lyckades av någon anledning inte koppla på bredbandet vid avtalad dag, så jag fick gå utan bredband i 5 dagar (inte jättekul när man har ett smart hem..). Efter 5 dagar bad de mig att ringa upp dem, varav det visade sig att de hade höjt priset från 269 kr till 349 kr (utan router), det priset vi avtalade om som fick mig att byta till dem som leverantör slutade alltså gälla innan de ens kopplat...
Beställde för över en månad sedan. När det är dags för inkoppling händer ingenting. Två dagar senare får jag kontakt med supporten som hänvisar till att det kan ta upp till fem dagar efter datumet man valt. ( Varför väljer man inte bara en vecka istället då för en dag? ) Plötsligt kommer ett mail om att min bostad inte uppfyller kraven. Ringer då igen och får besked att handläggaren gjort fel och att det nu är åtgärdat. Dock är priset nu närmare dubbelt så högt. Bredband2 skyllde på att nätavgiften var annorlunda jämfört...
beställer man bredband från ett visst datum så levererar de inte det datumet utan 1-5 arbetsdagar efter. Och om man ringer kundservice så är det för att de som sköter det har andra saker på sin tallrik. Aldrig mer Bredband 2
URUSELT. Varning för detta företag!!
sämta internetet jag någonsin haft, inget fel på levererad hastighet men anslutningen bryts helt oväntat i ungefär 10 sekunder. detta har resulterat i att jag DEMOTADE PÅ LEAGUE OF LEGENDS!!!!!
Modemet gick sönder (coaxial) men de vägrar skicka ut ett nytt, de vägrar också säga upp tjänsten utan skall ta betalt ändå tills uppsägningstiden går ut. Ingen kompensation, ingenting.
När jag beställer blir mitt startdatum samma som beställningsdatum. Hade inte flyttat in i den nya lägenheten, så jag ringer kundtjänst. Där säger man att det inte går att ändra med mindre än att jag får betala ytterligare en startavgift. Försöker sedan snarast nyttja min ångerrätt, men får goddag yxskaft till svar. Skickar även in skriftlig ångeranmälan, men ingen reaktion från B2. Efter en trevligare person på chatten får jag äntligen tala med någon som ifrågasätter kundtjänsts ointresse att ändra startdatum. Får sedan...
Riktig dålig kundbemötande, fick kontakta konsument verket då dom fakturerade för router som jag inte fick. Riktigt dåliga.
Felanmälan ta extremt lång tid att lösa. Jag gjorde fel anmälan 24/04 och det är fortfarande ingen internet hemma, och de vet inte när problemet kan lösas. Felanmälan säger de själva att det ska vara fixat mellan 1 till 5 arbetsdagar men det är inte sant.
När jag fick en spontan höjning 1 och en halv månad efter tecknat avtal så menar dom på att dom har rätt till det trotts att jag kommit överens om ett pris som ska gälla i 12 månader. När jag ber om ljudfilen så vägrar dom skicka den men kräver mig ändå på pengar och startavgiften. Och ingen reklamations avdelning eller chef kontaktar mig trotts att jag bet om att få prata med dem.
Företaget ersätter dig inte om deras tjänst inte fungerar för dig. Hade ett 4 dagar långt avbrott i tjänsten vilket dom ansåg vara för kort tid att vara utan bredbandsuppkoppling för att kunna bli kompenserad. Jag finner det mycket märkligt att man skall behöva betala trots utebliven leverans. Här hade jag räknat med lite mer tillmötesgående hanterande.
Extremt dålig kundsupport. Har efaktura men i samband med att de bytte betalsystem slutade de dra pengar och därför blev räkning obetald. Men inte skickade de något SMS innan det gick till inkasso. Försökte få kontakt med kundtjänst via den meddelandeQfunktion som finns på "mina sidor" men alla meddelanden bara ignorerades trots att det var brådskande ärenden om hur man fick den nu betalda fakturan att dra tillbaka inkasso. De var billiga, men det är värt några tior mer i månaden att få något som klarar av det mest grundläggande som att skicka fakturor och svara i sin kundtjänst.
Sämsta blyg företaget jag någonsin stött på. Orimligt lång tid att koppla på tjänst, håller inte utlovad hastighet, vägrar felsöka och lägger skulden på andra. Ett blufföretag med en ”ung” support som sitter med händerna bakbundna och bara kan bolla problemet tillbaka på kunden. Tillsynes helt oförmögen att vilja vara tillmötesgående eller att vilja hjälpa sina kunder. Wi-Fi fungerade fint tills bredband2 började leverera sin bredbandstjänst, då tappade wi-fi uppkoppling till internet. Går ej att få wi-fi att fungera, får...
Trogna kunder kan betala upp till dubbelt så mycket mot vad en ny kund gör Är man inte snäll/tacksam mot trogna kunder får man hoppas dom lämnar, likt mig
Katastrof Lurar folk på avgifter som inte finns, använder ångerrätt inom 14 dagar vilket dom godtar men skickar faktura och kräver betalt för startavgift trots att den inte finns med i avtalet. Bestrider men detta bekräftar dom inte. Känns rent av som att dom satt i system att lura kunder, rena bedrägerier. Påhittade allmänna villkor som inte har stöd i lagen. UNDVIK, ANMÄL!
Välj annan aktör!! Bredband2 tar inte hand om sina trogna kunder i kombination med en fruktansvärd dålig kundservice utan egen beslutsrätt.. En prishöjning sker i början 2023 vilket leder till att jag betalar 45kr/månad över deras eget marknadspris som befintlig kund och nu i början 2024 vill de höja med ytterligare 50kr/månad.. Pratade med kundservice och blev igår lovad kampanjpris i 6 månader för att sedan gå över till marknadspriset resterande 6 om jag band i 12 månader.. När jag sedan tagit beslut att gå vidare...
Marknadsför ett kampanjpris som man direkt efter tecknat avtal chockhöjer pga "ökade kostnader". Sunkigt beteende. Tvingar även kunden till att ha pappersfaktura första månaden så att de kan ta ytterligare 39 kr från en.
Kort tid efter att man tecknat så höjer de priset med ca 30%. Det tar en evighet att säga upp skiten, så se till att aldrig bli kund på detta ohederliga skitföretag. Glöm inte att fakturan också kostar att få. Även om du säger att du vill ha den med e-post.
Välj en annan aktör. Jag trodde jag betalade ordinariepris men ser att jag i 1,5 år betalat högre än deras ordinarie pris. De har alltså höjt enbart för sina befintliga kunder men behållit ordinarie pris för nya (och ibland kampanjpris för nya kunder men det är inget konstigt). Ingen respons vid kontakt heller utan de anser nog att de kan behandla sina kunder hur som helst. Naturligtvis är allt engagemang uppsagt med dem, vilket gör att de åtminstone på mig tappar mera än det dom tjänat på sitt bedrägliga beteende.
Sämre finns inte… problem med att bli kund, dålig internet samt problem med att säga upp. 1v senare har de fortfarande inte lyckats koppla ur..
Jag har varit utan Bredband i 3 veckor dom skyllde på Stadsnätet ( Telia, Skanova) men felet ligger hos Bredband 2, vilket dom inte kan lösa, urusel Kundtjänst , saknar helt kunskap och kundbemötande, ber om att tala med någon Chef på företaget, får svar att det inte är möjligt, Avrådes att ha med detta Oseriösa Företag att göra
Värdelös kundservice. Lång hanteringstid för påkoppling trots att det enbart handlar om ett par knapptryck i ett system. Min förra operatör kunde automatiskt koppla bort mitt internet, men Bredband2 kan tydligen inte schemalägga nya kunder. Inte konstigt att de har så dåligt rykte.
Har också upptäckt att jag betalar mer än "ordinariepris" i samband med att jag skulle kolla över avtal. Inte enkelt att se hur man ska göra för att säga upp avtal.
Upptäcker av en slump att jag som kund sedan 8 år betalar betydligt mer än ordinariepris för min tjänst. Kundtjänst meddelar att dom aldrig sänker när marknadspriser går ner, men höjer när dom går upp. Så nej jag rekommenderar inte detta företag
De vägrar felsöka eller hjälpa till med fel jag har. Har bredband från dom via fiber med en svarstid på ungefär 300ms vilket är VÄLDIGT dåligt. Enligt dom ser dom inget fel och tänker inte felsöka vidare och tänker inte kompensera mig för att min bredband inte fungerar att använda. Väldigt dålig support som inte visar något tecken på att dom vill hjälpa till
De kan inget om mobiler, men lesserwissern påstår sig veta att det inte går att koppla in en utan router. Det går visst med en USB-C to gigabit Ethernet adapter. Den har sålts sedan 2017, men Bredband2 påstår fortfarande efter sex år att man måste ha dator för att koppla utan router. De vill ha IP- och MAC-adressen vid en felanmälan, de går bara att få fram utan router. Unvik detta företag.
Beställde 500/500 till bättre pris än alla andra. Skulle ta 1-5 dagar att koppla in, och inklusive lite bekymmer pga någon blockering från tidigare leverantör, så tog det totalt 5 arbetsdagar. Supporten var bra, trevlig och upplevdes kunniga. Tyvärr är det 1-5 dagar som gäller för precis allting, inklusive supportärenden så trodde jag skulle få vara utan länge. Men det gick fortare än väntat och plötsligt fungerade det. Mäter nu upp 500+ Mbps i båda riktningarna. Nöjd så här långt!
Bytte från Bredband2 till Halebop via Bredbandsval då Bredband2 höjde priset. Jag gjorde misstaget att missa att säga upp avtalet hos Bredband2 och har dessutom missat att jag fortsatt betala för tjänsten då det gick på autogiro. Bredband2 vägrar betala tillbaka för de 7 månaderna som de inte levererat något men ändå fakturerat. De har rätt tekniskt me jag anser att det är moraliskt förkastligt. Så undvik detta företag.
Känns som att ha med djur att göra
Bytte till Bredband2 i november-23. Jag måste säga att jag är imponerad över tydligheten i kommunikation till mig. Denna sker operativt via sms. Har aldrig tidigare fått meddelanden såsom "nu är tjänsten aktiv", "din faktura har kommit", "byte till e-faktura har genomförts". Tjänsten är lika stabil som vilken operatör som helst. De följer det avtal jag ingick vad gäller pris och villkor. Jag tror många tidigare omdömen är gamla här så frukta ej!
Uruselt. Haft trassel med internet ett halvår utan att få hjälp. Tusen samtal med support, olika personer varje gång. Sagt upp nu och gått över till Telia som hjälpt oss utan dröjsmål.
Absolut SÄMSTA företaget jag har varit med om. Hade gett dem en 0 om man kunde!!! Jag har haft bredband2 som internet leverantör sedan sommaren 2023, den 1 Oktober skulle jag flytta till en ny lägenhet så jag gjorde en flyttanmälan där jag fick bekräftat att internet skulle börja gälla den 1 Oktober. Dagen efter var det inte igång så jag ringer kundtjänst och uttrycker oro då mitt internet inte har dragit igång och då jag arbetar hemifrån så kräver jag såklart fungerande internet. Jag berättar att routern inte lyser, vilket...
Oärliga och falska, vid problem med bredband/helt avstängt så samarbetar dem med Bluecom och bor du utanför stan så kostar dem ej på tekniker under helger så ni kan vara utan internet i 1-2 veckor utan kompensation. Dem fixar internet till slut och så fort det är i gång igen så väntar dem 1-2 dagar och när dem vet att det fungerar igen så kontaktar deras kundtjänst dig och skriver "vi har sökt men inte hittat något problem med din anslutning", för dem vill inte ge dig bevis så du kan begära kompensation för en tjänst som...
Faktura 5799-14885354 Förfallodatum – 2023-04-27 Denna faktura missade jag att betala, men fick på SMS en påminnelse från Bredband2 2023-05-15 som löd: ”Hej! Vi vill påminna dig om att vi inte mottagit betalning för faktura 5799-14885354 med förfallodatum 2023-04-27. En påminnelseavgift på 60 kr har därför tillkommit. Slipp fler extra kostnader och undvik nedstängning av din tjänst genom att betala din faktura direkt.” Detta är då uppenbart deras påminnelse. Fakturan betalades omgående. Detta till trots så får jag 2023-05-19...
Gick det inte sätta mindre än ett plus? Jag hade gett Bredband2 minus 10 om det gick. Herregud vilken dålig service alltså.... Jag beställde 250/250. Men jag får bara ut ca 5 mbit/s. Dom svarade bara att det är nog din router som är dålig, köp nya konvertingskablar och anslut istället direkt in i din laptop... Asså man blir ju mörkrädd... Jag köpte helt splitter ny router för 1 månad sedan för 3000:- ( den ska klara 500mbit/s ) SÅ jag tvivlar på att det är den som är trasig. Sån tur väl va så hade jag 14 dagars öppet köp. Så jag har nu stängt av bredband2
Sa upp bredband2, då tog dom bort efakturan och skickade ingen pappersfaktura istället. Så jag missade betala den och fick en påminnelseavgift på 60kr. Riktigt uselt, skaffa inte bredband2.