Servicearbetet kan jag inte bedöma, än. Har väntat sedan 26/8 en plastlåda som jag skulle få inskickad till mig att kunna skicka kaffemaskinen på service. Ringer o efterlyser lådan varje vecka o varje gång får jag samma svar; den kommer början av nästa vecka. Väntar fortfarande. Kanske inte värt att vänta! Kanske jag köper en ny kaffemaskin, men inte Siemens.
BSH Hushållsapparater AB
Om företaget
Welcome at BSH Bosch und Siemens Hausgeräte GmbH. Making home life more convenient. We offer household appliances of outstanding quality, design and performance thoughout the world.
16 omdömen om BSH Hushållsapparater AB
BSH skickade servicetekniker dagen efter jag först ringde om ett dött kylskåp. Teknikern fixade felet snabbt och utan problem.
Varning för detta företag som tyvärr kontaminerar bra produkter som Siemens i mitt fall. Luckan till min diskmasin gick sönder, BSH kontaktades för reparation. Totalt bokade BSH 7 st besök varav 4 st genomfördes. Den förste montören var bra och lagade luckan tillfälligt, denne skulle senare återkomma och utföra en permanent reparation. Avbokningar pga dåligt väder och materialbrist aviserades. Vid ett bokat besök dök ingen upp alls... Vid det sista besöket skickar BSH ut två stjärnmontörer för att reparera skadan. De påbörjar...
Hade en servicetekniker som skulle reparera köksfläkt. Han satte dit en klaff, som inte gav någon förbättring alls. Tekniker meddelade att jag då kunde reklamera komponenten till ”reklamationer@bshg.com”. Tekniker ville gärna att jag skulle testa med nya filter som skulle levereras dagen efter. ”Om filtren inte bidrar till att fläkten funkar då? frågade jag” Då meddelade tekniker att jag kunde reklamera även dem. Blev tyvärr ingen förbättring med nya filter. Dokumenterade detta med video och skickade detta till Bosch....
Fantastiskt bra och trevligt bemötande av reklamationsavdelningen, Kent som jag haft kontakt med har verkligen gjort allt för att jag som kund ska vara nöjd! Även felfri leverans av ny vara! Världsklass!!
Varning! Varning! Köp inte Siemens eller Bosch! Jag ser att det varnats för Bosch här. Detsamma gäller Siemens som också handhavs av samma företag. Vi har haft tre tekniker! här och problemet kvarstår. Vi har en ny häll där fläkten inte fungerar. Första teknikern kom ut och ställde sig och tittade på köksön. Sa därefter utan att ha gjort en närmare undersökning att det var elektrikern som kopplat den fel och gick. Nästa gång kom en tekniker som hade ont i ryggen och inte ville ha sådana jobb som att lyfta upp en häll....
Bokat in tekniker för felsökning ugn. Tekniker kommer, ifrågasätter först användningen av ugn, "vad lagar du i din ugn". Föreslår mig kontakta min försäkring eller köpa en ny ugn. Allt detta innan han ens tittat på ugnen. Han gör därefter något, tycker inte det är något fel på ugnen. När jag gång på gång uttrycker att ugnen inte funkar som den ska och att jag har 5 års garanti svarar tekniker med att jag ska köpa ny. Jag säger då att jag ska skriva en recension om teknikerns bemötande och vilken servicenivå Bosch har. Att...
Tekniker åkte hem, blev insläppt skulle fixa en ugn. På fråga om han hade reservdelar var svaret: ja! Kom hem, inget var fixat, vad gjorde han i två timmar, ingen feedback vad som hänt eller komma hända. När jag ringer kundservice är svaret: vi kan boka in en tekniker om 1,5 vecka...
I first contacted BSH end of May regarding a broken washing machine. After three visits plus two cancelled appointments where they unsuccesfully tried to repair the machine I decided to ask for a complete reclaim of the machine (their suggestion that I went through them rather than the point of sales). Now I've tried to get an answer from them for an entire month but the only answer they can deliver is an excuse to why it is taking so long. If your Siemens appliance breaks down it's hard to avoid them but I would probably...
De gånger jag haft problem med mina Siemensprodukter har jag varit i kontakt med BSH vid fler fällen. Jag tycker de alltid har hittat lösningar och skickat personer som verkligen varit extremt kunniga och trevliga. Jag har de senaste 15åren endast valt produkter från BSH (Neff, Siemens, Bosch, Gaggenau) just för att jag vet att skulle problem uppstå hittar de alltid en smidig lösning. Jag kan inte annat än rekommendera BSH starkt.
Bokar tid för service den 20:e augusti reservdel tar cirka en månad. Sedan ringer teknikern 30 minuter innan besök och säger att han måste avboka för att reservdelen saknas. Har alltså stannat hemma helt i onödan. Det ska iallafall ombokas omgående. Det ombokas FEL så när jag får kallelsen efter en vecka står det att nästa besök är om två månader. När jag försöker kontakta dom via telefon har dom tekniska fel och kan inte framkopplas på två dagar. Dom ursäktar sig och bokar om till den 22:a september. Den 21:a september...
Har dessvärre inga goda erfarenheter av de jag varit i kontakt på detta företaget. Otrevliga, noll intresse av att vilja samarbeta och håller absolut inte vad de lovar. De tar inte ens tiden att lyssna på kunden. KÖP INTE varor från BOSH då detta företag som sköter deras reklamationer osv är värdelösa!
Väldigt dålig kundservice. Får en att aldrig välja siemens vitvaror igen
Vår behållare till mixern hade spruckit och utan synpunkter och långtgående mailkonversationer skickar nu BSH en ny till oss. Bra kundservice och bra goodwilltänk!
Varning för detta företag (Bosch) Serivceföretaget Bosch home appliance. En tvättmaskin som behövde ny plastdetalj i trumman slutar i ett servicebesök utan reservdel men med betalterminal i högsta hugg. Trots åtskilliga e-post om att service var beställd inklusive material, så bemöts vi av ett repeterande svar. Det framgår utan minsta tvivel för oss att företaget har gjort business i att åka på "servicejobb" i första hand enbart för att fakturera tid och i andra hand för att göra service. Efter att vi bokat...
Avråder er från att köpa en diskmaskin från BSH Home Appliances (SIEMENS) då SIEMENS maskinen tyvärr inte har någon torkförmåga alls och all disk måste handtorkas och inget av råden från SIEMENS servicetekniker hjälpte, måste dock säga att jag fick väldigt trevligt bemötande från SIEMENS servicetekniker annat var det från SIEMENS reklamationsavdelning som var oerhört otrevliga och försökte bortförklara problemen med allt som SIEMENS serviceteknikern redan hade rått mig att göra vilket ej hjälpte som jag även påpekade för...