Gräsligt dålig service! Extremt långsamt och opålitligt. Idag var absolut sista gången jag hade med de att göra och jag kommer bojkotta företag som använder sig av de. Med vänlig hälsning, Felicia
Budbee AB
319 omdömen om Budbee AB
Konstant strul, utan en tendens till assistans av deras kundtjänst. Standardsvar utan ett faktiskt konkret svar på frågor man har. Kan du undvika dem så gör det, PostNord är 1000 gånger bättre och håller utlovade leveransdagar.
Mitt paket levereras inte efter 17 dagar då paketet registreras hos Budbee den 16 sep. Idag den 1:a okt. Efter klagomål så skickades ett meddelade för hämtning via mejl. I meddelandet ska jag klicka på en länk och identifiera mig med bankid. Det gjord jag och det händer ingenting. Väl på butiken vid boxarna, sa expediten att Flera kunder misslyckas att hämta sina paket Budbee har problem. Jag ringde igen Buddbee som menar att det är fel med mitt bankid. Att jag ska försöka med annat bankid,
Utan konkurrens Sveriges absolut sämsta budföretag. Leveranstiderna tycks sättas av en överoptimistisk slumptalsgenerator och leveransplatserna studsar runt som en boll i ett flipperspel. Ett företag helt utan existensberättigande. Undvik!
Budbee ändrade själva leveransadress till ny box på annan butik, med öppettider som inte funkar alls för mig. Dessutom på ett smockfullt H&M där 2 av de 3 i personalen jag frågade inte visste var boxarna var. Jag hittade till slut boxarna innanför kvinnounderkläderna på 2a vån (Lund), istället för direkt innanför dörren dit jag beställt paketet. "Levereras till ett ställe med det schema som passar dig"?? Bullshit!
Väntade på ett paket med ömtåligt innehåll. Paketet levererades trasigt, med smuts på (hundbajs?) och alldeles repigt. Bara att slängs allt i soporna. Så äckligt. Ingen kompensation från Bubee när jag kontaktade dem om detta. Hur kan man med att lämna över ett sådant paket till kunden?
Sämsta företag ever !!!! Alltid förseningar och ingen uppdatering ! När man ringer dom typ ” aaa men du måste räkna med lite förseningar……. trafiken etc ! 👇
Sämsta jag varit med om. Aldrig i tid och man betalar extra för det.
Ändrade leveranstid/dag fem gånger. Fick paket tillhörande en annan person. Satt i telefonkö i 35 minuter innan samtalet avslutades, och på den tiden hann det bara gå från köplats 4 till 2.
Istället för quest 3 fick jag ett par barnskor och en kjol från HM!! Fick fel innehåll i paketet: Beställde meta quest 3 headset från komplett.se och leveransen skulle ske 6 augusti, föraren vände när jag stod och väntade, ringde budbee och försökte få en förklaring men dom bara hänvisade till en ny leveransdatum. 7 augusti kom en annan förare, lämnade av ett paket som innehåll fem stycken öppnade plastpåsar och ett par kläder från HM, en kjol och ett par barnskor, som var nedtryckt i paketet. Budbee hänvisar till...
Levererar inte som utlovad. Hänt flera gånger att jsg behövt stanna hemma och vänta utan att ha fått paketet. Blivit väldigt dålig på senaste tid, skärp er!
Bokade budbee via Sellpy för upphämtning av varor. Föraren som skulle hämta paketet har uppenbarligen inte läst instruktionerna jag angav för att möjliggöra upphämtning (t.ex. portkod, våning). Dessutom ljuger föraren i sin logg där persok skriver att personen har försökt kontakta mig flera gånger trots att de inte har gjort det. När jag försöker boka om hakar hemsidan upp sig så det inte går. Kundtjänst var mycket svår att nå och man måste skriva via chattrobot först. Det var med andra ord ingenting som gick rätt med denna upphämtning.
Värdelösa som inte kan leverera i tid eller återkopplar!! Välj aldrig detta bolag
Värdelöst! Det är så fascinerande när man tittar på budbees reviews på trust pilot 137 866 varav 76% är 5/5 och så tittar man här. Budbee marknadsför sig som ”snabb och effektiv leverans” har nog inte varit med om att jag fått ett enda paket i tid de senaste två åren och så blir man inte informerad om det? Så sitter man i kön till kundtjänst och de kan ju inte göra någonting mer än att ta emot all negativitet. Tycker synd om dem men man får ju ingen hjälp alls ändå så varför finns den ens?! ”Är den försenad så ska...
Budbee har tappat bort mitt paket, och det jag beställt är slut hos leverantören. Jag är så oerhört irriterad och kommer aldrig välja att leverera med budbee igen.
Precis som jag misstänkte tappade Budbee bort mitt paket från H&M. Började misstänka detta redan när de började skjuta på leveransdatum och tid för boxleverans i och med att jag (försent) läst tidigare omdömen. Var snabb med att kontakta H&M direkt istället för Budbees kundservice då jag vet att jag hade blivit hänvisad dit ändå. Fick då till mig precis som jag skrev ovan - Budbee har tappat bort mitt paket. ”Tappat bort”. Man kan tro vad man vill, men som många andra noterar: det blir aldrig Budbee igen.
Förseningar, felsortering, uselt företag.
Jag skulle hellre dö en plågsam död än att beställa via budbee igen! Riktigt uselt är en komplimang emot hur värdelös och inkompetenta företaget är!
...Paketet packat i bilen, leverans på väg. Kl.21 kommer meddelandet om att det är avbokat pga tidsbrist. Ringer kundservice dagen därpå, sitter i tel.kö över 30 min. Får då veta att det paketet är på terminalen och inte körs ut med dagens körningar utan först efter helgen, troligtvis på måndag. Alltså, det som blir avbokat på torsdag prioriteras inte ens dagen därpå, och sen är det helg... nya tag på måndag så får vi se då. Men ingen garanti att det inte avbokas igen. Kommer aldrig välja budbee för lev. igen.
Alltid försenat. Det är lika trist varje gång det är budbee som är gratisalternativet för frakt för det är alltid strul.
Mitt paket är försenat och leveranstiden flyttas fram hela tiden! Långa väntetider till kundservice som lovar leverans dagen efter men sedan flyttas leveransen fram 4 dagar… Budbee uppmuntrar kunden att byta skåp för snabbare leverans men vid kontakt med kundservice menar de att de bara skjuter fram leveransen pga etikettbyte….De hävdade till och med att det var mitt fel att leveransen blev sen eftersom jag bytt skåp men jag gjorde ju bara som jag blev ombedd!! Kundservice sa att det i princip kunde ta hur lång tid som helst...
Fruktansvärt kass handläggning av paket. Skjuter upp leveransen konstant flera gånger per dag, men paketen dyker aldrig upp. Ringer kundtjänst och får urusla svar, skyller ifrån sig på avsändare. Stackarn som svarar i kundtjänst håller på att pissa ner sig direkt man frågar att paketen inte dyker upp. Verkar vara rätt vanligt att de får höra det i kundtjänsten. Tack och hej. Aldrig mer budbee som leverantör till något. Ja kanske vykort som man vill ha en försening på någon/några månader.
Var i kontakt med Budbee tre dagar sedan då leveransen skjutits upp två gånger pga av tekniska problem. Personen på kundtjänst beklagar att leveransen blivit försenad, men att detta beror på att valt skåp var fullt! När jag påpekade att det, enligt spårnings länken betydde på tekniskt fel blev det tyst några sekunder och hon sa sen att scannern varit trasig. Hon lovar att min leverans skall lämnas till ett annat skåp och att den ska bli prioriterad. När jag lagt på visar spårningslänken att leveransen skall ske 29/6....
BudBee aldrig mer, nu är det dag nummer 20 att jag väntar på min leverans. Pratat med kundcenter lovar guld och gröna skogar men tyvärr paketet kommer inte. Paketet , enligt den otrevliga tjejen, befinner sig i Borås men de kan inte levererar pga finns inga lediga skåp????????????? Hallo ? I alla fall aldrig mer.
Sämsta företaget nånsin. 16 dagar och ingen leverans . Varje dag flyttas leverans till imorgon. Orsaken- 5 stora skåp som uppenbarligen inte räcker till. Ert j-a problem, kör ut mitt paket, visa lite service Använd aldrig Budbee är min rekommendation
Shit detta företag är helt klart det sämsta. 2 gånger ändrades tiden på mitt paket. Senaste tiden var 22 juni 2024 och nu när jag kollar några dagar senare så har tiden ändrats till 19 juni kl 17.00, men datumet just nu är 22 juni 2024. Det kanske är så att jag får paketet 19 juni 2025 kl 17 00 😀 Jag kommer inte beställa varor från företag som endast använder detta pajasföretag till att leverera paket.
skit företag! jag skulle fått min paket för 1,5 vecka sedan och ännu ej fått då dom bara drar ut på tiden skriver man på chatten får man inget svar. ringdd tillslut visade sig att paketet bara ruttnar i terminalen ocg det kommer ta ytterligare 5 dagar och få den..om jag ens får den. Idioter! hemsk företag! kommer aldrig välja budbee igen och rekommenderar inte det till någon!
Beställde en vara från Kicks och snabbaste leverans var med Budbee till ett av deras skåp. Beskedet var att det skulle komma idag vid 13-tiden. Nu går jag in på deras app för att se om det fortfarande stämmer, vilket det så klart inte gör. Leveransen skall nu ske först den 29/5: TRE dagar senare än utlovat. Och inte en notis, sms eller mail om förseningen. Det här var absolut sista gången jag kommer att välja detta skitföretag.
Hej Alla! Jag vill börja med att varna er för det tragiska jag varit med om idag. Igår bokades min leverans om dvs att min leverans skulle anlänt idag mellan klockan 20-21.Så just idag så befinner jag mig på en förlovningsfest med nära och kära, jag smiter ifrån för att vänta på mitt paket och klockan 21 blir min leverans avbokad! Hela min kväll förstördes då jag satt hemma i 2 timmar och väntade på att det ska anlända medans jag missar den stora delen av kvällen, jag fortfarande så fruktansvärt arg. Detta är under all...
Jag bokade en retur till H&M via Budbee och betalade extra för att få en viss upphämtningstid. Det var viktigt att få returen hämtad en viss dag då jag skulle resa bort dagen efter och dessutom ha fyra personer som skulle låna min lägenhet så jag kunde inte ha en stor kartong hemma. Jag fick ett SMS om att nu var upphämtningen nära. Strax därpå får jag ett SMS från Budbee där det står att föraren har försökt ringa mig utan resultat och att upphämtningen därmed avbokats. Jag blev chockad eftersom ingen hade ringt mig, jag...
Avbokar leverans varenda gång. Min senasre hemleverans har ”avbokats” 3 gånger. Sämsta leveransföretaget. Undvik.
Tappar bort expressleveranser. Kundtjänst slänger på luren i örat.
Sveriges mest Ursula fraktföretag. I 2 veckors tid så har mitt paket åkt mellan Borlänge - malmö. Fram och tillbaka. För en vecka sedan så lova dom att de skulle levereras och de skulle då gå som manuell hantering bara för att de inte skulle bli fel igen, men de blir det. Lägg ner budbee en gång för alla. Alla som jobbar där verkar va efterblivna på riktigt. Fyfan. Anlita ALDRIG dessa
Beställde glasögon via Synsam men fick en sten levererad i paketet. Pissar på mig när jag vill ha data och uppgifter om vart det kan ha gått fel. Tjuven hyllas & och brottsoffer får stå för notan i vanlig ordning. Finansierar kriminalitet mot min vilja.
Riktigt usel budfirma. Hur dom får andra företag att använda sig utav deras tjänster som i sin tur erbjuder sina kunder leverans med Budbee är för mig en stor gåta! Hädanefter efter kommer jag sålla bort alla företag som använder sig av Budbee som leverans möjlighet och välja ett annat konkurrerande företag istället, för Budbee består av ett helt gäng inkompetenta neandertalare!!!!
I särklass det sämsta företaget att ha och göra med. Skräpservice, dryg personal, lång telefontid, borttappad packet och ingen hjälp får man. Det är såpass illa att om jag nästa gång ska beställa från en hemsida som enbart levererar med budbee så kommer jag beställa en annan produkt från en annan hemsida. Hade man kunnat ge -5/5 så hade de fått det, rekommenderar inte alls!
4 dagars försening av leveransen och tiden ändras fortfarande. Första och sista gången jag väljer denna alternativ
Var utomordentligt bra i början, numera direkt bedrövliga på att leverera på utsatt datum och inte sällan 3-4 dagar efter hemleverans utlovats. Detta även helt utan feedback om när leverans ska ske, när man ändå ser att de mottagit varorna ifrån leverantören.
Jäkla skitbolag!!!!!skjuter upp leveransdagen hela tiden utan avisering och skyller på vädret trots att det är strålande sol. När man chattar med kundtjänst så är det ingen som svarar trots snabb utlovad svarstid. Det värsta är när man ringer kundtjänst så blir man lovad kompensation och hjälp om paketet uteblir en dag till. När paketet väl uteblir och man ringer för att påtala detta så finns det inget loggat eller noterat om vad den tidigare handläggaren sagt och lovat. Ingen handläggare finns vid det namnet ens när man...
Har haft oturen att bokat Budbee flera gånger, och tror inte de någonsin levererat i tid.
Värdelösa! Beställde viktiga receptbelagda mediciner från Apotea som jag behövde omgående och jag valde Budbee Box för att de var den enda transportör som utlovade leverans dagen efter. Dagen efter vid utlovad leveranstid ändras plötsligt leveranstid i appen till två dagar framåt!!! Inget SMS, inget mail, ingen ursäkt, bara en ändring i appen. Inte första gången de strular. Aldrig mer Budbee!
Totalt jävla värdelösa. Riktigt PAJASFÖRETAG. Undvik! Har betalt extra för dagen efter leverans. Chauffören bromsar in vid mitt hus och kör bara förbi. Det var väl jobbigt att gå ut ur bilen.. varpå ett meddelande dyker upp där han beklagar att leveransen ej gick att utföra och att han försökt ringa mig vilket inte stämmer.
Extremt dålig service. Beställt ett paket som skulle komma till paketbox, får sen meddelande om att paketet är för stort för boxen så de ska göra en hemleverans. När hemleverans ska ske ringer chauffören och säger att han är vid adressen för paketboxen men att det är ju ett företag där som är stängt?! Förklarar att ni ska åka till min hemadress som de har där i beställningen, de gör de inte utan avbokar leveransen pga fel adress. Ringer och chattar med deras kundservice dagen efter som säger att de gör inte hemleverans åt...
Hur någon seriös säljare kan välja detta pajasbolag är för mig en gåta. Ett bolag som dyker upp när dom själva tycker det passar, men för det mesta inte alls borde rimligen snabbt gå i konkurs, men ändå fortsätter folk anlita dom. Värdelöst.
Står att min hemleverans är levererad men det är den inte. Det var dessutom en leverans som krävde leg, men inget leg togs och nu kan jag inte komma i kontakt med budbee. Deras chatt ger inget svar. Mail är skickat men inget svar.
Sämre än värdelösa. De skapar ett negativt värde genom att ljuga om att de är på väg när de helt uppenbart inte alls är det. Exempel från min senaste interaktion med budbee. Leveransförsök #1: 15:30. Chauffören har lastat ditt paket och påbörjat rutten. 16:00 Din leverans är inställd pga oförutsedd händelse. Leveransförsök #2: 10+ kunder före dig, 9,8,7..... Du är näst på tur, paketet anländer om 3 minuter... 2....1 Ånej! Tyvärr kunde vi inte leverera ditt paket. Leveransförsök #3: 10 minuter kvar... Ånej! Tyvärr kunde...
Haft budbee som leverantör från Espresso och Apotea. För Espresso två dagar sent vilket innebar att kaffekapslar kom två dagar efter jag åkt till,fjällen. För Apotea hittills ingen leverans dagen efter mina läkemedel tagit slut. Riktigt dåligt, akta er för Budbee
Jättedålig service Jag blev jätteirriterad när mitt paket inte kom fram med Budbee, som vanligt. Chauffören påstod att hen inte hittade min adress – hur svårt kan det vara? Och när jag till slut fick tag på kundtjänsten, var personen jag pratade med otrevlig och kunde inte ens ge mig en anledning till varför jag inte fått mitt paket, vi pratade i 20 min och personen gav mig ingen hjälp alls . Det är ju deras jobb att leverera och ge service, borde de inte anställa folk som kan använda Google Maps och faktiskt ge vettiga svar?
Riktigt dåligt företag! Hade jag kunnat sätta noll hade jag gjort det. Verkligen alltid strul och inte bara en gång utan leveransen bokas om flertalet gånger. Tar evigheter för paketet att nå dörren och så sitter man hemma och väntar på en leverans som avbokas 1 minut före beräknad ankomst! Välj ett annat företag som faktiskt levererar!
Hade jag fått sätta en nolla hade jag gjort de. Ni felsorterar, är försenade, har tjatat att jag behöver varorna i tid , men ni ljuger säger ni är ledsna. Men ett är då säkert , jag kommer aldrig nånsin anlita er, ni är helt. Opålitliga!