Aldrig mer Budbee Så dåliga !!!! Har väntat på paket sen 2 december Nära på tre veckor Först slarvar de bort ett Får beställa nytt Sen skjuter de upp leverans gång på gång på gång Nu ”lovar” de i morgon Tror inte på det! Frågar om hemleverans istället för box. Men näää det tar tid det också Nånting med nån scanning Suck Vilken huvudvärk detta givit mig !!!! Sämsta leverantören Kompensation får man inte heller !!!! Dåligt dåligt dåligt
Budbee AB
332 omdömen om Budbee AB
Paketet har varit på väg i 16 dagar. Tydligen var det för stort för att få plats i en box. Trots det har man försökt flera gånger att leverera till boxen, vilket är märkligt eftersom paketet inte blir mindre eller boxen större. Ringer flera gånger och får märkliga svar. När jag till slut ber att få det hemleverat så ska det gå bra. Skulle ha kommit idag men nej, det kom inget paket. Vi kommer aldrig mer använda oss av Budbee!
Avbokar leveranser någon timme innan leverans, skjuts upp till dagen efter och blir avbokat då med! PostNord får orimligt mycket kritik när det är det här skit Budbee som borde få det istället
Riktigt dålig på leveranssäkerhet Urkass på att leverera i tid. Gått över en vecka nu
Företagare, jag avråder starkt ifrån att anlita denna budfirma. Som kund har jag nu så pass dålig erfarenhet att deras hantering och förtroendet är i boten och utom räckhåll för någon form av upprättelse. Riktigt besviken över ghostningen efter att de givit mig en annan kvinnas paket och sedan inte tagit på sig ansvaret över att de slarvat bort mitt. Jag har kontaktat kundservice fem gånger och varje gång får jag börja med att förklara om mitt ärende. Har även fått mejl från dem som är obegripliga i förhållande till problemet....
Felsorterat 6 gånger. Har inte fått mitt paket efter 2 veckor.
Beställt vin från Ditt Vin. Skulle ha kommit för ca.en vecka sedan. Då fick jag meddelande att godset var skadat,ny leverans skulle ordnas. I dag skulle det komma mellan kl.17.00-18.00, men då fick jag besked att det var felsorterat. Vad är detta för Kalle Ankaföretag? Kommer aldrig att handla från Ditt Vin mer så länge de använder Budbee som transportör.
Ok det här var sista gången, gjorde om tidigare misstag att välja dessa eftersom de uppger snabbaste leverans vilket ju aldrig hänt. Får meddelande i appen att de inte hinner trots att det är långt innan sista tiden de uppger sig leverera och befunnit sig i närheten innan. Och påstår sig ha ringt två gånger, vilket inte heller stämmer. Fr o m nu blir det Postnord, aldrig några problem med dem.
Aldrig mera budbee. Personen som skulle lämna mitt paket har ingen aning vart jag bor ens. Jag beskrev vart jag bor,vad jag heter och vilken våning samt vad som står på min dörren. Personen säger"bra då är jag på rätt plats" Minuten senare får jag ett kort via sms på en mörk dörr min är vit. Jag ringde nr som personen har ringt upp mig på. Det går inte att ringa upp på det nr. Ringer kundtjänst och ber att hon kan ringa budet. Nej just ja dom jobbar inte så. Alltså kan dom inte ens ringa sin egen personal ens. Nu 2 dagar...
Värdelöst! 3 dagar försent och trots att jag uppgett portkod så "kom de inte in". Visst....
Först bortslarvat paket. När det skickades igen, levereras det till någon helt annan. Botten. 5veckor sent.
Som alternativ kan man välja att få sitt paket lämnat utanför dörren. Men de ska ändå ringa dig, och om man inte svarar i telefonen, åker de iväg. Varför ska man ha detta alternativ om man ändå måste ta emot det själv?
Worst delivery company in Stockholm, please choose another. Have never delivered on the time promised and I have no idea why I have gave them more than one chance. Postponing for the next day is completely normal after booking you the whole evening with an estimated time from 16:00-22:00, the delivery man in our neighbourhood then decides to postpone for another day!!
Gräsligt dålig service! Extremt långsamt och opålitligt. Idag var absolut sista gången jag hade med de att göra och jag kommer bojkotta företag som använder sig av de. Med vänlig hälsning, Felicia
Konstant strul, utan en tendens till assistans av deras kundtjänst. Standardsvar utan ett faktiskt konkret svar på frågor man har. Kan du undvika dem så gör det, PostNord är 1000 gånger bättre och håller utlovade leveransdagar.
Mitt paket levereras inte efter 17 dagar då paketet registreras hos Budbee den 16 sep. Idag den 1:a okt. Efter klagomål så skickades ett meddelade för hämtning via mejl. I meddelandet ska jag klicka på en länk och identifiera mig med bankid. Det gjord jag och det händer ingenting. Väl på butiken vid boxarna, sa expediten att Flera kunder misslyckas att hämta sina paket Budbee har problem. Jag ringde igen Buddbee som menar att det är fel med mitt bankid. Att jag ska försöka med annat bankid,
Utan konkurrens Sveriges absolut sämsta budföretag. Leveranstiderna tycks sättas av en överoptimistisk slumptalsgenerator och leveransplatserna studsar runt som en boll i ett flipperspel. Ett företag helt utan existensberättigande. Undvik!
Budbee ändrade själva leveransadress till ny box på annan butik, med öppettider som inte funkar alls för mig. Dessutom på ett smockfullt H&M där 2 av de 3 i personalen jag frågade inte visste var boxarna var. Jag hittade till slut boxarna innanför kvinnounderkläderna på 2a vån (Lund), istället för direkt innanför dörren dit jag beställt paketet. "Levereras till ett ställe med det schema som passar dig"?? Bullshit!
Väntade på ett paket med ömtåligt innehåll. Paketet levererades trasigt, med smuts på (hundbajs?) och alldeles repigt. Bara att slängs allt i soporna. Så äckligt. Ingen kompensation från Bubee när jag kontaktade dem om detta. Hur kan man med att lämna över ett sådant paket till kunden?
Sämsta företag ever !!!! Alltid förseningar och ingen uppdatering ! När man ringer dom typ ” aaa men du måste räkna med lite förseningar……. trafiken etc ! 👇
Sämsta jag varit med om. Aldrig i tid och man betalar extra för det.
Ändrade leveranstid/dag fem gånger. Fick paket tillhörande en annan person. Satt i telefonkö i 35 minuter innan samtalet avslutades, och på den tiden hann det bara gå från köplats 4 till 2.
Istället för quest 3 fick jag ett par barnskor och en kjol från HM!! Fick fel innehåll i paketet: Beställde meta quest 3 headset från komplett.se och leveransen skulle ske 6 augusti, föraren vände när jag stod och väntade, ringde budbee och försökte få en förklaring men dom bara hänvisade till en ny leveransdatum. 7 augusti kom en annan förare, lämnade av ett paket som innehåll fem stycken öppnade plastpåsar och ett par kläder från HM, en kjol och ett par barnskor, som var nedtryckt i paketet. Budbee hänvisar till...
Levererar inte som utlovad. Hänt flera gånger att jsg behövt stanna hemma och vänta utan att ha fått paketet. Blivit väldigt dålig på senaste tid, skärp er!
Bokade budbee via Sellpy för upphämtning av varor. Föraren som skulle hämta paketet har uppenbarligen inte läst instruktionerna jag angav för att möjliggöra upphämtning (t.ex. portkod, våning). Dessutom ljuger föraren i sin logg där persok skriver att personen har försökt kontakta mig flera gånger trots att de inte har gjort det. När jag försöker boka om hakar hemsidan upp sig så det inte går. Kundtjänst var mycket svår att nå och man måste skriva via chattrobot först. Det var med andra ord ingenting som gick rätt med denna upphämtning.
Värdelösa som inte kan leverera i tid eller återkopplar!! Välj aldrig detta bolag
Värdelöst! Det är så fascinerande när man tittar på budbees reviews på trust pilot 137 866 varav 76% är 5/5 och så tittar man här. Budbee marknadsför sig som ”snabb och effektiv leverans” har nog inte varit med om att jag fått ett enda paket i tid de senaste två åren och så blir man inte informerad om det? Så sitter man i kön till kundtjänst och de kan ju inte göra någonting mer än att ta emot all negativitet. Tycker synd om dem men man får ju ingen hjälp alls ändå så varför finns den ens?! ”Är den försenad så ska...
Budbee har tappat bort mitt paket, och det jag beställt är slut hos leverantören. Jag är så oerhört irriterad och kommer aldrig välja att leverera med budbee igen.
Precis som jag misstänkte tappade Budbee bort mitt paket från H&M. Började misstänka detta redan när de började skjuta på leveransdatum och tid för boxleverans i och med att jag (försent) läst tidigare omdömen. Var snabb med att kontakta H&M direkt istället för Budbees kundservice då jag vet att jag hade blivit hänvisad dit ändå. Fick då till mig precis som jag skrev ovan - Budbee har tappat bort mitt paket. ”Tappat bort”. Man kan tro vad man vill, men som många andra noterar: det blir aldrig Budbee igen.
Förseningar, felsortering, uselt företag.
Jag skulle hellre dö en plågsam död än att beställa via budbee igen! Riktigt uselt är en komplimang emot hur värdelös och inkompetenta företaget är!
...Paketet packat i bilen, leverans på väg. Kl.21 kommer meddelandet om att det är avbokat pga tidsbrist. Ringer kundservice dagen därpå, sitter i tel.kö över 30 min. Får då veta att det paketet är på terminalen och inte körs ut med dagens körningar utan först efter helgen, troligtvis på måndag. Alltså, det som blir avbokat på torsdag prioriteras inte ens dagen därpå, och sen är det helg... nya tag på måndag så får vi se då. Men ingen garanti att det inte avbokas igen. Kommer aldrig välja budbee för lev. igen.
Alltid försenat. Det är lika trist varje gång det är budbee som är gratisalternativet för frakt för det är alltid strul.
Mitt paket är försenat och leveranstiden flyttas fram hela tiden! Långa väntetider till kundservice som lovar leverans dagen efter men sedan flyttas leveransen fram 4 dagar… Budbee uppmuntrar kunden att byta skåp för snabbare leverans men vid kontakt med kundservice menar de att de bara skjuter fram leveransen pga etikettbyte….De hävdade till och med att det var mitt fel att leveransen blev sen eftersom jag bytt skåp men jag gjorde ju bara som jag blev ombedd!! Kundservice sa att det i princip kunde ta hur lång tid som helst...
Fruktansvärt kass handläggning av paket. Skjuter upp leveransen konstant flera gånger per dag, men paketen dyker aldrig upp. Ringer kundtjänst och får urusla svar, skyller ifrån sig på avsändare. Stackarn som svarar i kundtjänst håller på att pissa ner sig direkt man frågar att paketen inte dyker upp. Verkar vara rätt vanligt att de får höra det i kundtjänsten. Tack och hej. Aldrig mer budbee som leverantör till något. Ja kanske vykort som man vill ha en försening på någon/några månader.
Var i kontakt med Budbee tre dagar sedan då leveransen skjutits upp två gånger pga av tekniska problem. Personen på kundtjänst beklagar att leveransen blivit försenad, men att detta beror på att valt skåp var fullt! När jag påpekade att det, enligt spårnings länken betydde på tekniskt fel blev det tyst några sekunder och hon sa sen att scannern varit trasig. Hon lovar att min leverans skall lämnas till ett annat skåp och att den ska bli prioriterad. När jag lagt på visar spårningslänken att leveransen skall ske 29/6....
BudBee aldrig mer, nu är det dag nummer 20 att jag väntar på min leverans. Pratat med kundcenter lovar guld och gröna skogar men tyvärr paketet kommer inte. Paketet , enligt den otrevliga tjejen, befinner sig i Borås men de kan inte levererar pga finns inga lediga skåp????????????? Hallo ? I alla fall aldrig mer.
Sämsta företaget nånsin. 16 dagar och ingen leverans . Varje dag flyttas leverans till imorgon. Orsaken- 5 stora skåp som uppenbarligen inte räcker till. Ert j-a problem, kör ut mitt paket, visa lite service Använd aldrig Budbee är min rekommendation
Shit detta företag är helt klart det sämsta. 2 gånger ändrades tiden på mitt paket. Senaste tiden var 22 juni 2024 och nu när jag kollar några dagar senare så har tiden ändrats till 19 juni kl 17.00, men datumet just nu är 22 juni 2024. Det kanske är så att jag får paketet 19 juni 2025 kl 17 00 😀 Jag kommer inte beställa varor från företag som endast använder detta pajasföretag till att leverera paket.
skit företag! jag skulle fått min paket för 1,5 vecka sedan och ännu ej fått då dom bara drar ut på tiden skriver man på chatten får man inget svar. ringdd tillslut visade sig att paketet bara ruttnar i terminalen ocg det kommer ta ytterligare 5 dagar och få den..om jag ens får den. Idioter! hemsk företag! kommer aldrig välja budbee igen och rekommenderar inte det till någon!
Beställde en vara från Kicks och snabbaste leverans var med Budbee till ett av deras skåp. Beskedet var att det skulle komma idag vid 13-tiden. Nu går jag in på deras app för att se om det fortfarande stämmer, vilket det så klart inte gör. Leveransen skall nu ske först den 29/5: TRE dagar senare än utlovat. Och inte en notis, sms eller mail om förseningen. Det här var absolut sista gången jag kommer att välja detta skitföretag.
Hej Alla! Jag vill börja med att varna er för det tragiska jag varit med om idag. Igår bokades min leverans om dvs att min leverans skulle anlänt idag mellan klockan 20-21.Så just idag så befinner jag mig på en förlovningsfest med nära och kära, jag smiter ifrån för att vänta på mitt paket och klockan 21 blir min leverans avbokad! Hela min kväll förstördes då jag satt hemma i 2 timmar och väntade på att det ska anlända medans jag missar den stora delen av kvällen, jag fortfarande så fruktansvärt arg. Detta är under all...
Jag bokade en retur till H&M via Budbee och betalade extra för att få en viss upphämtningstid. Det var viktigt att få returen hämtad en viss dag då jag skulle resa bort dagen efter och dessutom ha fyra personer som skulle låna min lägenhet så jag kunde inte ha en stor kartong hemma. Jag fick ett SMS om att nu var upphämtningen nära. Strax därpå får jag ett SMS från Budbee där det står att föraren har försökt ringa mig utan resultat och att upphämtningen därmed avbokats. Jag blev chockad eftersom ingen hade ringt mig, jag...
Avbokar leverans varenda gång. Min senasre hemleverans har ”avbokats” 3 gånger. Sämsta leveransföretaget. Undvik.
Tappar bort expressleveranser. Kundtjänst slänger på luren i örat.
Sveriges mest Ursula fraktföretag. I 2 veckors tid så har mitt paket åkt mellan Borlänge - malmö. Fram och tillbaka. För en vecka sedan så lova dom att de skulle levereras och de skulle då gå som manuell hantering bara för att de inte skulle bli fel igen, men de blir det. Lägg ner budbee en gång för alla. Alla som jobbar där verkar va efterblivna på riktigt. Fyfan. Anlita ALDRIG dessa
Beställde glasögon via Synsam men fick en sten levererad i paketet. Pissar på mig när jag vill ha data och uppgifter om vart det kan ha gått fel. Tjuven hyllas & och brottsoffer får stå för notan i vanlig ordning. Finansierar kriminalitet mot min vilja.
Riktigt usel budfirma. Hur dom får andra företag att använda sig utav deras tjänster som i sin tur erbjuder sina kunder leverans med Budbee är för mig en stor gåta! Hädanefter efter kommer jag sålla bort alla företag som använder sig av Budbee som leverans möjlighet och välja ett annat konkurrerande företag istället, för Budbee består av ett helt gäng inkompetenta neandertalare!!!!
I särklass det sämsta företaget att ha och göra med. Skräpservice, dryg personal, lång telefontid, borttappad packet och ingen hjälp får man. Det är såpass illa att om jag nästa gång ska beställa från en hemsida som enbart levererar med budbee så kommer jag beställa en annan produkt från en annan hemsida. Hade man kunnat ge -5/5 så hade de fått det, rekommenderar inte alls!
4 dagars försening av leveransen och tiden ändras fortfarande. Första och sista gången jag väljer denna alternativ