Canal Digital

Canal Digital

Ring 08-772 27 00 www.canaldigital.se
Omdömen totalt
21
Snittbetyg
1.6
Skriv ett omdöme

21 omdömen om Canal Digital

Visar 21 omdömen med 1.6 i snittbetyg
Eva Kristina N
Skrev om Canal Digital Sverige AB

Canal Digital är uselt. Bytt box 1 gång. Bytt minne 1TB 2 ggr. Formaterat hårddisken ca 15 ggr = allt inspelat försvinner. Ägnat timmar med att prata med tekniker. OBS! Inte kundtjänst. Håller med om ALLA kommentarer nedan. Spelar in alla repriser, ljudet hackar hela programmet ellet pixlarna dansar över hela skärmen.

MAGNUS J
Skrev om Canal Digital Sverige AB

Canal digital och Visat är i särklass… Canal digital och Visat är i särklass de värsta bolagen jag någonsin varit med om. Under en period av 1 månad har de fullständigt trakasserat mig med deras ”erbjudande”. De ringer mig ca 3 gånger om dagen även om jag är med i Nix och jag har anmält det på alla marknadsföringssidor som finns. Sammanlagt har de säkert ringt 40 gånger. Ingen kan svara på huvudkontoret och idag gick det så långt att jag ringde Polisen för att anmäla dem men de kunde inte göra något då man inte kan anmäla... 

CHRISTER F
Skrev om Canal Digital Sverige AB

VARNING för Canal Digital då de har blivit uppköpta av Viasat. Vi som trogna Canal Digital kunder i över 20 år, blir nu fruktansvärt dåligt behandlade. Våra tv-boxar (OnePlace) med inspelningsbar hårddisk, som vi dessutom betalat en hög engångskostnad för - fungerar undermåligt, då gränssnittet och hårdvaran är så pass dålig att hela boxen fryser, samt startar om sig gång på gång. Det går helt enkelt inte att titta på TV, utan ständiga avbrott. Som trogna (dumma) kunder följde vi kundsupportens råd, och avvaktade nya... 

Roberto S
Skrev om Canal Digital Sverige AB

Canal Digital "måste" sluta att spela alla repriser. Vår disk blir hela tiden full och vi tappar/missar kommande viktiga (programmerade) program. Det tar tid att sitta och rensa bort alla repriser för att få åter plats på disken. Som ex. Den nya svenska serie "Vår tid är nu" spelas 5 ggr i vecka. Det samma med alla program. Det hela började för 2-3 veckor sedan då Canal Digital gjorde ett program uppdatering.

Mats mikael W
Skrev om Canal Digital Sverige AB

EN HÅRRESANDE UPPLEVELSE! I början på Maj 2018 blev jag uppringd av en glad Norrlänning som lovade mig 9 månaders gratis abonnemang på hela utbudet + 3 månader gratis HBO, eller nån liknande svindyr kanal. Uppenbarligen lovade han för mycket och jag blev tvungen att genomgå denna absurda och utdragna upplevelse !!! Parabolen kom direkt, men ingen som installerade den, PARANT heter dom. Detta skulle ske inom 14 dagar men inget hände, försökte maila Canal Digital men inget svar efter en vecka så jag ringer istället,... 

Tobias O
Skrev om Canal Digital Sverige AB

Skulle sägs upp mitt abonnemang som jag har haft i ca 8 år men då säger dom att jag har bundit upp det på 2 nya år för ca 11 månader sedan. Jag har inte fått någon ny box eller liknande på 8 år så varför skulle jag det? Kräver att se något bevis på detta som ett avtal eller liknande. Det har dom inte och hävdar att dom inte behöver för det står i deras dator och den har inte fel. Bergärt ut alla uppgifter rörande mig enligt GDPR och där hävdas det att det finns ett underlag för att jag har förlängt det. Har försökt få ut... 

Hans M
Skrev om Canal Digital Sverige AB

Varit kund hos Canal digital tidigare nu har Viasat. Jag rekommenderar inte Visat till någon inte ens min värsta fiende. Canal digital något dyrare än Visat. Ångrar bittert mitt val till Viasat. Jag har aldrig fått ett så dåligt bemötande som på Visat. Rekommenderar starkt Canal digital, trevlig personal, bra bemötande. Glömde betala en faktura på Canal digital fick då ett sms ifrån kundtjänst: betalar du idag slipper du få påminnelseavgift. Nu måste jag stå ut med idioterna på Viasat i 24 månader. Ska gå tillbaka till Canal... 

Ylva Z A
Skrev om Canal Digital Sverige AB

Lurendrejare, blåser dig med 2-veckors ångerrätt och när du vill avsluta och ångra så tar ingen ansvar. För vad dom gjort här så kommer det att bli juridiska åtgärder. Bolaget kanske är reko men säljarna ( i vanlig ordning ) säljer tjänster som inte existerar. Dom drar bara ut på tiden jag lägger ner för att avsluta något som inte ens har en början. Det är tragiskt att du som kund inte ens kan få tag i ägaren Ragnar Kårhus som ordnar sina problem med sina anställda. 2-veckors ångerrätt måste ju innebära att systemet är installerat?... 

Johanna L
Skrev om Canal Digital Sverige AB

Jag ska flytta från min villa och ringer Canal digital i december för att säga upp mitt abonnemang. Får veta att det är tre månaders uppsägningstid men ett tips från kundtjänst är att höra med nya köparen om dom vill ta över mitt abonnemang. Jag säger att jag är ytterst tveksam till att de vill det eftersom de ska installera fiber. Men jag lovar att höra med dom för säkerhetsskull och att dom själva får höra av dig till Canal Digital inom dessa tre månader om dom är intresserade. Jag stämmer av med försäljaren att allt är... 

Lars L
Skrev om Canal Digital Sverige AB

Oseriös försäljningstaktik ! Strax före jul erbjöds jag - "för att jag var en så bra kund" en "julklapp" av CanalDigital.Julklappen skulle bestå av 5 kostnadsfria månader Motprestationen från min sida var att förlänga mitt abonnemang med 24 mån. Döm om min förvåning när jag nu i jan får en faktura för krypteringsavgift, familjepaket tvilling, krypteringsavgift tvilling samt pappersfaktura; s:a 203kr. Jag begärde en granskning av ljudfilen eftersom "kostnadsfritt" för mig också innebär kostnadsfritt - alltså utan några... 

Johan N
Skrev om Canal Digital Sverige AB

Råkade ha en obetald faktura hos Canal Digital och redan efter 10 dagar stängdes mottagaren av. Jag upptäckte detta samma dag och betalade direkt fakturan. Trodde TV:n skulle börja funka igen inom några dagar. Efter 14 dagar när den fortfarande inte fungerade ringde jag upp dem och fick då veta att jag dessutom måste betala en "administrativ" avgift (som ersättning för att deras datasystem automatiskt stängt av min TV) innan TV:n skulle börja fungera igen. VÄLDIGT dyrt för något som är helautomatiserat. Det också... 

d
Skrev om Canal Digital Sverige AB

Köpte canal+ paketet hos de och där ingick csports och nya tjänsten cnow. Csports fungerar helt okej även om den har en del tekniska problem fortfarande som att kvaliten försvinner vilket resulterar i försämrad bild och det har inget med uppkopplingen eller datorns prestanda att göra som man först kan tro, ibland uppstår det problem med att starta matcher och man får då gå genvägen till enskilda kanaler istället för själva eventet. Cnow är däremot i dagsläget den sämsta tjänsten för streaming som jag stött på, dåligt... 

Ulf C
Skrev om Canal Digital Sverige AB

Canal Digital har nog den värsta kundtjänsten i landet. Visserligen kan det ju inte vara lätt att försvara dom urusla boxarna men att ljuga och idiotförklara kunden har fått till följd att CD har tappat massor av kunder. Jag avråder att skaffa parabol och bli kund hos CD!

Charles P
Skrev om Canal Digital Sverige AB

Tydligen är det helt normalt att deras IPTV-box låser sig 2 gånger per dygn. Hackar ofta i bild och ljud sat är allmänt otrevliga.

Hans A
Skrev om Canal Digital Sverige AB

Helt plötsligt gick det inte att få in några sat-kanaler. Ringde kundtjänst som misstänkte fel på kortet. Nytt kort kom dagen efter men fortfarande ingen mottagning annat än på fria kanaler. Nytt samtal med kundtjänst som misstänkte att kortläsaren gett upp. Best nya mottagare som kom efter fyra dagar. Efter installation hade vi bara bild då och då. Tillkallad TV-tekniker mätte signalstyrkan och fann den OK. Han trodde på mottagarfel. Nytt samtal till kundtjänst som ordnade så att ny mottagare levererades. Nya mottagaren... 

Kalle H
Skrev om Canal Digital Sverige AB

Skaffade kabel-tv till vårt nya boende. Det fungerade aldrig till 100 % så efter drygt 1 månad med samtal och löften om förbättring så gav jag upp och tog ett parabolpaketet istället. Fick löftet att som kompensation för alla problem ( hade en 6-7 svarta kanaler som inte funkade, HD-kanaler som hängde sig stup i kvarten )+ en del annat, som kompensation skulle jag få en inspelningsbarbox istället för den vanliga. När jag ringer CD och frågar när boxen kommer så får jag svaret, det finns inget noterat på din kundbild.... 

Johan L
Skrev om Canal Digital Sverige AB

Har haft Canal Digital ett år nu. Installation av parabol fungerade bra och den inspelningsbara boxen fungerade som den skulle tills man lade till VOD (video-on-demand), dvs SF Anytime. Efter den mjukvaruuppdateringen började boxen bete sig illa. De markbundna kanalerna försvann bl.a. Efter byte av box och ännu fler uppdateringar av mjukvaran fungerar fortfarande favoritlistorna inte som de skall - man kan inte blanda satellit- och markbundna kanaler i samma favoritlista (!). Men det fungerade ju innan ni klyddade till det!... 

Martin W
Skrev om Canal Digital Sverige AB

Jag ska flytta och märker då till min förvåning att fast jag inte ska ha parabol på mitt nästa ställe så tvingar Canal Digital mig att fortsätta betala bindningstiden ut. Ska ALDRIG mer ha Canal Digital, och kommer aktivt rekommendera ALLA att välja ett annat alternativ. Helt sjukt att tvingas betala för något man inte använder.

Daniel O
Skrev om Canal Digital Sverige AB

IPTV från Canal Digital är mindre bra. Kan inte påstå att jag är nöjd med kundservice heller. De säger att de skall ringa upp...men det händer inte. Uppsagt och klart

Mats G
Skrev om Canal Digital Sverige AB

Passa dig för IPTV från Canal Digital. Det funkar uselt. Dessutom verkar kundservicen inte veta ett skvatt. Vissa av grabbarna där är direkt dryga och otrevliga. Adjöss med dem.

Carl P
Skrev om Canal Digital Sverige AB

C Sports är helt suveränt. Grym service, skulle fått Hysénklass (= 6 av 5) om kundtjänsten varit snabbare på svar. Men fortfarande suverän tjänst med grym kvalitet (i relation till konkurrenter)

Filtrera omdömen