Vi handlade från en webbutik som samarbetade med Collector. Vi fick e-faktura från Collector, råkade betala den en vecka för sent. 9 dagar efter att vi betalt fick vi en påminnelse (inklusive grundkravet/skulden). Vi hörde då av oss till Collector för att säkerställa att de hade fått vår betalning (dryga veckan före). De svarade då enbart att de går under banksekretess och inte kunde lämna ut den uppgiften. Vi hörde inget mer, men fick ett par veckor senare ytterligare en påminnelse där det framgick att vår betalning hade... nått dem, men att vi skulle betala påminnelseavgiften samt en extra förseningsavgift på den samt en aviseringsavgift (trots att det är e-mail, vi har inte fått något via post). Usel kundhantering, tydligt att de bara vill passa på att suga ut pengar från de som råkat bli lite försenade. Och de själva bidrar till att kunna casha in ytterligare en förseningsavgift då de inte i kommunikationen klargör att själva grundbetalningen nått dem men att vi även blir skyldiga påminnelseavgiften).
Akta er för att handla med bolag som anlitar Collector.