Inte pålitliga!! Rekommenderar ej!
Dhl Freight (sweden) AB
66 omdömen om Dhl Freight (sweden) AB
Skickat till fel butik igen. Nu är paketet på fel sida Stockholm. Betalade extra för snabb leverans. Hade varit närmare för mig att hämta i butiken och helt utesluta DHL. De vill inte ersätta för snabb leverans utan de vill att jag skall prata med butiken (De har inte gjort något fel). De kan skicka till rätt butik men det kan dröja upp till 5 arbetsdagar. Amazon kommer ta över allt näthandlande i Sverige genom att bara ha koll på sina leveranser och leverera i tid. Detta är otrolig dåligt av DHL denna gång med.
Ingen leverans 30 dagar sedan beställning
Fantastisk hjälp av kundservice med att spåra ett försvunnet paket. DHL åkte ut till upphämtningsstället och fick personalen att leta en extra gång. Det visade sig att upphämtningsstället hade slarvat med inscanningen av paketet. DHL ringde och gav uppdateringar under arbetets gång och ringde även när problemet var löst. Högklassig service!
Sämsta jag varit med om! De skickar sms om att din leverans är på väg och kommer mellan 13-22, men inget dyker upp. Du får samma sms nästkommande dag och samma scenario. Inget paket. Fattar inte hur de inte kan ha någon spårning eller en app där man kan följa leveransen. Det har ju alla företag nu för tiden! Varför företag väljer att använda DHL fattar jag inte. Måste finnas tusentals andra bättre alternativ som faktiskt levererar till kunderna! Hoppas detta företag försvinner tillbaka till stenåldern där de hör hemma!
DHL har spelat ut sin roll. Helt kundfrånvänt bolag. Ingen flexibilitet. Hur kan man ha en lösning utan trackinglänk där man ringer upp kund från hemligt nummer och är man inte på plats precis den minuten så blir det OERHÖRT komplicerat och dyrt. Det finns så många bra kundvänliga transportlösningar idag men uppenbart att DHL blivit omsprungen när det gäller digitalisering och kundvänliga lösningar. Hade jag varit företag hade jag ALDRIG valt DHL. I check out kommer jag ALDRIG välja DHL som alternativ när det kommer till transport/leverans. RIKTIGT DÅLIGT.
Sämre förståelse för kund har jag sällan träffat på. Först tar man ledigt en hel dag för att ta emot en leverans. När man sedan vill komplettera med ytterligare ett telefonnummer så tillåts man inte det. Det måste gå igenom företaget där man köpt varan. ( vilka i det här fallet har en 4-6 arbetsdagar svara dom på mail ). Och leveransen skulle ske dagen efter. Dessutom har ni mage att ta betalt för att komplettera med ett extra nummer. ( om man hade lov ) Det enda vi ville var att hjälpa chauffören, öppna stängda portar,...
Synd att man måste ge en etta, skulle behöva 0. Deras kundservice är i särklass det sämsta jag varit i kontakt med. Utlovade leveranser som inte kommer, inga besked ges om när den kan komma. Når jag frågade om jag kunde komma tio deras terminal och hämta mitt paket så gick det bra men jag var först tvungen att beskriva paketet, ett paket som dom har och som jag aldrig sett...... Bedrövligt företag, ointresserade medarbetare och noll känsla för service eller för att kunden är viktig för dom. Men en sak var bättre idag,...
Vid en hemleverans i glesbygd så kom inte leveransen och hemsidan uppdaterades inte med någon info om försenad leverans. Vid kontakt med kundtjänst kunde de informera om att min leverans helt enkelt inte fått plats den här veckan och skulle levereras en vecka senare. Jag hade väntat mig mer av DHL Freight baserat på hur hög kostnad det är för leveranserna. Posten är nog ett bättre alternativ i glesbygd!
Med en liggtid på endast 7 dagar och 100% oflexibla både hos DHL ombud och i DHL kundtjänst så förlorar jag min försändelse pga att jag hunnit åka på semester innan försändelsen kom fram. Inte ens 10 dagar och i juli månad, skall man behöva stanna hemma från semestern för att få förstårlse från DHL? Känner man ingen som kan hämta ut åt sig så är man helt utlämnad, då DHL helt vägrar att vara behjälpliga med så lite som att låta ett paket ligga 2 dagar extra hos ombudet. Istället så tar de hellre kostnaden att skicka tillbaka...
Obeskrivligt uselt! De skickar ut paket (gravt försenat) med 7 dagars liggtid, mitt i juli, och det finns ingen möjlighet att förlänga liggtiden. Har DHL inte haft fantasi nog att tänka sig att folk kan vara bortresta eller ha semester längre än i sju dagar!? Omöjligt att få kontakt med en levande människa i "kundtjänsten" dessutom. Hoppas ni går i konkurs!
Det SÄMSTA LOGISTIK FÖRETAGET I NORRA EUROPA!! Jag hoppas att topparna på DHL läser detta. Och bemödar sig att besvara detta meddelande Jag har annvänt mig av detta skit företaget att transportera mina varor via Tradera. De har vid så många tillfällen krossat ,slagit hål på paket och produkter jag sålt. Chaufförerna har 0 i ansvar och hanterar sitt gods som det är fotbollar de kör runt med De som sitter på reklamations avdelningen är blinda och knappt läs kunniga. Hyr De in folk ifrån djurparken. Sedan lämnar...
DHL skulle leverera en vara, men först levererade de till fel adress. Jag fick ett leverans meddelande, att varan skulle vara på plats. När jag kom hem fanns inget. Jag ringar kundservice och står i kö i 45 minuter. De säger att chauffören inte hade tid att leverera varan. Sedan skriver de in att varan ska levereras mellan kl 9-10 dagen efter. Detta händer inte! Ny kontakt med kundservice, lång väntetid igen. Där berättar de att chauffören hade ställt av varan på fel adress! Dvs min vara har varat utomhus i ett dygn. Handläggaren...
DHL Freight Jag är mycket missnöjd med deras service. Mina dokument, som skulle ha levererats inom 5, högst 6 arbetsdagar, har fortfarande inte kommit fram. Idag är det den 10 arbetsdagen. Denna försening har påverkat inte bara mig, utan hela systemet, samt andra personer som inte kan resa på grund av detta dokument. Vi hade planerat resor till tre länder, med köpta biljetter, och allt detta är nu i fara på grund av er inkompetens. Som ett globalt företag borde DHL erbjuda tjänster av hög kvalitet. Er service har...
Nivån av usel hantering är svår att förstå. Jag ringer på morgonen för att försäkra mig om att de skall leverera i min brevlåda, vilket de lovar. På eftermiddagen kommer sms att jag inte var hemma och de inte kunde leverera. När jag efter 30 minuters väntan i kö kommer fram erkänner de att föraren struntat att åka till mig totalt. Ni kunde inte säga något om när de skulle "försöka" (?) på nytt. Deras förare bryr sig 0% om att fullfölja leverans. Istället ljuger man utan att ens orka läsa leveransinstruktion. Kundtjänsten kan / vill inte göra något....
Tog 3v att få en avesering fråm Dhl efter godset hade kommit in på deras central. Sen får man välja en tid att va hemma mellan 9-14 så det kostar en hel arbetsdag för att få det utkört. Dom får väl se till att ha utkörning mellan 8-12 eller 12-17 sämsta transportbolaget & det är inte första gången dom strular med leveransen
Värsta leverantör som finns i värden . Vet inte varför dem bjuder på hemleverans att dem kan ite everera en paket på 10 daga till slut man måste åka till dem och hätar själv den. ALDRIG i livet ska jag använda DHL . dålig bolaget !!!!! Rekomenderar inte att använda den bolaget alls . DÅLIGT DÅLIGT.DÅLIGT.
DHL Freight i Västberga / Hägersten - ni är KLART SÄMST på leveranser till privatpersoner! Varför kan man inte få paketen till sitt närmaste ombud istället för att behöva ta ledigt från arbetet en halv dag eller att ta sig ut till Västberga? Helt otroligt dåligt. T o m PostNord framstår ju som guldstjärna inom paketleveranser jämfört med er DHL Freight. Skärpning!
När man skickar paket med DHL får man välja mottagarens servicepoint i en rullista. Urvalet i denna är ej organiserat efter hur nära eller långt ifrån mottagarens adress servicepointen befinner sig. Det mest troliga blir att avsändaren väljer den servicepoint som är placerad högst upp på listan. Försändelsen levereras därefter dit. Konsekvensen blir att mottagaren måste färdas över ibland anmärkningsvärda avstånd för att kunna hämta ut sin försändelse. Missämja uppstår på grund av detta lätt mellan mottagare och avsändare....
Fått ett paket att hämta på ett angivet utlämningsställe. Från min adress finns det två närmare utlämningsställen. Ringer man DHL och påpekar felet så säger dom att dom kan flytta paktet för 250:-!! Totalt värdelöst och opålitligt. Trodde aldrig jag skulle säga detta, men till och med PostNord slår dom. Tysk precision eller?! NO WAY!
Sämsta servicen, lovar utkörning men struntar i att återkoppling. 2 veckor gick sen slutade det med att jag fick ordna transport själv.
Så skamligt företag. Jag beställer en produkt från ett företag som är baserad 3 timmar ifrån mig, la beställingen den 2024-01-30, nu är det 2024-02-07, fortfarande inte kommit fram. Jag såg dessutom att mitt paket var påväg till helt fel ställe, en ö som man inte kan ta sig till utan båt, så jag ringde naturligtvis upp DHL och förklarade situationen, dom sa att det ska ändras på, men så ser jag på telefonen idag att paketet ändå gick ut till ön, och DHL säger då att dom har utkörning dit en gång i veckan och mitt paket...
Beställt hemleverans vid flera olika tillfällen, där paketet ska lämnas utanför lägenhetsdörren. Det fixar inte DHL. Paketen lämnas UTE, så vem som helst som går förbi kan ta paketen.
Fick lägga 2 arbetsdagar för att försöka få fatt i mitt paket som budet tyvärr hade åkt till fel adress med. Chockad över den bristande struktur hos detta företag och hos kundtjänst med väntetider och omkopplingar som pågick under 1,5 timme varje gång..
They pretty much don't have home delivery. Every time they send a message that they tried to deliver but i wasn't home. Every single time. What's the point to pay for home delivery when they don't do it? Last time I'm using them.
DHL är verkligen landets sämsta fraktföretag. Varför skickas det överhuvud taget leveranser med dem. Urusel service och det går inte få tag i det lokala kontoret (där de trots allt vill hjälpa om man åker dit vilket är 20 mil t o r).
Hävdade "levererat" utan att något fanns vid dörren... och jag var hemma den tid de säger att de levererade... och jag hade inte givit någon tillåtelse att lämna utanför dörren.
Värdelösa. Struntar i att leverera under avtalad dag och tid, 8-11. Meddelar inte om förseningar. Struntar fullständigt i kunden. De kommer så småningom bli helt utkonkurreade. Med rätta. Tills dess: undvik.
Jag hade köpt ett större löpband samt hemkörning, som sköttes av DHL Freight. Det var ett oväntat stort och tungt kolli och jag var tvungen att hjälpa lasta ur och ner från lastutrymmet. Jag frågade om det inte gick att använda pallyft som fanns men fick till svar att det inte var en bra idé. Chauffören kunde ju inte göra det hela ensam så självklart hjälpte jag till. Jag är normalstark men det här var rejält tungt och otympligt, med ovana moment och skaderisk. Ont i knät efter steg ned mellan lastutrymme och flak. Det här...
Missat leverans pga "obemannat" trots att jag givit fullmakt att lämna paket utan kvittens. Orsakat mig många timmar av extra jobb och dagar försenad försenad leverans till min kund. Mycket besviken.
Efter att fått meddelande från avsändarföretaget om att leveransen blir något försenad p.g.a problem hos leveransföretaget väntade jag i hela två veckor innan jag kontaktade DHL Freight. Enligt deras hemsida har mitt paket legat på deras terminal i två veckor, men när man ringer dem har de ingen aning om var paketet kan vara. Har inte ett så pass etablerat företag som DHL ett varningssystem för fall som denna. Otroligt uselt! Det de gör är ett ärende, som de återkommer per mail om inom några dagar. Det här duger inte! Jag...
Har endast leverans mellan 10-21 vardagar. Alternativet att hämta på terminal som endast har öppet 0730-17. Måste ta en semesterdag för att få hem ett paket. Enda positiva är att deras kundtjänst är snabba att svara och trevliga. Rekommenderar att välja företag som inte använder DHL för leverans.
Katastrof!! Katastrof!!! Dom struntar i att leverera, gång på gång! Varje måndag, onsdag och fredag i två veckor nu så har dom lovat att komma, men skiter i det. Sluta knarka och börja jobba istället! Lika usla UPS! När det väl kom en leverans för ett par veckor sedan så gick det inte att prata med chauffören för han pratade inte Svenska, Jag skall väl inte behöva boka en tolk i förväg?
Hade hemleverans bokat tills idag. Någon gång mellan klockan 10-21. De har alltså ett tidsspann på 11 timmar som man sitter hemma och väntar!!! VÄRSTA av allt är att klockan nu är 21:25 på kvällen och ingen leverans har kommit - DHL har inte ens haft mage att höra av sig om VARFÖR de inte kommit enligt överenskommen bokning. Fy, uruselt!
Fick sms att varan fanns hos ombud i 12 dagar, men ombudet Violas kiosk i Stockholm returnerade paketet redan efter fyra dagar utan anledning... Hade bokat hantverkare som skulle installera varan (som ombudet returnerat utan att meddela mig) och var tvungen att betala dem över tusen kronor. Ombudet, enskild firma som ägs och drivs av Barak Abdullah Atiyah, brydde sig inte alls...
Leverans "någon gång mellan 10-21, vi ringer 15 min innan". Är detta ett skämt? Dessutom kom inget paket och inget meddelande om varför. Hur kan DHL fortfarande existera som företag nu när antalet transportföretag exploderat? Snälla, bli bättre eller försvinn och kom aldrig mer tillbaka.
Det här måste ju vara världens mest kundfientliga företag. Postnord är 10ggr bättre! Mitt exempel. Bokad hemleverans, man sitter hemma hela dagen och väntar. Man hinner se bilen snabbt vända på parkeringen (från fönstret), hinner inte ner och sen är de borta och man får ett meddelande "ni var inte hemma". När man sedan försöker reda ut saken med kundtjänst är det helt omöjligt att få hjälp, de kan inte boka om - då skall man ringa ett annat nr - det visar sig vara fel -man blir nedkopplad osv osv. Undvik detta företag !!!
Jag hade bokat leverans till mellan 10-14. Jag kom hem en kvart innan utsatt tid, men när klockan var 10:04 får jag ett meddelande från dem att de inte kunde leverera på grund av att ingen var hemma. Ren och skär lögn eller så gick de till fel hus. Vår dörrklocka kan väcka de döda och ingen ringde eller knackade på ytterdörren som jag satt fem meter från hela tiden och jobbade vid min dator. Helt knäpptyst i huset. Hade inte gått att missa vare sig en knackning eller dörrklockan. Ringde kundtjänst som till sist fick tag...
Inte ens bra som arbetsgivare. Hade högre förväntningar på ett sådant globalt bolag.
Håller med er andra bedrövligt ! Var hemma hela dagen för att ta emot paket, som inte dyker upp. Påstår också att det varit här. Undra vem som ska betala min dag hemma Vilket skitbolag. Betyg liggande etta
Blev så otroligt dåligt bemött när jag ringde och bad om hjälp. Helt ointresserade av att hjälpa till och dessutom säger dem att dem inte fått paketet från avsändare men avsändaren lovar att dem lämnat paketet till DHL. Trots detta säger dem att dem inte fått paketet och jag bara kan vänta och se. Paketet har nu legat i 2 dagar på deras terminal och inte tagits omhand om. Väljer i framtiden andra alternativ om jag kan.
Helt värdelösa! Sämst i hela världen. Levererar bara dagtid så att man behöver vara hemma från jobbet och hävdar sedan att de varit på adressen , och att ingen var hemma. Välj annat fraktbolag om du kan
Levererar någon gång mellan 8-17 Ska jag stanna hemma från jobbet för att ta emot paket en hel dag ?!?
Oseriösa, opålitliga och otrevliga. Gör allt du kan för att undvika dem! Tydligen måste man ge minst en poäng i betyg här. Det hade behövts ett minustecken före ettan och ett antal nollor därefter för att vara någorlunda korrekt i det här fallet, men det går inte att välja ett sådant omdöme och det känns viktigt att varna för det här bolaget så den angivna poängen får helt enkelt tolkas som ett riktigt bottennapp.
Det här är sämre än "riktigt uselt". Jag har vid tre tillfällen senaste året skickat paket till min dotter i London. Två ggr med DHL (pga värde) och en gång med Postnord. Postnord kom fram på 3-4 dgr, som alla klagar så mycket på. Första leveransen med DHL, som skulle komma fram på 2-4 dgr, kom fram efter ca 3 veckor. Andra leveransen med DHL har ännu inte kommit fram och jag lämnade den på ServicePoint i Nälsta den 28 feb. Nu har det gått en månad och DHL kan inte svara på var det är någonstans överhuvudtaget. Det går inte...
Sämst i hela världen. Levererar bara dagtid så att man behöver vara hemma från jobbet och hävdar sedan att de varit på adressen trots att man suttit arbetat med uppsikt över uppfarten hela tiden och sett att ingen kommit och än mindre ringt på dörren, ringt på telefonen eller SMSat. En leverantör som ljuger för sina kunder undviker man helst...
De är helt oseriösa. Skickade fel bil även fast deras egna fraktkrav var att ställa godset på lastbilspall Helt enkelt svårt inkomepenta personer överallt, kundtjänsten, förare, alla var rakt av otrevliga! Välj annat fraktbolag om du kan
Oj oj oj...vad ska man säga. En gång har jag varit med om att en leverans har fungerat friktionsfritt. Annars har jag haft många problem med detta företaget med borttappade kollin, skadade varor och halvtaskigt bemötande. Omg. Pinsamt dålig leveranssäkerhet.
DHL är alltid usla och märkvärdigt kundovänliga. Jag har beställt en byggställning för att måla om huset. Tyvärr har säljaren valt DHL att frakta ställningen. Den har nu levererats till DHL´s distributionscentral 4 mil hemifrån, i söndags. Idag tisdag får jag veta, när jag ringer och väntar i kö i 20 min att de avser köra ut den på torsdag???! Detta då de har, tror jag, sin normala veckorunda förbi mig på torsdagar och att köra extra skulle kosta dem extra. MEN, jag har betalt mer än 2.000:- för denna frakten som enligt...
Beställde en tv med hemleverans. Får ett sms med länk där jag ska boka tid. Finns bara tid 9-13. Alla dagar har samma intervall. Just denna vecka kunde jag inte vara hemma på förmiddagarna, däremot vilken dag som helst efter 13. Ringer DHL. ”Tyvärr vi levererar bara den tiden i ditt område”. När jag svarar att jag inte kan förmiddagar denna vecka får jag till svar att de kan skicka tillbaka paketet. Jag frågar då om de kan leverera till mitt jobb istället? Nej det går inte heller. Till slut får jag avboka en röntgentid jag...