Manipulativ personal. Går inte att ångra köp trots fel information. Övertalades att byta mobilabonnemang, vi var nöjda med det gamla. Säljaren påstod att vårt abonnemang inte hade 5G. Det nya abonnemanget blev mycket dyrare. Vi skulle få samma surfmängd som tidigare. Vid kontakt med den gamla leverantören visar det sig att vi visst hade 5G. Surfmänden är hälften nu. Så besviken att det ska vara så omöjligt att häva ett avtal för att det är tecknat i butik. Säljaren verkar inte ha någon skyldighet att ge rätt info.
90 omdömen om Elgiganten AB
Blev pålurad en extraanvändare i butik hos Elgiganten (Telenor) när jag köpte en ny mobil. Ångrade köpet några timmar efter, och hörde av mig bums men det var tydligen helt omöjligt. Ingen informerade om att det inte gick att ångra köpet. Nu säger de tom att när mitt huvudabonnemang går ut kan jag inte byta operatör från Telenor för då kommer den extra användaren (de lurade mig att signa upp på) att gå upp i samma pris som huvudabonnemanget dvs de har alltså bundet mig i 2 år på alla mina användare. En mycket otrevlig person...
Vad håller Elgiganten på med, leveransen på den bestämda tiden kom aldrig, fick vara hemma mellan 17-22.00 och inget kom, inga meddelande eller samtal, ringde dagen där på till kundtjänst, ingen förklarning och bara en ny leveranstid, de tog inte ens kontakt med leveransföretaget de anlitar för att ge mig ett svar, jag bad om att ringa själv och samtalet skulle bli koplat till de, med killen på kundtjänsten la på luren bara, väldigt dåligt, tror de inte att folk har annat att göra istället att vänta 5 timmar på utebliven...
Upptäckte precis att Elgiganten inte har någon kundservice! Hur kan de inte ha det??? Går man in på hemsidan så finns enbart en chatbot utan koppling till mänskliga agenter, samt ett telefonnummer till en telefontjänst där en robot "svarar" på frågor. Så jag vet fortfarande inte var min dammsugare är som jag beställde för fyra veckor sedan.
Jag har aldrig varit med om en sämre kundupplevelse än den jag precis upplevt på Elgiganten på Kungsgatan i Stockholm. Otroligt att behöva vänta 45 minuter på att lämna tillbaka en produkt (en dammsugare) som dessutom krävde att jag stod felparkerad på Kungsgatan och fick parkeringsböter. Dammsugaren som jag köpte var en outlet-produkt från Miele som när vi packade upp den på sommarstället 30 mil därifrån, visade sig sakna hela munstycket! När jag lyckas ta mig tillbaka till butiken tre veckor senare så får jag vänta 30...
Har handlat varor för x antal tusen via mitt företag på Elgiganten genom åren. Behövde köpa ny dator i somras och gick in till butiken i Sickla. Blev rekommenderad en dator. Denna började krångla efter bara några månader. För några veckor sedan hängde den sig konstant. Blir rådd att lämna in den på service-avdelningen (har köpt service-avtal). Där blir den liggande i 1 1/2 vecka. Jag är helt beroende av min dator och har mycket föreläsningar och dokument på datorn så jobbet blir kraftigt lidande. Efter en vecka ringer jag...
Köpte indesit kylskåp efter cirka år slutade den fungera. kontaktade jag elgiganten .dom säger för att boka servicbehöver vi så kallad servicnummer så ska finnas på baksidan.Jag fotade den och skickade trots det vägrar dom boka servic.
Besöker Elgiganten på Kungsgatan för att köpa en el tandborste. Hittar turligt nog rätt plats snabbt, det är rörigt och jag kan inte se någon personal i närheten. Väljer en tanborste, ser ingen kassa men några trappor upp står några killar(personal) som säger att dom kan hjälpa mig. Omg blir jag tillfrågad om personnr, uppger det tyvärr till försäljaren som undrar om jag inte ska byta till 3 istället för Tele2. Från att som enda önskan, att få betala min tanborste o lämna butiken, blir jag påprackad en telekomoperatör och...
Har handlat mycket produkter genom åren till hus och familj. MEN nu var det sista gången.. Skulle hämta ut en ny vara på garanti. Ringde supporten och frågade om jag kunde köpa varan på närmare butik. Inga problem var det sa dom. Men det gick inte. Fick åka till en annan stad där jag hade handlat varan. Det vart en resa på 8mil. Det är väll faan samma kedja.
Hej, Jag vill framföra mitt extremt missnöje med den upplevelse vi hade på Elgiganten i Torp Uddevalla den 26 december 2024. Vi kom in i butiken vid 19:10 och hade redan valt ut en TV som vi ville köpa. När vi försökte be en säljare om hjälp, blev vi hänvisade till en annan säljare som han sa skulle ta hand om TV-försäljningen. Vi blev kvar i butiken i över 25 minuter och såg på när TV-säljaren stod och pratade med en annan kund i minst 20 minuter utan att ge oss någon uppmärksamhet. Trots flera försök att få kontakt med...
Vi köpte en Samsung Frame QLED TV av Elgiganten Lund under förra året. Vi märkte att bilden blev sämre och sämre med tiden och till slut så fick vi nog och kontaktade Elgiganten för att få hjälp. De hänvisade till Samsung som vägrade att hjälpa oss för att de ansåg att bilden var inom specifikationerna. Jag har pratat med 6 anställda på Elgiganten i Lund (säljare, support och manager) och samtliga höll med att bilden inte såg ok ut. Trots detta så sitter folk högre upp i näringskedjan som inte har någon kundkontakt och...
Beställde ny diskmaskin med installation. Levererades en uppackad maskin som jag senare upptäckte buckla på. Efter sig lämnades jag även med djupa skador i parketten samt repa med avflagnad färg på köksskåp. Elgiganten ersatte diskmaskinen med en ny. Därefter följer flera veckor av mailkorrespondens där Elgiganten begär mängder av bilder på skador och hänvisar till att de kommunicerar med sin underleverantör. De begär även in kostnadsförslag på ny kökslucka och kundtjänst bedyrar att jag inte ska behöva acceptera skadorna....
Köpt kök på Elgiganten och lär aldrig någonsin hända igen. Den usla kvalitén, dåliga support och garanti/reklamation som inte gäller! Flera av lådorna spruckna, svällda efter något år. Fick köpa nya till halva priset. Nu 4-5 år senare exakt samma problem. Varken garanti eller reklamation gäller enligt dem! Vad är det för lackering?? Sämsta skitkvalité jag varit med om! Till och med en möbel som är lackerad från Ikea som inte ens hör hemma i ett badrum håller bättre än köksluckor i ett kök?! Katastrof!! Hoppas folk läser och tänker till innan man väljer kök
Elgiganten Fridhemsplan förledde mig byta telefonabonemang. Från TRE till TRE. Medförde betydligt högre kostnad eftersom mina tidigare rabatter försvann. Dessutom bundet i 2 år. Försäljaren otrevlig när jag senare ville informera honom om vad som skett. Måste vara lönsamt att förlänga kunders telefonabonemang.
Gjorde en beställning på en Apple watch, eftersom dom hade produkten på rea beställde jag via Elgiganten på nätet, såg att det fanns en på rea och var enda anledningen till att jag valde den modell jag valde. Ville ha den snabbt och var inte bered på att det skulle vara väntetid, det fick jag reda på efter att jag beställt. Efter att ha väntat i 3 veckor är min order CANCELAD! Absolut oseriöst, locka kunder med rea och inte har koll på sitt eget lager eller säljer ut produkter dom ej har fått hem ännu. Sista gången jag handlar på Elgiganten
För ett år sedan köpte en Philips eltandborste, tillverkad i Kina och därmed dyr och av dålig kvalitet, som nu inte längre går att använda. Vid reklamation i fysisk butik i Eslöv låter de inte kunden välja om man vill ha pengarna tillbaka eller få en ny vara, de bestämmer på eget initiativ att skicka den på service som kommer att ta flera veckor, och det är inte ens säkert att det går att laga den trasiga eltandborsten. Jag hade inte ens bett om att få laga den. På min fråga vad jag skulle borsta tänderna med under tiden fick jag inget svar. Katastrofalt dålig service.
Extremt dåligt. Köpte hörlurar med 3 dagars leveranstid. Profuktrrna ligger och cirklar runt på Brings terminal. Trots upprepade kontakter med Elgiganten lyckas de inte leverera på 4 veckor. Jag annulerar köpet och vill ha tillbaks mina pengar. Elgiganten vägrar betala tillbaka tills de får produkterna till sitt lager. Jag har aldrig sett röken av hörlurarna och problemet med leveransen är inte mitt. Kanske har Biring slarvar bort. Idag 5 veckor från beställning har jag fortfarande inte sett till någon återbetalning.
Köpte en diskmaskin Hisense HF63FC för två år sedan. För tre veckor sedan var den totalt död. Oerhört svårt att få personlig kontakt med någon på Elgigantens kundtjänst via telefon. Ingen e-postadress. Visars sig att Elgiganten inte tar något ansvar för service utan hänvisar till Gorenje i Malmö. Lätta och snabba att få tag i men de hänvisar till en lokal reparatör som tog en vecka på sig att komma och titta på maskinen. Försvann sedan utan besked. Efter en vecka ringer jag för att kolla varför vi inte hört något. Får då...
Helt surrealistiskt. Köpte en ny tvättmaskin i övre prissegment. När maskinen gick luckan ej att stänga så blev utan tvättmöjlighet. Blev själv ombedd att kontakta tillverkare(LG) samt reparationsverkstad. Fick sköta tvätten på annat sätt i 10 veckor. Efter första rep. försöket gick maskinen att starta med tuggade sönder kläder. Inget erbjudande om ersättning från Elgiganten som bara skjuter ansvaret på LG och helt dribblar bort sitt lagstadgade ansvar. Det finns andra och bättre firmor att handla med Elgiganten är bara upptagna av att bli större.. Inte bättre.
Elgiganten sålde mig en dator från Lenovo för över 15 tusen som fyndvara som var totalt trasig, fläktarna är på nonstop och den har 2 timmar batteritid. Köpte till Lenovo premium garanti för att få "på platsen hjälp" men dom vägrar göra det och vill skicka den till Tjeckien i 4 veckor. Lenovo säger att det är fel på den. Elgiganten vill inte hjälpa mig och hänvisar i chatten till ARN som jag nu kommer kontakta. Helt oacceptabelt att sälja trasiga fyndvaror och sen försöka pressa in kunden på reparationskarusellen som...
Försäljare säljer på kunder mobilabonnemang som är sämre än vad kunden har. Försäljarna har kontakter hos mobiloperatörerna för att det skall vara trovärdigt. Sedan vill de inte ta tillbaka försäljningen utan tar hellre en polisanmälan om bedrägeri. I mitt fall hade jag tur att mobiloperatören ringde upp mig strax efter köpet var genomfört. Att återställa till mitt tidigare abonnemang to sedan resten av dagen.
Vill tacka för den fina service och hjälp jag fick på Elgiganten i Jönköping. Fick hjälp att installera min smart klocka. Det var den 5 juli kl 10.30 Irene
Beställde en torktumlare till min dotter och för att förenkla så lade jag till uppackning och bortforsling av emballage. Detta utfördes inte och Elgiganten vägrar återbetala det eftersom "det står i systemet" att det är utfört.
Lämnade in ett par Airpods på reklamation ca 3 mån gamla. I butiken kunde dom ej se något konstigt så dom skickades iväg. Jag får skriva på att om det ej är ett garanti fel så får jag stå för frakten 240kr. Efter en dag så hör dom av sig och vill ha 499kr för att rengöra hörlurarna för att kunna felsöka. Då säger jag att dom kan skicka tillbaka dom. Men då ska dom ha ytligare 250kr betalt för felsökning som ej är gjord. Slutade med att dom fick behålla hörlurarna och jag köper nya på ett seriöst företag för ca1400kr. Handla...
vi köpte en gasolgrill för en månad sedan ,vi beställde då också slangen som går till gasolflaskan.slangen är nu försenad för tredje gången . Grillfesten blir inställd igen • Urdåligt vi är så besvikna😫
Vilket bedrägeriföretag, de har skickat ut en faktura för en torktumlare 2024-04–11. Fakturan skulle varit betald 2024-01-10 och förfallodatum 2024-01-17. Tumlaren beställdes och betaldes 2021-02-06 och jag har kvitto där det står att tumlaren är fullt betald före leverans. Nu mer än 3 år senare vill de ha betalt en gång till.
Köpte ett spel i oktober 2022. I januari 2024 får jag ett sms om att jag ska betala mitt spel omgående. Men jag betalde spelet samma dag som jag köpte det. Då vissar det sig att elgiganten har hittat på att jag gjort ett identiskt köp dagen efter jag köpte det spelet. Och bara vänta 1 och halvt år att höra av sig med det är ju helt sjukt också. Handla inte på elgiganten om ni inte vill betala era varor en gång till efter 1 och halvt år igen. Jag kommer ALDRIG mer att handla från elgiganten i alla fall.
Fruktansvärt beteende, de försöker i efterhand på ett mkt hotfullt sätt ta merbetalt av teknik köp. Har blivit jagad med Tfn/sms och mail. Hade fförväntat mig detta av ett ryskt bolag men ej detta. Köp aldrig av dem.
5 månaders sen leverans. Sen ringer dem o erbjuder 1000 kr. ta det eller ring ARN. Servicen är bedrövlig. Uppföljningen är noll från den inhyrda/externa kundtjänsten. Vi var i kontakt per telefon och besök i varuhuset 8 ggr. och vi fick varken svar eller besked om varför dem knte kan leverera. Istället får man ultimatum: "Avbeställ o köp kyl&frys hos samsung, så får du tillbaka dina pengar" Vi förklarade att vi har måttanpassat köket efter dessa, därför är vi tvungna att ha denna modell eller lika mått o färg av annan....
Saknar riktig kundtjänst. Bara automatiska svar. Tyvärr går det inte att komma i kontakt med Elgigantens kundtjänst. Ringer man deras kundtjänst leder alla val till ett automatiskt svar. Samtidigt uppmanar deras Chatbot att man ska ringa kundtjänst om man har problem med en order som inte går att lösa själv. Kommer aldrig att handa på Elgiganten igen. Det är värdelöst när man inte kan prata med någon om man har ett problem. Jag kollade särskilt öppettiderna och har ringt på förmiddagen och vid lunch.
Köpte ett par hörlurar för nästan 3000:- för ett år sedan. I höstas slutade det fungera att ladda dem, varpå jag lämnade in dem till Elgiganten i Luleå då garantin skulle gälla i 2 år. Det skulle ta 2-3 veckor att få svar på vad felet var och om jag skulle få ett par nya hörlurar. Efter 3 veckor ringde jag till kundtjänst, som inte kunde hjälpa mig. Nu efter 4 veckor så åkte jag in till Elgiganten för att ta reda på vad som händer i ärendet. Svaret från Elgiganten var att det var fuktskador i hörlurarna som INTE täcktes...
Jag känner mig mycket missnöjd med mitt senaste köp på Elgiganten. Jag införskaffade en bildskärm till min laptop, och när jag återvände hem för att börja använda den, stötte jag på ett meddelande som löd: "Det kan ibland uppstå problem med vissa kombinationer av maskinvara och programvara." Det följdes av en omfattande lista med åtgärdsalternativ. Efter att ha försökt flera av dessa utan framgång, försökte jag kontakta supporten. Det visade sig vara en oerhört utmanande uppgift att komma i kontakt med någon. Jag försökte...
Åtroligt dåligt! Min Fitbit-klocka slutade funka så vi lämnade in den till inköpsstället Elgiganten Häggvik. Först blev vi hotade med/informerade att om det inte fabriksfel så skulle vi behöva betala servicen själva. Efter 2 veckor ringde vi för att kolla vad som tar sån tid. Fick då besked om att klockan inte ens var skickad till service. Över en månads väntetid innan den ens lämnar butiken! Sjukt dåligt.
Sämsta jag varit med om. Köpt dator för över 40 000 och betalat otroligt mycket i service och försäkring mm mm. Sen när jag hämtar ut datorn får jag inte något lösenord och nu kan de inte svara på vilket lösenord min dator har så jag sitter här hemma med en dator jag inte kan använda och måste vänta tills imorgon för att få reda på mitt lösenord!!!
Bra bemötande från första stund i telefon och en snabb och smidig leverans.
Elgiganten skickar paket fel, dom skickar så det kommer sent, dom lovar hjälp men när det kommer till kritan så skiter dom i en. Dom ville att jag skulle betala 900kr för att upphämtning av paket hemma. Sen satt han i kudtjänst pch hittade på saker som jag ej sagt och jag fick hänvisa till chatten. Han sa även saker som han sen tog tillbaka så som att dom använder postenpaket men helt plötsligt så gör dom inte det. Killen i kundservice lämnade chatten abrupt och inget blev fixat som dom sa på en annan recension att dom skulle hjälpa mig
Våren 2022 tittade vi runt efter kök och fastnade till slut för ett förslag från Elgiganten, Epoq. En mycket trevlig köksmänniska på Elgiganten i Boländerna i Uppsala gav oss ett förslag. Köket var ritat i våra mått och såg mycket bra ut. Som tillägg var en väldigt lång lista delar som ihopsatt skulle ge det ritade resultatet. Det var mycket viktigt att vi godkände beställningen för efteråt skulle det inte gå ändra. Det gjordes och beställningen gick iväg. Köket levererades på utsatt tid, bars in och blev liggande till...
Jag råkade få intresse för en Ryggsäck som fanns på Elgigantens hemsida. Elgiganten säger sig vara en ledande varuhuskedja inom hemelektronik. Eftersom det saknades mått på ryggsäcken på hemsidan kontaktade jag den den ledande varuhuskedjans kundtjänst. Då insåg jag att, det är ingen idé att ringa den ledande varuhuskedjans kundtjänst, dom kan inte få fram mer information än det som står på deras hemsida och det kan jag läsa själv. Den ledande varuhuskedjans kundtjänst verkar inte veta något, dom har nog ingen aaaning om...
Välj ALDRIG Elgigantens tilläggstjänster. Det är som bokningar med Ryan Air... dyra tilläggsavgifter på tilläggsavgifter och som tack för man dåliga/ej genomförda tjänster. STOR VARNING! Gör det själv istället.
Går in i butiken kungens kurva och köper en köksfläkt, säljaren är borta på lagret två gånger för att kontrollera att den verkligen finns i lager. När vi kommer hem ligger fläkten i kartongen utan emballage och det fattas delar. En retur helt klart. Satans skitstövlar!
Elgiganten Backaplan Beställde en side by side kylskåp som va rabatterat på .ca 1500 kr. Anledningen till rabatten var att kylskåp saknade original förpackning. När order lades fick jag sms att ta kontakt med avdelning i butiken, vilket jag gjorde. Säljaren som sågs ut som nyvaken svarade bara ja, a ja a. Bad henne att kolla i sin datorn om min order. Efter lite om moment visade hon mig kylskåp som låg i butiken som exempel vara. Kylskåp hade skador på sig som bucklor och repor. När jag ifrågasatte köpet fick jag svar:...
Varning! Köpte en produkt som levererades av Conrad. Varan slutade att fungera och ny beställdes. Denna var sönder vid leverans och båda returnerades. Conrad godkände båda reklamatiomerna och Elgiganten skulle återbetala. Efter en månad hade ingenting hänt. Vid kontakt med EG säger de att en vara ersatts. Men det stämmer inte och de vägrar uppge hur återbetalning skett och även varför inte den andra varan ersatts. Nu har det gått fyra månader och ingenting händer. Detta är ren och skär stöld från Elgiganten. Numera handlas det hos Media Markt istället.
Köpte en dator på Elgiganten som jag fick returnera. I textbeskrivningen stod det att datorn har …pekskärm vilket jag utifrån den texten antog att det var en dator med touch-skärm. Så var inte fallet, och kundtjänsten instämde att det var vilseledande. Det blev alltså en retur på grund av vilseledande marknadsföring. Returnerade och köpte en ny dator från deras outlet som skulle vara ”Nyskick - original förpackning saknas”. I beskrivningen står det tydligt att en dator, laddare och S-Pen skulle ingå. Får hem datorn senare...
Fick vänta halvtimme i butiken. Det var en person i kö.
Beställde en dammsugare på nätet den 10 april 2022 och betalade hela summan med SWISH. Den 10 april mailar ni ett kvitto att dammsugaren är ( FULLY PAID ) Kollar mitt konto dagen efter , och döm om min förvåning Elgiganten har returnerat pengarna , ringer kundtjänst samma dag och påpekar att betalningen är returnerad, kundtjänst svarar att den är betald och allt är klart , dammsugaren är på väg. dammsugaren levereras den12 april 2022, kollar mittkonto igen och ser att betalningen fortfarande inte är gjord. Ringer kundtjänst...
Elgiganten kungsgatan Stockholm är den sämsta absolut sämsta som finns! Så dåligt service och inte tala om väktarna som arbetar där dem följer efter en som om man tänker sno något, den känsla får jag den få gångerna jag varit där och ska aldrig sätta min fot där något mer och inte handla där heller!
Elgiganten Gränby centrum uppsala, är som en liga plats, tre fyra killer stå och pratar med varandra, går du in och försöker fråga eller köpa ngt blir de väldigt avvisande, ville köpa en Ipad började de prata med varandra och blev jag bara stående och vänta, efter 9 minuter återkom en av de och började min köp igen då fick han ett samtal, under hela köpet De vinkar till varandra och ler sarkastiskt … mm Man blir bara mobbad och må inte bra och vill inte komma in där igen
SÄMSTA USLA J***A T****R på Elgiganten. Har köpt ett skärm som ska vara NY såklart. Först verkar de ha skickat något som är en retur eller SKADAD som "NY". Sedan efter att de har tagit NÄSTAN 4 VECKOR PÅ SIG att svara i mail så skriver de ok då kan byta. Sedan chattar jag med de för säkerhets skull dagen efter för att se var den finns. Måste åka HELA VÄGEN till TÄBY från Värmdö. Men jag säger ok och snubben i luren säger att: "nu har jag bokat den, så du kan bara åka dit och byta". Efter ALLT DETTA S**T så får jag...
Vi har köpt en diskmaskin och även beställt och betalat för hemleverans och installation. Tre installationsförsök har misslyckats och denna tredje maskin fungerar inte heller. Elgiganten hänvisar denna gång till fabrikören, som hänvisar tillbaka till återförsäljaren tillika ansvarig för installationen. Vi har enbart avtal med Elgiganten och försöker därmed givetvis driva reklamationsärendet gentemot dem, dock utan vidare framgång. Det är uppenbart fel på maskinen. Vi struntar fullständigt i om det beror på produktionsfel...
När något går sönder tar det otroligt lång tid att få det åtgärdat. På vägen får man inga uppdateringar i ärendet och när man ringer och chattar in svarar någon alltid att de återkommer. De verkar helt ointresserade av kundservice. De mest alerta är säljarna. Men sedan ska du inte förvänta dig någon hjälp.