Skräpbolag. De blåste mig inte en gång utan två gånger vid SAMMA LEVERANS!
Euroflorist AB
32 omdömen om Euroflorist AB
Euroflorist följer inte konsumentlagstiftningen och bryr sig inte om sina kunder! Euroflorist sjabblade bort blommorna som jag hade beställt till en nära släktings födelsedag och meddelade att de inte kunde ordna nya blommor. Jag behövde därför köpa blommor från ett annat företag istället och betala för expressleverans för att de skulle levereras på födelsedagen. Euroflorist vägrar att ersätta mig för den extra kostnaden jag behövt betala, trots att jag som konsument har rätt att göra ett sådant s.k. täckningsköp enligt...
Hej, Snälla ni som funderar eller planerar att beställa från Euroflorist - GÖR INTE DET! Ni kommer bara att bli besvikna och ledsna.
Fruktansvärt dåligt skött. Jag beställde blommorna den 21/8 som skulle levereras den 23/8. Mottagaren som skulle fylla 75 år fick då ett sms att problem och fördröjning uppstått med leverans på hans födelsedag 23/8 och att han skulle få blommorna den 26/8 men det kom inga. I stället fick vår vän besked att leveransen skulle ske den 27/8 men inga blommor då heller. Mottagaren fick ett nytt besked i stället att leveransen skulle ske den 28/8. Men vår vän blev utan blommor! Det hade varit på sin plats att skicka en bukett som...
Ångrar så att jag inte läst omdömen innan jag gjorde en beställning. Leveransen ställdes in och enligt Euroflorists har ett mail skickats ut. Inget mail har nått mig men all annan mailkontakt har gått igenom. Anser att man bör försäkra sig om att kunden verkligen nåtts av informationen så att det går att ordna på annat sätt. Ingen kompensation alls, slutar svara på mail. Verkar som att Euroflorist inte vill ha nöjda kunder. Välj andra blomsterbud än detta! Besviken kund.
Inga blommor levereades. Det kostade 500kr.
Ur dåliga, fick vissna blommor som skickades ut 2 dagar innan de kom fram på leverans dagen. Efter att ha fyllt i deras förfrågning om vad jag tyckte har ingen hört av sig. De läser inte svaren på sina egna frågor. Struntar helt i vad som händer.
Inget i den levererade buketten såg ut som på bilden. Fel färg, inga utslagna blommor alls och ett bladverk som såg ut som något de rafsat ihop i ett dike utanför. Faktiskt den fulaste bukett jag någonsin sett. Som att tro att man köpt en katt och få en överkörd grävling. Storleken, som skulle vara "stor" var dessutom inte ett dugg maffigare än den bukett de marknadsförde på köpsidan som "medel". Till det inget erbjudande om normal kompensation. De borde återbetala minst halva beloppet på denna under-all-kritik leverans...
Beställde blommor till min mammas födelsedag i god tid innan. Min mamma bor i Stockholm. Dagen innan de ska levereras skickas blommorna från Malmö. Sedan får de ligga på en terminal under hela min mammas födelsedag tills de slut levereras på kvällen dagen EFTER min mammas födelsedag. Blommorna är såklart både vissna och köldskadade när de kommer fram. Inte så konstigt med tanke på att de legat i en kartong i nästan tre dygn. Stor besvikelse från både min mamma och mig. När jag kontaktar Euroflorist får jag följande svar:...
Otroligt besviken. Beställde blommor för nästan 800kr. Leveransen från Knutpunkten i Helsingborg var katastrofal, Budet vände upp och ner på buketten så vattnet rann ut på golvet, förstörde kortet och lotterna, och blötte ner chokladpaketet. Budet lämnade utan ursäkt eller erbjöd sin hjälp, sa bara "Oj". Och så blommorna. Jag tror de varit ute och plockat gran/tallkvistar med lite annat En ros som visslade dag två och två andra blommor som visslade redan dag ett. Nu 5 dagar senare är den dyra buketten en stor klump av kvistar...
BLUFF FÖRETAG! Beställ absolut inte från Euroflorist, de kommer stjäla dina pengar och INTE leverera! DE SLÄNGDE MIN PRESENT!!! Jag köpte blommor och choklad för över 700 kr till en av mina anställda på hens 50 års dag. 1) De RINGER INTE mottagaren för att meddela att de har blomleverans. De kollar varken om de är hemma eller boka eventuell tid för leverans - detta resulterar givetvis i att de inte kan leverera. De förväntas sig att människor bara ska sitta hemma och vänta på ett bud som man INTE vet ska komma? 2) De...
Fruktansvärd upplevelse. Nyttja aldrig Euroflorist. Beställde fina julblommor som överraskning till en släkting. Hen blev sedan av uppringd av en person som inte kunde göra sig förstådd på varken svenska eller engelska. Det framgick inte att det rörde sig om blommor och min släkting trodde det var någon som ringt fel. Sedan ansågs blombudet förbrukat och det går inte att göra något åt. Att personen som levererar ska kunna säga "Hej, jag kommer från Euroflorist och du har fått blommor" eller dyl, är tydligen för mycket begärt. Dessutom fruktansvärt bemötande från Euroflorist kundservice.
Beställde blommor den 21 dec som skulle ha levererats den 22 dec, men kvällen den 23 dec fortfarande inga blommor levererade och nu är det försent. Går heller inte att få någon kontakt med detta företag. Uruselt!!!! Lurendrejeri!
Beställde ett bud med nalle, choklad och ett exklusivt kort. När budet levereras är det ett vanligt kort med maskinskriven text, allt i en följd där det mellan vissa ord var dubbla mellanslag! Kortet var så otroligt pinsamt så vi skämdes. Aldrig mer Euroflorist!
Beställde blommor till min mamma som kom hem från sjukhuset efter en operation. Blommorna var 48 timmar försenade och anlände vissna. Bolaget svarar inte på Mail och deras telefonnummer är ur funktion. Beställ direkt via butik istället!
Stor varning för Euroflorist, jag beställde en bukett till min mosters 90 årsdag. Leveransen blev inte av då dom inte lyckades ringa min moster, dom följde inte heller sina rutiner att säkerställa portkod som dom påstod. Dom tog foto på porten och åkte vidare, jag fick ett meddelande att dom slängt buketten och enligt deras rutiner skulle dom ringt beställaren och det hade inte heller gjorts. Hon fick andra blommor levererade av Interflora så vill man så kan man. Nu blev jag blåst Inga blommor inte ens som jag kunde hämta...
Om det nu finns någon på Euroflorist som läser detta så är ett konstruktivt tips att ta bort alternativet att lämna budet vid dörren. Detta eftersom blomsterbutiken likväl inte kör ut det beställda och betalda budet om ingen svarar i telefonen. Efter att mottagaren kontaktat ombudet och utan att ha då fått någon relevant förklaring avtalades att blommorna skulle köras ut påföljande dag och anlända mellan 13:00 - 17:00. Föga förvånande så klarade Euroflorist inte heller av att uppfylla denna överenskommelse. Minst sagt tråkigt...
Beställ inte blommor härifrån!!!!! Min kille skulle överraska mig med att beställa hem blommor till mig, de levererades i ett paket som ställdes ute i minusgrader. När jag tog in blommorna var de helt frusna och ihopklumpade. Buketten såg inte heller alls ut som på bilden, utan det var ca 4 blommor som inte var brutna eller på väg att vissna. För att fylla ut buketten hade de även lagt i massa kvistar och dylikt. Såå illa när nån har betalat massa pengar för att göra någon glad. Kundservice svarar heller inte när man skriver, superoseriöst företag.
Gick inte att beställa flertalet av buketterna på hemsidan framkom först i sista steget. Priset ändrades från orderbekräftelsen på hemsidan till bekräftelse på mail. Går inte att kontakta Euroflorist varken per telefon email eller chat. Varning beställ inget från Euroflorist.
Undvik detta blufföretag. Beställde en bukett med rosor. Det jag fick levererat var 5 utblommade rosor. Allt till priset av 779:-. 150:- per ros. Tror ni att dom svarar på mailen, självklart inte.
Absolut en stor VARNING ⚠️ på det här BLUFF företaget SOM säljer en produkt med hem körning och de kör inte hem det och ber min fru åka och plocka upp den 20 minuter därifrån och du har mage att ge en annan bukett som ser ut som ogräs, Jag betala 879 kr och jag blev totalt blåst usch vad tråkigt på alla hjärtans dag så stor varning så att du inte går på deras bluff
Hej! Jag beställde en bukett till min syster som sörjer sin hund som gick bort i helgen. Min syster har en katt också. Bilden på blommorna jag beställde hade inga liljor, men buketten som levererades bestod nästan enbart av Liljor. Lijlor är dödligt giftiga för katter! Väldigt osmidigt! Jag vill INTE att deras katt ska dö pga blombuketten. Jag kontaktade er kundtjänst och förklarade situationen samt ville få buketten utbytt, varpå de svarade att de inte kunde hjälpa oss för att de inte kunde veta att det fanns en...
Levererar inte, hör inte av sig om att leveransen uteblivit: Beställde för en vecka sen med leverans igår. Fått bekräftelse på ordern men ingen leverans skedde enl avtal.
Blombudet levererade blombuketten på fel dag, en dag för tidigt. Jag beställde blombukett Vintermys av "Stor" storlek. Den som levererades var av "Liten" Storlek. Sorten av blommor avviker till stor del från typen angiven på Euroflorists hemsida. Det enda jag har att gå på när jag beställer blommor är den bild som visas på hemsidan. Jag anser då att levererad vara bör stämma överens till största del. Ex. Bild visar att 14st rosor ska ingå i "Stor" bukett, levererad bukett har endast 3st. Detta är i mina ögon,...
Blommorna min kusin fick i 50-års present såg inte alls ut som jag hade beställt för levereras med bud dvs blev tulpaner istället för rosor. (Fick bild av kusinen på blommorna han fått) Går ej att få tag i Euroflorist på telefon eller mail om man sedan ej är nöjd dvs de återkopplar ej så det verkar EJ vara seriöst. Anlita annan budfirma för blommor.
Min familj skickade en bukett till mig. Buketten var halvt vissen, väldigt liten och nästan enbart knoppar. Skulle jag ha köpt den på stan skulle den sannolikt kostat 20 kr eftersom den redan var halvt vissen och såg ut som om jag plockat den själv. 400kr betalde min familj för den. Kundservice vägrar svara på mail och har inget telefonnummer. Beställ inte här ifrån!
Jag beställde blommor innan kl 10:00 en lördag för att få leverans samma dag. Fick ett mail 3 timmar senare att de inte hade möjlighet att leverera. I mail korrespondens med kundservice frågade och svarade i samma mail utan att jag fick chansen att bestämma. "Hur önskar ni göra. Leverans med en uppgradering eller en makulering av er beställning? Men vi har makulerat beställning." Valde dem för att kunna skicka samma dag med det blev bara att de lånade mina pengar utan någon som helst kompensation för de har slutat svara på mina mail och anser att ärendet är avslutat.
Beställde 2 julbuketter i torsdags för leverans på fredag. Fortfarande ingen leverans. Beware!! Deras kundtjänst kontaktade mig idag. 1 bukett levererades igår kväll. Den andra hade de visst försökt att leverera. Ändrar mitt "betyg". Förhoppningsvis kommer även den sista buketten att levereras//
Jag beställde återigen blommor från euroflorist då jag tänkte att förra gången säkert bara blivit nån vanlig miss. MEN , vilken besvikelse. 1 gången fyllde min bästis 50 år ochjag valde en Stor lyxbukett, som levererades Väldigt sent på kvällen på hennes födelsedag efter kalaset.så hon skickade ett tack MMS, med foto på buketten. Shit den va så fjösig och knappt några blommor i, mest grönt.. Tror det var3 av 10 lovade rosor och inte änns i den färg jag valt. Sen inte en enda nejlika heller. 3 rosor nått lila halvtorrt...
Jag vill med detta bara som alla andra visa ett varningens finger för Euroflorist, Jag har mejlat och reklamerat och skrivit på Facebook mm. Upp till 10 dagar innan kundservice svarar, Sen läggen man in ett omdöme på Trustpilot om Euroflorist. Då blir det borttaget . Köpte bukett för 900:- som såg ut som en bukett från macken, Buketten levereades i alla fall hem. Men dagen efter slockade alla blommorna, Sen har det varit dött med kontakt från Euroflorist. Dom lovar och lovar, Inget händer. 2018-03-01 Fick jag detta svaret...
Beställde lyx-bukett som överraskning till min tjej på alla hjärtans dag. På eftermiddagen ringer dom till min tjej och säger att hennes blommor inte kommer komma samma dag. Dagen efter kl 17.17 dyker dom upp - då kontoret stängt. En på kontoret var kvar. Så två dagar senare fick hon en vissen bukett liknande den billigaste buketten. Euroflorist svarade inte på mina 2 mail. Efter telefonsamtal fick jag tillslut pengarna tillbaka.
beställde en blomsterarrengemang via deras hemsida, en vacker julgrupp. Kostade 390 kr. Skillnaden mellan köpta från bild och levererade blommer till kund brukar vara acceptabel, men denna gång så fattades det inte mindre än 2 växter, 1 dekorationshjärta, annat julpynt... Det var så STOR skillnad att jag tog kontakt med företaget via telefon och fick en riktig surkärring i luren. Jag skickade foton på min grupp och ett foto från deras egen hemsida och tog upp med henne alla de saker som saknades + att hela gruppen fick ett...