Jag hade en väldigt bra upplevelse med Juliano Frejs anställdas utförda arbete med att måla om fasaden och byta ut dåliga paneler, men då det kom till att slutföra sina åtaganden så har Juliano själv inte levt upp till förväntningarna.
Julianos säljpitch var att "ni betalar inte förrän ni är nöjda", vilket var en av orsakerna till att vi valde honom. När det gått några dagar av utfört arbete så börjar de dock be om förskottsbetalning som skulle swishas till en tredjepart, vilket vi inte godtog.
Det blev en större del... av fasaden som behövde bytas, vilket vi hade överenskommit med ett kvadratmeterpris. Då vi fick den nya totalsumman visade det sig att de räknat fel på över 50 kvadratmeter, vilket en seriös firma inte skulle missat (kan man inte räkna ut arean av en triangel så kanske man får be om hjälp!), vilket motsvarade nästan det dubbla antalet av det vi faktiskt bytte.
När arbetet var färdigt så fick vi fakturan och att "vi ska betala den inom två dagar", vilket inte var det han lade fram vid kontraktsskrivningen.
Nu har vi fortfarande högarna med skräp kvar, sedan snart tre veckor tillbaka. Han har skyllt på att släpkärran gått sönder eller att hans killar redan varit ute och hämtat det.
Efter att ha försökt komma i kontakt med honom för att ta bort det skräp som genererats efter rivningen så har han nu blockat mina samtal efter att han flera gånger har lagt på luren i örat på mig.
Fruktansvärt oproffsigt hanterat!