Funmed Göteborg

www.funmed.se
  • Badge2024
4.2
Boka tid Ring 0101-60 60 77 Dela

Funmed Göteborg har funnits sedan 2014 och är en läkarklinik som arbetar med precisionshälsa på funktionsmedicinsk grund. Vi fokuserar inte primärt på att dämpa sjukdomssymtom, utan istället på att hitta och bota de underliggande orsakerna till sjukdom och ohälsa.

32 omdömen om Funmed Göteborg

Sedan starten hos Reco 2024

Sara S
Skrev om Funmed Göteborg

Jag tycker att själva idén med Funmed är väldigt bra, att få mer kunskaper om hur man själv fungerar och kan påverka just sin egen hälsa i positiv riktning. Själv upplever jag att tillgängligheten på kontakt och support är mycket god, man får snabbt svar med gott bemötande. Dock upplever jag att själva medicinska frågeställningarna kopplat till mig själv som individ inte riktigt når ända fram. Jag har fortfarande en hel del frågor kring just mina provsvar, både den stora provtagning i början och provsvar efter 8 månader...

Tinna B
Skrev om Funmed Göteborg

Min upplevelse att engagera Funmed var en besvikelse. Kompetensen hos läkarna och övrig personal är det säkert inget fel på men själva vården var sporadisk och det kändes som jag gjorde den här resan ensam. Kundvården var långsam jag upplevde den som oengagerad. Det var svårt att kommunicera med personal bara genom appen. Mötet med Peter Martin var en besvikelse. Jag var ny patient hos honom eftersom min vanliga läkare var sjukskriven. Han hade bokat in 20 min och 15 min av det ägnade han till att berätta om vad han...

Svar från Funmed Göteborg

Hej Tinna, Tack för att du tog dig tid att dela med dig av din upplevelse. Vi är verkligen ledsna att höra att dina förväntningar inte har blivit uppfyllda. Vi tar din feedback på största allvar. Det är självklart oacceptabelt att du har upplevt dåligt engagemang och att kommunikationen har känts bristfällig. Det är inte den standard vi strävar efter och vi kommer att se över hur vi kan förbättra vår process, särskilt vad gäller kontinuiteten i vården och smidigheten i vår kommunikation. Vi ska också ta upp din upplevelse...

Siw J
Skrev om Funmed Göteborg

Jag blev bemött med respekt och inlyssnande. Jag som patient får berätta, blir lyssnad på och man startar därifrån. FunMed levde upp till mina förväntningar på de flesta områden. Fick dock inte läkarkontinuitet då den byttes några ggr de få kontakter jag hade under ett år. Admin bommades då blodprovsremiss (omtest efter ett år) inte fanns hos Unilab när jag kom dit. Då hade jag tagit ledigt från jobb (bor en timmes resväg enkel väg från närmsta provtagning) och fick hitta en ny arbetsdag att ta ledigt och resa på. Jag...

Svar från Funmed Göteborg

Tack för din recension, Siw. Vi ber verkligen om ursäkt för missödet med remissen. Varmt lycka till på din fortsatta hälsoresa!

Marja J
Skrev om Funmed Göteborg

Trevligt bemötande men mest symtombehandling, de verkar ha mycket att göra. Upplever inte att jag fått ökad kunskap kring bakomliggande orsaker till de symtom jag sökt för eller hur jag ska arbeta förebyggande framåt och vad jag ska tänka på.

Svar från Funmed Göteborg

Hej Marja! Tack för att du tagit dig tid att recensera oss. Vi beklagar verkligen att du fick det stöd och den kunskap du förväntade dig under din tid hos oss. Vi strävar alltid efter att erbjuda den bästa möjliga vården och tar tacksamt emot din feedback. Vi vill ge dig möjlighet att avsluta din patientresa på ett positivt sätt, samt gärna få veta mer om vad som gått fel. Varmt välkommen att kontakta din klinik för ett extra kostnadsfritt möte med ditt vårdteam.

Madina F
Skrev om Funmed Göteborg

Är väldigt nöjd med all hjälp jag har fått, precis vad jag behövde. Är otroligt tacksam.

Svar från Funmed Göteborg

Madina, tack för dina fina ord. Lycka till på din fortsatta hälsoresa!

Ewa B
Skrev om Funmed Göteborg

Bemötandet var positivt. Det tog ett tag att ta till sig filosofin med Paleokost som jag fortfarande inte är helt övertygad om. Dock följde jag den under en tid och fick en klar förbättring av mina besvär. Generellt är min erfarenhet av Funmed mycket bra och, trots en ansenlig utgift både till Funmed och för kosttillskott, tycker jag det var värt pengarna. Framför allt har jag fått mer kunskap om hur kroppen fungerar och om kost. Att rekommendera Funmed känns kluvet; alla har inte råd och många tror inte på att livsstilen...

Svar från Funmed Göteborg

Tack för din recension, Ewa, och fortsatt lycka till på din hälsoresa!

Cecilia K
Skrev om Funmed Göteborg

Jag köpte det största medlemskapet men det blir mycket dyrare än så ,med många fler prover som tillkommer . För en person med utmattning, oro , ångest, aptitlöshet osv så passar inte de stränga dieter som föreslogs. Jag hade i första hand behövt hjälp med att stärka upp min kropp innan SIBO rensning. Hade önskat prov på kortisol, signalsubstanser och hormoner mm men det får man bekosta själv utanför de nästan 40 000 kr som medlemskapet kostar. Nya sibotester kostar också extra och dom kan bli många . Vän till mig kom...

Svar från Funmed Göteborg

Tack för att du delar med dig av din upplevelse, Cecilia. Vi beklagar verkligen att du inte upplevde den förbättring och det stöd du förväntade dig under din tid hos oss. Vi strävar alltid efter att erbjuda den bästa möjliga vården och tar tacksamt emot din feedback. Det stämmer att våra paket är utformade för att passa de flesta, men att vissa patienter kan behöva ytterligare tester som medför extra kostnader. Vi försöker alltid att göra detta i samråd med dig som patient och att förklara varför ett visst test kan vara...

Kurt Folke Roland R
Skrev om Funmed Göteborg

Jag blev mycket positivt bemött och efter min provtagning ställdes en diagnos som visade sig vara exakt och efter medicinering blev jag återställd och kunde sluta medcineringen

Svar från Funmed Göteborg

Vad fint att höra om dina framgångar! Tack för att du tog dig tid att skriva en recension.

Anna W
Skrev om Funmed Göteborg

Mkt bra mottagning med kompetens och kunskap. Trevlig personal. Ibland lite oorganiserat med informationen och dokument.

Svar från Funmed Göteborg

Tack för din recension och tack för att du valde Funmed, Anna! Vi tar till oss din feedback.

Susanne A
Skrev om Funmed Göteborg

Första gången jag sökte till FunMed ville jag ha hjälp med att få bort omeprazol vilket lyckades. Hade försökt i många år med den vanliga vården men inte fått hjälp. Blir jättefint bemött och får många tips och råd. Så tacksam att jag kom i kontakt med er

Svar från Funmed Göteborg

Tack för dina fina ord, Susanne! Stort lycka till på din fortsatta hälsoresa.

Christel N
Skrev om Funmed Göteborg

Jag ville få ordning på min mage och den är fortfarande problematisk. Men enl prover har jag fått en bättre tarmflora och det är jag glad för. Men var ofta förvirrad över de olika dieter jag skulle följa. Jag upplevde att jag fick upphöra med behandlingen alltför abrupt och då fick jag svåra problem. Fick själv begära och bekosta nya prover för att få veta resultat av mina ansträngningar, något jag väntat mig skulle ingå.

Svar från Funmed Göteborg

Tack för att du tog dig tid att skriva en recension, Christel! Vi tar till oss din feedback och kommer att lyfta den i vårdteamet.

Linda Å
Skrev om Funmed Göteborg

Fick ett mycket bra och respektfullt bemötande. Jag önskade byta hälsocoach och det respekterades till fullo, vilket gjorde mig super nöjd med den kontakten♥️ Jag hade förväntningar på att få mer kunskap och insikt i vad jag kan ändra på och få ytterligare pusselbit till mitt livspussel♥️ detta har gjort att jag har gjort förändringar som har påverkat mig och livet i positivare riktning pga av djupare kunskap. Jag köpte tjänsten hmmm minns inte exakt vad den heter men det innebar stort paket provtagning hälsocoach ochl...

Svar från Funmed Göteborg

Linda, stort grattis till dina framgångar, det är riktigt fint att läsa om dina erfarenheter av Funmed. Tack för att du tog dig tid att skriva en recension!

Eva H
Skrev om Funmed Göteborg

Professionellt. Man känner sig trygg och omhändertagen. Om något uppstår på vägen går det lätt och fort att få kontakt. Det känns smidigt. Mvh

Svar från Funmed Göteborg

Eva, tack för din recension och tack för att du valde Funmed!

Rickard F
Skrev om Funmed Göteborg

Funmed har gett mig verktygen och kunskaperna som på sikt kommer få mig att bli bättre. Personalen är kunniga, hjälpsamma och peppande - speciellt hälsocoachen hjälpte mig att förklara mycket hur kemin i kroppen fungerar. På det stora hela en bra upplevelse. Jag tror stenhårt på konceptet och är övertygad att det fungerar för många sjukdomar. Jag hade däremot önskar lite mer proaktivitet i behandlingen. Inget hände per automatik. Alla nya prover och läkarbesök fick jag själv jaga för att få det att hända. Men, Jag skulle definitivt gjort om det och det är ett gott betyg.

Svar från Funmed Göteborg

Tack för din recension, Rickard, vi tar till oss din feedback. Varmt lycka till på din fortsatta hälsoresa!

Madeleine V
Skrev om Funmed Göteborg

Äntligen! Tacksamheten för min läkare, hälsocoach, sjuksköterskor och övrig personal känner inga gränser. Efter över 10 år med oförklarliga och tuffa symtom började jag lägga ett pussel och inledde min resa mot en frisk och hälsosam kropp på egen hand. Är oerhört tacksam att jag efter ett par år fick kontakt med Funmed som nu har stöttat mig under det senaste året med enorma kunskaper och ett bemötande man bara kan drömma om. Resan är tuff, och jag älskar varje minut av den då jag nu börjar märka av positiva förändringar...

Svar från Funmed Göteborg

Wow, Madeleine! Tack för ditt fantastiska omdöme. Vi gläds med dig och önskar dig lycka till på sin fortsatta resa mot ett friskare liv.

Ann-Christin L
Skrev om Funmed Göteborg

Har haft alla mina besök online så inget fysiskt besök. Mycket bra bemött med fin service och bra medbestämmande, blivit lyssnad till på ett sätt som jag förväntat mig. Har varit mycket betydelsefullt för mig att vara medlem hos FunMed och jag har fått mycket hjälp med min hälsa, både av läkare och hälsocoach sjuksköterska och administration. Har haft medlemskap plus.

Svar från Funmed Göteborg

Tack för din recension, Ann-Christin. Varmt lycka till på din fortsatta hälsoresa!

Lisbeth Marie Å
Skrev om Funmed Göteborg

Jag kan inte bedömma Funmed Gbg, men mitt betyg är till min läkare Peter Martin och min hälsocoach Gunilla Hoverbrant. Jag har alltid blivit bemött av de båda med stor respekt och också fått massor av bra tips. Båda är väldigt lyhörda för hur jag vill gå vidare. Jag får inspiration istället för pekpinnar, vilket är viktigt för mig. Av de skälet har jag valt att bli fortsatt medlem hos FunMed. Lisbeth Ångman

Svar från Funmed Göteborg

Vad fint att få höra om dina erfarenheter av Funmed. Stort tack för att du valde oss, Lisbeth!

Birgitta S
Skrev om Funmed Göteborg

Vänligt bemötande. Jag fick det jag förväntade mig av medlemskapet.

Svar från Funmed Göteborg

Tack för din recension, Birgitta, och fortsatt lycka till på din hälsoresa!

Eva W
Skrev om Funmed Göteborg

Mycket positivt! Proffsig och engagerad personal. Fick ett mycket fint bemötande.

Svar från Funmed Göteborg

Tack för din recension, Eva. Lycka till med din fortsatta hälsoresa!

Niklas E
Skrev om Funmed Göteborg

De insaster som gjorts har varit bra. I mitt fall prioriterades att jobba med diet och viss svampbehandling för att åtgärda inflammation i tarmen (ulcerös kolit). Det har varit extremt mycket fokus på just diet och det hade varit svårt att genomföra det själv. Samtidigt har det varit lite oorganiserat när man får 3-4 olika dieter i långa PDF-filer där ingen av dem gäller helt utan det är någon kombination som var svårt att få klarhet i först. Över tid har jag fått hjälp och lärt mig. Det jag saknar är helhetsbilden med...

Svar från Funmed Göteborg

Tack, Niklas, för att du har tagit dig tid att skriva en recension. Vi tar till oss dina synpunkter och kommer att använda din feedback för diskutera hur vi kan förbättra helhetstänket, något som är ett mål för oss. Om du vill ha ett extra, kostnadsfritt möte med ditt vårdteam för att avsluta din patientresa på ett mer positivt sätt, och eventuellt framföra dina tankar, är du varmt välkommen att kontakta din klinik.

Kristina M
Skrev om Funmed Göteborg

Enbart positivt! Proffsig bemötande och kunnig personal.

Svar från Funmed Göteborg

Tack för ditt omdöme, Kristina, och lycka till på din fortsatta hälsoresa!

Dan C
Skrev om Funmed Göteborg

Trevligt bemötande. Oavsett problem så är det behandling av mage och tarmar som är i fokus (vilket jag förvisso tror är ganska bra så länge också andra alternativ finns i åtanke). Jag köpte hela paketet med undersökningar och följde all medicinering och kostrekommendationer. Dålig synk mellan appen och artiklar/dokument som de publicerade. Rörigt gällande vad man kunde äta och inte när man skulle följa en viss kost/diet. Tyvärr kan jag inte påstå att jag mår bättre idag än innan behandlingen men jag har lärt mig en del på...

Svar från Funmed Göteborg

Hej Dan! Tack för att du tagit dig tid att recensera oss. Det är tråkigt att höra att du inte är helt nöjd med vår verksamhet. Vi vill ge dig möjlighet att avsluta din patientresa på ett positivt sätt, samt gärna få veta vad som gått fel. Varmt välkommen att kontakta din klinik för ett extra kostnadsfritt möte med ditt vårdteam. Hälsningar Funmed

Jonas C
Skrev om Funmed Göteborg

Mycket proffsigt bemötande och tar sin tid att lyssna på mig som patient. Man verkligen försöker hjälpa sina patienter. Bra tillgänglighet och kunskap. Kort summering: Bäst

Svar från Funmed Göteborg

Tack för fina ord och för att du tog dig tid att recensera oss! Fortsatt lycka till på din hälsoresa.

Per L
Skrev om Funmed Göteborg

Jag har blivit mycket väl bemött. Jag hade höga förväntningar och Funmed levde klart upp till dessa. Jag köpte från början den totala testpanelen men har senare endast valt vissa tester som varit speciellt intressanta att följa. Min hälsa har påverkats mycket positivt sedan jag påbörjade denna funktionsmedicinska vandring, där jag har kunnat avsluta väsentligen all tidigare behövd medicinering. Funmed skiljer enligt min mening klart ut sig från all annan sjukvård (friskvård!!) i landet genom att man inte primärt...

Svar från Funmed Göteborg

Tack Per för att du tog dig tid att ge dina reflektioner kring Funmed och funktionsmedicin. Vi är glada att din hälsa har utvecklats positivt och att vi fick förtroendet att hjälpa dig.

Agneta B
Skrev om Funmed Göteborg

Funmed plus köpte jag. Då ingick allt. Grundlig genomgång med att besvara 300 frågor om mitt liv och hälsa. Gedigen provtagning. Alltid vänligt mottagande. De vill hitta orsakerna till mitt mående. De har mycket kunskap och mycket sunt förnuft. De följer min hälsoresa och peppar mig. Både läkare och hälsocoach har varit fantastiska. Många underbara samtal. Man har samma läkare och hälsocoach hela hälsoresan. Fått veta orsakerna till mitt mående och fått rätt behandling. Det är tack vare min dotter jag hamnade på Funmed....

Svar från Funmed Göteborg

Tack Agneta för ditt omdöme och att vi fick förtroendet att hitta grundorsakerna till din ohälsa.

Kristin C
Skrev om Funmed Göteborg

Väldigt bra över lag i allt ! Engagerade och bryr sig om mig som person och de utmaningar som jag har mött och möter.

Svar från Funmed Göteborg

Tack Kristin för att du tog dig tid att skriva omdömet. Det är värdefullt för oss och vi är glada att du känner ett engagemang.

Ing-marie R
Skrev om Funmed Göteborg

Funmed har patientfokus där man utgår från mina behov som patient. Jag upplever att jag inte betraktas som en diagnos utan en individ. Dom är lyhörda och ger snabb respons vid frågor och funderingar. Hög kompetens.

Svar från Funmed Göteborg

Tack Ing-marie för ditt fina omdöme. Din feedback är värdefull för oss.

Karin T
Skrev om Funmed Göteborg

Trevligt bemötande!! De har en vetenskaplig och seriös inriktning på sitt arbete vilket jag uppskattar. De levde upp till mina förväntningar med råge. Jag köpte Funmed plus och är nu, efter ett år kunskapsmedlem.

Svar från Funmed Göteborg

Tack Karin för ditt omdöme. Vi är glada att du väljer att fortsätta med Funmed och att vi får stötta dig i din långsiktiga hälsa.

Mattias S
Skrev om Funmed Göteborg

Väldigt nöjd! Fick otroligt bra hjälp av Jannike och vi lyckades bli av med mina problem med magen. Jag har personligen rekommenderat Funmed till ett flertal bekanta.

Svar från Funmed Göteborg

Tack Mattias för ditt omdöme. Vi är glada att vi fick förtroendet att hjälpa dig.

Susanne H
Skrev om Funmed Göteborg

Bästa bemötandet i varje situation. Jag önskar att sjukvården i stort borde fungera så, men tyvärr inte…

Svar från Funmed Göteborg

Tack Susanne, så tänker vi också. Kanske i framtiden blir det så.

Catharina W
Skrev om Funmed Göteborg

Jag köpte det dyraste paket och är nöjd med omfattningen på provtagningen. Jag är också nöjd med min behandling och min kostplan. Missnöjd med att jag fick betala en senare uppföljningsprovtagning som strax därefter gjordes en gång till inkluderad i priset. Jag är inte heller imponerad av hälsocoachen. Svarade inte på några frågor utan hänvisade hela tiden till sjuksköterskan som inte gick att få tag på eller ens kommunicera skriftligt med. För min del hade jag gärna haft ett billigare paket utan hälsocoach. Förbättringspotential...

Svar från Funmed Göteborg

Hej Catharina, tack så mycket för din feedback. Det är väldigt värdefullt för oss att förstå din upplevelse och vi tar det i beaktan framåt. Många av våra webbinarier är inspelade och finns att se på YouTube även de som endast är för medlemmar. Medlemswebbinarier når man via appen.

Andréas Kazimierz K
Skrev om Funmed Göteborg

Respektfullt bemötande. Jag har aldrig blivit klandrad eller bemött på ett sätt där jag känner mig obekväm. Alltid vänlighet.

Svar från Funmed Göteborg

Tack Andréas, det värmer att höra att du har blivit bemött med vänlighet. Tack för att du tog dig tid att dela din upplevelse.