Fyndiq AB

Fyndiq AB

fyndiq.se
Omdömen totalt
214
Snittbetyg
1.7
Compartir

214 omdömen om Fyndiq AB

Sedan starten hos Reco 2018

Visar 214 omdömen med 1.7 i snittbetyg
Lars Fredrik S
Escribió sobre Fyndiq AB

Köpte en ”kraftfull” vedklyv. När jag får den är det en liten klen klyv som på sin höjd duger till att klyva 2cm tjocka vedträ. Bilderna på hemsidan visar en annan klyv än den jag fick. Borde blivit misstänksam med pris på 200:-

Hans O
Escribió sobre Fyndiq AB

Helt omöjligt reklamera trasiga produkter, Jävla skitföretag.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Contenido ofensivo
Elegir motivo:
Compartir
Fredrik S
Escribió sobre Fyndiq AB

Detta är inget seriöst företag, avråder alla från att ha med dem att göra.

Magnus Å
Escribió sobre Fyndiq AB

Skickar fler felaktiga varor än de som motsvarar beställda Fler varor är försenade än de som kom i tid Helt omöjlig reklamationshantering, försöker få kund att interagera på Fyndiq underleverantörens villkor och förslag, det spelar ingen roll vad man ger Fyndiq för info så återkommer ändå deras leverantör med samma eller fler frågor som Fyndiq redan har svar på men underlåter att hantera i reklamationen. Har varit bra för flera år sedan, numera är Fyndiq en total katastrof

Gustav Ola Ingemar A
Escribió sobre Fyndiq AB

Totalt värdelösa. Fattar inte att nätbutiker som Fyndiq får agera fritt. Tar inget ansvar för sålda varor utan bara hänvisar till leverantören som skickar samma förtryckta svar oavsett vad du skriver. Kommer aldrig mer handla där.

Nima A
Escribió sobre Fyndiq AB

Jag kan tyvärr inte rekommendera dem på grund av deras bristande kundservice och förmåga att svara i tid. Jag beställde ett mobilskal till min frus nya mobil för två veckor sedan, men varan har försvunnit två gånger under leveransprocessen. Efter denna långa väntan fick jag nyligen besked om att de bara kan återbetala pengarna, utan någon lösning på problemet. Vad ska jag säga till min fru efter att ha väntat i två veckor på en vara som aldrig kom fram?

Amanda S
Escribió sobre Fyndiq AB

Beställde några posters och när de levererades var de vikta i en liten plastpåse och således helt skrynkliga! Ser förfärliga ut. Trycket är dessutom suddigt. En riktig bluff! Kundtjänsten är ett skämt. Man kontaktar Fyndiq men får svar på engelska från någon kinesisk leverantör som i mail efter mail bara upprepar samma frågor, ber om fler bilder och inte förstår problemet. Slutade med att de erbjöd 30% rabatt?! Kommer aldrig någonsin handla från Fyndiq igen.

Eva Birgitta L
Escribió sobre Fyndiq AB

Svåra att få tag på. Svarar ej på frågor via mail. Återbetalar hellre än rättar till fel, så kunden kan få de varor den vill. Paket skickas för varje vara, trots att de kommer från samma leverantör. Miljötänk efterfrågas. Mycket tråkigt att behöva spilla tid på dem.

Monika K
Escribió sobre Fyndiq AB

Kunde aldrig hämta ut min vara då jag inte fick något meddelande om att den fanns för uthämtning, varken via mejl/sms/brev trots att mejl och telefonnummer angetts korrekt vid köp. När jag upptäckt detta var den redan på väg tillbaka och kundtjänst hjälper inte vid kontaktförsök. Riktigt dåligt, kommer inte handla här mer.

Robert Birger W
Escribió sobre Fyndiq AB

Beställde ett spel, fick hem en piratkopia. De tar inget ansvar och skyller på underleverantörer.

Klas Olof P
Escribió sobre Fyndiq AB

Jag vill returnera en vara jag köpt men deras kundtjänst svarar goddag yxskaft och vägrar kommunicera en returadress. Det sämsta bemötande jag upplevt. Handla ej hos Fyndiq!

Viktoria E
Escribió sobre Fyndiq AB

Jättebra allting! Jättebra produkter snabb leverans och Jättebra kundservice. Tack Jonas för fin hjälp! Trevlig sommar! Önskar Er en nöjd kund

Mahbod L
Escribió sobre Fyndiq AB

Säljer falska parfymer och gör inget åt det när man uppvisar bevis

Irfan N
Escribió sobre Fyndiq AB

riktigt dålig upplevelse, kommer aldrig att köpa från dem igen

Bozena L
Escribió sobre Fyndiq AB

Hej. Beställde mini våffeljärn åt mitt barnbarn. Sladden var alldeles för kort att koppla till kontakten. Fick förklaring, så dumt att man häpnar. De förklarar att mini våffeljärn ska ha kort sladd 😆 Vi få se om de skickar return sedeln. Förmodligen jag kommer vänta 1 månad till.!

Martin W
Escribió sobre Fyndiq AB

Totalt värdelös kundsupport, skickade fel produkt och vill att jag sköter konversationen med underleverantör. Inget händer och plötsligt stänger de mitt ärende.

Ulf J
Escribió sobre Fyndiq AB

Påstår att varor finns i lager med snabb leverans. När man väl beställer så får man tillbaka 3 dagar senare att dom avställt ordern för att dom inte fått någon bekräftelse trots detta så finns den fortfarande kvar som att den finns lager 1 månad senare och samma svar när man testar att beställa.

Lars Martin C
Escribió sobre Fyndiq AB

Har köpt en hel del av Fyndiq genom åren. Bra för USB-kablar och enklare prylar, men den här gången var de BOSE QuietComfort Ultra Wireless brusreducerande hörlurar som kom uppenbara piratkopior. Fem mail med en säljare som bara bad om mer bilder, videos och detaljerade felbeskrivningar, men ingen uppföljning, bara dra ut på det. Eskalerade till Fyndiq och de cancellerade till slut affären och krediterade hela beloppet, men ta skräpet till återvinningen får jag göra själv. Om något har för bra pris tänk en extra gång innan du beställer så spar du tid. Fyndiq har inte koll på piratvaror.

Sandra Rim M
Escribió sobre Fyndiq AB

Sämsta inom Sverige! Beställningen för ett mobilskal har inte kommit ännu efter 2 veckor och de svarar inte mejl inom 24h! De svarar inte alls! Skam företag!!!! Behåll pengarna och gå till ali express istället

Vicki G
Escribió sobre Fyndiq AB

Fick sms från MGG Express att de lagt paket I min brevlåda, men när jag kollade så fanns där inget paket... Vidarebefordrade sms'et till Fyndiq som "bevis", eftersom de bara skyller ifrån sig och menar att de borde fått paketet i retur och nu påstår de att de inte anlitar MGG Express!! Men vem f-n skickade sms'et då?! ET?? Tänker aldrig mer handla från Fyndiq!!

Arnela H
Escribió sobre Fyndiq AB

BAD, BAD, BAD. very Bad. five times ordering never getting in peace my order. Everytime stressing, writting emails, discussing, and many many emails from fyndiq than seller etc. Bad company, bad collaboration. Temu the best.

Kicki J
Escribió sobre Fyndiq AB

De håller inte vad de lovar. Reklamationer svaras med att ärendet är avslutat

Maria R
Escribió sobre Fyndiq AB

VARNING!!!! SCAM!!! Uppdaterat: SONY har verifierat att Fyndiq skickat piratkopia!!! Ändå hade Fyndiq mage att krångla! VARNING!!!!! SCAM!!! Köpte "SONY" lurar men det var en plastig piratkopia som kom!!!!! Saknar tex serienummer och vissa funktioner. De har haft mage att krångla rejält med reklamationen tills jag påpekade att jag planerade att ta kontakt med ARN, då kom det snabbt pengar tillbaka... Ni som får piratkopior, anmäl Fyndiq! SONY själva skapade ett ärende av det hela när jag kontaktade dem för att dubbelkolla... 

A m suzanne S
Escribió sobre Fyndiq AB

Beställde värmeljus med fjärrkontroll, ljusen levererades utan kontroll, efter nästan en veckas diverse tjafs vill de att jag ska köpa dem med rabattavdrag!! Är totalt grundlurad……undrar om produkten verkligen existerar?!!!!?

Anders L
Escribió sobre Fyndiq AB

Varning! Falsk marknadsföring. Fyndiq säljer "Peak Design Anchor Links" på sin hemsida med bilder "lånade" från Peak Designs hemsida. Tyvärr visade det sig att det handlade om billiga piratkopior, förmodligen tillverkade i Kina. Väntar på att få tillbaka mina pengar efter retur.

Annika K
Escribió sobre Fyndiq AB

Köpte några produkter och det fanns bara en kvar av en viss produkt. Beställde denna. Men senare, längre ner i varuutbudet fanns en likadan produkt. Jag ville ha två, så jag klickade i även denna och hade två liknande produkter i varukorgen men då troligen från två olika leverantörer. En av produkterna har kommit men den andra har inte synts till ännu (tre veckor sedan....). Skickat anmälan om utebliven leverans. Men eftersom det inte går att särskilja någon av de båda leverantörerna i anmälan klickade jag i en av dem och... 

Daniela D
Escribió sobre Fyndiq AB

Akta er! Falsk marknadsföring! Köpte Paulas Choice bha produkt och fick exakt samma flaska i utseende och innehåll men det var annat märke. När jag förklarar för kundtjänst att det är fel produkt så får jag först svar att det är produkten jag beställt och efter att jag ifrågasätter att det inte är samma märke så vill de inte ta tillbaka sin produkten utan skriver att det kommer bli dyrt eller omständigt för mig och att jag istället får den falska produkten till halva priset. Så de kör falsk marknadsföring och skickar exakt... 

Angela G
Escribió sobre Fyndiq AB

Jag köpte en sykorg, och blev väldigt besviken på storleken. Den var väldigt liten, jämfört med beskrivningen. Kommer aldrig att köpa något från Fyndiq fler gånger. Känner mig lurad!

Qayium N
Escribió sobre Fyndiq AB

Köpte en usb sladd, fungerade bara en gång, säljer bara skräp.det hände mig en gång till för ett tag sedan . Nu blir det aldrig mer.

Francesco Bryan B
Escribió sobre Fyndiq AB

Bought a bed canopy for my daughter’s bed. It was supposed to come with glow-in-the dark stars but when I got the product, the stars needed to be attached with tiny little square stickers that didn’t stick. All 100 stars basically fell off the canopy within a day or two. Worse even, 50% of the stars didn’t glow. I requested a better quality repkacement of both stars and stickers but was offered the same ones or 20% refund. I complained further that I couldn’t do much with the canopy without the appropriate stickers or glueing... 

Ewa B
Escribió sobre Fyndiq AB

Alla priser hos Fyndig är UTAN MOMS. De lägger till momsen på allt, öven leveranskostnaden, vid slutfakturan. Resultstet är mycket dyrare varor än man förväntar sig..

Marcos Enrique A
Escribió sobre Fyndiq AB

Köpta laddsladd till mig dotters Ipad. Sladden började brinna. Detta mailade jag till Fyndiq utan att få ngn återkoppling! Som tur var så var jag hemma och ingen kom till skada. IPaden däremot förstördes. Jag har mailat åtskilliga gånger men Fyndiq har inte återkopplat. Köp inte deras laddsladdar då dom inte håller måttet!

Van Tan H
Escribió sobre Fyndiq AB

Köpte mobil skal men aldrig fått skalet Hade kontaktat till kundtjänsten men hjälpte ingenting

Henry G
Escribió sobre Fyndiq AB

VARNING: KÖP ALDRIG FRÅN FYNDIQ Dem är skylldiga mig flera tusen kronor i varor som ej kom fram, reklamationsrätt (varor som kom fram trasiga) och ångerrätt. Mest värdelösa kundtjänst jag någonsin varit med om. Svarar inte på veckor (förutom bekräftelsemailet), tar bort mina kontaktförsök på sociala medier, tar bort negativa/kritiska kommentarer på sociala medier och skyller ifrån allt ansvar på företagen dem själva ger plats till på sin plattfrom. Varorna dem säljer är ofta fejk eller trasiga, om något skulle gå fel så... 

Jari Erik M
Escribió sobre Fyndiq AB

Lägger en beställning. 5 dagar senar får jag info om att de inte kan leverera och makulerar min order. Produkten finns tillgänglig hos Fyndiq i mer än hos 50 andra underleverantörer, men Fyndiq kundtjänst är oresonliga och vägrar att leverera. Blir inget mer "Fyndiq fynd" för min del

Elin Elisabeth H
Escribió sobre Fyndiq AB

Varning! Inte fått min beställning med fyndiqs kundservice tycker jag ska betala ändå! Blufföretag. Väldigt otrevlig kundservice.

Ludvig S
Escribió sobre Fyndiq AB

Kan inte garantera sina leveranstider. Så köp inte hos Fyndiq i samband med födelsedag eller julafton

Jacob Nils Victor G
Escribió sobre Fyndiq AB

Köpte en vara som aldrig levererades. Fyndiqs värdelösa skräp-sida vägrar ta emot anmälan: 'skicka' knappen är grå, när man trycker på den så raderas allt man skrivit. Fyndiq har blivit en svensk filial till Wish!

Melissa M
Escribió sobre Fyndiq AB

Helt oacceptabelt. Beställde en fotbollströja med neymar på. Fick hem Messi och när jag skickade ett Mail om det får jag ett svar om att min beställning är ”randomly” skickat. Så det skulle kvitta vad jag beställde… hur går det ens till. Förstår inte alls.

Jessica K
Escribió sobre Fyndiq AB

Fick inte alla saker jag beställde. Återkopplingen från företaget var under all kritik.

Mattias Christopher Tage L T

Köpte ett 512 GB minneskort till min Nintendo Switch. Tyvärr var priset på tok för billigt för att vara sant. När jag skulle ladda ner ett större spel visade det sig att minneskortet i själva verket är på 32GB, trots att det ser ut som ett på 512GB. Jag har läst om dessa bluffar och har råkat ut för det. Därför har jag reklamerat minneskortet och inväntar svar från Fyndiq.

Lena K
Escribió sobre Fyndiq AB

VARNING, VARNING!! Sämsta e-butiken jag handlat hos. Beställde 2 mobilskal 15 /11 som skulle passa våra telefoner, gjorde dom det – såklart inte. Dessutom usel kvalitet. Ångrade köpet och fick retursedel via mail, skickade tillbaks dem dagen efter köp. Hände inget förrän den 29/11 då det kom ett mail att jag inte använt retursedeln och att de skulle stänga ärendet om jag inte hörde av mig. Fotade kvittot från postombudet att jag skickat paketet och mailade det samma dag. Fick inget svar. Som tur var hade jag använt faktura... 

Jennyann H
Escribió sobre Fyndiq AB

Jag borde ha tittat närmare på dimensionerna på "byggtält", men jag trodde att detta var ett seriöst företag och litade på bilderna. På dem ser det ut som att man köper ett kojbyggar-set, men det vi får är sugrör och bollar mindre än pingisbollar - för 249 spänn + frakt. Min dotters dockor är för stora för detta. Frakten tog ett tag, inte konstigt eftersom det skickades från Kina, inte från Sverige. Det saknade dessutom paket och låg i en trasig plastpåse. Nu är jag orolig för att den andra julklappen jag köpte ska vara... 

First-Name L
Escribió sobre Fyndiq AB

Helt uselt företag. Skickar trasiga produkter, en omöjlig kundtjänst som finns i annat land och endast kan nås via mejl. Undvik helt och hållet!

Majid S
Escribió sobre Fyndiq AB

Kan någon ansvarsfull på Fyndiq titta på beställning 0bb06c89 som jag har returnerat och inte fått mina pengar tillbaka. Jag känner mig blåst på pengar. varorna som jag beställde kostade 998 kronor. Jag betalade med kort direkt till Fyndiq. Vid retur, valde jag enligt Fyndiqs rekommendation PostNord som skulle kosta mig ca 160 kronor (jag kommer inte ihåg exakt). Efter några email fick jag 379 kronor insatt på mitt konto. Efter flera ytterligare mailväxlingar säger kundtjänsten att ärendet är avslutat hos de och jag ska... 

Emelie Maria K
Escribió sobre Fyndiq AB

Urdålig kundservice. Fyndicq löser inte själva reklamationer, utan gör sig till en mellanhand i mail som de skickar till de utländska butikerna de köper in produkterna ifrån. Dessa säljer totalt oanvändbara fake produkter. (Köpte brusreducerande loop-öronproppar som visat sig vara helgjutna. De är med andra ord en dyrare öronpropp med utsmyckning. De får allt de ber om i bevis i form av film, foton och beskrivning. Ändå skriver butiken att man inte svarat och ärendet avslutats. Trots att allt står i samma mailkonversation..... 

Hasse A
Escribió sobre Fyndiq AB

Beställde och betalade en apelsinpress hos Fyndiq den 6/8 2023 och den 14/8 mejlade Fyndiq att beställningen var färdigbehandlad. Trots att 2 månader gått sedan beställningen och trots upprepade påstötningar till deras kundtjänst har ingen vara levererats och inget svar kommit från deras kundtjänst. Urdåligt!

Marie B
Escribió sobre Fyndiq AB

Aldrig mer Fyndiq. Beställde ett mobilskal med magnet och plats för kort. Vilket blufföretag! Produkten saknade magnet. Såg ut att vara trasigt och slarvigt ihop limmat samt att det var smutsigt och såg använt ut.

Lars Mikael W
Escribió sobre Fyndiq AB

Jag köpte ett kamerafäste av ett välkänt bra märke. En kopia levererades. Jag fick hela beloppet återbetalt direkt när jag påtalade felet. Varan fick jag behålla. De ville väl inte betala returporto. Bara att slänga den för mig. Aldrig att jag skulle hänga min kamera i den där. Jag påtalade att de borde ta bort artikeln. Artikeln uppdaterades så den blev märkeslös. Någon dag senare var artikeln borta och hade ersatts av två andra. Fyndiq är bara mellanhand och har ingen koll på vad deras leverantörer lägger upp. Nu har artikeln... 

Ivana P
Escribió sobre Fyndiq AB

Jag gjorde en beställning 8/9 och paketet skulle anlända idag 26/9 men inget paket!! Det ankom till Sverige 21/9 och ligger ff kvar där! 22/9 en ny uppdatering om att det ankommit till Sverige och sen inget mer! Citymail som ska leverera paketet har inte mottagit ngt paket! Fyndiq kommer bara med dåliga ursäkter! Kommer aldrig mer handla från de!!!!

Filtrera omdömen