Jag har tidigare varit kund hos Telge Energi, men nu har de gått ihop med Fortum! Jag har gjort en storstädning och då slängt Telge Energis fakturor. Jag ville nu söka en ersättare för Telge Energi och hittade då Greenely. Allt gick bra till en kvinna i mailet ville ha mitt producent avtals nummer=18 bra långt. Jag blev väldigt konfunderad vad hon menade. Jag har aldrig blivit ombedd tidigare när jag bytt leverantör. Hon var oerhört hårdnackad på att jag måste lämna detta nummer till henne. Hon hade fått instalationnumret...
Greenely AB (publ)
36 omdömen om Greenely AB (publ)
Har tecknat el-avtal idag, men ej fått bekräftelse via mejl. Oroande. Gör att jag funderar på att säga upp det direkt. Men hur?
Katastrof! *Avslutat mitt avtal med dem redan efter första fakturan: * Säger att de skickat påminnelser om faktura till min mailadress, vilket inte skett. * Sökt autogiro hos dem, men blev avvisad - har aldrig blivit avvisad förut av något annat företag. * Fått betala inkassoavgift, trots att jag inte gjort något fel. * Otroligt dåligt bemötande av företaget. * Kommer aldrig mer använda deras tjänster. Bytt avtal omedelbart.
Varit kund dryga månaden och planerar redan att byta. - Långa svartider i support/kundtjänst (I genomsnitt har de svarat inom 4-5 dagar.) - Stora grafiska skillnader mellan appen på deras hemsida och i verkligheten. (Verkligheten är inte till det bättre.) - Appen är buggig och vansinnigt dåligt strukturerad, den som är ansvarig för denna user experience borde omedelbart få sparken. Saker är utspridda överallt utan någon som helst logisk gruppering och man verkar inte ha tänkt igenom hur man skall presentera saker. Första...
Greenelys påslag på inköpspriset är hysteriskt högt. De tog nästan 22 öre per kWh i maj på mitt elpris det ger 27 5 öre. Till detta kommer deras kostnader för ursprungsgarantier, elcertifikatkat och moms, dessa är samma för alla. Det är ett enormt påslag. Dessutom tillkommer 69 kr i månaden. Det ger ytterligare ungefär 14 öre för mig. Totalt alltså över 40 öre per kWh. Bara deras extra avgifter.
Liars. I pay per year and notified moving before that year ended. They appearently think a new apartment means a new costumer (had to give all my details again). Instead of notyfying me this and be clear they charged an entire year of charges on my old apartment on top of the new apartment. They could have told me (I was in contact with them several times) and given me a chance to choose monthly fee and that way I would only have paid extra maybe one month- 69SEK-instead of 600SEK. I also asked about this and they clearly...
Greenley AB är ett bra elbolag, och som många skriver har de haft lite svårigheter för oss som har solceller och inte bara köper el - utan även säljer vårt överskott. Dock tycker jag att de har ordnat till dessa barnsjukdomar och jag har idag bara gott att säga om Greenley. Min överproduktion av "solel" som till en början inte kom med, har de korrigerat på kommande fakturor. Seriösa, vänliga och jag tycker att de svarar inom vettig tid. Tack Greenley!
Väntat på återbetalning av såld el sedan jag sagt upp avtalet slutet augusti. Lovar återbetalning hela tiden, men inget sker
Är i samma läge som många andra solcellsproducenter. Bytte elbolag i mars, men Greenly vägrar att betala ut våra pengar. Undvik!
Har varit kund tidigare och sålt och köpt el när jag bytte elbolag hade jag lite över 3000 kr i pott kvar som skulle betalas ut dom har fortfarande inte betalat ut har gott ca 6 månader och ett 30 tal mail. Ärendet kommer nu överlämnas till högre instanser. Tråkigt att dom inte kan sköta sin del. Och undviker att svara på vissa frågor
Undvik dessa skojare till varje pris! De är helt inkompetenta och lovar runt men håller tunt. Har haft Greenely på timprisavtal sedan sommaren 2021 och det fungerade ok ett år. När vi 2023 skaffade solceller skulle Greenely ordna så att de köpte vår överproduktion och kvittade det mot kostnaden på samma faktura. Blev det totalt överskott, vilket det blev från och med mars månad, skulle Greenely betala ut försäljningsöverskottet till vårt konto. Ingetdera skedde. Trots att vi sålde el för mycket mer pengar redan i mars än...
Jag har varit kund till dem i över ett år men gått över till Tibber som är ett seriöst bolag. Greeneleys mjukvara buggar något oerhört hela tiden. När jag sa upp avtalet sjabblade de bort mitt autogiro och skickade fakturor till höger och vänster. Deras kundservice tycker att det är rätt att jag ska sitta och administrera alla deras fakturor och dessutom lägger de påminnelseavgifter på mig som de vägrar kreditera. Riktigt oseriöst bolag. Akta er!
Jag tecknade avtalet för 2v sedan. Mitt fasta elbolag varnar mig varje dag för att jag betalar extra mycket nu eftersom jag inte har ett elavtal men kan samtidigt inte göra något åt det eftersom greenly har liksom reserverat elavtalet men inte tagit över det. Jag har inte heller fått svar från dem på 2 veckor.
700kr rabatt med denna kod 5522933 Kan bara rekommendera dom ! Super smidigt och skönt att ha koll på vad fakturan landar på samt att man har möjlighet att påverka det själv.
.(Deleted my old review ... )
Använde Greenely under drygt ett år. När jag väl avslutade abonnemanget efter att ha tröttnat på deras elpris som blev dyrare mot spotpriset för varje månad som gick så får jag ingen hjälp att få ut mitt innestående belopp (har solceller) Stendött.
Ingen återbetalning på solel sedan mars månad, däremot snabba på att fakturera. Skyller på nytt system med registreringen samt på elnätsägaren. Undvik,
Ok.,....,........................
Som ellevarantör är Greenely ok. Jag bytte leverantör för att de lade in kärnkraft som elkälla, vilket inte är acceptabelt för mig som vill ha så grön el som möjligt. Däremot är fakturahanteringen väldigt rörig, inte minst att man måste ha en app för att kunna se sina uppgifter. Det går inte att göra i webbläsaren. Det är också omständigt att ställa in för e-faktura. Detta gjorde att jag fick flera förseningsavgifter.
Hej Sara tack för din feedback. Vi erbjuder en riktigt smidig helhetslösning via vår app, där kan du följa ditt timpris, se statistik, lägga till enheter och se dina fakturor. men främst få kontroll över din elförbrukning och därmed kostnad! Vill man inte använda vår app går det självklart bra ändå, vi erbjuder e-faktura och autogiro, enklast gör man det själv via sin bank eller i kontakt med vår support. Trist att du valt att byta elleverantör, vi valde att utöka vår elportfölj med kärnkraft men har fortfarande kvar förnybara...
Greenely har en populär eltjänst med tydlig information om timpris och elavtal som är enkelt att teckna. Processen var tydlig för nya kunder och mycket information löpande under perioden från uppsägning till nytt avtal på plats. Med notis om bland annat dagspris för el är det enkelt att själv påverka ett lägre pris per månad. Enkelt att teckna och utan längre uppsägningstid. Det finns några detaljer kvar att slipa på då jag fick felaktigt mail om att jag skulle aktivera data när det redan var aktiverat i appen. Snabbt...
Det är väldigt dålig kontroll på fakturor för mig med solcellsproduktion. Vid två tillfällen har de missat att inkludera produktionen på fakturan, senaste gången gick fyra månader utan att de upptäckt det. Dessutom lite rörigt vid kontakt med supporten, de verkar ha för mycket att göra i förhållande till sin organisation.
Hej Björn, vi tar gärna kontakt med dig för att se över vad som kan gå snett, kontakta gärna kundombudsmannen@greenely.se Mvh Greenely
Har tidigare haft Dala elfond via Dalakraft och i jämförelse med det har vi halverat vår månadskostnad sen vi gick över till Greenely. Min tanke var tidigare att det mest var storstadsbor boende i lägenhet utan barn som kunde tjäna på att ha ett abonnemang likt Greenely. Kändes för krångligt att lyckas styra sitt elanvändande när man har barn och bor i villa. Vi bor i en stor 1800-tals villa på landet, dåligt isolerad, med 2 små barn. Tack vare Greenely har vi haft råd att höja värmen så vi inte behöver frysa. Lättanvänd...
Hej och tack för en toppenrecension! Bra jobbat med att halvera månadskostnaden! 😎
Varning! Teckna inte något hos dessa! Läs detta! Finns en nyligt släppt artikel på: www.realtid.se/sa-lurar-greenely-tusenlappar-av-kunderna-varje-manad Är en av de som blivit lurad av dessa lurendrejare. Artikeln stämmer till 100%. Skulle fått en faktura på 1700;- men de lade på diverse påslag som var dolda när jag tecknade elavtalet via elskling.se, Fick istället en faktura på 2600;-. Denna skillnad berodde på dessa påslag som alltså inte går att se när man tecknar via elskling.se och inte tas med när avtalen jämförs...
Hej Gustav, Vi har inte lurat våra kunder men vi har tagit till oss av feedbacken att öka transparensen på fakturan så du som kund har mer insikt och information om elen du köper till självkostnadspris. Kontakta gärna kundombudsmannen@greenely.se om du vill att vi förklarar närmare! Hälsningar Greenely
Om du har möjlighet att välja när du tvättar, diskar, torktumlar osv är Greenely både bra och lönsamt. Eller att du har bergvärme, jordvärme, frånluftsvärme eller annan uppvärmning av ditt boende som automatisk kan producera värme när elpriset är som lägst så är också Greenely bra. Eller om du har elbil som kan ladda när priset är som lägst. Då kan du fulladda din elbil jättebilligt! Kan du varken manuellt eller automatisk konsumera el när elen är som billigast är troligtvis inte Greenely något för dig. Om du vill...
Så smidig app där spotpriset syns tydligt timme för timme och färgskalan (grön, gul, röd) ger en snabb överblick om det är läge att använda elen. Kundtjänst har svarat snabbt via appen vid de två tillfällen som jag har skrivit till dem under ett år som medlem, men möjlighet finns även att boka in en tid. Tydlig faktura sedan uppdateringen i december! Gillar att värvningar ger avdrag i faktiska pengar på fakturan istället för att man får poäng att handla varor för, som hos konkurrerande företag. Använd gärna min kod 5514190 för att få 600 kr avdrag på första fakturan!
Jag har med hjälp av Greenely kunnat se min förbrukning, beräknad kommande faktura, pris per timme och mycket annat. Vi är supernöjda och har under denna kris med hög el haft fakturor på max 1040kr (en månad, resterande har legat mellan 400 och 650kr) i ett radhus om 140kvm från 73 med direktverkande el och en luftvärmepump. Just nu har jag fått en speciell kod, använd koden 5419875 när du tecknar ditt avtal så får vi båda 600kr att använda el för! :)
Sämsta elbolag med sämsta kundservice
Hej Haseeb, Vad trist att du känner så, vi är jättemåna om våra kunder och att vi levererar utmärkt service. Vi känner inte alls igen oss i detta och vill därför gärna komma i kontakt med dig för att veta mer. Kontakta gärna kundombudsmannen@greenely.se Med vänliga hälsningar Greenely
Haft Greenely sen nyår och då vi tack vare appen följt elpriserna och anpassat och minskat vår förbrukning hade vi en minskad elkostnad på nästan 6000:- (från 19300:- till 13500:-) jämfört med Jan-sept 2021, så trots vår oro om skenande elpriser har vi nu istället kunnat lägga undan ifall priserna sticker iväg i vinter. Använder man koden 5502892 får man 300:- rabatt.
Hej Jerker, Tack för fin recension och vad roligt att hör att du kunnat lägga undan i fall det blir ytterligare prishöjningar i vinter! Hör av dig till oss om du har några frågor eller funderingar! 😊 Mvh Greenely
VARNING!! Har haft Greenely som elleverantör i drygt 3 år och det har fungerat OK. Installerade solceller under sommaren och började leverera el till dem i 18/8. Fick första fakturan den 13/9 och tyckte att den var väldigt låg, ca 50% av vad jag hade räknat med utifrån levererad el och Nordpols Timspotpriser. Kontaktar Greenely som hävdar att jag har fått betalt efter "Nordpols Snittspotpriser" vilket är ett medelvärde av spotpriset under månadens alla timmar. Alltså även på nätterna då priserna oftast är mycket lägre....
Hej Sven-Åke, Vi är jätteledsna, det skedde ett misstag tidigare i höst 😞 Vi gav fel ersättning till dig och ett mindre antal av våra kunder med produktionsavtal. Ersättningen som du fått under året har varit månadssnittpris istället för timpris. Vi ersatte därför dig mellanskillnaden på oktoberfakturan, har du frågor om ersättningen på fakturan är du välkommen att kontakta support@greenely.se Vi strävar hela tiden efter att ha Sveriges mest nöjda elkunder tar vi det på stort allvar att vi brustit i våra rutiner samt...
Mycket nöjda! Haft Greenely sen januari och hittills funkar allt bra! Vi har minskat vår förbrukning avsevärt pga att vi nu det vad saker förbrukar och när vi kan nyttja billigare el. Med denna kod: 5502892 får man 300kr rabatt.
Hej Johanna, vad roligt att du är nöjd som kund 😁👌🏻 Hälsningar Greenely
Gillar appen där man kan se användning och priser. Får varningar när priset är högt. Använd denna kod 5516879 för att få 300kr rabatt när du blir kund.
Hej Filip, Tack för din recension och tack för att du väljer Greenely! Allt gott /Greenely
Stor varning för detta oseriösa elbolag, tecknade ett abonnemang med 12 månaders (start 1/9-21) med rabatt via elskling.se Efter 9 månader tar dom bort min rabatt helt utan att meddela mej någonting Efter kontakt med kundtjänst så säger dom att jag har en högre förbrukning än jag angav när jag tecknade abonnemanget vilket är lögn, dom påstår att jag har en förbrukning på 25858kwh, och jag angav 20000kwh. Jag har från 1/9-21 till 13/7-22 gjort av med 18 835 kwh, och har 49 dagar kvar av mina villkor. Vilket innebär...
Hej Tommie, Vi har under hösten sett över kommunikationen med avtal tecknade via elskling och vår grundtanke med årsförbrukningen via elskling är just att vi behöver denna uppgift för att göra en komplett jämförelse. Din förbrukning påverkar vilka avtal som är tillgängliga för dig, då vissa elavtal endast gäller för specifika årsförbrukningar. Din förbrukning påverkar även, i stor grad, elavtalens inbördes rangordning i det resultat som elskling.se kommer presentera för dig. Din förbrukning behövs slutligen för att kunna...
Tecknade för nån månad sen, supernöjd! Älskar appen och att kunna ha kontroll på allt! innan allt detta så hade jag rörligt avtal vilket drog iväg rejält då elpriserna den senaste tiden är skyhöga! Rekommenderar starkt att prova appen i allafall :) Gillar också att man kan jämföra med andra hushåll och samt bjuda in vänner så man får en väsentlig rabatt! Om ni vill prova och teckna ett avtal utan bindningstid, skriv in koden 5549840. Då får ni 800kr i rabatt :)
Hej Simon Tack för toppenrecension! 😍🌞 Allt gott! Greenely
Tanken var att vänta in ett bra fast pris och ha Greenly så länge. Det har blivit hela vintern och det går inte få lägre snittspotpris. Vissa veckor 30 öre i snitt pris andra 100 öre. Men snittpriset är klart lägre än de fasta priserna totalt. Då jag laddar elbil och har bergvärme kopplat till spotpriset har det för mig varit galet billigt. Värma villan, bilkörning och hushållsel under 800kr/mån. Prova och få 800kr rabatt på första fakturan med kod. 5502628
Efter ca 20 år som trogen el levrantörkund, valde jag i år att kolla el marknaden Många företag blev kontaktade, däribland Greenely AB. Mycet tveksam och efter oändliga e.poster, valde jag detta bolag, med avtal om rörlig el pris. Och just i år skenar spotpriset i väg till över 200 öre KwH. Inte var det Greenelys fel, men jag har alltid havt fast el pris, sikken otur. Efter att ha kollat lite på Greenelys smart app, har mitt förtroende för bolagets tjänster ökat betydligt, ja, jag är faktiskt jättenöjd. Ofta så hör man,...
Jag tycker tjänsten är kanon att kunna styra sina elkostnader! Jag tycker tjänsten är kanon att kunna se och medvetet göra, familjens beteenden kring elförbrukning👌🏻 kan varmt rekommenderas ange Rabattkod 5383545 så får man dessutom 350kr rabatt på första elfakturan😁