Efter att man köpt en Electrolux kyl och frys för 24000kr och man vill att den ska fungera!
VARNING FÖR ELECTROLUX PRODUKTER!
Nedan svaret på mitt mail om att få min kyl att fungera::
Jag har efter att ha läst ditt mail varit i kontakt med Electrolux service och talat med en kille på kundtjänst som heter Thomas för att få information om ditt ärende.
Han kunde se att din lokala servicefirma varit ute hos dig vid 7 tillfällen.
De har vid dessa tillfällen bytt dörren helt, monterat buffert och bytt beslag, bytt gångjärn,... bytt hela dörren igen och därefter bytt gångjärnen på den nya dörren.
Anledningen till att din kyl inte blivit utbytt på reklamation beror på
förutsättning att för man ska ha rätt att häva köpet, är att felen som uppkommer är reklamationsfel,
d.v.s fel som har uppkommit i tillverkningen.
Gångjärnen är bara ett exempel på fel som de åtgärdat som inte går under reklamationsfel.
IDIOTER. Enligt deras svar är det inte tillräckligt att Electrolux service varit hemma hos mig 7 ggr
och försökt laga kylskåpet. Det är enligt dom normalt med deras produkter..........
Alltså 7 ggr jag fått ta ledigt för att vara hemma och passa när Electrolux kommer. Och det är normalt för deras skitprodukter och skitåterförsäljare.
MVH
Stellan & Sandra