Jag vill varna alla som är hyresgäster hos Heba Fastighets AB för att försöka ta kontakt med dem för att få hjälp när det uppstår problem. Heba Fastighets AB struntar totalt i sina hyresgäster.
I två år stördes jag regelbundet av en granne som spelade så hög musik att det vibrerade i hela min lägenhet och allt ljud i lägenheten dränktes. Lika regelbundet mailade jag Heba Fastighets AB och klagade på att grannen störde. Lika regelbundet fick jag inte någon respons alls.
Under hela perioden fick jag inte ett enda svar... på att mitt klagomål tagits emot, trots att jag uttryckligen bad om att få återkoppling.
En enda återkoppling fick jag efter ett och ett halvt år och det var ett mail där jag fick veta att jag inte fick ringa Störningsjouren fler gånger, för då fick jag betala utryckningarna själv. Under denna tvåårsperiod hade jag ringt Störningsjouren kanske 7-8 gånger. Inte ens en gång varannan månad. Inte en enda gång då jag hade ringt Störningsjouren återkopplade de till mig. Jag vet alltså inte ens om de bemödade sig med att kolla upp störningen. I samband med detta besked fick jag även veta att en utredning hade startats. Efter detta besked hörde jag aldrig mer om utredningen, trots att jag frågade hur det gick med den när jag fortsatte att maila in klagomål. Jag blev varken tillfrågad eller informerad om hur den fortlöpte. Jag insåg från första början att någon utredning aldrig hade startats.
Jag tog till slut kontakt med Hyresgästföreningen, främst för att tvinga fram återkoppling från Heba Fastighets AB men det hjälpte inte någonting. Heba fortsatte att tiga ihjäl mig.
Jag uppfattade mycket tydligt den outtalade inställningen från Heba Fastighets AB att jag var en gnällig surkärring och att jag skulle tigas ihjäl.
Efter 12 år som hyresgäst i lägenheten varav Heba Fastighets AB hade varit min värd i 10 år fick jag nog av min grannes störningar och flyttade. Jag tänker aldrig mer bo i något av deras hus, eftersom de inte bryr sig om sina hyresgästers välmående. Det är ett riktigt misslyckande för Heba Fastighets AB att en av deras hyresgäster tvingas flytta på grund av upprepade störningar, men det är förmodligen inte så de ser på saken. De är förmodligen tacksamma över att ha blivit av med ett problem.
Jag tycker också synd om deras hyresgäster som vill få hjälp av dem med grannproblem, eftersom deras inställning verkar vara att tiga ihjäl problemen.