Vi har varit kunder hos Städarna i flera år innan de togs över av Hemfrid. Vi var överlag mycket nöjda med dem 4,5 av 5. Sedan hemfrid tog över är vi inte alls nöjda. Inget bra kommunikations sätt. Det görs saker som vi inte alls vill eller uppskattar. Dessutom personalbyten. Funderar helt klart på att säga upp hemstädningen och hitta andra leverantörer.
Hemfrid Norrköping
Om företaget
Välkommen till Hemfrid Norrköping! I vår värld är det detaljerna som gör skillnaden. Oavsett om du har regelbunden hemstädning, bokar en flyttstädning eller en fönsterputs kan du lita på att vi levererar högsta möjliga kvalitet. Vårt team består av noggrant utvalda och utbildade medarbetare som är lika passionerade som de är...
534 omdömen om Hemfrid Norrköping
Sedan starten hos Reco 2020
Hej Karin, Det var verkligen tråkigt att höra om din upplevelse – tack för att du har tagit dig tid att dela detta. Vi skulle gärna höra mer om ditt ärende, samt hur vi kan förbättra din upplevelse av oss. Om du har möjlighet får du gärna höra av dig till info@hemfrid.se eller på 010 555 85 00 . Tack på förhand, önskar dig en fin dag! Moa på Hemfrid.
Jag beställde flyttstädning och är mycket nöjd med deras arbete. Personalen är trevlig, punktlig, professionell och noggrann. En annan sak jag uppskattar är deras snabba svar och återkoppling. När jag har haft frågor eller behövt ändra en bokning, har de alltid varit snabba med att svara och mycket hjälpsamma. Det som inte blev godkänt vid besiktningen åtgärdades snabbt och effektivt av dem. Jag rekommenderar varmt företaget till alla som behöver flyttstädning!
Hej Tahereh, Tack så mycket för din recension! Det gläder oss verkligen att höra att du är nöjd med din flyttstädning och att vi har kunnat leverera det du förväntade dig. Vi gör alltid vårt yttersta för att ge våra kunder en enastående service och vi vill att du ska veta att din feedback betyder mycket för oss och hjälper oss att fortsätta förbättra våra tjänster. Tack igen för din tid och för att du valde Hemfrid. Vänliga hälsningar, Moa på Hemfrid
Dåligt flyttstädat, repor i diskhon, usel återkoppling vad som händer med åtgärd!
Det var svårt att få kontakt med kundtjänsten intill omöjligt. Det var inga fasta tider, svårt att vänta på.
Den första städningen ändrades på morgonen och så fick jag ny tid nästa dag som inte passade mig alls. Det är idag. Och det här är första städningen i Hemfrids regi så jag kan inte uttala mig om kvaliteten.
Det mesta bra men upptäckt en del slarv av städningen MVH margreth
Vi är jättenöjda med både med Städarna.
Jag hittar ingen hemsida med inloggning med bank-id!
Tyvärr, ingen ordning vare sig hos arbetsledare, kommer städ fast vi sedan 3 månader tagit bort en dag i veckan. Felfakturerat, ringt flera gånger. Ska justeras, blir fel. Ingen ringer tillbaka. Tur att hon som städar hos oss är så trevlig och gör ett bra jobb annars hade jag sagt upp avtalet direkt.
Mycket nöjd med fönsterputs! Trevlig personal!
Fick offert på storstädning och fönstertvätt på Bandygränd 15. - Erhållen (ännu ej betald faktura) mycket högre summa än offerten. Dessutom tog städningen 4,5 ×2 timma. Faktura 6×2 timmar - Var lovad 3 städare som vi fick erfarenhet av i oktober på Platåvägen. Ingen av dom kom. - Ingen info om byte av städare från kontoret. + Mycket duktiga och trevliga städare. + Måna om att GÖRA STORSTÄDNING allt rent *armatur *bakom sängar *element* osv... Osäkerhet finns - VEM KOMMER NÄSTA GÅNG?
Struligt vid bokningen, den som tog emot blandade ihop oss med andra bokningar flera gånger. Sen var det data-system-strul så de kom aldrig eftersom han inte visste vart han skulle. Fick en ny tid nån vecka senare. Han som gjorde jobbet gjorde det bra, på samma tid som två personer gjort det innan!
Alltid trevliga vid kontakt. De som kommer lyssnar på Våra speciella idéer - Gör ju vissa "förbehåll" på ytor jag vill ha orörda av dem (Badrumshyllorna t.ex Får aldrig röras). Vi har alltid blivit nöjda.
Mycket väl utfört arbete. Tyvärr kan vi inte kommunicera p g a dåliga språkkunskaper.
De bemötte mej lugnt och kunnigt, lämnade bra muntlig och skriftlig information. Vanlig städning enligt manual och önskemål. Helt OK. Vi ville ha en fast städare och Sara vi fick är mycket noggrann och omtyckt. Vi har beställt fönstettvätt extra
Jag har köpt tjänster av Städarna i 5-6 år. Och jag är mycket nöjd med städningen. Fantastiska tjejjer som sköter sina jobb perfekt.
Ni gjorde ett mycket bra arbete. Jag ger er högt betyg, trevliga personer som var här. Jag hade fönsterputs. Tack.
Städningen i sig är bra men kommunikationen desto sämre. Det finns tydliga villkoret när städning ska ske och på vilket sätt men detta har inte följts.
Bra grundkoncept och bra erbjudanden, tyvärr håller det inte hela vägen alla gånger. Dåligt med rutiner vid sjukdomsfall eller vid tillfällen då ordinarie personal ej kan vara på plats där ersättare vet vad man skall göra när man kommer till uppdraget. Efter åtskilliga samtal om rutiner och brister vid städning och hur mycket tid man får ut av det man avtalat och man betalar för så finns det även där ej någon trygghet. Jag kan inte säga att jag kan rekommendera företaget till någon annan med den erfarenhet och upplevelse...
Jag fick inte alls den städning jag betalade för, jag fick åtgärda en hel del punkter efter besiktningen och det var det mest vanliga åtgärder man förväntar sig av en flyttstäd. Så inte nöjd.
Städningen bra, lite svårt med telefonkontakten, när man vill måhot
Städarna har varit mycket bra och proffesionella och jag har alltid blivit bra bemött. Under en period ca våren 2023 var det väldigt rörigt, ingen ordning på nycklar, meddelade inte ändrade tider och det verkade allmänt rörigt. Olika städare varje gång och tyvärr vid något av dessa tillfällen försvann ett påslakan i siden. Det enda svaret jag fick var att "hoppas du hittar det". Den senaste tiden har det återigen varit mycket bra och jag har haft samma städare varje gång som är fantastisk. Städningen har alltid varit bra trots olika städare. Jag har hemstädning en gång varje månad.
'Allt mycket bra! Bra kommunikation, bra vikarier, mycket fint och noggrant städat, trevlig personal, personal tog många bra och utvecklande egna initiativ som lärde mig hur man städar bättre, bra redskap, bra hemsida.
Hej, Väldigt trevliga och duktiga tjejer. En fröjd att komma hem till ett välstädat hem.
Tycker att kvaliteten städningen varierar pga att det inte är samma personer varje gång. Vi har haft extrastädning tex sommar inte alls var nöjda med. En gång kom det två killar, och de hade riktigt dålig koll på hur städning ska utföras.
Mycket proffsigt och trevligt bemötande både per telefon, mail och vid besök. Jag hade höga förväntningar pga Städarnas goda rykte redan och dom levde upp till det. Jag köpte tjänsten flyttstädning.
Vi har bara en positiv upplevelse när det gäller Städarna i Norrköping. Trevlig och serviceinriktade medhjälpare och ett superbra resultat av städningen alla de ggr de varit hos oss och städat. De har hjälpt oss att minska ångesten och stressen över att inte hinna med och istället kan vi nu vara med resten av familjen på kvällarna istället för att städa.
Den nyordning ni infört har absolut inte fungerat. Ni måste verkligen se till att jag som kund får rättelse gällande den städtid jag haft i många år. Se till att lyssna på era kunder och att ha en bra kommunikation innan ni ändra något.
Positivt. Har en jätteduktig och noggrann städerska som kommer var fjortonde dag. Hon är guld värd
Vi är nöjda oftast nöjda med själva städningen som utförs men det är dålig kommunikaion från företaget kring byte av städtider och vilket städteam som ska komma hem till oss och städa. Många gågner som larmet går när de ska komma, verkar inte få tillräckligt med information kring husennsom de ska till.
Fint städat och det lilla extra på så många ställen! I tid och utan strul för oss som kunder! Bra jobbat!
Tycker att det varit lite rörigt med många byten av både tider och personal sista tiden.
Från början var det sagt att vi skulle ha en bestämd städdag och samma städare. Först var det bra men sista året har Städarna ändrat tiden nästan alltid och nästan alltid nya städare. När jag ringt till Städarna har jag oftast inte fått tag på någon ansvarig och ingen har ringt upp. För 14 dar sedan ringde jag upprepade gånger utan att få tag på någon. Istället för kl 11 som avtalat kom städarna 14.45. Ingen ringde upp. Vi har nu sagt upp kontraktet. Dom som kom och städade var dock bra på detta och lämnade alltid huset fint och rent.
Trevliga städare, men det finns förbättringspotential blir det gäller arbetsledning.
Hej Henrik! Tack för ditt omdöme och din feedback - den är viktig för oss! ⭐️ Du får mer än gärna skicka in dina synpunkter till oss så vi har möjlighet att förbättra oss! Ha en fortsatt fin höst! Mvh, Alva på Städarna 💧
Jag har inget direkt att anmärka på städningen men det är i stort sett omöjligt att få kontakt när man har en fråga om städtider som för övrigt ändras eller flyttas på hela tiden. Har försökt vid flertal tillfällen att få kontakt och ingen ringer tillbaka, jättedåligt!
Tack för ditt omdöme Katarina! Vad roligt att ni är nöjda med städningen i helhet! Gällande din feedback kring kommunikationen till kontoret så tar jag med mig den - den är viktig för oss. Det går alltid att maila till norrkoping@stadarna.se eller logga in via app eller kundportal för att lämna ett meddelande. Där ser du även dina kommande städtillfällen och vilken städtid som utförandet kommer ske. Återigen, tack för din feedback! Ha en fortsatt fin vecka! Mvh, Alva på Städarna 🌸
Kvinnan som städar hos oss regelbundet gör ett bra jobb, men vi har beställt andra tjänster såsom fönsterputs och storstädning som utförts av andra personer och det har varit riktigt dåligt.. så stor variation på utförande beroende på person.
Hej Malin! Tack för ditt omdöme ⭐️ Vad tråkigt att höra att storstädningen och fönsterputsningen inte uppfyllt era förväntningar. Vi vill självklart alltid att våra kunder ska vara 100% nöjda. Du har alltid 7 dagars kvalitétsgaranti och uppmanar självklart att nyttja detta för att vara tillfredsställd med resultatet. Jag ser tyvärr inte dina kontaktuppgifter här på Reco men säkerställer att din feedback når rätt personer så vi kan reda ut vad som gick fel och vad vi kan göra bättre i framtiden. Tills dess önskar jag dig en fortsatt fin höst! Mvh, Alva på Städarna 🌸
Ok med vår ordinarie städare, för många byten av personal. Luktar för mkt Kem ibland efter städning. Rätt så dyrt! Har hemstäd varannan vecka
Tack Gunilla för ditt omdöme 🌸 Vad tråkigt att höra att du har haft så otur med medarbetarbyten. Vi strävar alltid efter att det ska vara samma medarbetare som kommer hem till dig. I perioder med mycket frånvaro kan detta bli en utmaning för oss! Vårt mål är att du som kund inte ska bli så påverkad av dessa byten som ibland behöver ske eftersom kvalitén ska vara på en jämn nivå oavsett om det är er ordinarie eller en vikarie. Jag tar tacksamt emot feedbacken från dig då den är otroligt viktig för vår utveckling 🌷 Gällande...
Servicen på företaget är jag besviken på. De blir blir lätt stötta om man kritiserar städningen. Har inte koll på vad som ingår i olika paketet. Städningen är jag mycket nöjd med.
Hej Maria! Tack för ditt omdöme ⭐️ Vad tråkigt att höra att det har blivit flera brister i kommunikationen... Vi vill självklart alltid att våra kunder ska vara nöjda med både utförandet men även ärendehanteringen. Jag ser tyvärr inte dina kontaktuppgifter här på Reco men säkerställer att din feedback når rätt personer så vi kan reda ut vad som gått fel. Tills dess önskar jag dig en fortsatt fin höst! Mvh, Alva på Städarna 🌸
Vi har en otroligt bra på alla sätt städerska som uppfyller alla krav. Men vi är otroligt missnöjda med huvudkontoret och dess återkoppling av ärenden, även ibland Norrköping vid reklamationer det måste skärpas vi har pga detta övervägt att säga upp tjänsten men då vi är sååå nöjda med vår städerska så fortsätter vi ett tag till. Hoppas på bättring Mvh Pernilla Zeijlon
Hej Pernilla och tack för ditt omdöme! Jag är hemskt ledsen över hur du upplevt tjänsten och att administrationen inte har fungerat i detta fall. Vi vill alltid att du som kund ska vara 100% nöjd med den tjänst vi levererar, både sätt till städningen och kundtjänsten. Jag beklagar verkligen att detta blev din upplevelse av tjänsten och självklart ska jag prata med berörda personer så vi kan säkerställa en bättre kommunikation framåt. Ha en fin dag! ☀️ Mvh, Alva på Städarna
Stort genomflöde av ny personal genom 12 år men bra kvalitet på städning .
Tack Helene för ditt omdöme 🌸 Vad tråkigt att höra att du har haft så otur med medarbetarbyten. Vi strävar alltid efter att det ska vara samma medarbetare som kommer hem till dig. I perioder med mycket frånvaro kan detta bli en utmaning för oss! Vårt mål är att du som kund inte ska bli så påverkad av dessa byten som ibland behöver ske eftersom kvalitén ska vara på en jämn nivå oavsett om det är er ordinarie eller en vikarie. Jag tar tacksamt emot feedbacken från dig då den är otroligt viktig för vår utveckling 🌷 Önskar dig en magisk dag! Mvh, Alva på Städarna
Jag tycker det fungerar alldeles utmärkt! Vi har nästan alltid samma person som kommer, vilket är mycket positivt
Hej Thomas! Tack för ditt omdöme och din feedback, vad roligt att du är så nöjd! Vi ser självklart till att framföra dina fina ord till berörda städhjältar ⭐️ Ha en fortsatt fin höst! Mvh, Alva på Städarna 💧
De meddelar inte om tiden ändras eller om det kommer en eller två städare.
Hej Malin och tack för ditt omdöme! 🌸 Jag är hemskt ledsen över hur du upplevt tjänsten och att kommunikationen gällande tider och antalet medarbetare verkligen inte har fungerat i detta fall. Vi vill alltid att du som kund ska vara 100% nöjd med den tjänst vi levererar, både sätt till städningen och kundtjänsten. Jag beklagar verkligen att detta blev din upplevelse av vår tjänst och självklart tar jag vidare din feedback till berörda personer. Ha en fin dag! ☀️ Mvh, Alva på Städarna
Städpersonalen är trevliga, duktiga och gör sitt jobb. När det gäller städledningen känns det rörigt och stundtals ofokuserad, ibland svåra att få tag och svarar/bekräftar inte mottagna mail , stämmer aldrig av städresultat och kundnöjdhet.
Hej Rolf och tack för ditt omdöme! Jag är hemskt ledsen över hur du upplevt tjänsten och att administrationen inte har fungerat i detta fall. Vi vill alltid att du som kund ska vara 100% nöjd med den tjänst vi levererar, både sätt till städningen och kundtjänsten. Jag beklagar verkligen att detta blev din upplevelse av vår tjänst och självklart ska jag prata med berörda personer så vi kan säkerställa en kvalitativ kommunikation framåt . Ha en fin dag! ☀️ Mvh, Alva på Städarna
Bra företag som kommer enligt ök och gör ett bra jobb!
Hej Jan! Tack för ditt omdöme och din feedback, vad roligt att du är så nöjd! Vi ser självklart till att framföra dina fina ord till berörda städhjältar ⭐️ Ha en fortsatt fin höst! Mvh, Alva på Städarna 💧
Jag tycker att det är dyrt i dessa tider. Önskar en prissänkning efter alla dessa år som kund.
Tack för ditt omdöme Jan-Allan! Vad roligt att du betygsatt tjänsten 4 av 5 ⭐️ Gällande din feedback kring priset så tar jag med mig den - all feedback är viktig för oss. Ha en fortsatt fin vecka! Mvh, Alva på Städarna 🌸
Generellt bra men med en del missar.
Hej Maria! Tack för din ärliga recension 🌸 Jag är hemskt ledsen över att din upplevelse inte är 100%. Vi har alltid 7 dagars garanti som vi uppmanar att nyttja om du inte skulle vara nöjd med resultatet. Det är viktigt att vi får till oss feedbacken så vi kan bli bättre och säkerställa att missarna inte uppstår igen! Jag kan inte se dina kontaktuppgifter här via Reco men jag har självklart skickat vidare din recension till berörda personer som hanterar detta vidare. Jag önskar dig en fin dag! Mvh Alva, Städarna 💧
Har ett gott förhållande till företaget. Däremot har tiderna justerat utan min kännedom. Det är iofs ingen stor sak men ibland, om man är hemma vill man veta hur dags städningen ska ske. Ett sms räcker men jag loggar inte in till varje tillfälle. Försöker att inte vara hemma under städningen så de får jobba ifred. Det verkar också som det är väldigt många olika personer som kommer, då behöver koder och variationer på lås vara kända. Hade en kvinna som ringde flera gånger att hon inte kom in, kom på senare att hon förmodligen...
Tack för ditt omdöme Annelie! ⭐️ Vi strävar alltid efter att det kommer samma städhjälte varje tillfälle, vid samma tidpunkt. Ibland med mycket sjukdom eller semester blir detta en utmaning. Vår rutin är att alltid meddela om vi behöver justera något som gäller ditt städtillfälle och detta har vi brustit i. Vi ser självklart till att säkerställa detta framåt samt se till att korrekt information finns gällande er låslösning. Återigen, tack för din feedback - den är viktig för oss! 🌸 Jag önskar dig en fin dag! Mvh, Alva på Städarna 💧
Städerskorna gör ett mycket bra jobb. Men tycker det varit ganska mycket krångel sista tiden med tider och vem som kommer.
Hej Maria! Tack för ditt omdöme och din feedback, vad roligt att du är så nöjd med städningen! Vi ser självklart till att framföra dina fina ord till berörda städhjältar ⭐️ Gällande din feedback kring städtid och vilken medarbetare som ska utföra tjänsten så tar jag med mig denna feedback till mina kollegor. Ha en fortsatt fin höst! Mvh, Alva på Städarna 💧
Bra bemötande håller vad dom lovar !
Hej Peter! Tack för ditt omdöme och din feedback, vad roligt att du är så nöjd! Vi ser självklart till att framföra dina fina ord till berörda städhjältar ⭐️ Ha en fortsatt fin höst! Mvh, Alva på Städarna 💧
De ändrar städdag, städtid och team utan att meddela. Två gånger har jag blivit väckt på morgonen av att ett stödteam vill in trots att det inte var på vår avtalade tid. En annan gång kom de 14.00 istället för 9.30 som avtalat. Det är fullkomligt oacceptabelt. När jag försöker få tag i någon ansvarig att prata med blir jag bara hänvisad till någon annan än den jag pratar med. Tillslut säger städarna att de ska höra av sig men det har de aldrig gjort. Underkänt. Städkvaliteten är inte bra heller. Det fuskas och missas....
Hej Eric! Tack för ditt omdöme ⭐️ Vad tråkigt att höra att det har blivit så mycket brister i både kommunikationen och i städkvalité. Vi vill självklart alltid att våra kunder ska vara 100% nöjda. Du har alltid 7 dagars kvalitétsgaranti och uppmanar självklart att nyttja detta för att vara tillfredsställd med resultatet. Jag ser tyvärr inte dina kontaktuppgifter här på Reco men säkerställer att din feedback når rätt personer så vi kan reda ut vad som gick fel. Tills dess önskar jag dig en fortsatt fin höst! Mvh, Alva på Städarna 🌸