Holmgrens Bil - Kalmar.
Leasade en Nissan Leaf elbil under 13 månader med avtal 2000 mil. 7 veckor innan tillbakalämnandet gjordes en helrekond, både invändigt och utvändigt. En vecka innan tillbakalämnandet gjordes en stor tvätt av bilen, invändigt och utvändigt. Den var som ny. I samband med tvätten byttes däcken till vinterdäck och sommardäcken förvarades i bagagen i väntan på att lämna tillbaka bilen. Förra fredagen lämnade jag bilen i Nyköping för intern vidaretransport till Kalmar. Döm om min förvåning när jag idag,... en vecka senare, får mail från försäljaren där han påstår att de vid genomgången av bilen hittat HUNDSPÅR och att den luktade så de var tvungna att göra en stor rekond till en kostnad för mig om 2500 kr!! Jag har aldrig haft något djur i bilen! Mycket märkligt. Jag skrev att sommardäcken legat i bilen en vecka och att det antagligen var därför det luktade. Dessutom menade han att rutan hade fler stenskott och behövde bytas vilket jag skulle anmäla till mitt försäkringsbolag. Jag skrev att han fick skicka foto på stenskotten så ska jag jämföra dem med mina egna foton. Han skrev dessutom att han försökt nå mig flera gånger idag men att jag inte svarat. Jag har haft min telefon bredvid mig på bordet hela dagen och har inte några missade samtal, varför jag bad honom skicka bilder på sin samtalslista för att visa att han ringt mig.
Jag kommer aldrig någonsin köpa/leasa en bil från Holmgrens Bil någon mer gång! Vilket blufföretag! Vad ni gör, vänd er till ett annat bilföretag som inte försöker lura sina kunder!