Städningen är mestadels bra Kontakt med kontoret är mestadels bra, dock kan svarstiden variera
HomeMaid i Västerås
Om företaget
Välkommen till HomeMaid i Västerås! på klockartorpsgatan 14 i Västerås hittar du HomeMaid i Västerås. Vi hjälper dig som bor i Västerås, Sala, Eskilstuna och Kolbäck med städning. Vi är närmare 70 personer på plats vars mål är att underlätta för dig i din vardag. Vi frigör tid till annat genom att städa hos dig. Tjänster:...
68 omdömen om HomeMaid i Västerås
Sedan starten hos Reco 2022
Tack för din återkoplling, vi hoppas på förbättring till nästa gång!
Bra kontinuitet men när vi får vikarie har de ingen som helst upplärning förutsätter i princip att vi är hemma och visar var städmaterial finns
Jag har regelbunden veckostädning. Jag är nästan alltid mycket nöjd med städningen, eftersom jag har en väldigt bra städare som är trogen och nästan aldrig är sjuk. Någon enstaka gång har det varit sämre när jag haft en vikarie. Oftast är kontakten med kontoret också bra.
helt ok hittills. återkommer om det inte skulle vsra bra direkt till homemaid
Min städning har utförts av samma person i många är och jag är alltid nöjd när denna person varit och städat hos mej.
Gott bemötande Höga förväntningar och är positiv nu när vi fått den resurs vi önskat gällande städ. Allt personberoende då vi tidigare omgång haft andra som inte funkat lika bra. Viktigt med kontinuitet och att man meddelar förändring i tid.
Min upplevelse av HomeMaid är mycket bra. Det beror framförallt på att han som städar hos mej får mitt hus att glänsa varje gång han varit här.
Har alltid blivit väl bemött och betjänad
Allt handlar om assistenten. Karina är jättebra
Bra leverans och bra dialog med ”kontoret”
Vi har haft samma utförare i över 20 år med fantastiskt resultat varje gång.
Väldigt bra service och trevlig personal
Vi har haft dem i flera år nu. Hushållsstädning + strykning varannan vecka. Fönstertvätt 2 ggr/år och storstädning 1-2 ggr/år. Våra förväntningar var att få avlastning med städning och det har vi fått och blivit bekväma med. De är tillmötesgående och trevliga på alla sätt.
Bra kontakt med kontoret Utmärkt städning
Hejsan, tack för din fina återkoppling!
Bemötandet var bra. Städningen blev jag mycket nöjd med.
Hejsan, så roligt att du är nöjd med vår tjänst! Vi ser fram emot att hjälpa er snart igen
Städarna gjorde en skada på badkaret och har inte fått svar på mejl osv från företaget. Så dåligt.
Hejsan, oj vad märkligt! Hoppas det är återgäldat idag!
Svårt att förmedla synpunkter kring grundläggande städning, samtidigt som man inte vill vara gnällig.
Hejsan, Tack för din feedback!
Trevligt bemötande och väldigt bra resultat. Jättenöjd med teamet som städade
Hejsan Lena, vi är så glada över att du är nöjd med våra tjänster och uppskattar din fina feedback!
Bra kundbemötande vid kontakt med kontoret. Städpersonal är trevliga och måna om att behandla hemmet väl. Ibland lite snabba på att lämna innan allt är klart, men oftast är de noga att följa avtalad tjänst.
Hej Claes, stort tack för din återkoppling! Att du som kund är nöjd med de tjänster vi utför är vårt viktigaste mål! Önskar en trevlig helg,
Städning var ej på plats vid tillfället. Ser br ut.
Hej Jill, tack för din återkoppling!
Struligt start i höstas med bristfällig kvalitet på städning, dålig kommunikation när ordinarie personal varit borta, personal som inte städat avtalad tid, och personal med bristande språkkunskaper. Men senaste månaden är vi nöjda.
Hej Tobias, var tråkigt att ni inte har varit nöjda med vår tjänst, hoppas vi kan ge er en ny chans med förbättringar!
Hej Blir bra bemött av företaget. Tar tid innan de återkopplar dock. Städningen är ok men inte mer. Det görs inte något extra vilket en av medarbetarna gjorde förut
Hej Malin, tack för din återkoppling, detta ska självklart förmedlas vidare till mina kunder i Västerås, hoppas vi kan ge er en ny chans med förbättring,
Vi har under många år haft samma städerska från Ert företag och vi ger henne såväl som person och yrkesutövare högsta möjliga omdöme Berömlig.
Hej Kurt, stort tack för din återkoppling! Att du som kund är nöjd med de tjänster vi utför är vårt viktigaste mål,
De har för stor personalomsättning och ojämn standard. Fokus hos management ligger på att höja priser och boka timmar och inte på att leverera en bra tjänst.
Hej Richard, tack för du tog din tid att skriva en återkoppling till oss. Jag beklagar så hemskt mycket att du inte är nöjd med den tjänsten du hade bokat, jag hoppas vi kan ge dig en ny chans och visa hur bra vi kan leverera hos våra kunder. Önskar en fin onsdag!
Städning är helt OK. Ibland är det lite slarvigt men då återkopplar vi det så blir det bättre nästa gång.
Hej Anders, tråkigt att du inte var så nöjd med vår städning, hoppas vi kan ge er en ny chans med förbättringar!
Jag hade goda förväntningar som i stort sett uppfylldes. Administrationen fungerar bra. Saknar dock de email som förut sändes några dar före städning. Personalen varierade mycket under en tid. Men det ordnade till sig efter det att jag påpekade att jag hade beställt hemstädning och inte "lokalstädning". Med hemstädning ser jag gärna att assistenten är lite av ett "bollplank". Kommer med idéer och råd, här bör påpekas att jag numer lever ensam och inte är så van med hushållsgöromål. Sammanfattningsvis så är jag mycket nöjd.
Hej Per, tack snälla för din återkoppling, var roligt att du är nöjd!
Mycket dålig service, ingen som har helhetsbild och som tar ansvar för städningen hos mig, hela tiden nya personer som kommer och städar, ingen respons hos ledningen
Hej Sara, tack för du tog din tid att skriva till oss. Vi beklagar att vi inte har levt upp till den höga standard som Homemaid står för. Hoppas vi kan ge er en ny chans och önskar en trevlig dag!
Efter en tid a stor omsättning på assistentfronten har vi nu äntligen fått en assistent som levererar och som inte byts ut hela tiden. Det är positivt. När denna assistent inte kan komma får vi temporära som har en tendens att fuska, vilket är grymt irriterande. 4 timmar är 4 timmar, men de kommer sent och går tidigt. Oklart om det beror på dålig moral eller för hårt schema från HomeMaid.
Hej Fredrik, tack för din återkoppling, vi hoppas det blir en förbättring nästa gång vi kommer till er!
Städning var 14e dag. Helt enligt förväntningarna. Svårt med flexibilitet under pandemin. Detta gällde både oss själva och Homemaid.
Hej Lars, tack för din återkoppling, önskar er en fin dag!
Betalar jag för de 2,5 tim som finns i avtalet? Städaren är mycket kvick och är klar långt innan och jag låter honom gå. Är det mitt fel då jag tydligen betalar för 2,5 tim. För några gånger sedan gick en ljusstake från Orrefors sönder. Städaren tog kort och skickade meddelande till Homemaid. Jag har inget hört om detta. Han sa att ni hade försäkring som skulle täcka min förlust. Vad gäller egentligen? Gerd H
Hej Gerd, var tråkigt att höra att du är missnöjd med oss, för att få detta åtgärdat så rekommenderar jag att du ringer på 021-801250 så ska det försöka hjälpa dig!
Funkar kanonbra med ordinarie assistent. funkar mindre bra med vikare. Helhetsbetyget blir mycket gott så länge det är obefintlig personalomsättning.
Hej Peter, tack snälla för din återkoppling, hoppas vi kan ge er en ny chans med förbättring,
För många olika assistenter även fast jag har sagt till om enbart 1 - 2 olika De städar inte de timmar jag betalar för, de lämnar tidigare De utför inte det som vi har kommit överrens om
Hej på er, Tack för ni tog er tid att skriva en återkoppling till oss, det uppskattas. Jag ska absolut föra vidare denna återkoppling till mina kollegor i Västerås. Hoppas på förbättring tills nästa gång, önskar en fin eftermiddag🌞
Oftast ok städat. Dock får vi inte alltid reda på när det kommer vikarie och många verkar inte ha varit hos oss tidigare. Vår upplevelse är att vi ofta får vikarier. För att få bra städat skulle det vara önskvärt med bättre kontinuitet.
Hej Jonas, tack för din återkoppling, detta ska vi skickar vidare till våra kollegor och förbättra!
Svårt att få till kontinuerlig kvalitet på städningen. Antingen är det många olika assistenter eller så är det en som inte är så bra. Man drar sig för att klaga men till sist måste man. Gillar inte hanteringen av banktimmar. Svårt att vet hur många man har och att de måste användas upp per kalenderår.
Hejsan Gustaf, tack för din återkoppling. Beklagar att du inte har fått samma assistent som din önskning var. Ska självklart förmedla detta vidare och hoppas på en förbättring framöver. Får önska en god jul och gott nytt år!
Jag skulle vilja veta i förväg vem som kommer och städar och gärna om det är två personer eller en.
Hej Sara, tack för din feedback, detta ska vi försöka lösa till nästa gång!
Bra bemötande men problem med att hitta duktiga assistenter. Mycket sjukdom och svårt med kvalificerade vikarier. Svårt att lära upp nya assistenter med instruktioner om var och hur det ska städas. Vi har använt Homemaid under mer än 10 år och hade under ett antal år en mycket bra assistent. Det ju mot den assistenten vi jämför då vi vet hur bra det kan vara. Det är ju assistenterna som är det viktiga.
Hej Markus, tack för din återkoppling och vi uppskattar din fina feedback!
Väldigt nöjd med kvaliteten på städningen dom vi har var 4e vecka Om det någon gång blir fel så är ledningen mycket lyhörd och åtgärdar direkt..
Hej Staffan, stort tack för din återkoppling! Att du som kund är nöjd med de tjänster vi utför är vårt viktigaste mål,
Det var en och samma som kom, men inte nu längre. Kvaliteten har blivit sãmre känner vi.
Hejsan, jag ska förmedla detta vidare till mina kollegor i Västerås och hoppas det blir en förbättring tills nästa gång! Önskar en god jul,
Bra kommunikation med kontoret. Men ibland går inte all info fram till de som städar. Oftast bra städning oavsett, men ibland oklart om omfattning. Jag upplever att homemaid tar ansvar och vill leverera en bra tjänst, gäller städning 2 ggr/mån.
Hej Joakim, tack snälla för din fina återkoppling, önskar er en trevlig helg!
Uppskattar er medarbetare Karina som har kommit till oss i flera år. Alltid proffsig och bra på alla sätt och vis. När det har varit ersättare har det alltid fungerat mycket bra! Oftast snabba svar på mail. Skulle önska få uppdaterat lite oftare (kanske per kvartal) hur många timmar vi har i timbanken.
Hej Patrick, var roligt att du är nöjd med vår tjänst, tack för feedbacken!
Vi har haft jättefin hjälp av samma Lena flera år. Nu blir det en ny så då får vi se. Jättebra att ni har kollektivavtal.
Hej Jan, stort tack för din återkoppling! Att du som kund är nöjd med de tjänster vi utför är vårt viktigaste mål,
Jag har städning som tjänsterförmån 4 timmar varanna vecka och Hilkka som städat hos mig under mer än 10 år gör ett kanonjobb. Kontoret försöker alltid hjälpa till på ett bra sätt men ibland blir det lite otydligt när Hilkka har semester. T ex när vikarien kommer, men detta är ett mycket litet problem.
Hej Annika, tack snälla för din återkoppling!
-Alltid ett bra bemötade, båda av operatör och handläggare. -Förväntingar är att de är punktliga och utför ett bra jobb som överträffar våra förväntningar. Ett bra företag som uppflyller alla våra förväntningar gällande tillgänglighet, punktlighet och kvalite på utfört jobb!
Hej Erik, stort tack för din återkoppling! Att du som kund är nöjd med de tjänster vi utför är vårt viktigaste mål,
Oftast bra, men kvalitén mellan städare kan variera.
Hej Pontus, tack för din återkoppling, hoppas det blir en förbättring nästa gång vi kommer till er!
Tyvärr så vet jag inte vem som städade senaste gånge. Personen skrev inte någon kommentar i bok, hade inte heller tömt papperskorgen/soporna. Själva städningen verkar Ok.
Hej Catharina, tack för din återkoppling, detta ska vi förmedla vidare till våra kollegor i Västerås!
Städ o fönsterputs. Skiftande kvalitet på tjänsterna. Mycket bra bemötande av företaget.
Hej Megan, tack snälla för din återkoppling, hoppas det blir en förbättring nästa gång vi kommer till er!
Trevligt bemötande , kom i rätt tid, duktiga. Jag har städning udda veckor
Hej Lena, var roligt att du är nöjd med vår tjänst! önskar er ett gott nytt år!
HomeMaid kontoret fungerar inte så bra. Det funkar bra med assistenterna som städar!
Hej Jan, tack för din återkoppling, vi uppskattar din feedback och ska ta åt oss det,
Ni har inte gjort om denna enkät till det bättre
Hej Karin, tråkigt att höra, detta ska vi försöka förbättra!
Alltid positivt bemött Lätt att ändra vid sjukdom Flexibelt
Hej Roger, var roligt att du är nöjd med oss, önskar er ett gott nytt år!