Hos Jensens Emporia Malmö blir du hotad med en vakt om du klagar på en dålig efterrätt!
Vi har varit Jensens kunder i mer än 15 år, och har alltid mötts med professionalism om man varit missnöjd med maten eller efterrätten, men vi fick lära oss den här gången att man inte får klaga på en dålig efterrätt.
Efter att vi var klara med maten beställdes 1 äppelkaka som visade sig inte på något sätt vara färsk eller gjord på färska råvaror. Krämen smakar som de från en flaska som man kan köpa själv och ett äpple som inte var... ätbart.
Vi klagade såklart på detta och ville inte betala för efterrätten, och hoppades att vi återigen skulle mötas av förståelse och professionalism, antingen i form av att inte betala eller en ny efterrätt - vilket bara har hänt en gång tidigare, i 15 år.
Men här möttes vi av en dansktalande kvinna "F", som hade en både provocerande och konfronterande inställning till oss, något vi inte förstod och frågade varför hon har en sådan inställning. "F" försvarar sig med att det är vi som hade en inställning till henne, HON hade känt sig "hotad" när vi klagade på efterrätten och därför kunde hon nu tillåta sig att ha "samma" inställning till oss.
Det enda vi hade gjort var att klaga på efterrätten, som inte på något sätt var vad den skulle vara, men "F" höll inte med och sa att det bara var vi som inte gillade den, medan hon böjde sig fram och kom oss väldigt nära, hon fortfarande hade sin provocerande och konfronterande inställning till oss.
Hon sa vidare att om vi inte betalade för efterrätten skulle hon ringa vakten, vi var i chock, men sa att hon bara kunde hämta dem, vilket hon inte gjorde, vi hade inte gjort något fel.
Men eftersom hon fortsatte att vara allt annat än professionell och tillmötesgående frågade jag om det är så man behandlar gamla kunder som klagar på en dålig efterrätt, hon svarade inte. Jag sa också att om hon absolut ville ta ut de ynka 79 SEK för en dålig efterrätt, på en räkning på över 2000 SEK, så betalar vi det, men kommer aldrig tillbaka igen.
Hon gick och hämtade räkningen, utan att dra av våra poäng från priset, "F" sa att vi inte hade sagt något, till vilket vi sa, vi blev inte tillfrågade heller som de alltid gör nu, å andra sidan var hennes attityd inte heller inbjudande till ett samtal.
Vi betalade och lämnade platsen.
Några dagar senare klagade vi till Jensens, som vidarebefordrade det till souschefen "J", som efter 2 veckor och 3 påminnelser äntligen tog sig att svara. Det enda han kommenterade var "som vi fick veta" att bara för att vi inte gillade efterrätten så fick vi ändå betala för den.
"J" struntade helt i allt vi hade klagat på "F":s attityd och hur hon hade behandlat oss, inget svar alls til detta, ergo, hävdar de att hennes vidriga attityd mot oss var acceptabel.
Vi har trots allt inte kommit igenom flera år, spenderat flera tusen kronor på Jensens i Emporia för att klaga på vad de kallar en god efterrätt, bara för att få en gratis efterrätt.
De väger mer än dålig dessert för 79 SEK mer än vi hade besökt dem de senaste 15 åren, det här är otroligt. De ger inte kunden fördelen av tvivel, som om efterrätten för 79 SEK är viktig här och nu och inte att vi alltid varit kunder hos Jensen's i Emporia och spenderat flera tusen SEK varje år, och skulle ha fortsatt att göra det i framtiden också.
Så kom ihåg om du äter på Jensens i Emporia att du inte ska klaga på någonting, Jensens har alltid rätt, kunden har inte, även om maten/efterrätten är dålig så är det nog bara du som inte gillar det, och då hotar de med att kalla på vakten.
Vi vill starkt undvika Jensens i Emporia i framtiden, här behandlas du inte som en betalande kund, såvida du inte vill mötas av en provocerande och konfronterande attityd när du lagligen klagar på dålig mat.
Saker och ting har gått ner för service, priserna har fördubblats och maten sämre och mindre, favoritsåsen är borta och så är de goda tjocka pommes frites och faktiskt också den goda servicen.
Hoppas det får andra att fundera på om de vill bli behandlade på samma sätt, dit kommer vi aldrig mer åka.
Fruktansvärt dålig service av en MYCKET arrogant blond större kvinna på Jensens Böfhus i Malmö centrum. VARJE gång hon kom till vårt bord låtsades hon inte förstå och hon var kaxig och otrevlig i sitt sätt att vara. Varenda gång! Och nästan hela bordets beställningar hade åtminstone ett fel. Vissa 4 fel.
En sån som henne hör verkligen inte hemma i ett serviceyrke.