Ja, hur sammanfattar jag bäst min erfarenhet med de här, tror följande punkter beskriver det bäst:
- omoget, oseriöst gäng som vägrar erkänna sina misstag utan kallar hellre dig, deras kund, för en lugnare och bedragare. ..och de fortsätter med det t.o.m. när du visar de deras misstag på svart och vit!
- Har ingen respekt alls för dig som kund och är bara intresserade av att tjäna så mycket pengar som möjligt på dig, samtidigt som de gör så lite som möjligt.
Lite längre läsning om min erfarenhet med det här företaget,... men den har ett visst underhållsvärde inte minst om du funderar på att anlita de.
Jag anlitade JOHNSON GRUPP BYGG & DESIGN AB för att slipa golvet i min kontorslokal.
Det kom två latino killar som inte kunde ett ord svenska, vilket är ok om man inte behöver kommunicera med de, tillsammans med deras säljare Ernesto.
Det första de sa är att de inte tänker förberedda lokalen för golvslipning med att isolera hyllor och lådor med skyddstejp och att jag fick göra det själv.
När jag var på mina knän och isolerade hyllorna med tejp, så försökte deras säljare att ragga mig på nya jobb och jag minns att jag tänkte att jag aldrig i livet skulle anlita de här människor för något mer, som kan stå bredvid i deras arbetskläder och kolla på hur deras kund i finkläder stutsar ner sig medans han förbereder jobbet åt de.
Sen när jag äntligen var svettig och klar med att beredda lokalen åt de, gick de här två latinos och hämtade slipmaskinen och när de bar in den i lokalen så slog de i en hylla i entren och gjorde en stor repa i den. Jag pekade på hyllar och repan varvid de bara ryckte på axlarna som det inte vore nånting.
.. och de gjorde klart jobbet, vilket blev faktiskt helt ok.
Några veckor senare ringde mig en annan av deras säljare och sa att Ernesto säljaren som sålde mig jobbet hade slutat och att han tar över och frågade mig vad vi kom överens om för jobbet varvid jag skickade honom skärmdumpen på överenskommelsen och bad honom skicka mig fakturan.
Sen två veckor senare blir jag uppringd från nån kvinna som presenterar sig att hon ringer från det här bolaget och börjar anklaga mig att jag gav de fel telefonnummer och försökte ducka från att betala fakturan. Flera gånger försökte jag förklara för henne att det är två säljare som redan ringt mig vid flertal tillfällen på det här numret men hon vägrade höra på och fortsatte hävda att jag avsiktligen gav de fel nummer. Till slut blev jag förbannad och sa till henne att jag inte tänkte bry mig men att de nu ska ersätta mig för den hyllan som de skadade.
Några dagar senare skickar hon mig en dubbelt så stor faktura som den jag kommit överens om med deras säljare och hävdar att de inte gjort den skadan på min hylla.
När jag sen skickar henne skärmdumpen på det jag kommit överens om med deras säljare, så återkommer hon med att det var alldeles för lite pengar för det arbete de gjorde och hon försöker omförhandla priset med mig!