Stor varning för detta företag!
Har ni någon gång kontaktat ett företag för att ni är missnöjda med produkt eller tjänst och fått företagets ägare skrikande ”håll käften” flertalet gånger i luren när du försöker förklara vad du är missnöjd med? Det hade inte jag heller innan jag kom i kontakt med K.M bildemontering!
Jag köpte en komplett ac-kompressor till min bil från företaget, i annonsen fanns en bild på kompressorn och efter att ha ringt till företaget på fredagen för att försäkra mig om att den skulle komma fram i... början på nästa vecka (då det var en extremt viktigt dead line för mig att hålla) så klickade jag hem delen. När jag packar upp kompressorn upptäcker jag direkt att den inte är komplett så som den såldes, efter att kompressorn annonserats ut och sålts har företaget plockat bort delar så att kompressorn är helt värdelös för mig. Jag blir självklart irriterad, hade företaget varit ärliga med vad dom sålde så hade jag haft chansen att beställa en kompressor från någon annan för samma pris men då jag behövde kompressorn samma dag som den levererades (vilket jag ringt och sagt till KM vid två tillfällen) behövde jag istället köpa en kompressor som jag kunde åka och hämta själv samma dag vilket resulterade i mer än dubbla summan… Jag ringer upp KM och berättar att jag känner mig både besviken och riktigt lurad, till svar får jag nonchalant att ”den annonsen finns inte kvar så du kan inte bevisa att kompressorn var komplett när du köpte den”.
Redan här förstår jag vad det är för typ av företag jag har fått kontakt med. Ingen ursäkt, ingenting förutom svaret att jag inte har några bevis och att dom inte kunde veta vem det var som monterat isär kompressorn om det stämde. Som tur var hade jag en bild från deras annons sparad och kunde direkt skicka över en bild på vad dom hade annonserat och vad jag fått. Jag ville ha pengarna tillbaks samt bli kompenserad för mellanskillnaden jag nu blev tvungen att lägga ut pga deras slarv. Jag blev lovad att bli uppringd och här kunde allt ha slutat även om dom inte hade kunnat kompensera mig för mellanskillnaden om KM hade ringt upp, bett så mycket om ursäkt och visat någon typ av förståelse för vilken skitsits dom satt mig i. Men istället får jag ett sms om att jag har fått mina pengar tillbaks, fortfarande ingen ursäkt och inte heller det telefonsamtalet som jag tidigare var lovad.
Jag ringer upp igen, samma nonchalanta kvinna som tidigare svarar men genast kommer företagets chef och tar över samtalet. Han har noll intresse av att höra vad som har hänt eller ta ansvar för händelsen utan börjar genast skrika om att det är jag som har monterat bort delen själv och bara ringer för att bråka. När jag motsätter mig det så ändrar han sig till att det inte finns några bevis på att det är kompressorn dom annonserade ut som jag har skickat bild på, detta trots att deras artikelnummer syns tydligt både på annonsen samt på den sönderplockade kompressorn som jag fick hem. När jag försöker förklara det börjar mannen i telefonen vråla att jag ska hålla käften, fråga om jag var dum i huvudet, en psykopat osv. Så fortsätter samtalet i 13 minuter innan mannen kastar på luren i mitt öra. Jag har försökt kontakta KM för både en förklaring till det totalt gränslösa beteendet samt en ursäkt men har bara fått till svar att deras kundbemötande är prio ett och sen har det varit totalt tyst. Det här bemötandet är med andra ord vad dom anser är ett högklassigt kundbemötande. Jag varnar alla från att handla här, dom är säkert jättetrevliga att ha att göra med så länge allt går som det ska men är du missnöjd så möts du av något i en klass för sig.