Lika dåligt som alltid Katastrof Folk måste välja bort detta dåliga företag
Klarna bank AB
311 omdömen om Klarna bank AB
Hej 1 köpte en Samsung telefon på Samsung Shop 12 aug som använde Klarna 2 Fick faktura från klarna på 5620:- 5611:- Telefon 5611kr o expressen 9kr 3 skickade ett meddelande att det saknades moms på fakturan. 4 betalade fakturan på 5611kr 240828 o sedan även expressen 9kr 5 sedan skickar Klarna en ny faktura på telefonen 5611:- 6 jag kontaktar klarna 3-4 gånger med kvitto på betalningen. 7 sedan skickar Klarna den betalda telefonen på inkasso 8 kontaktar inkasso bolaget med kvitto som pausar. 9 nytt inkasso Klarna påstår...
Jag har vid flertal tillfällen haft problem med köp av varor och tjänster men de enda de har gjort är att pausa betalningen, inte göra en utredning för att sedan lägga problemet på mig som köpare. Deras svar är alltid samma, lös det med säljaren eller restaurangen. En gång gjordes det ett felaktigt köp på en restaurang och jag fick en retur på Klarnakortet och jag sparade kvittot som jag skickade in till Klarna vid flera tillfällen. Efter en utredning som pågick i flera månader så blev jag betalningsskyldig (De gjorde alltså...
Skulle genomföra ett köp på internet och ville göra det igenom Klarna för jag tänkte att det kändes tryggare. Jag erbjöd mig att föra över pengarna till Klarna först innan köpet men fick nobben!!! ???
Totalt värdelösa, deras "agent" gav mig totalt felaktig information via telefon och agerar som en bedragare och utnyttjar chansen då jag satt i en stressad sits. Jag bad om att få 1-2 veckor längre tid på mig att betala en kommande faktura (något jag hade kunnat göra i appen) om det inte vore för tekniska problem. Vad händer? Jo deras j*vla agent BLOCKAR mig från hela Klarna, tack och lov så sparas samtalet där alla lovord utlovas i 90 dagar tänkte jag...... Men ingen vill ta sitt ansvar och lyssna igenom detta samtal...
Dåliga hjälper inte kunderna och hjälper mesta bedragare typ startselect
Klarna strular. Sedan svåra att få tag i och lovar saker de inte håller. Som extra straff tar de ut en avgift för att de strulat. Har lagt över 10 timmar för att reda ut det, men de konstrar och konstrar. Vill sätta 0 eller minus i betyg, men kan inte. Skurkbolag!
Usel kundservice när det gäller ärende som berör företag som fuskar och lurar kunder, som mig, och klarna inte gör ABSOLUT inget åt saken. De säger att de ska kontakta företaget och flyttar fram fakturadatum, de kontaktar INTE företaget, skickar mig en uppgift som INTE går att framföra… repetetativt, och ärendet fortsätter med återaktiverade betalning pch jag får om och om ringa tillbaka. Företaget i detta fall slutat existera t o m ha ha ha, och Klarna fortsätter att kräva av mig information jag inte kan ge pga detta. Så ’icke-lustfyllt’ att göra med Klarna att göra med känner jag!
Försöker alltid undvika att använda Klarna vid internetköp men ibland går det inte. Vill aldrig ha faktura utan valde betalningsalternativet ”betala direkt”. Pengarna skulle dras inom 2-3 dagar men det gjorde de inte. Chattade med kundtjänst och enligt Klarna är det pga tekniska problem i just mitt fall som är orsaken till att pengarna inte dragits. Konstigt tycker jag eftersom exakt samma sak hände mig i september. Då förutsatte jag att betalningen hade gått igenom och blev väldigt förvånad när jag fick en påminnelse om...
så länge du inte har problem som avviker ifrån deras schablon, allting är frid o fröjd, men när du behöver hjälp med annat finns ingen du kan prata med, skicka mail förutom deras underutvecklade AI assistent. sedan kan ngn människa ansluta sig, som bara tjatar om samma sak, man ska kontakta dem man handlat ifrån mm. Men det är Klarna som skickar fakturan och det är fakturan det är fel på, motsvarar inte vad en svensk faktura ska innehålla enligt svensk lag, men Klarna verkar stå över lagen och struntar i att rätta . bara det här ...
Jag har tidigare varit nöjd med klarna men när jag behövde hjälp med en beställning så visade det sig att deras kundtjänst var riktigt usel! Tykna svar, även när jag påpekade vad som hade hänt och en allmän ovilja av att vilja hjälpa eller för den delen förstå vad som hade hänt. Har raderat appen och kommer aldrig mer att använda mig av den tack vare bemötandet från kundtjänst. Vill inte riskera något om det går fel igen.
Jag har varit supernöjd med Klarna under många år men hamnade i kläm med dem för 2 månader sedan, och det var ingen rolig upplevelse. Efter att ha suttit i timslånga telefonköer för att få prata med en mänsklig handläggare och inte bara chatta med en korkad bot på deras kundtjänst har jag vid 2 tillfällen bara möts av lögner, respektlöshet och inkompetens men i motsats till många andra lyckades jag tur nog själv se till att jag inte har lidit någon ekonomisk skada. En god vän till mig, en äldre dam och pensionär har nu...
Varför kommer jag inte in på ” nya” appen???Har kört lösenord. Försökt göra nytt lösen ord .inget funkar.Varför får man ingen kontakt er ?
Jag beställde 2 bluser från Geniova, där stod de var gjort av bomull och hör. De jag modtog var gjort av 95% polyester och 5% spandtex. Där blev skrivet en del frem och tilmed firmaet, till slut tröttnade jag på det och tänkte i min naivitet att Klarna ville hjälpa. Jag skrev och sickede billeder så dom ku se både bluser och samtidigt lappen med materialeinformationen. Jag fick ingen hjälp de skrev att det inte var beviset nok och min klaga var nedlagt. Har varit kund i en del år och aldrig för haft användning för hjälp för. Så inte mer Klarna för mig. Adjö
Helt värdelös. Pausade en betalning pga att varan ej var levererad, då drog Klarna pengarna i alla fall från mitt konto. Säger att jag godkände betalningen då jag beställde varan. Om man pausar något så ska man väl även pausa betalningen. J-vla skitföretag. Kommer aldrig mer att nyttja deras tjänster. Gangsterfasoner, använd en annan bank är mitt råd.
Det går inte att ringa till klarna
Dålig, skulle lägga upp betalningsalternativ och då har de inte min bank. Fick bara svar att de beklagade.
Helt missnöjd! Min bedömning handlar om Klarna Spar. Jag la en order om att flytta mitt saldo till en annan bank. Eftersom jag var osäker på om ordern var registrerad ordentligt, kontaktade jag supporten. Först ringde jag och var nummer 68 i kön. Jag väntade i 40 minuter. När jag kom till fjärde plats i kön, blev jag bortkopplad! Sedan försökte jag via chatten. Det tog nästan 20 minuter innan en agent tog sig an mitt ärende. Det verkade som om hennes kunskap om tjänsten var betydligt mindre än min. Hon frågade exempelvis...
Världens sämsta fakturerings sajt om man bedriver verksamhet
Fruktansvärt besviken. Vill ha hjälp att senarelägga en betalning jag felaktigt aktiverat innan varuleverans skett visade sig vara helt omöjligt. Hemsidan bättre förr dessutom.
Be till gud att du aldrig behöver ta kontakt med Klarna. Betalade in av misstag en summa till klarna. väntar fortfarande på återbetalning.. kundservicen är omständig och extremt utdragen.. efter 10 dagar återkommer dom att dom vill ha ett betalningsbevis.. (!!!!!) Aldrig varit med om omständigare företag i hela mitt liv.
Till allmänheten, Jag vill uppmärksamma er på mina negativa erfarenheter med Klarna, som jag anser är viktigt att dela med er för att ni ska vara medvetna om potentiella problem. För det första har deras kundservice extremt långa väntetider, där jag ofta har tvingats vänta mellan 1 och 1,5 timmar för att få tala med någon. Tyvärr har det flera gånger hänt att personalen har lagt på luren direkt efter att samtalet äntligen kommit fram, vilket är oerhört frustrerande och oprofessionellt. Dessutom verkar Klarna medvetet...
Ingeioter hela bunten. En "laglig" scam bolag. Folk åker i fängelse för att ha 0,001kilo växter på sig, men klarnas styrelse går fria. Lurat tusentals på människor o tvingar dom betala för tjänster o varor som klarna egentligen ska återbetala....
Lite trösterikt att se att det är fler som har haft liknande problem med Klarna, måste jag erkänna. I december 2023 betalade banken min skuld till dem på drygt 20 000 kronor. Det visade sig sedan att Klarna hade bokfört betalningen på fel sätt, men trots upprepade kontaktförsök fick min bank inte något svar, och när banken då till slut begärde återbetalning från Klarna skedde inte det heller. Klarna påstod alltså att de inte hade fått pengarna (vilket de bevisligen hade, om än till fel konto), och när jag då i januari fick...
Han tar från vanliga människor, han fyller säljarens ficka för att få en hög procent av dem. Kön har också återlämnats och alla posthandlingar finns tillgängliga, säljaren säger att det inte har kommit in och tyvärr står även Klarna på säljarnas sida och accepterar deras ord utan dokument.
Helt hopplöst att få ett vettigt svar från Klarnas kundsupport. Föreslog att jag skulle betala igen när jag frågade vad som hänt med min betalning på ett ställe stod som pågående och på ett annat som misslyckad. Supporten frågade gång på gång om hen svarat på mina frågor, när jag fortfarande inte fått ett svar. Känner mig ännu mer illa till mods efter chatten än före.
Jag handlar alltid kontanter på internet som går via klarna banken. Jag förstår inte varför klarna sitter på pengarna. Om jag handlar något kommer klarna ta ut summan på orden men betalar den först när leverantören har skickat ordern. Om jag returera min order klarna sitter minst fem dagar på mina pengar innan den skickas till mitt bankkonto. Så frågan är varför ska jag välja klarna som konsument. Varför ska inte leverantören ta pengarna på en gång? Ett säkert betalning en gång i tiden har blivit en stor bank som utnyttjar sina kunder Max.
Mitt elektroniska klarna bankkort användes för en obehörig transaktion utomlands och jag spärrade det direkt och rapporterade till klarna. Efter utredning som tog nästan en månad gjordes ingenting. Fick ingen rapport eller ärendenummer. Har ej varit oförsiktig med mina kortuppgifter samt gjort polisanmälan. Blir ditt kort skimmat eller om tredjepart hackas och dina kortuppgifter används så är du helt rättslös hos klarna. En normal bank skulle ha ersatt detta eller rapporterat och ha fått tillbaka pengarna från VISA....
Återbetalning av att jag betalt fel belopp mer än 10000 kr har inte fått tillbaks än hände 3 aug väldigt dåligt !
Tjuvar som i samarbete med sitt dotterbolag ( Alektum grupp) lurar och pressar kunden på pengar.
Riktigt usel kundhantering. Trots mall från affär är avbruten så stoppar en klarna betalningen. Går inte att få tag på en enda människa utan endast robotsvar. Stå upp för konsumenten?
Fruktansvärt! Läser omdömen och min upplevelse av dem är samma. De lurar på villkor och pengar, går inte att få kontakt på något sätt. Drar påminnelse avgift när de inte ska. De nekar köp om man inte vill välja /ansluta sitt konto till avbetalning. Jag beställde en vara med villkor att betala inom 6 månader dvs varje månad en liten summa. Betalade direkt större delen av summan före 1:a datum när pengarna skulle dras från kontot. Får en påminnelse trots att jag betalade större summan och före förfallodagen... Vid kontakt...
Klarna nekar köp ( köp som fungerar med kort istället) men drar ändå pengar. Dom har helt enkelt stulit pengar från mig. Har i 3 månader försökt få ordning på detta. Ringa går inte eftersom det varje gång är 100 personer före och väntetid på flera timmar. Chatten är bara en robot som inte fattar vad man vill ha hjälp med. Fick tillslut ett ärende via mejl men där tar det veckor för varje svar och jag har blivit skickad till 3 olika handläggare.
Har nu i flera dagar försökt få kontakt med Klarna på telefon. Väntade i ca 20 minuter fortfarande 45 personer före lika de andra gångerna ! Sitter det en person och svarar? Försökte chatta med en robot som inte förstod vad jag skrev!! Helt omöjligt att komma i kontakt!! Det här behöver Bankinspektionen se över och ta upp med Klarna då de är mellanhand i folks betalningar och idag inte längre fungerar som de ska dessutom helt okontaktbara!! Vid köp genomförs också köpet direkt när man trycker på Betala med Klarna....
Har i en veckas tid försökt ta ut pengar från Klarna bank vilket har visat sig vara en omöjlighet. Det hänvisas via chatt med kundtjänst till appen och till webben utan att något av deras förslag på hur jag ska göra fungerar. Fick för fem dagar sedan meddelande från kundtjänst att en specialist skulle kontakta mig och sen dess kan jag inte längre ens chatta med någon hos Klarna. Det verkar som om jag blockeras på något sätt. Att kontakta via telefon är meningslöst då det de gånger jag försökt handlat om runt 100 kunder före...
Nu åker Klarna ut!! Bara problem och svåra få kontakt med
Gjorde en beställning på Eccos hemsida 10/7 ca kl 16:55 på följande skor: ECCO BIOM 2.1 X MOUNTAIN M Artikelnummer 82381460568 FÄRG: Svart STORLEK: 43 Antal: 1 2 000,00 kr Vid betalning så valde jag klarna och logga in med MITT bankid och betalade hela beloppet med Swish via Klarna. Köpet gjordes med min iPhone 14Pro och det är bara jag som använder denna telefon och ingen annan har tillgång till den i min familj. Men när jag loggar in på Klarna så finns inget köp från er hos Klarna utan mitt köp finns på min frus...
Klarna lovar stort men håller tunt. Jag har inte fått den hjälp som dom har lovat i 3 månader. Jag ska returnera felaktigt varor till refurbed o blivit lovad hjälp med retursedlar från Klarna, men jag har inte fått några. Klarna har dragit pengar från mitt konto fast dom skulle pausa fakturorna. Nu har jag fått reda på att ärendet är nedlagt pga att jag inte skulle ha svarat på era frågor, vilket jag har gjort varje gång. Jag har sparat mejlen. MYCKET DÅLIGT. Hälsn Violet
Undvik Klarna om möjligt. Betala på annat sätt.
Banken som lurar kunder och tvingar betala fakturor på varor som man inte har köpt efter bank id kapning. Aldrig mer klarna.
Very bad experience. The bank confirms that the money has been transferred to Klarna and Klarna says that they are not able to see the transaction. Customer service don't have experience and even mentioned that this might be a fraud.
Hur i hela helvete får man kontakt med klarna? Telefon....Nej dom kan inte ta emot samtal just nu.....ja jag har försökt i 5 dagar. Hänvisar till en chatt....är ju fan en robot !!! Jag vill du prata med en agent.....en agent ansluter strax.....jag har väntat sen igår det vill säga 27 timmar sedan......Ja jag är fortfarande inloggad å väntar på agenten. Så jävla trött .....å ingen epost heller där man kan nå dom
Köparskydd ?? Har köpt hos tradera med klarnas köparskydd, men det är första gången som jag behöver ta hjälp av det. Jag har väntat i en månad nu på att klarna skall ordna returen . Har kontaktat både tradera och klarna otåliga gånger men de skyller på varandra hela tiden, . Tradera säger att de väntar på klarna , klarna säger att de väntar på tradera. Det är så LEDSAMT! Deras köparskydd?? Finns det överhuvudtaget? Tror nog att den finns bara till namn för att locka kunder
Hanteringen av fakturor är vad som helst. De vägrar att skicka betalningsuppgift på ett annat sätt än autogiro genom appen, som definitivt inte är "transparent", trots att CEO hävdar tvärtom. Jag fick även påminnelse för betalningar där ingen betalningsuppgift finns. Jag försökte att kontakta kundtjänst genom chatt och kundtjänst genom mejl, fick aldrig ett rimligt svar om ingenting, istället skickade de fakturor till inkasso, där jag betalade och kunde diskutera med någon på ett rationellt sätt äntligen. De skulle återkoppla...
Så in i helvete jävla uselt företag. Har väntat på 1598:- i återbetalning som Klarna påstått att de utfört för 1(!) månad sedan. Hatar det här pissusla företaget. Har lämnat in anmälan till ARN och polisanmält. Har kontaktat Klarna otaliga gånger med allehanda svar men fortfarande inga pengar.
Som vanligt, alltså även denna gången betalas inga pengar tillbaka vid returer, det "kan" ta upp till 7 bankdagar meddelar Klarna, men alla mina returer får jag upprepade gånger påminna om att betala tillbaka, och då har det tagit ca tre veckor. Kan hålla med om att det är en smart affärsidé att hålla inne med återbetalningarna och på så sätt låta pengarna arbeta, dvs kunna lånas ut. Men extremt irriterande för drabbade kunder. Riktigt dåligt att man ska behöva tjata för att få återbetalning.
Beställde 5 armband från ett företag som låg i stockholm trodde jag, redan när dom anlände i mars 2023 så slog det mig att det måste vara från kina Och mycket riktigt 2 av armbandet var i rostfritt stål (Skulle vara silver)Och 2av dom var nåt plastskit (Föteställa skinn) tom spännet var i plast, försökte skicka tillbaka vilket lyckades 3 månader senare, Dom ville ha 30%av priset +jag skulle betala portot Jag försökte få klarna att parkera betalningen Dom rekomenderade mig att anmäla till ARN Men dom kom inte fram...
Fick en påminnelse men jag hade betalat för en månad sedan. Jag får massa extrajobb att först ta skärmdump, men sedan duger inte det, då ska jag gå till min bank för att få en betalningsreferens. Och chatten är jättelångsam och roboten svarar bara att jag ska betala. Tur att man kan swisha till allt fler företag. Sluthandlat med Klarna för mig.
Jätteotrevlig och ohjälpsam man jag pratade med. Fick först vänta 1h på att få komma fram och sen kunde han ändå inte hjälpa mig och hänvisade till chatten. Där jag nu står i 33 min kö. Han kändes så oprofessionell och så ovillig att hjälpa till, förklarade inte vad som hänt inte utan han ville bara lägga på. Sjukt dålig service och utifrån recensionerna nedan så verkar inte jag vara den enda som tycker det. Klarna borde ta åt sig av detta.
Har nästan allt genom Klarna. Man kollar upp sidan först , innan man handlar. Då blir inga överaskningar .