Köp aldrig någonting gjort av LG, de hanterar inte minsta fel utan Bevis. Vi köpte dyra kyl och frys. Efter tre år av helt normal användning går plastdetaljer av i handtaget till kylen. I tron att vi enkelt skulle kunna få ett handtag skickat till oss kontaktade vi först Elgiganten som pekade mot tillverkaren. LG säger nu att vi måste BEVISA att handtaget hade brister när kylen levererades…. Riktigt dålig kundhantering!!!
Lg Electronics Nordic AB
12 omdömen om Lg Electronics Nordic AB
Den 20 augusti anmälde jag en garantireparation av en frys som köpts på NetOnNet för nästan 10.000 kronor, sedan dess har 3 veckor gått, serviceteknikern har redan varit 2 gånger, och frysen har äntligen stoppat idag !!! Imorgon ska serviceteknikern komma en tredje gång, men vad gör det om produkterna är lämpliga att kastas bort!!! Jag undrar om enheten är tänkt att fungera som en frys eller ett skåp!!! Jag vet inte vad jag inte rekommenderar mer - att shoppa på NetOnNet eller köpa LG-produkter! JAG TROR BÅDA EFTERSOM...
Urusel kundservice och bemötande. Kommer aldrig köpa en LG produkt igen. Era oled paneler suger!!! Döda pixlar efter knappt 4 år , på en tv för närmare 20000:-.
Så länge du har garanti kvar så kanske du kan få hjälp av deras kundtjänst men när din tv för +25k får allvarliga panelfel max ett halvår efter garantitiden gått ut så stänger de dörren och svarar inte ens på mail. Min 2,5 år gamla tv är bara att köra till tippen och kommer ALDRIG varken köpa eller rekommendera en LG produkt igen. Hajar är vad de är…
LG bytte en nätdel i min oled tv pga överhettning men de tog bort alla andra inställningar i tv:en. kopplade bort bl.a. de externa högtalarna jag har. Har ringt LG-support fyra gånger för att få hjälp och koppla högtalarna igen men personal på support kunde inte hjälpa. Till sist sade de att jag kan beställa service mot betalning trots att det är de som kopplat bort mina externa högtalare. Dessutom var personalens bemötande extremt dåligt och till sist sade hon på supporten att vi kan inte komma längre och måste avbryta samtalet och lade på luren. Usel service! Aldrig mer LG-produkter. :-(
Kommer aldrig köpa LGs produkter igen, tvn överhettar pga dålig konstruktion och LG rycker på axlarna om garantin gått ut trots att det är ett känt fel runt om i världen och vissa regioner har utökat garantin men inte norden.
Köpte kyl-frys GBB59SWJZB men brickan för hänga om dörren gick inte loss oavsett vilket verktyg jag använde så ringde kundtjänst. Efter 7 samtal och två veckors väntetid (då bla kundtjänst informerade mig om "att personen som kan skicka ut sådana delar är sjuk så du får vänta en vecka") och redogjort för mitt ärende 7ggr från grunden så får jag fel bricka. Fast jag förklarat för 7 olika personer att det är övre gångjärnet och även gett dom nummer på brickan i installationsmanualen så fick jag nedre gångjärnet som redan...
Hej har lite blandade erfarenheter av LG som märke varav TV är bra i funktionell bemärkelse. När det gäller datormöss så verkar kabelbrott mer vanligt än vid grävarbeten... Det som verkligen gör att bägaren rinner över är som redan tidigare påtalat kundtjänst. Min nya TV inkluderar ingen standard fjärrkontroll men på begäran ingår det kostnadsfritt. Uppenbarligen ligger uppskattningsvis 5 på posten och skvalpar i etern eller så har de seriösa organisationsproblem då jag försökt få denna hemskickad sedan juni. Då jag själv...
Smart TV support för Flash URUSELT! Jag rekommenderar inte LG Smart TV. Uruselt att inte kunna se på Nationella Tv kanalerna via Smart Tv Funktionen. Vems är Felet?? SVT som uppgraderar hela tiden Flash? Eller Lg Electronics som inte uppgraderar alls.?? Från LG Himself!!!
Dålig kundtjänst, bryr sig inte om sina kunder. Ingnorant och nedvärderande personal.
Lucky Goldstar är bland det sämsta skit jag haft. TVÅ svindyra Plasma TV sönder sedan 2005. Det kommer aldrig några produker från LG innanför min dörr igen.
Har haft min TV på reparation i en månad nu. Har ringt 6 ggr och de lovar bara att höra av sig så snart som möjligt. De vet inte var TVn är någonstans eller när den kommer vara färdigservad. Vid varje samtal vill de bara bli av med en (de säger rakt ut att de måste ta ett nytt samtal nu), team-leaders och andra ansvariga är alltid i möte. Vid senaste samtalet lade killen (Samin) på luren efter 18 minuter (inklusive kö-tid). De är totalt snurriga och lämnar olika besked varje gång man pratar med dem, påstår att man inte ringt...