Skickar till inkasso utan att skicka påminnelse på faktura som jag tyvärr missat.
Dessutom helt oförstående anställd som inte verkade bry sig det minsta.
Kommer definitivt aldrig att handla av detta företag igen.
Varning för bedrägeri! Jag beställde produkt EQUAZEN Eye Q tuggisar 180 kap, som de säljer i deras webshop och dessutom köpte jag direkt 5 förpackningar för det var en mängdrabatt, och jag fick betala 1009 kr. Det kom hem en annan produkt, som kilen ifrån kundtjänsten påstår att detta är samma produkt fast med annan etikett. Detta stämmer inte. Producenten är inte Eye Q (skyddat namn) utan EQUAZEN som tillverkar detta och trots att innehållet ser ut likadant, vet man inget om av vilka oljor/ fisk hade man tillverkat det.... Killen säger även att det är original förpackning från Storbritannien… Alltså Måbra postorder visar på sin hemsida att de säljer en originell produkt som ser ut som original men de skickar hem en annan produkt från en annan tillverkare. Så klart får jag returnera det om jag inte är nöjd, men då är det jag som får stå för returen. Helt sjukt!!! VÄLJ HELST EN ANNAN GROSSIST!!! De skickar inte hem till dig det de säljer.
Jag tycker tvärs emot tidigare tyckare att detta är ett mycket bra företag. För ett par år sedan kom jag först i kontakt med dem då jag skulle beställa ett antal produkter via postorder.Dock hade jag lite frågor så jag ringde in min beställning och fick då höra att det fanns en fysisk butik- något jag inte visste då jag var nyinflyttad till Göteborg och bodde i en annan del av staden. VD:n sa att om jag kom till butiken och sa att jag pratat med honom så kunde jag få mina produkter till samma pris som på webben (trots att... butikpriset var några tior högre per vara) Så jag gjorde detta, väl i butiken köpte jag även lite andra grejer som även dessa gick till webpriset trots att jag inte bad om det :-)
Något år senare bodde jag några mil bort från Göteborg så jag beställde på postorder, fick mina varor bara några dagar senare och allt var rätt o riktigt. Nu tillbaka i stan så går jag gärna dit när jag har tid, kompetent och framförallt väääldigt väldigt trevlig personal, man vill liksom stanna kvar där inne. Det enda negativa skulle vara att butiken är liten o trång, jag som ofta har stor ryggsäck och kassar med mig är rädd att riva halva stället, plus att det ligger lite avsides men det är ju också mysigt att ta en tur till Stigberget när man inte är där vanligtvis.
Huruvida en webbutik är seriös eller inte framkommer oftast först när någonting går snett. Så skedde i vårt fall med MåBra Postorder.
Här följer en redogörelse för vad som hände (jag beklagar längden!):
Min fru la en beställning på fem st. produkter i början av mars 2011, varefter hon for på utlandsresa. Varorna hämtades ut av mig ca. en vecka efter ankomst på Postens uthämtningsställe. Nämnas bör att varorna skickades till vår gamla adress (vi flyttade vid årsskiftet), inte den som vi angivit i beställningen, vilket... ledde till att jag fick hämta paketet från en annan stadsdel. Fakturan betalades. Två veckor senare när hustrun kom tillbaka hem märkte hon att två av de fem produkterna var fellevererade, alltså inte de som hon hade beställt.
Min fru kontaktade då MåBra Postorder och påpekade felet. Säljaren (tillika VD på företaget) gav ett mycket otrevligt intryck och försökte avsäga sig ansvaret, eftersom hon hört av sig så sent. Hennes förklaring om utlandsresan hörsammades inte, inte heller påpekandet om att det ju var säljaren som gjort fel, inte hon. Hon påpekade också att paketet levererades till fel adress i en annan stadsdel, men får ingen ursäkt för det. Säljaren sa bland mycket annat att "ni kan ju komma förbi vår butik i Majorna (en stadsdel i Göteborg) om ni är i närheten". Visserligen bor vi i centrala Göteborg inte så jättelångt därifrån, men hustrun gick inte med på det av ren princip. Säljaren lovade då skicka de rätta varorna till oss, men krävde att vi skulle skicka tillbaka de fellevererade varorna på egen bekostnad, varefter han skulle ersätta oss för portokostnaderna. Hustrun gick till slut med på det, då det inte verkade finnas något annat val.
Efter samtalet växte irritationen, inte kan väl en säljare agera på detta oförskämda sätt? Kräva oss att lägga ut egna pengar för att rätta till ett misstag som han själv har begått och dessutom ha ett sådant otrevligt och okundvänligt sätt. Jag beslutade mig då för att ringa upp säljaren igen och yrka på att vi ska ha någon slags kompensation för detta (det ska erkännas att jag var irriterad, vilket märktes under samtalet). Säljaren kom med många ihåliga undanflykter och ifrågasättanden och la åter skulden på oss. ”Det handlar om att ge och ta” sa han bland annat, vad han nu menade med det (vad är det vi ska "ta", då det var deras misstag?). Till slut sa han att han inte har tid att prata med mig och bad mig "skicka ett mail". Samtalet avslutades. Jag skickade ett e-mail till den adress som står på fakturan, med en summering av vad som sagts och vår yrkan på kompensation.
Vi bestämde oss för att vänta på våra varor innan funderingar på hur vi ska gå vidare. Nio dagar senare hade inga produkter kommit. Jag ringde då till butiken, VDn svarade. Han hade inte tid att prata då och bad mig ringa senare och även "skicka ett mail", varvid jag nämnde att jag redan gjort det. VDn avslutade tvärt samtalet.
Jag började ana oråd. Det slog mig att han inte alls har tänkt skicka någonting till oss. Det kändes då som att jag bara ville få slut på den här soppan. Jag skickade därför ett nytt mail där jag föreslog att vi kommer förbi butiken i Majorna och gör ett byte. Jag bad säljaren kontakta mig.
En timme senare ringde jag igen. Jag hade inte hunnit längre än att säga vem jag är, då VDn sa att han "inte tänker prata med mig om detta. Skicka ett mail". Sedan la han på luren i örat på mig. Jag ringde direkt tillbaka, inget svar. Jag lämnade ett meddelande på telefonsvar, där jag förklarade att jag ser det som ett väldigt oförskämt sätt att behandla en kund på (vi var dessutom återkommande kunder, vi hade handlat därifrån ett antal gånger tidigare). Jag nämnde också att jag kommer förbi nästa dag för att göra bytet. Jag skickade dessutom ett nytt e-mail, eftersom jag såg att e-mailadressen på deras hemsida var en annan än den som stod på fakturan.
Vi var i det läget oroliga för hur detta skulle sluta. Vi kände på oss att vi kommer bli lurade, säljaren såg ju ut att vara en riktig skojare. Nästa dag gick jag till butiken, beredd på en diskussion. Tack och lov mötte jag en annan säljare, som var jättetrevlig. Jag förklarade, utan att gå in i detaljer, att VDn hade lovat oss ett byte av varor. Det ordnade sig utan problem och saken var löst.
Detta var en av de absolut värsta e-handelsupplevelserna jag varit med om någonsin och jag har ändå upplevt en hel del. Jag vill härmed utfärda en SKARP VARNING för MåBra Postorder. Säljaren/VDn var riktigt otrevlig, okundvänlig och en riktig skojare. Han har dessutom inte hört av sig till oss, varken via telefon eller e-mail till dags dato.
Välj en annan webbutik, det är INTE värt att handla därifrån när kundservicen är såhär urusel. Som sagt, huruvida en webbutik är seriös eller inte avgörs oftast först när något går snett. MåBra Postorder är definitivt inte det.