Otrevligt bemötande! Ringde för däck byte. Fick tid omgående. Bra! Fick strax därefter besked om något privat, som gjorde att jag inte kunde ta den tiden jag fått. Ringde direkt och önskade flytta tiden. Fick veta att ” det kosta pengar att gå o svara, man måste veta när man ringer om man kan eller inte”!! Vaaa?? 😡 Det var inte första gången jag blivit otrevligt/nonchalant bemött där… men detta tog priset! Aldrig mer Mekonomen i Älmhult, aldrig kommer jag att rekommendera stället heller!
Mekonomen Bilverkstad Älmhult
Om företaget
Här hos oss på Mekonomen Bilverkstad Älmhult får du ett enklare billiv. I vår verkstad finner du reservdelar av hög kvalitet till ett bra pris, och har vi inte precis det du behöver har vi möjlighet att beställa in det. Förutom att du får bilen fixad får du även ta del av vår expertis. Till oss är du välkommen vare sig du behöver...
83 omdömen om Mekonomen Bilverkstad Älmhult
Trevliga och kunniga. Hade dock bokat lånebil, som inte fanns på plats. Men de var så pass snabba att det inte behövdes.
Bilservice. Bra bemötande och trevlig personal.
Bra bemötande men har en känsla av att de gjorde mer än serviceboken angav.
Ombesiktning- bromsrör bl a - fick en bra känsla trots hög kostnad- men både Robin o företaget kändes seriöst- så tummen upp👍
Gjorde ett kamremsbyte på en Volvo. Blev bemött på ett trevligt sätt, både via telefon och kundmottagning i butik. Förväntningarna var att det skulle bytas en kamrem och att det skulle fungera efteråt. Än så länge så fungerar det så kan ej klaga. Billigt, snabbt och enkelt.
Trevligt bemötande på personalen
När dom bytt delar har de samtidigt kollat över bilen och kommit med vettiga och bra förslag för att förebygga eventuella fel. Samt Snabb service och trevlig personal
De lurade mig, tog bl a bort säkringen för fläkt o AC... Och sen vill de ha betalt för felsökning en annan verkstad hittade det på en gång...
Hej Eva. Tack för att ni tog er tid att svara. Det verkar ha blivit något slags missförstånd vid din senaste reparation. Det händer att man ibland tillfälligt tar bort en säkring för att ett fel inte skall förvärras eller för att undvika att andra komponenter skadas. Detta ska givetvis ni som kund informeras om. För komma vidare med detta behöver jag lite mer uppgifter, så jag skulle uppskatta om du ville kontakta mej på mattias.erelt@mekonomenbilverkstad.se Mvh. Mattias Erelt Verkstadschef
Min 1:a service. Toppenbra jobb och trevligt bemötande 🚗
Service, jättebra bemötande! Snabbt och enkelt!
Allt funkade riktigt bra och bilen var klar i tid.
Reparation av aircondition. Min uppfattning sammanfattas i ovanstående omdöme
Gjorde en hjulinställning blev mycket bra bemötande fick även besked om andra fel som är på gång. Kommer lämna min bil där fler gånger
Väldigt trevliga och hjälpsamma (och tålmodiga). Har bara bra saker att säga om dem 🙂
Var ok. Fick ej med assistansfolden men varit o hämtat den nu. Tider och dag stämde bra. Bra med papperen som visar vad de kollat. Andra året jag service bilen hos Er
Jag lämnade bilen för service och fick ett trevligt bemötande. De gånger jag varit i kontakt med dem har jag alltid fått ett trevligt bemötande. De reparerade även min bilfläkt men tog kontakt med mej innan de utförde den reperationen, vilket jag uppskattar. Nöjd med jobbet de gjort.
Vänlig, och kunnig personal. Bra priser. Köpte service av bromssystem.
ALLMÄN SERVICE. TREVLIGT BEMÖTANDE PÅ ALLA SÄTT
Byte av fjäderbenslager. Blev trevligt bemött. Lovades en tid som den skulle vara färdig, men fick ett samtal 15:40 att den ej blev klar denna dag, blev erbjuden lånebil. Klar nästa dag. Personalen hade ett gott bemötande!! En nöjd kund som kommer tillbaka.
Lämnade bilen för reparation, de sa att de skulle höra av sig men gjorde ej det.
Utbyte lampa. Alltid service minded personal. Tycker dock att det är svårt att komma fram på telefon för personlig service. Prisbilden är inte lika vass som tidigare. Fick nyligen offert som ligger 50% högre än hos konkurrenterna.
Skulle utföra byte utav slavcylinder, Tog lång tid innan jag fick tid, bilen blev satt som ett sidoprojekt och tog lång tid, Fick betala 2000 mer bara för att mekanikern strulade till det. Även något som jag hade velat ha pengarna tillbaka för. Ska inte betala felen er mekaniker gör. Så kontakta gärna mig om det. Sjonte40@gmail.com
Tack ett trevligt samtal. Hoppas ni är nöjd med svaren ni fick. Har ni några fler funderingar så är ni alltid välkommen att kontakta mej på mailen. Mvh Mattias
Lämnade in bilen för AC service/felsökning. De ringde upp när de visste felet och via en bra dialog kom vi fram till hur de skulle gå vidare.
Bra bemötande vid reparation av fönsterhissar
Very good in all aspect, including time, service, cost responses This time I changed car tires. May be I need to check again the tire pressures, since in highway it looks not straight
Jag fick först felaktig information om en detalj som de sa skulle kosta 2000 men som märkesverkstaden sa skulle kosta 580. De resterande delarna som skulle bytas fick jag ringa 3ggr om och efter tredje gången då de fortfarande inte gjort ngt så avbokade jag. Tyvärr nonchalant och till del även okunnigt mottagande.
Hej John. Tack er feedback. Det är ovanligt att vi är dyrare än märkesverkstaden men om så skulle vara fallet så har du som kund rätt att utnyttja vår prisgaranti. Ni som kund ska inte behöva ringa flera ggr för besked, detta behöver jag titta närmare på för att se vad som har hänt. Jag behöver lite mer uppgifter för att komma vidare med detta så jag skulle uppskatta om ni ville kontakta mej på mattias.erelt@mekonomenbil verkstad.se. Mattias Erelt Verkstadschef
Byte skivor och klossar bak på bilen
Bytte däck innan har jag servat bilen
Lämnade in bilen för byte av startmotor. De rekommenderade byte av fjäder samtidigt innan besiktning. Lämnade in bilen på en annan verkstad för byte av fjäder och de så att där var ingen dålig fjäder. Besiktigade bilen och där var ingen dålig fjäder. Ringer Mekonomen i Älmhult och de hävdar annat i verkstadens kundmottagning.Erkänner inte att de gjort fel och vi lämnar nog aldrig bilen på Mekonomen igen.
Hej! Tack för er feedback. Jag skulle väldigt gärna att du kommer in till verkstaden så vi gemensamt med teknikern som har dömt ut fjädern kan titta på bilen och få det svart på vitt. Det kan givetvis vara så att teknikern gjort en felbedömning och då vet vi i så fall det. Hör gärna av dig till mig på christian.eliasson@mekonomenbilverkstad.se så vi kan reda ut problemet. Med vänlig hälsning, Christian Eliasson Verkstadschef
Bra bemötande och noggrann utförd reperation på min bil.
Har vid många tidpunkter köpt olika typer av tjänser för våra två bilar och en fyrhjuling. Alltid blivit trevligt och korrekt bemött. Tycker absolut att Mekonomen i Älmhult lever upp till en bra förväntan och min upplevekse är alltid på ett bra och engagerande vis.
Köpte batteri men när jag skulle köra från butiken gick det inte köra... fick hjälp direkt Mycket bra bemötande :)
Rekommenderas! Vänlig och hjälpsam personal som löser problem med bilen. Härligt!
Mil service på husbilen + plus hjälp med handsfree. De gjorde ett vad jag tror ett bra jobb. Detta kommer framtiden att utvisa. Mycket hjälpsamma och proffsiga i bemötande.
Service BMW 7500 mil och byte av parkeringssensor
Dåligt bemötande. Dålig information och en enkel service som ej blev klar i tid. Bemötandet var rent ut sagt otrevligt. Fick dessutom tillbaka en bil med bromsar som satt sig
Hej, Tack för er feedback. Det du verkar fått uppleva är självklart inte förenligt med våra kundlöften. Jag skulle bli ytterst tacksam om du hörde av dej till mej på christian.eliasson@mekonomenbilverkstad.se så jag får en möjlighet att få mer information om händelsen och på så vis kunna ta tag i problemet. Med vänlig hälsning, Christian Eliasson Verkstadschef
Jag fick en jätte trevlig upplevelse. Vi fick beställa en reservdel som killarna byggde in på bara någon minut. Vid kontakt kom de ihåg mig vilket hav en känsla avatt de verkligen har koll på sina kunder.
service bra bemötande talade om att haft sönder en grej vid servicen Ska åtgärda det senare
De gjorde en batterikoll följt av ett batteribyte.
Jag fick ett akut problem med en cylemder mm och fick hjälp med en gång när jag körde dit. Proffsigt, trevligt och personligt bemötande och de lånade mig en bil över natten utan extra kostnad. Det är såna detaljer som gör att man verkligen kommer tillbaka och en otrevlig upplevelse med bilen vänds till en trevlig erfarenhet. Tack och hurra för mekonomen och dess personal i Älmhult
Helt ok. Gjorde det jag förväntade mig.
Normal service på bilen. Enkelt att boka tid och förklara vad jag ville ha hjälp med. Snabb och bra återkoppling vid hämtning av bilen. Mycket nöjd.
Jag har servat min bil på Mekonomen, Älmhult undre några år nu. Jag blir alltid trevligt bemött och får bra råd angående bilen.
Allt var jättebra. Tusentack!
Ärligt och trevligt bemötande från första telefonsamtal. Tydlighet ihop med bra service ger ett bra betyg. Att man sedan löste problemet snabbt och korrekt gör att vi återkommer som kunder.
Bra bemötande trevlig kundmottagare
Jag beställde en framvagnsinställning till min Volvo S80. Jag fick uppleva ett trevligt och givande möte med Christoffer (kundmottagaren) som ordnade en bokningstid som passade bra för mig. När det var dags för inställningen så blev jag väl mottagen och arbetet utfördes medan jag väntade. Efter provkörning fick jag en bra återkoppling om vad för justeringar som utförts på bilen.
Både jag och min bil är lika nöjda som vanligt.
Bra service och trevlig personal både i butiken och kundmottagningen.
Bokade tid för service, bra bemötande, fick information om vad som ingår i service, och vad det kommer att kosta.
Mycket bra sevice och bemötande