Varning , oseriösa försäljningsmetoder, bluffakturor
Miss Hosting
12 omdömen om Miss Hosting
Offerta är en mycket bra lösning för många företag, likaså för vårt. Grym service, professionellt bemötande och gott samarbete med vår konta
Urusel affärsidé som går ut på att lura sina kunder genom massa tillkommande kostnader och fula knep. Jag ska ha ”godkänt” något över telefon, sedan skickar dom en faktura när ångerrätten gått ut och hävdar att man ej kan bestrida då ångerrätten är förbi. Jag avskyr företag som försöker tjäna pengar på sådant fusk.
I had a very frustrating and disappointing experience with Misshosting. A representative from their team contacted me, pressuring me to purchase domain protection by claiming it was mandatory under new European laws, which is completely false. When I declined, soon after, my domain suddenly stopped working. It seems too coincidental that this happened right after I refused to pay for an unnecessary service. After investigating and even transferring my domain to another provider (Hostingar), I noticed that my website would...
Ha inget med detta företag att göra, lurar på kunder fakturor! Du kan säga nej när dom ringer och säljer men ändå skicka faktura och i efterhand säga att du tackade ja, och du kan inte ångra köpet heller
VARNING! Dom ringer och försöker lura på dig tjänster och även om du inte godkänner eller beställer något via telefon så kommer dom att fakturera dig och vägra att ta tillbaka fakturan. - Jag beställde inget men fick ändå en faktura. - Jag ringde och mailade till dom inom tiden för ångerrätt (14 dagar) men dom drog ut på att svara tills att ångerrätten gått ut.
Bedrövlig hantering av befintliga kunder. Oseriösa i sin approach.
Jag vill varna alla för att ha något att göra med Miss Hosting! Deras försäljningsmetoder är oetiska, på gränsen till olagliga. De försvårar och förhalar när man försöker säga upp tjänster. De skickar fakturor på tjänster man inte accepterar något köp av och därefter vidtar en lång process för att få fakturan makulerad. De har en hård attityd och hänvisar till irrelevant lagstiftning för den här typen av köp för att trötta ut och skrämma folk. 14 dagars ångerrätt gäller och det ska finnas ett avtal som är underskrivet eller signerat elektroniskt, punkt slut.
Jag har haft en mycket negativ upplevelse med Miss Hosting. Det hela började med ett erbjudande som verkade attraktivt – de första tre månaderna gratis och sedan en låg månadsavgift i nio månader, därefter ordinarie pris. Jag betalade för dessa 12 första månader direkt, men vad som inte framgick tydligt var att tjänsten skulle förnyas automatiskt efter detta, utan mitt aktiva samtycke. Detta strider mot lagen, eftersom Distans- och hemförsäljningslagen samt EU konsumenträttighetsdirektiv kräver att det klart och tydligt...
Varning!! Se upp med att anlita dessa bedragare. Om du inte skriftligen säger upp tjänsten kan det bli en dyr historia. Du måste prata med deras robot om hur du säger upp tjänsten. Finns ingen knapp på hemsidan för att göra detta.
Beskriv din upplevelse – den här posten går inte att ta bort från Reco och det går inte heller att ladda upp en bild? 🤪
Vad fan är detta, sa upp avtalet med dem och efter ett år kommer en till faktura som nu går till inkasso. Skit Skit Skit
Miss hosting skickar fakturor på beställningar man ej gjort. Min hemsida blir redirectad utan att jag bett om det, till en annan leverantör. Kundtjänsten fungerar ej för antingen svarar de inte, alternativt så ber dem dig att lösa sakerna själv, kort sagt.