Professionella och kompetenta, men dyra. 1 700 kr för att byta en blinkerslampa på sidobackspegeln är verkligen i mesta laget.
Mls Bil och Däck AB
9 omdömen om Mls Bil och Däck AB
Väldigt tillmötesgående o löste problem med punktering på stående fot. Nya däck o 12000 mila service några dagar efter det. Kunniga o förtroendeingivande. Kundbemötandet utöver det vanliga!
Deras internkommunikation verkar vara helt obefintlig. Har nu bilen inne för 3:e gången på ett garantiärende ddå jag får samtal om att jag skall betala själv fast de 2 ggr nu bekräftat att det skall gå på garantin. Åk till en annan verkstad om ni kan. Han som ringer är dessutom direkt otrevlig.
Otroligt dålig o jobbar med att skrämma upp folk o extremt höga priser. Är själv kunnig om bilar men denna verkstan skulle ja aldrig rek.
Fick hjälp med knackade ljud i motorn vilket de löste och bettan går nu som en dröm igen.
Lämnade in bilen för skadereparation, mycket nöjd med resultatet och servicen.
Super nöjd med mottagandet och de förklarade vad som skulle göras utan att det var krångligt bilprat.
Snabb och effektiv service 👍Bra förslag till åtgärder
Mycket bra service och kompetent personal! Hjälpsamma och noggranna!
Tycker att man får mycket bra och kunnig hjälp med bilen till ett själigt pris. Har mina bilen sedan flera år hos MLS. Hälsningar Sten
Ett personligt men korrekt bemötande. Väl utförd reparation.
Jag ifrågasätter starkt kompetensen hos den s.k. auktoriserade bilverkstaden MLS. Har ett serviceavtal med Wolksvagen, där bilen som vid detta tillfälle, bärgades till MLS för att den slutade fungera. MLS Laddade batteriet och sa att de inte hittade orsaken till att det laddade ur. Lättad hämtade jag bilen och begav mig hemmåt. Under hemfärden märker jag att AC:n inte fungerar. Precis innan jag är hemma börjar alla varningslampor på instrumentpanelen att lysa. Väl på parkeringen så fungerar inte den elektroniska handbromsen....
Jag är oerhört trött på M L S Bil & Däck AB / Bilservice, Detta baseras på ett flertal kontakter. Dom har lurat mig på pengar och material. Dom har förfalskat servicedokument och sen snackat bort det. När jag har ifrågasatt problemen så slutar dom höra av sig, och vill inte ha med mig att göra. Jag ångrar att jag inte bytte verkstad med en gång. VARNING FÖR MLS.. ALDRIG att jag vill ha med denna bilverkstad att göra igen. UNDVIK
Däckskifte efter punktering igår kväll. Jag blev perfekt bemött strax före kl 7 av en seriös mekaniker som är flexiblare än en kundmottagare på en märkesverkstad och alltid är trevlig och brukar lösa mina akuta bilproblem på bästa sätt. Han lovade att allt skulle vara klart redan kl 10, trots att jag av förklarliga skäl inte hade hunnit att beställa tid. Hade jag inte varit kund hos Mekonomen så hade jag fått bärga bilen till min märkesverkstad, sist tog det nästan en vecka när jag fick punktering och en halv dag innan jag blivit bärgad och fått tag i en hyrbil (som märkesförsäkringen betalade merparten av). Däcken som jag skiftade till var mina egna sommardäck. Och nu skulle jag ju hinna till ett livsviktigt möte i Borås kl 11.45 samma dag. Jag kan verkligen rekommendera alla att bli kunder hos Mekonomen i Majorna. Mekonomen löser alltid problem med bilen smidigt och effektivt och Mer Ekonomiskt. Det blev faktiskt billigare än vid förra punkan trots en maxad märkesförsäkring med lägsta möjliga självrisk. Jag brukar även serva och reparera min fars gamla bilar hos Mekonomen i Majorna som verkligen tar bra hand om sina kunder när de har bilproblem på ett effektivt, ekonomiskt och flexibelt vis. Tack för att ni finns!