Fantastisk service hos Nymans Ur. Jag hade en otroligt trevlig och spännande upplevelse hos Nymans Ur idag. Personalen är inte bara kunnig utan också väldigt hjälpsam och engagerad. Speciellt vill jag tacka Nikolaus Samad, som verkligen gick utöver det vanliga för att se till att jag fick precis den hjälp och information jag behövde. Nikolaus var vänlig och lyhörd, och han tog sig tid att svara på alla mina frågor och visa mig olika modeller och alternativ. Hans passion och kunskap om klockor märktes tydligt, vilket...
AB Nymans Ur 1851
Om företaget
Vi är auktoriserade återförsäljare av internationella toppmärken som Rolex och Tudor, IWC, Jaeger-leCoultre, Breitling och Omega men även andra exklusiva märken som den svenska nykomlingen Sjöö & Sandström. Förutom klockor för vi även Sverige
12 omdömen om AB Nymans Ur 1851
Riktigt dålig service, märkligt bemötande och allmänt skev inställning till vad de jobbar med. Var inne med en bekant som skulle lämna in en klocka på service samt köpa en (eventuellt två) nya klockor i de högre prisklasserna. Personen råkar tillhöra Sveriges finansiella elit men var somrigt klädd (helt och ren givetvis). Redan i dörren var bemötande ”jaha va gör ni här” och sen var det evig uppförsbacke med säljaren (eller vad de nu är?)… Väl när vi ska lämna efter till stora delar oförrättat ärende inser en av de anställda...
Besöket på nymans ur blev mkt bättre än förväntat! Fick prova flera klockor och tjejen som assisterade mig var väldigt ärlig och trevlig! Jag ville gärna ha en panda som dem kallas, provade klockan och den är om möjligt ännu finare på armen! 🤩 Förstod att Daytona är en svårare klocka att få och att man behöver vänta på sin tur, inget konstigt när man fick förklarat hur många klockor som görs och vilken efterfrågan det är! Älskade stämningen i lokalen, det var mkt folk men upplevelsen var verkligen bra! Köpte...
** This isn’t just an unacceptable “service” to a Customer, it is a reputational damage to Rolex **
The Good: The gentleman we spoke to was very polite and transparent. The Bad: Our experience was significantly below par compared to other Rolex stores. If you're a serious buyer or not a full-time resident in Sweden (folkbokford), I'd recommend avoiding this place to prevent wasting your time. Summary: This establishment feels excessively transactional, lacking a focus on building customer relationships. Overall, it was a waste of time and a disappointing experience. Here's a detailed account of our visit: We are preparing...
Fantastiskt bemötande hos Nymans Ur 1851 Det var tråkigt att läsa att flera har haft dåliga tidigare erfarenheter av kontakter eller köp hos Nymans Ur. Jag ser att vissa omdömen går många år tillbaka. Värt att nämna är kanske att alla företag någong gång under vissa tidsrymder genomgår faser av strukturell uppbyggnad och servicemognad hos personal etc, det kan ibland vara en förklaring då det kan medföra sämre bemötanden och sammafattningsvis dåliga upplevelser. Jag har nyligen köpt en klocka på Nymans Ur 1851 och...
Hej, Vill bara berätta min upplevelse hos er Nymans ur. I början av September 2020 beställde jag en Rolex Dayjust med oyster länk - med Blå tavlan Romiska siffror. Jag har mailat de 2 gånger utan svar eller återkoppling. Jag har 3 gånger ringet er så är det på något sätt avbrytas det ” så ni kallade det tekniskts fel” Jag gjorde ytterligare ett till försök Lördagen den 13e Mars 2021 besökte butiken kl12:00. I 35 minuter ingen kom fram och frågade om jag behövde hjälp eller något jag undrar över. Den dagen tog...
Känner mig otroligt lurad av företaget. Mötte en supertrevlig kille i butiken som va hjälpsam och förklarade för mig ett betalningsupplägg gällande reparation av min klocka. Det är ju väldigt mycket pengar det handlar om så jag ville överväga mina alternativ. Fick sedan offert via mejl då det för mig framgick en totalsumma på 7.000 kr. När jag sedan skulle hämta ut klockan skulle de ha över 10.000 kr. Något jag inte va beredd på och inte fått tydlig information om. Känner mig otroligt vilseledd och lurad i situationen...
Katastrof service och lurar sina kunder. Strax efter att jag köpt klockan fungerade inte kronhalsen på min klocka. Nymans Ur påstod felaktigt att klockan utsatts för en stöt/slag. De ville ha 8 000 kr för att reparera klockan under garantitiden, vilket jag vägrade. Ärendet har nu gått vidare till rättsliga instanser. Jag har fått höra från flera som köpt klockor hos Nymans Ur att de aldrig tar några reparationskostnader under garantitiden, utan för dem kallas det merförsäljning. Jag kommer aldrig mera att köpa en klocka hos Nymans Ur.
Klart värt ett besök om du letar efter en exklusiv klocka, det går att pruta om man vill. Hittade den bästa julklappen till min fru!
Katastrof service Nymans skickade min Tudor från 1988 (quartz verk) till Rolex fabriken i Schweiz för service. Som sedan återkom med besked att både boett och urverk var i uselt skick. Mycket märkligt eftersom jag senare fått omdöme från annan leverantör som tyckte att klockan var i mycket fint skick!!! Jag försökte maila Rolex fakbriken, men de har ingen epost adress exponerad, uppenbarligen vill de inte ha någon direkt kundkontakt. Antagligen många bittra kunder som försökt klaga på produktern. Det bekräftas också...
Alltid ett fantastiskt bemötande med kunniga och intresserade medarbetare. Hade önskat att öppettiderna varit något längre på vardagarna.