Välkommen till din OKQ8 verkstad i Haninge!
Här följer vi tillverkarens rekommendationer vid både service och reparationer och du får upp till 3 års garanti på reservdelarna. Vi hjälper dig släcka 2:orna från besiktningen, hjälper till med underhåll såsom oljebyte och däckskifte samt felsöker och reparerar skador på t.ex. kamrem... eller avgassystem.
Våra mekaniker är alltid trevliga och professionella till sättet och det är tryggt och säkert att lämna in bilen hos oss.
Kom förbi verkstaden så hjälper vi dig med allt som gäller din bil!
Körde in på tvätten med mitt bil abonnement. Kom ut med repa från front till bak på höger sida. Personalen säger att det inte går att få repor på bilen i deras tvätt. Det e bullshit!! Jag har kommit ut från drras tvätt och bilen var zå smutsig att dom behöver hand avfetta hela bilen pga oljesmuts från hydraulik som läckt eller något. Och dom säger jag ska känna på deras borstar så jag kan förstå att ingen skada ksn hända i deras tvätt maskin. Jag skrev skadeärene med dom men fick till svar från dras försäkringsbolag i... dag att dom inte godkänner det pga att deras maskin e felfri. Skador i biltvätt är inte overfalt och jag ska ta det vidare. Jävla skojare.
Jag vill börja med att personalen faktiskt var trevlig och hjälpsamma men dom förstörde bilen mer än vad dom lagade den! Den läcker mer olja än innan och ratten är av någon anledning sned!
Onsdag 20/7 upptäckte jag att bilen läcker motorolja, OKQ8 Verkstad Handen tog på sig att fixa problemet och sa att den kommer bli klar senast fredag för vi har en bilfärja att passa på måndag den 25/7 och behöver vara i Nynäshamn senast 16:30. Dom ordnade ny oljeplugg för att det var gängpajj på den originala och fixade ny packning till... oljetråget som läckte olja.
Jag hörde inget från verkstaden fredag så när jag ringde verkstaden vid 14 tiden på fredagen så säger dom att dom behöver mer tid pga rost och att dom behöver värma för att lossa på skruvarna. Jag kan förstå det då det är en bil från 2010. Då sa dom att måndag vid lunchtid skulle bilen vara klar. Jag kontaktar verkstaden vid 12 tiden på måndagen och då fick jag svaret senast 14:00, jag åker dit vid 14:00 och bilen är då fortfarande upp hissad och inte klar. En av deras mekaniker påstår då att oljefilter hus packningen läcker men nästa mekaniker menar på att oljekylaren läcker. Detta får mig att då undra om dom verkligen vet vad dom håller på med! Jag väljer att avbryta för att jag känner att något stämmer inte och vill ha bilen för att hinna med färjan! Jag ber dom montera ihop bilen igen så att jag kan stressa till båten. Den blev nästan komplett, Skydds kåporna till underedet fick jag i en soppsäck i bakluckan och när vi var framme i Polen så har ca 4 liter olja läckt ut! Innan jag lämnade bilen på OKQ8 så läckte det kanske 1 liter i veckan och nu efter verkstaden så läcker den alltså 4 liter på en natt!
Lyckas ta mig till en mekaniker i Polen som på mindre än 5 min hittar vart den läcker! Den läcker från oljetråget som OKQ8 Verkstad påstår sig ha fixat!
Så jag betalar alltså över 13000 för att OKQ8 gör så att bilen läcker mycket mer än innan!
En verkstad i Polen fixade det som OKQ8 gjorde på 3 dagar på 3 timmar!
Kortfattat så har OKQ8 inte torkat rent ytan där packningen ska vara, utan lagt silikon på olja så att det har glidit och därför inte höll tätt!
Mekanikern i Polen frågade oss om varför Verkstaden i Sverige har plockat ner så mycket för att fixa en oljetrågs packning.Han kunde se att det ena och andra var pillat på!
Mekanikern kunde se att OKQ8 hade pillat på styr staget och det förklarar ju varför ratten var i fel position. Återigen så fick vi frågan om varför OKQ8 har lossat på Styr staget.
Nu läcker den ingen olja och Oljetråget har fått ny "fungerande" tätning! Styrningen är fixad.
Man kan säga att OKQ8 var grymt nära på att sabba vår semester men som tur var kunde Mekanikern i Polen rädda vår semester. Han var väldigt Professionell och förklarade vad han har gjort och vad OKQ8 har gjort för fel!
Kortfattat, OKQ8 har fixat oljepluggen men allt annat har dom gjort fel.
Vill du ha bilen mer förstörd så lämna den hoss OKQ8 verkstad!
Det är INTE okej att ta 13000 för detta. Detta känns mer som bedrägeri! och varför ratten är sned undrar jag väldigt starkt!
Jag kommer ta detta vidare till ARN!
Det ända jag har lust att betala för är en "rimlig" summa för oljepluggen som dom faktiskt chokande har fixat rätt!
OKQ8 har nu förlorat en kund på grund av en av deras verkstäder!
Lämnade in min bil för däckbyte, fick ett fast pris. När jag kommer tillbaka har priset ökat med 100kr (30%) pga dåliga muttrar på min bil. Otrevliga personalen hävdade att jag behövde byta alla 20 muttrar på bilen för att hjullagren inte skulle gå sönder. Åkte dan efter till en annan firma för att balansera däcken (trots att denna verkstad sa att det inte behövdes, det behövdes). Det var en (1!!!) mutter som var dålig, inte 20. Denna mutter hade dessutom skruvats på så snett att dom inte var säkra på om dom kunde få loss... däcket utan att förstöra något, och detta betalade jag alltså 100 kr extra för. Så lämnar ni in bilen här, räkna med ett påslag på 30% på priset ni först får och dubbelkolla med någon annan så inget är förstört/felaktigt gjort efteråt.
Svar från OKQ8 Bilverkstad Haninge Port 73
Hej, Ebba Ö.
Vi har fast pris på däckbyte 350 kr, och då räknar vi med att det tar max 10 min, i ditt fall tog det över 45 minuter. Det var väldigt svårt att demontera muttrarna från dina vinterhjul och vi har smörjt alla muttrar samt pinnbultar till hjullagren, så att du ska kunna köra runt säkert. 100 kr extra tog vi endast för det extra material vi var tvungna att använda, då har vi inte räknat med arbetet, hade vi räknat in arbetet också då skulle summan överstiga 1250 kr..
Du nämnde inget om att du ville balansera dina... däck hos oss, annars hade vi självklart hjälpt till med det.
VI skulle uppskatta om du talade om ditt missnöje direkt på plats, då hade vi kunnat förklara för dig och klargöra situationen.
Med vänliga hälsningar
OKQ8 Bilverkstad Haninge
Känner mig alltid Välkommen till er. Har fått låna en bil medans min är på lagning. Bra service, trevligt bemötande och bra personal som jobbar. En riktig kanon verkstad . Trevlig personal.
Rekommenderar er starkt att inte besöka denna bilverkstad.
Jag åkte dit för bromsarna inte fungerade, efter deras felsökning så skulle det kosta 8000kr. Når dem sen bytt dessa delar så upptäcker dem att det inte va dem delarna som det va fel på utan något helt annat så det skulle kosta 8000kr till för att bilen skulle fungera. Förmodligen har dem bytt delarna som dem skulle och sedan tagit sönder något annat för att tjäna mer pengar. Äckligt med såna företag
Jag behövde felsökning för hög motortemperatur och lagning av felet. Lämnade in den på morgonen och det var klart på eftermiddagen. Bra att man kan hämta bilen och betala inne på OKQ8 också.
Bra,positivt bemötande.
Positivt och snabbt bemötande utan långdragen sittning framför en dator. Väl utfört arbete (ej fungerande bromsar på ett släp + besiktning) på kortare tid än aviserat och med den kostnad som angivits. Tack
Har haft utmärkt bemötande. Köpt bl.a. däck, fick bra råd om vilka jag skulle köpa. Fick hjälp med reparation av motorn.
Har haft mycket bra hjälp ett antal gånger. En gång skulle beställa nya torkarmar därför att torkblad gick sönder hela tiden. Men personalen på Haninge upptäckte att mina gamla torkarmar var felmonterade. Jag behövde inte köpa nya.
Har fått hjälp i Haninge många ggr, inför besiktning o akut. De är fantastiskt snabba, vänliga o löser alltid problemen både med bilen o min hästtrailer!!
Vid besiktning av bilen sprack bromsrören bak. Som tur var fanns OKQ8 verkstaden i Haninge... Dagen efter var bromsrören fixade och bilen besiktad och körklar!
Tack!
Lasse
I det stora hela är jag nöjd med deras service och bemötande på alla sätt.
Men har 1 händelse där jag hade bilen inlämnad hos dem nov.2015 och det uppdagas så småningom när jag blir kontaktad av polisen att min bil använts och körts och åkt fast i en vägkamera. Det är något jag INTE accepterar att min bil används utan min tillåtelse.
Svar från OKQ8 Bilverkstad Haninge Port 73
Hej Carina, det var den tidigare ägaren innan oss som ansvarar för detta. Synd att du råkade ut för detta, men du är välkommen in till oss nästa gång du behöver hjälp med bilen.