Kompetenta och trevliga, användbar produkt
Reco
Om företaget
Reco grundades 2007 med visionen att digitalisera ”word-of-mouth” eller ”mun-till-mun-metoden” i en komplett, enkel och trovärdig sajt. Om du undrar vad reco omdöme är så bygger vårt koncept på att inspirera och underlätta för människor att välja vilket företag de ska anlita, detta genom att hjälpa företagen att samla in uppriktiga...
1364 omdömen om Reco
Sedan starten hos Reco 2013
Tack för ett fint omdöme. Bra jobbat med Reco hittills och stort lycka till fortsättningsvis.
Reco har hjälp oss otroligt mycket att marknadsföra vårt varumärke. Toppen sida med trevlig och hjälpsam personal
Trevligt bemötande. Reco hjälpte oss att komma igång enkelt och smidigt.
Reco har gett många av mina kunder den extra knuffen att kontakta mig
Enkelt att samarbeta med. Trevlig och tillmötesgående personal. Jag använder Recos tjänst för att min verksamhet skall ge kunder möjligheten att ge mig oberoende kundomdömen.
Vår upplevelse med Reco var väldig bra så länge! Vi har redan fått några begäran om offert från kunder! Vi är väldigt nöjda så länge.
Tack för ert fina omdömen och roligt att höra att ni är nöjda och att det efter såhär kort tid redan börja ge resultat. Vi ser fram emot ett långsiktigt samarbete. Stort lycka till!
Vi har haft stor hjälp av Reco. Uppskattar speciellt att man behöver verifiera sitt omdöme med Bank-ID.
Bra tjänst med insamling av omdöme. Dock fungerar det inte så bra med direktförfrågningar då dessa ofta kommer utanför vårt upptagningsutrymme trots anpassade inställningar.
Snabb återkoppling och följer alltid upp årsvis hur det går vilket uppskattas. Kommer med bra ideér och tips! Smidig sida att hantera sina kundomdömen via. :)
Stort tack Mimmi för ett fint omdöme! Uppskattar verkligen att du just benämner supporten och att du är öppen för både tips och ideér. Tack för långt och fint samarbete och så kul att följa er resa genom era kunders omdömen! //anders
Reco håller vad de lovar! Vår upplevelse är att Reco jobba för dig som företagare. Lätta att kontakta, trevliga och hjälpsamma samt svarar snabbt på frågor som dyker upp lägst vägen.
Tack för ett fint omdöme, vad roligt att höra. Tack själv för en väldigt fin start av vårt samarbete och hög aktivitet från er sida. Jag ser fram emot att följa er resa på Reco. Lycka till!
Reco överträffar verkligen förväntningarna när det gäller kundnöjdhet. Den personliga kontakten jag fått med deras representanter har varit helt fantastisk och har inspirerat mig i mitt eget arbete. De ger snabb återkoppling, är lyhörda för detaljer och visar en genuin känsla för kunden. Betyg 6 av 5!
Tack för ditt fina omdöme och vad roligt att du är nöjd med servicen och vår tjänst. Tack själv för en riktigt fin start i ditt Reco-samarbete. Det ska bli kul att fortsätta er resa med ert företag och här på Reco. Stort lycka till framåt!
Bra och enkelt sätt för kunderna att att ge sina "betyg" på företag. Vi använder detta till mätningar av kund nöjdhet
Vi är nöjda med den hjälp vi får av Reco
Ger oss inte så mycket. Finns andra sidor som genererar leads som vi önskar att vår kedja samarbetat med istället.
Fungerar inte då jag i huvudsak gör affärer med jurifiska personet o de funkar inte hos er
Hej Arne, Tack för ditt omdöme, jag vet att du och jag haft flera dialoger gällande just matchning av just juridiska personer från ert affärssystem och jag är ledsen över att vi ännu inte kommit med en lösning. Min förhoppning är att vi ska kunna erbjuda stöd för att hämta ut era juridiska personer också. Jag har just nu ingen status på när och om detta kan bli aktuellt. Jag hoppas att ni trots detta ändå ser ett fint värde i att samla in omdömen från alla era andra köpare och säljare hos oss. Vänligen Linnea
Är en perfekt tjänst! Hade inte så stora förväntningarna men blev otroligt posetiv överraskad. Om vi behöver samarbetspartners så letar vi här på reco samt om vi tipsar kollegor eller kunder leta på reco.se
Alltid fint och engagerat bemötande. Väldigt nöjd med tjänsten.
Bra service och support, vi är nöjda.
Reco funkar väldigt bra för mitt företag. Jag har det kopplat med fortnox, och gillar att recensionerna nu även syns i Google sökträffar/annonser. Smidigt, praktiskt, trevlig personal och bra uppföljning.
Fick ett proffsigt bemötande och personen jag har haft hjälp av lyssnade på mina behov,
Tack för ett fint omdöme och för en riktigt fin start på vårt samarbete.
Jag skrev nyligen en recension på Reco av ett webbhotell. Direkt kom det ett påpekande från Reco, att jag redan hade recenserat hotellet och att man bara får sända in ett omdöme per person och företag. Jag kände inte till denna regel men tycker, att det är utmärkt, att Reco har en sådan bestämmelse. Svaret tyder på, att omdömen på Reco inte härrör från lejda recensenter. Jag kommer framöver att kunna lita än mer på de recensioner som jag stöter på hos Reco. CG Claesson
Reco lever verkligen upp till tre viktiga principer: professionellt, pålitligt, och personligt.
Positivt bemötande och bra service.
Reco ger konsumenten möjlighet att läsa sig till ärliga och osminkade omdömen av de företag och personer som man överväger att anlita eller köpa av. Det är kundnytta!
Lätt att använda, alltid hjälpsamma om man behöver hjälp. Motsvarar förväntan.
Känns proffsigt och pålitligt
Funkar bra för mig tycker jag och mitt företag
Tack för att ni brinner för att få riktiga omdömen från vårt avlånga land. Jag går alltid in på Reco när jag ska söka entreprenör för nåt jag behöver hjälp med.. Tack Mvh Thomas Stolpe
Reco är ett mycket bra verktyg för oss att nå ut till våra kunder vad gäller omdömen.
Otroligt proffsiga snabb service och kunniga medarbetare 🙋♀️ Camilla
Vi använder RECO för att samla omdömen då de är ledande inom sin marknad och har ett seriöst sätt att kvalitetssäkra. Det är enkelt att sköta sin sida och deras kundtjänst är snabb med svar. Om du vill samla in kundomdömen så är Recos system och arbetssätt både seriöst och enkelt på samma gång.
Med krav av BankID kan inte utländska personer lämna omdömme vilket gör att Reco skyddar exempelvis rasistiska bolag. Är helt otroligt dålig lösning på problemet som dom själva säger är för att företag inte ska fuska (https://www.reco.se/foretag/blog/post/bank-id-verifierar-personer-bakom-kundomd%C3%B6men). Bättre lösning kanske hade varit att som exempel använda https://frejaeid.com/
Hej Toomas Tack för din feedback, anledningen till att vi har valt BankID som lösning för att få en identitet på de som väljer att skriva ett omdöme utan inbjudan från företaget är att BankID har överlägset högst täckning. 99,4% av vår befolkning mellan 18-67 år har ett BankID. Med det sagt så vill vi såklart inte stänga någon ute, vi kommer att undersöka alternativ som t.ex Freja. Jag tror och hoppas att du förstår att vår avsikt naturligtvis INTE handlar om att "skydda rasistiska bolag". Hälsningar Team Reco
Mycket nöjda efter åratal av framgångsrikt samarbete. Bra kanal för att öka trovärdigheten för vårat bolag.
Stort tack för fint och värdefullt omdöme! Det värmer oss att du både är nöjd med tjänsten och att ditt bolag får en enklare resa att påvisa er trovärdighet och er leverans till nya kunder. Ett nöje att följa ert företagande genom era kunders omdömen! //anders
Då jag driver ett litet soloföretag och ligger på en 16-18h jobb i veckan så fick jag ett lägre pris för oss mindre företag och omsätter inte lika mycket som företag som har mer en 10anställda. och nu ett år senare så har det ökat med nästa det dubbla jag har drivit in 370 omdömen på lite mer ett år på ett 1400tal inbjudningar jag har i dag UC-Platina och ( under 10% når uc guld ) efter 5år med uc-guld för man uc-platina och det här under 5% av dagens företagare som når detta, bara för att jag inte har något faktura/bokförings...
Hej Mattz, tack för ditt omdöme. Roligt att höra att det har gått så bra för ditt företag, och med Reco! =) Precis som du skriver så fick du ett lägre, rabatterat pris de första 12 månaderna som sedan gick över till ordinarie pris månad 13 enligt avtal. Gällande topplistorna är ett av flera kriterier integration, det är endast då vi med säkerhet kan veta hur många kunder som tillfrågas och att det endast är fakturerade kunder som blir tillfrågade. Vi förstår att inte alla företag har möjlighet att koppla på integration...
Jätte trevlig personal, informativa, tydliga och hjälpsamma.
Vi har precis avslutat en provperiod med Reco och väljer att fortsätta tillsammans i ett långsiktigt samarbete. Enormt proffsigt från första mötet, coacning genom hela provperioden och väldigt bra uppföljning. Vi har också märkt av en tillväxt i vår kundbas, tack vare att "blivande kunder" läser omdömen som samlas in av Reco och sedan tar man beslutet att bli kund hos oss. Stort tack Reco!!
Tack för ert fina omdöme. Vilken rolig läsning! Vi tycker det är jättekul att ha startat igång ett samarbete med er och ser fram emot ett långsiktigt samarbete i många år framöver.
Trevlig personal, lätt att kommunicera med och bra möjligheter.
Vi är väldigt nöjda med Reco, det enda jag skulle vilja förbättra är att mer fokus läggs på insamlade omdömen. Vi samlar in 100% av omdömen till vårt företag, andra i våran bransch ligger runt 80%. Jag tycker det är inte tillräckligt med information till kunderna om innebörden och detta borde räknas mer in i rankingen på toplistorna. En firma som bara samlar in 80% har ju 1/5 missnöjda kunder, det blir ju väldigt missvisande. Hoppas reco forsätter att lägga fokus på denna KPI!
Det är inte så bra för att de säger en summa och kommer ett annan summa . Jag är inte nöjd alls
Tråkigt att du känner att det blev fel med prisbilden Jafar. Vilken tur att vi fick tag på dig och att allt känns utrett efter att ansvarig kontaktperson ringde upp till dig efter att ha läst ditt omdömde. Vi skickar alltid våra avtal skriftligen som båda parter emellan behöver signera. Detta sker alltså alltid i transparent och öppen form. Om missförstånd ändå sker, trots skriftligen beskriven prisbild, vill vi naturligtvis alltid veta om något känns oklart så att vi kan utreda detta tillsammans så snart som möjligt....
Mycket bra service och bra kommunikation med handläggaren som hjälp till med de där lilla extra hela tiden..Vi är stort nöjda med samarbetet med Reco..Rekommenderar starkt
Smidiga och trevliga och bra personlig service
Vi kan varmt rekomendera Reco. Det gick smidigt att starta upp och allt har fungerat smärtfritt. Det är mycket nyttigt att få veta vad ens kunder tycker om oss och vårt företag så att vi vet att allt vi gör är bra.
Superbra tjänst som gett oss mycket uppdrag, inte bara direkt via Reco utan även på grund av att kunder använt plattformen och därefter tagit kontakt med oss direkt. Även väldigt bra support.
Sen jag har börjat använda Reco har ja sett stora ändringar i mitt bolag !! Rekommenderas mycket. Reco är sanning.
Bättre än Goggle med riktiga recensioner till företaget, bra och trevlig säljare, upplever också att kunderna har en lite större lust att lämna ett omdöme efter ett utfört arbete, Goggle recensioner är väldigt svåra att få.
Reco är en bra tjänst, duktiga anställda med trevligt bemötande
Ni bör tänka på er inställningar på automatiska mailen, då det kommer för fort. Som skapar ett irriterande.
Tycker det fungerar utmärkt, trevliga kontaktpersoner och enkelt lättfattligt system för uppföljning. Märker att merparten av mina kunder läser och tar del av omdömen innan köp och refererar till det då affären är klar.Vill man jobba med kundnöjdhet är reco ett mkt bra verktyg för att nå ut till nya kunder och affärsmöjligheter
Varför kan man bara lämna ett omdöme om ett företag. Man kan få en upplevelse vid första kontakten med företaget och en annan om man har en reklamation tex.
Hej Urban Du kan alltid logga in på Reco och ändra ditt omdöme om du önskar det. Hälsningar Team Reco
Svarar snabbt första email trots att jag strulade med olika email adresser. Väntar nu ivrigt för slutgiltiga hjälp! Fortsättningen följer.
Tack för ditt omdöme Patricia, Vi försöker alltid vara tillgängliga och återkoppla inom så kort tid som möjligt. Nu är ditt ärende löst.