Mycket nonchalanta när man skickar Mail svarar sällan Fick ingen information om hur anläggningen fungerade och kompatibla elleverantör till checkwatt trots att vi frågade Trots många påstötningar tog det 6 månader innan vårt batteri var inkopplat och 3 månader innan vi fick veta att vår elleverantör inte var kompatibel När bytet var gjort tog tog det ytterligare 3 månader innan elektriker kom och fixade felet som var gjort av dom Bemötandet är under all kritik efter att vi köpt anläggningen Då nonchaleras vi bara Inget företag som vi rekommenderar
Sesol AB
5 omdömen om Sesol AB
Lurad av CJB som var säljaren. Han ljög om när anläggningen kunde vara leveransklar. Fastän jag har skriftligt i mail vad han lovat, så säger de bara att så står det inte i kontraktet. Är nu 3(!!!) månader efter det datum han lovade och fortfarande är allt inte i bruk. Men de var sjukt snabba med att skicka ut fakturan. Deras kundtjänst är underbemannad. Ringde igår och var nr13 i kö, efter en timme gav jag upp. Mail tar oftast 2-3 veckor att få svar på. Kommunikationen mellan de olika delarna av företaget är usel....
Bedrövligt överlämnande av anläggning då slutfaktura skickades innan slutdokumentation erhållits. Den korta faktureringstiden på tio dagar tog ingen hänsyn till att användarhandbok inte levererats. Fjorton dagar efter fakturadatum såldes fakturan vidare till något tvivelaktigt inkassobolag som efter sexton dagar kom med en räntefaktura fastän fakturan bestridits hos SESOL. Riktigt dåligt saknar man likviditet??? VARNING!!!!
1. Lurad av säljaren gällande leveranstiden. Förlorad produktion ersattes inte heller - "Fanns ju inget skriftligt" 2. Lurad av säljaren gällande det Gröna bidraget. Fick återbetala 23 000 kronor - "mitt ansvar att själv kolla att det maximala Gröna bidraget inte överskreds" 3. Massor av strul och dålig kommunikation under installationen. Selol -URAD MAN KAN BLI. Mitt sämsta köp i livet (är 70 år, så en del att jämföra med)
Kan tyvärr inte rekommendera Sesol. Mycket missnöjda med den hjälp vi fått när det uppkommit problem. Det är för många inblandade som inte kan kommunicera varken med varandra eller oss. När de blockerat vägen till våra två skorstenar fick vi skrattretande svar från kundtjänst på Sesol. Personer utan mandat att ta beslut agerade mellanhand och meddelande att vi själva får lösa problemet och stå för kostnaden själva då de inte gjort något fel. De hänvisade till en ritning de visat för oss vid beställning som dock inte stämmer...