EN JÄTTESTOR VARNING FÖR DENNA SÅ KALLASE OPERATÖR de bara lurar oss pensionärer, jag blev totallurad ville ångra mitt abonnemang. ringde 2 ggr under ångerperioden fick till svar att det var borta sen gick det ca 2 veckor då skulle mitt tele.nr flyttas över och så blev jag välkomnad som ny kund. Nu är det bara konsumentverket och POLISANMÄLAN SOM GÄLLER, jag kommer aldrig att ge mig mot lögnare
SST NET i Sverige AB
Om företaget
1956 lades grunden för SST NET som det ser ut idag, där började Svensk Säkerhetstjänst att förmedla sin numera välkända "till Polisen" nyckelbricka som hänger i 100 000-tals svenskars nyckelknippor. Idag har SST NET valt att samla alla tjänter i en Box, allt för att frigöra kundens tid! SIM-kort, Nöd-SIM, Nyckelbricka, Världsbricka,...
16 omdömen om SST NET i Sverige AB
Hej, Tack för att du har tagit dig tid att lämna feedback. Vi beklagar att du har haft en negativ upplevelse med oss och förstår att det kan kännas frustrerande. Vi tar alltid våra kunders synpunkter på största allvar och vill gärna undersöka vad som har hänt i ditt ärende. För att vi ska kunna reda ut situationen och hjälpa dig på bästa sätt, ber vi dig vänligen att kontakta oss direkt på kundservice@sstnet.se så att vi kan titta på ditt ärende och ge dig den hjälp du behöver. Vi strävar efter att alltid hålla en hög...
Ringt på numret som uppgetts i avtalet, för att använda ångerrätten. Urusel kontakt med företaget. Sägs att underleverantör kommer att kontakta, vilket inte skett Hela avtalet med information samt simkort kommer att skickas tillbaka med posten. Med ett skriftligt brev om ångerrätt. Känns som rent lurendrejeri mot äldre
Hej, Tack för din feedback och vi beklagar verkligen att du inte har haft en positiv upplevelse med oss. Vi förstår att det kan vara frustrerande när kommunikationen inte fungerar som den ska, och vi tar dina synpunkter på största allvar. Vi vill gärna lösa det här på bästa sätt och hjälpa dig med din ångerrätt. Vänligen kontakta oss direkt på kundservice@sstnet.se med detaljer om ditt ärende, så att vi kan följa upp och se till att allt hanteras korrekt och enligt avtalet. Vi vill säkerställa att våra kunder, oavsett...
Besviken om service sst net ger. Pris skiljas jättemycket varje mànad. Otydliga förklaringar. Sa fort kontraktet upphör kommer byter leverans bolag
Hej, Tack för din feedback. Vi är verkligen ledsna att du känner dig besviken på vår service. Vi strävar alltid efter att ge våra kunder tydlig information och en bra upplevelse, och vi beklagar att vi inte har lyckats leva upp till dina förväntningar. Prisskillnader kan ibland uppstå beroende på olika faktorer, men vi vill självklart se till att du är helt informerad om alla kostnader och villkor. Vi kommer att undersöka ditt ärende och ser gärna att du kontaktar oss på kundservice@sstnet.se så att vi kan ge dig en bättre...
Skojare. Säger att jag fortfarande kommer att vara kund hos Tele2 men att det går via dem. Det är helt fel. Man kan bara ha en operatör. Dessa telefonförsäljare!!!!! Grrrrr!!
Hej, Tack för din feedback och vi beklagar verkligen att du har haft en negativ upplevelse. Vi förstår att det kan vara frustrerande om informationen inte har varit tydlig. Hos oss strävar vi alltid efter att vara transparenta och ge korrekt information, och det är tråkigt att du inte upplevt detta. För att hjälpa till att reda ut situationen och ge dig den information du behöver, vänligen kontakta oss direkt på kundservice@sstnet.se. Vi vill säkerställa att alla våra kunder får korrekt information och bästa möjliga service....
Lurendrejare som ringer till äldre och försöker pracka på dem mobilabonnemang. Säljarna försöker trygga de äldre med att "den enda skillnaden kommer vara att ditt abonnemang blir billigare, du kommer fortfarande att ligga kvar i telias nät". Detta är dock skitsnack. Min äldre kompis blev uppringd av detta bolag och det visade sig att de inte allt använder telias nät utan tre vilket har mycket sämre täckning. Kostnaderna skulle dessutom bli mycket högre jämfört med vad han har idag. Dagen efter kollade vi igenom avtalspapprena...
Hej Alexander B Tack för ditt omdöme, SST NET bedriver inte någon telemarketing, det låter som någon av våra återförsäljare varit i kontakt med dig? Har man på individnivå med vilje försökt vilseleda vilket nät SST NET verkar i tar vi det på största allvar. Troligtvis är det även återförsäljarens egen kundtjänst ni varit i kontakt med? Som SST NET förstod det har allt löst sig annars är det bara att höra av sig till SST NET Kundtjänst direkt på 0774-100 590 så reder vi ut tillsammans. Mvh. SST NET Kundservice
Akta er och avsluta omedelbart. Bara att ni är här och söker om SST NET borde få er att dra öronen åt er. Kan instämma i vad som skrivits tidigare. Försäljaren stod på sig fast jag flera gånger sa att jag inte var intresserad. Att jag anmält mitt telefonnummer till NIX registret, skiter dom i fast de är tvungna enligt lag att respektera det. Läs på och anmäl er på https://www.nixtelefon.org/ De la också på ett extra abonnemang för en till i hushållet med dennes nummer också. Den personen vill inte byta, men SST NET...
Hej Richard H Tack för ditt omdöme. För dig/Er måste det blivit fel från början och det du beskriver ovan låter såklart inte bra. När du/ni muntligt accepterat avtalsvillkoren som ämnas ingås skickas dessa ut för underskrift. Där du/ni i lugn och ro får möjligheten till att läsa igenom vad som är bestämt. Skulle det som förväntas mot förmodan inte stämma, har man som kund alltid möjlighet till att ångra sitt avtal enl. distans handelslagen om inte önskemålen kan infrias. Hoppas allt nu har löst sig för er annars är det...
Jag blev uppringd och säljaren pratade på som säljare gör. Efter avslutat samtal så kollar jag upp SST Net på internet och inser att det är samma företag som försökt lura på mig nyckelbrickor för några år sedan. Jag tar kontakt för att avböja abonnemanget och den jag pratar med går motvilligt med på att acceptera detta den 28/8 som var den sista dagen att kontakta dom om att jag inte vill fullfölja avtalet. Av någon anledning så går det inte fram till SST Net som hävdar att jag avböjde för sent. Efter en lång rad mejl fram...
Hej Bo Göran D, Tack för ditt omdöme, Självklart har du möjlighet att ångra ditt ingångna avtal under ånger perioden. Är det någon av våra återförsäljare som varit i kontakt med vänder du dig till dessa i första hand. Blev det fel i hanteringen löser SST NET det på bästa sätt såklart. Har det fortfarande inte löst sig oavsett om det avser ånger eller det har registrerats fel månadsbelopp? Hör då gärna av dig till SST NET kundtjänst 0774- 100 590 då målet är att ha 100% nöjda kunder.. Mvh SST NET Kundservice
Ringt hela veckan om ånger vid mobilabonnemang hos sst net som varken svarar eller ringer känner mig grundlurad som pensionär!!!! Hur får jag hjälp att ångra mitt byte?
Hej Solbritt, Tack för ditt omdöme Självklart har du möjlighet att ångra ditt ingångna avtal under ånger perioden. Är det någon av våra återförsäljare du varit i kontakt med vänder du dig till dessa i första hand. Skulle du inte får rätsida på din ånger är du såklart alltid välkommen att höra av dig till SST NET kundtjänst 0774 - 100 590. Mvh. SST NET Kundservice
Är väldigt besviken på mobilabonnemang et. Helt plötsligt så höjer dom med 200kr, pga att jag överskridit mina samtalsminuter. Står ingenstans om detta och det nämns inte vid tecknande avtal. Det här har ni skött urdåligt, samt att jag är bunden till juli 2027. Hade jag vetat att det inte var fria samtal o fria sms, hade jag aldrig tecknat detta abonnemang. Dålig information. Det här är inte acceptabelt tycker jag.
God morgon Monica, Tack för ditt omdöme. Det låter märkligt då samtliga av våra abonnemang numera alltid innehåller fria samtal, fria sms, fria mms och surf. Slå en signal in till oss kundtjänst (0774-100 590) eller maila oss på kundservice@sstnet.se så reder vi ut tillsammans.
Jag fick för mig att det var fria samtal men det var det inte så nu får jag dras med detta abonnemang i 20 månader till. Usch!
Hej Kristina, Tack för ditt omdöme - uppskattas. Samtliga av SST NET avtalsformer innehåller i dagsläget fria samtal, fria sms, fria MMS samt överenskommen surfmängd (GB). Väljer man SST NET säkerhetspaket (från 399kr/mån) innehåller detta även Spärrtjänst, "Till Polisen" ID-Nyckelbricka, ID - Världsbricka, ID - Dekaler, Spärrtjänst, Rättshjälp, EXTRA simkort (Mobilt bredband) samt NÖD-sim. Så något har nog blivit fel här vid tecknandet - hör av dig till oss på Kundtjänst 0774- 100 590 så rättar vi till såklart. Mvh. SST NET Kundservice.
Vid uppsägning av abonemang så var det otrevligt bemötande från kundtjänst. Man bekräftar inte uppsägningen. Den förste säljaren ljög mig rakt upp i ansiktet och påstod att man tillhörde 3. Nej en tråkig upplevelse.
Hej Jan, Tack för ditt omdöme, SST NET ber om ursäkt om du upplevt vår kundtjänst otrevlig. Oavsett om man väljer att lämna SST NET eller bli ny kund ska man bli vänligt behandlad. Det stämmer att SST NET köper sin trafik från 3:s master men verkar som en egen operatör på den svenska marknaden. Hoppas SST NET får en chans till i framtiden att kunna gottgöra dig. Hör av dig till SST NET kundtjänst på 0774-100 590 så pratar vi ihop oss. Mvh. SST NET Kundservice
Säljaren säger en sak, men avtalet som du ska signera med pytteliten text på mobiltelefon säger en helt annan. SIGNERA INGET över telefon! De är supertrevliga över telefonen, men det är bluff - alltihop. Från priser till abonnemang och uppsägningstid. Inget stämmer. Rekommenderar inte SST Net. Har tagit det via ARN, men när man dinerar med BankID så är man körd! Inget spelar roll. De kan till och med lägga dig på ett företagsabonnemang fast du inte har företag i syfte att binda dig flera år jämfört. om du är privatperson....
Hej Erika. Tack för ditt omdöme. Vid signering av ingånget avtal kan man alltid välja om man vill ha det till sin telefonen eller via mail (om man tycker textstorleken är för liten). Efter signering får man hem en kopia på avtalet så man kan läsa igenom det igen i lugn och ro. Är man inte nöjd med innehållet kontaktar man SST NET och får detta tillrättat alternativt åberopar sin ångerrätt (inom 14 dagar). Oavsett har något missats här och det ber vi såklart om ursäkt för. Ang. täckningen, kontakta oss på Kundservice...
Dum lovar att tänkaer hella laddat. Jag var i Jämtland i rörvattet där var det igen kontakt med värden.
Hej Göran, Tack för ditt omdöme, SST NET är inte riktigt med på var du befann dig och vad som inte fungerade. Kontakta oss på 0774-100 590 så reder vi ut tillsammans. Det går såklart även bra att chatta med oss på www.sstnet.se. Mvh. SST NET Kundservice
Jättenöjd med SST NET. Aldrig något krångel.
Hej Nicole, Tack för ditt fina omdöme - uppskattas. Mvh SST NET Kundservice
Hej , Jag blev uppringd av Sandra på SST NET idag som tittat på mitt ärende , hon kom med ett annat avtal som skulle gälla framöver å skulle avsluta ett som jag inte hade användning för å tipsade att jag skulle kontakta Fibio som jag hade dubba l abonnemang hos som inte ville lyssna på min begäran om att avsluta det hos dom , men idag hörsammade dom det , så till slut blev det mer lyckat för mig Tack vare Sandra som hörsammat mitt problem , Å oxå ett Stort tack till SST NET som tog till sig av min kritik , Må sommaren vara...
Hej Sven, Stort tack för ditt goda omdöme och att du omnämner vår SST NET medarbetare. SST NET mål är 100% nöjda kunder och det verkar vi ha lyckats med här. Bara att höra av dig om det är något mer som önskas. Trogna kunder premieras alltid. Inom kort lanseras SST NET sitt lojalitetsprogram som vi kommer kontakta och informera dig om under hösten. Mvh. SST NET Kundservice
I Maj 2022 ringde en säljare i sa att hon ringer mig angående abonnemang i Tele2. Jag var i Ica med barn och svarade bara för jag är snäll. Hon sa att det går att sänka kostnader i Tele2, etc etc. Sen jag har fått sms för att skriva under avtalet men jag såg att det stor not annat en Tele2, jag skrev under. Men sen jag fick flera sms för att skriva under och ingen av dom var från Tele2. Nästa dag jag har fått bekräftelse att jag tecknade två abonnemang (3 år) i SST net. Så klart att jag skrev tillbaka och ringde, men jag...
Hej Drasko, Tack för ditt omdöme, SST NET med Partner/Återförsäljare har strikta regler om vad som gäller när man ringer och presenterar sig och av vilken anledning. Vår ambition är alltid att göra det bättre för kund genom att erbjuda attraktiva pris och innehåll efter kunden behov. När Kund och kollega är överens går man gemensamt igenom avtalets innehåll och vad som sker härnäst när man byter operatören till SST NET. Efter avslutat samtal skickas ett sms innehållande avtalsvillkor som man i lugn och ro kan läsa...