Saknar grundläggande kompetens
Storholmen Förvaltning
About company
Välkommen till oss på Storholmen Förvaltning! Vi är en fastighetsförvaltning som i första hand arbetar med människor, och i andra hand med hus. Det vi får reda på av våra bostadsrättsföreningar är det allra viktigaste för oss, och blir ledstjärnor i vårt arbete. Vi som jobbar här har passion för att göra livet enklare för...
29 omdömen om Storholmen Förvaltning
Har jagat mig för obetalda hyror trots att dessa var betalda i god tid. Fick bevisa genom skärmdumpning att dessa var betald. Urusel telefon bemötande. Ingen ursäkt, de bara konstaterade "case closed"
Vi har haft Storholmen i många år och vi är mycket nöjda. Vi har dem för ekonomisk förvaltning och teknisk förvaltning. Vi har också haft många tunga projekt under de senaste 10 åren som skötts av deras projektledning och vi pratar om Balkonger/Terrasser, Gårdsrenovering, Garagerenovering, Ommålning av våningsplan, Byte av portar och portsystem m.m. som de har skött väldigt bra. Sen är dem väldigt trevliga :)
Vi inom BRF Gåshaga Pirar 5 har haft den ekonomiska förvaltningen hos Storholmen Förvaltning i fem år och är jättenöjda. Det är helt klart billigare än vår förra förvaltare och samtidigt är service på en helt annan nivå. Man får snabba svar från de trevlig personerna som jobbar där. Deras portal är helt unik och mycket lätt att arbete med. Det har fungerar så bra att vi även numera har Storholmens tekniska förvaltning som fungerar lika bra. Kent Andersson
Förmodligen det mest oseriösa fakturaföretaget med minst koll. Börjar med att jag får fakturor för min parkeringsplats där de fakturerat för lite, ärlig som man är hör man av sig och de visar sig att de missat lägga på moms. Får nya fakturor att betala in och gör detta. Sedan dyker det upp betalningspåminnelser med OCR nummer som jag redan betalat in och detta visar jag underlag på men de påstår att det fortfarande är en innestående skulle men de klarar inte av att visa vilken månad detta skulle avse. Jag fortsätter skicka...
En förvaltare utan koll på sina siffror
Storholmen försöker kräva mig på pengar för el mellan augusti 2021 pch maj 2022. Då förutom att det nu är januari 2023 och man kan tycka att det är lite sent att komma i efterhand så bodde jag inte ens här under den perioden dom försöker kräva mig på pengar för. Dom svarar inte heller på mail om ärendet och skickar istället ut påminelseavgifter. Undvik om ni inte älskar scam företag då har ni kommit helt rätt.
Har haft med Storholmen att göra i flera år då jag satt i BRF-styrelse. Önskar att jag kunde bemöta all negativ kritik, men tyvärr är den korrekt. Måste tyvärr avråda alla BRF:er att använda som leverantör/förvaltare.
Vi i BRF Karolinagården bytte från SBC till Storholmen pga det avsevärt mycket lägre priset och ett koncept som verkade gå ut på att ha dragit lärdom av allt som inte funkade hos andra förvaltare. Bytet var det sämsta beslutet vi har fattat i BRF Karolinagården. Storholmens koncept liknar det hos Ryanair. ”Betala ett lågt pris, men förvänta er absolut ingenting förutom strul.” Vi har fått lägga hundratals timmar på att kontrollera deras fruktansvärt amatörmässiga förvaltning av vår förenings ekonomi. Det tog Storholmen ett...
Hej Annika. Vi är transparenta i vårt arbetssätt. Det betyder att du ser allt som vi gör, inklusive fel som uppstår. Och självklart gör vi fel ibland, det tillstår vi. Poängen är bara att hos andra leverantörer så ser du inte lika lätt, som kund, de fel som uppstår. Vårt arbetssätt kräver alltså att du kan se styrkan i att vi är transparenta och kan hantera det. Det är uppenbarligen svårt men vi föredrar transparens, för fördelarna övertrumfar nackdelarna mångfalt. Ni har som förening, som du själv påpekar Annika, nu...
Instämmer med alla negativa kommentarer, otroligt uselt företag med otrevliga och ohjälpsamma medarbetare. Hade jag kunnat ge minus i betyg hade jag gjort det. Hyr ut en lägenhet i andrahand där föreningen bytte till Storholmen som förvaltare i december 2021. Första fakturorna skickades därmed ut via brev (till lägenhetens adress och inte min folkbokföringsadress?) och nådde aldrig mig. Min hyresgäst eller jag har inte sett röken av dessa fakturor. Efter det ska påminnelser ha skickats ut enligt deras noteringar som inte...
Vi är såå nöjda med förvaltningen via Storholmen! Efter år av missnöje med HSB tog vi tag i saken och bytte till Storholmen som var oss behjälpliga med att, till slut, få över alla delar från HSB. Vi anlitar dem i ekonomi, teknisk och drifttekniks förvaltning samt även fastighetsskötsel. De är aktiva, återkopplar och går alltid att få tag i någon att diskutera med. Vi har även anlitat dem i projekt som projektledare och även fått mycket god juridisk hjälp via dem. Rekommenderas varmt!
BRF Jordgubben 20 kan bara instämma i alla negativa omdömen. Vi anlitade Storholmen för teknisk förvaltning och ökade våra kostnader för detta abnormt mycket. Det var större delen av tiden svårt med återkoppling, flera ärenden drog ut på tiden (flera månader), kompetens saknades vilket fördyrade några av våra renoveringsarbeten pga felaktiga beslut. Inför ett omfattande vattenledningsarbete fick man oss att gå med på ”projektledning” av detta för en stor summa pengar. Projektledningen mynnade ut i en obegriplig 25-sidig...
Vi har haft Storholmen som teknisk förvaltare i flera år och fått hjälp med vår underhållsplan/fastighetsskötare och varit jättenöjda med det. Fastighetsskötaren är noggrann och snabb på att byta lampor och annat som varit trasigt. Vi gick nyligen över till Storholmen med vår ekonomiska förvaltning också och är jättenöjda hittills. De skötte flytten från vår tidigare förvaltare nästan helt utan att vi i styrelsen behövde engagera oss.
Storholmen klarar inte av autogiro, höll på i 1 år att sätta upp det, 3 ansökningar skickades till Storholmen, 0 godkändes av Storholmen då "dom inte kommit fram", pratat med andra i föreningen , dom hade exakt samma problem. det ser ut som att dom satt detta i system, då varje påminnelseavgift är 180Kr. fick kravbrev på 60Kr i ränta+ 180 faktura, en skuld som inte fanns i december när dom tittade i systemet. Dom är mycket snabba på att svara i telefon, men det blir bara ett nytt ärende som inte leder till något.
Totalt värdelöst företag. Enda anledningen jag kan tänka mig att de överlever är för att de ger sjukt låga priser till bostadsrättsföreningar. Du kan ringa dem hur mycket de vill. De svarar oftast och lovar att de ska åtgärda felet samt uppfölja men 99% av gångerna gör de inte ett skit. De bara snackar skit för att köpa tid. Enligt dem själva får det ta högst två månader att lösa ett ärende. Hade inbrott I lägenhet och de tog dem ca 3 månader att få tummen ur röven att göra beställning på ny dörr (de försökte avsluta...
Blir inte ett dugg förvånad när jag ser dessa negativa omdömen. Dom är värdelösa, ohjälpsamma, otrevliga och till råga på allt så ljuger dom också. Skulle aldrig någonsin rekommendera Storholmen!!!
Se upp för dessa skojare! Otroligt dålig service, ingen återkoppling, hänvisar till mail som inte besvaras mm.. försökt att registrera ett autogiro i snart 2 månader - nu skall det vara klart efter 4 försök och X påminnelseavgifter på fakturor som inte kommer fram till mig i tid. Varje gång när jag registrerat det med deras hjälp över telefon har jag blivit lovad återkoppling när det skall vara klart. Hör aldrig något utan måste själv ringa hela tiden, samma ursäkt varje gång "något fel på systemet" - vilket är ganska uppenbart.
Lyhörda, kunniga, snabba och trevliga - samarbetet fungerar mycket bra sedan 4 år då vår förening valde Storholmen. Ett för oss mycket bra val!
Flyttade från en bostadsrätt där jag under flera månader fått - En faktura på lghavgiften och parkeringen. När jag nu flyttade gick parkeringens uppsägningstid ut någon månad efter flytten från lgh. Storholmen väljer då att skicka ut pappersfaktura på parkeringsavgiften till adressen jag flyttat från. Två månader efter flytten får jag ett mail från Storholmen om att fakturan är skickad till inkasso. Storholmen menar att e-fakturan är kopplad till lghavgiften och vägrar göra en rättelse.
Vi har använt oss av Storholmen sedan början av 2017 och är jättenöjda såhär långt. Självklart har det blivit fel ett par gånger men när vi påtalat dessa har Storholmens medarbetare bemött oss på ett bra sätt och snabbt korrigerat felen. Jag vill också ge ett stort plus för Storholmens arbete med vår underhållsplan som de upprättat och det goda resultatet med takmålningen som Storholmen upphandlade
Helt värdelösa och icke hjälpsamma. Allt tar otroligt mycket tid, drar enorm tiden för att göra något. Problemen i fastigheten orsakat av de själva. Personalen är otrevlig. Har försökt kontakta de i en månadstid utan något att hända. De lovar att återkomma dock aldrig gör det, i varje samtal hör jag "imorgon" men det händer aldrig imorgon. Detta skapar ilska och frustration.
Hej Dimitry Kunde kanske inte se att du skulle höra av dig denna väg men eftersom du gör det så svarar vi här. Vi har dock gjort det som står i vår makt för att du ska få det så bra som möjligt men eftersom du inte accepterar vår och din egen styrelses bedömning, förslag och åtgärder så innebär din fortsatta strid att du sänker din egen förening. Det är den mest påtagliga effekten av ditt agerande.
Storholmen är väldigt modernt och effektivt. Deras offerter är tydliga och på en betydligt bättre prisnivå än vår nuvarande förvaltare
Hej Peter! Det var roligt att höra och tack för feedback! Faktum är att jag ofta står höra att våra offerter är tydliga och bra och att man ser vad som ingår och inte. Än en gång tack! Lizze
Ett totalt hopplöst förvaltningsföretag. För förhållandevis höga arvoden skapar de betydligt mer oordning än ordning och likt föregående kommentarer krävs en negativ skala för att kunna ge ett skäligt betyg. Deras försäljningsmetoder är tangerande nära fakturabedrägerier då de säljer tjänster via "tyst accept" genom att maila ut bindande "förslag på avtal" och vid flertalet gånger fakturerar dubbelt på olika komplicerade vis samt "råkar ha lagt på timarvode utöver fastpriset". Vidare är personalen generellt både otrevlig...
Fredrik. Jag vill gärna ge dig rätt i en sak. Storholmen har varit struliga under en tid med extra tjänster och faktureringen av dessa. Denna kritik tar vi till oss 100%. Vi ber om ursäkt för det och vi har ändrat våra rutiner för att besvärande inslag av detta slag i våra kundrelationer inte ska upprepas. Så tack för att du belyser ett besvärande inslag och ger mig möjlighet att få förklara att vi ändrat våra rutiner. När det gäller din kommentar om Storholmens personal och beskriver oss som ”otrevlig och okunnig” så...
Hade jag kunnat ge dem betyg på -5 så hade jag gjort det. Skitdåliga, oförskämda. Har 2 ärende sedan juni - sep 2016. Inget är avslutat ännu. De håller fortfarande på att utreda min plats på parkeringslista sedan sep 2016!!! Alltså, det är bara att dubbelklicka på en Word-fil som innehåller parkeringskö, så enkelt är det. Väldigt proffsiga att tvinga folk vara otrevrliga för att få något gjort.
Hade jag kunnat ge dem betyg på minussidan så hade jag gjort det. Jag har haft med storholmen att göra vid några tillfällen. De har ALDRIG återkommit, gjort nåt inom rimlig tid, ibland inte gjort det alls innan många påstötningar eller bara gjort det totalt fel. Saker kan gå fel men de har alltid gjort fel / inte haft tid att göra de mest elementära saker som ingår när man tar en massa betalt för att just syssla med fastighetsförvaltning. Edit: Såg senare på nåt ställe att de fått gott betyg i nån undersökning. Det är...
Ska du välja ett förvaltningsföretag till din bostadsrättförening? Undvik Storholmen!! Uselt företag. Lovar en massa gott som snabb återkoppling men har aldrig lyckats hålla något löfte. Under mina tre olika ärenden har jag inte fått någon återkoppling och behövt kontakta Storholmen flera gånger för att få hjälp. Det är inga mirakel jag bett om heller, utan något så enkelt som att få upp mitt namn i porten och att få kontakt med en reparatör har fallit bort. Vid alla tre ärenden har jag kontaktat kundtjänst, pratat...
Detta är ett direkt-till-inkasso företag som har oerhört dålig koll på vilka fakturor som faktiskt har eller inte har betalats. Mycket slarviga medarbetare som blandar ihop kundnummer(!) och inte ens kontrollerar att avgiftssummor stämmer överens med varandra. Ett litet plus för att de beter sig artigt och behandlar ens ärende relativt snabbt när man väl tar sig tid och besöker deras kontor för att reda ut situationen. Ett gigantiskt minus för att man ens ska behöva åka dit för att fixa deras egna slarviga misstag.
Lovar runt och håller tunt. Extrem personalomsättning. De duktiga verkar sluta. Inget funkar, speciellt inte aviseringssidan vad gäller garage och hyror. Konstant fel - noll koll. Varning!! Britt-Marie i Haninge
Uselt! Man får verkligen vad man betalar för...Tomma ord, en säljare som bara är ute efter provision men inga färdiga produkter eller rutiner trots att dessa lovas dyrt och heligt av säljaren. Kvalitetsproblem i alla led trots att VD är snabb med att försöka imponera kunden med att snabbt vara ute på problemärenden. Men dessa dyker ständigt upp - varför?! Deras programvara som skulle visa allt transparent - ja, där syns ingenting av det som såldes in innan avtalsskrivningen. Och de verkar ha ovanligt hög personalomsättning Ingenting att rekommendera