Ville ändra tillbaka vår tillfälliga adress till folkbokföringsadressen ett specifikt datum och tänkte att jag kunde göra det via chatten. Vid fyra olika tillfällen nämner jag i chatten vilket datum det gäller, responsen i chatten är långsam och jag väntar tålmodigt. I slutändan så slutför personen i chatten beställningen samma dag, den 1 oktober istället för den 19 oktober som jag skrivit vid fyra tillfällen. När jag sedan påpekar detta fel så går det inte att ändra via chatten utan att jag ska ringa kundtjänst. Efter...
Svensk Adressändring AB
23 omdömen om Svensk Adressändring AB
Offerta är en mycket bra lösning för många företag, likaså för vårt. Grym service, professionellt bemötande och gott samarbete med vår konta
Fick oerhört dåligt bemötande via telefon av en tant på kundtjänst när behövde ringa in att få posten vidarebefordrad till en särskild postadress. Den särskilda postadressen pekar till en leverantör som scannar in fysisk post och gör den digitalt åtkomlig via leverantörens app. Mitt i när jag uppgav postadressen så avbröt tanten mig och hänvisade skulle kolla upp då hon inte tyckte detta lät "tillåtet" och stängde av luren direkt utan att jag finns chans att yttra mig, gick minst 15 minuter med helt tyst i luren sen lade...
Felpost i vårt eftersändningskuvertt. Post blev ej eftersänd och den post som blev eftersänd kom väldigt sent. Ca 3 veclor efter poststämpel. Efter reklamation fick jag tillbaka halva avgiften. Märkligt att man ska behöva betala för någonting som uppenbarligen inte fungerat. Kommer ALDRIG att använda tjänsten igen.
Helt värdelös och dyr tjänst som tyvärr har monopol på tillfällig adressändring och därför kan leverera tjänsten hur de vill utan kontroll. Närmare 900 kr fattigare och inte ETT ENDA brev har eftersänts. Noll kostnad för dem och allt ansvar för olevererad post ligger på mig. Anmälan till ARN inom kort.
Blir nästan tragikomiskt när man efter en 3 månadersperiod med betald eftersänding, får ett mail från Svensk adressändring om att perioden snart går ut och att då kommer all post till den gamla adressen. DET HAR DEN GJORT HELA PERIODEN! Så nej tack jag tänker inte kasta mer pengar för ingenting, där Svensk adressändring bara skyller på postoperatörerna och inte är det minsta intresserade av att ta reda på varför en tjänst de fått betalt för, inte fungerar. Jag tar hellre den summan och tar ledigt och personligen ringer till...
Redan efter 10 dagars eftersändning upptäcktes ett brev som inte hade blivit eftersänt i den gamla brevlådan. Jag kontaktade då Adressändring och fick fylla i en reklamationsblankett eftersom Adressändring inte hade levererat det jag hade betalat för. Min avgift för eftersändning i 6 månader är 698 kr, så jag yrkade på ersättning med halva det beloppet (349 kr). Fick idag besked från Adressändring att de hade beslutat att betala tillbaka 150 kr. RIKTIGT DÅLIGT!!
Totalt skitsnack🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮
Riktigt usel kundtjänst och service! Jag kontakta adress ändring då jag ville ha mina brev eftersänd till de bostad jag bor på! Men efter jag pratat med kundtjänst för att få detta gjort så eftersänder de mina brev till min folkbokföring adress som är GRATIS OCH REDAN ÄNDRAT PÅ SKATTEVERKET! jag var oerhört tydlig med dem, och krävde kompensation då jag hamna i inkasso och inte fått mina brev korrekt. Enligt adressändring kundtjänst så ville inte dem kompensera utan de kontra med att jag acceptera via bank id! Sen säger...
Skapade ett konto bara för att jag kände att det var min skyldighet att varna andra. Tjänsten i sig är jättebra och den har hjälpt många brev att komma till rätt adress vid ett par flyttningar. MEN, det är synd att den bedrivs av ett riktigt skitföretag som säljer sin datainformation till höger och vänster. Jag kryssade i att jag var intresserad av erbjudanden för hemlarm. Då ringer fem olika företag, flera gånger per dag som riktiga parasiter, som bara vill sälja sälja sälja. När jag sitter på jobbet. Och inte kan de ta...
Funkar fint att göra sin beställning på deras hemsida. Och när jag hade gjort fel så fick jag mycket bra hjälp av Roger på deras kundtjänst! Det enda som gjorde att jag inte lämnade fullpott är då svarstiden på kundtjänst (via mejl) över 48h. Men som sagt, när svaret väl kom så var det bra info, hjälp i mitt ärenden och lämnade inga följdfrågor för mig att återkomma med!
Har inga bra erfarenheter av företaget. Använt deras tjänst vid flera flyttar och det har ofta krånglat, bland annat har deras fakturor har inte kommit fram trots att de hävdar att de skickats. Jag skulle verkligen rekommendera att göra adressändringen på skatteverket och sedan se till att informera de tjänster du använder som inte redan är kopplade till folkbokföringsadressen. Mindre jobb än att krångla med adressändring AB.
Varning. Trots att jag avbeställt en lagring så skickar de ändå faktura. Att skaffa en större brevlåda är billigare.
AKTA ER FÖR DET HÄR FÖRETAGET!!!
Varning! Svensk Adressändring är ett oseriöst och bedrägligt företag som satt i system att lura konsumenter. Adress kan ändras gratis via Skatteverket. "Tjänsten" som Svensk Adressändring säljer till överpris har som enda konsekvens att posten blir försenad i flera månader. Företaget har utformat sina kundvillkor så att ångerrätten inte fungerar. Om tjänsten börjar utföras inom ramen för ångerfristen gäller inte ångerrätten. Och om ångerfristen har gått ut gäller den förstås inte heller. Om du står på dig och lyckas...
BLUFFBOLAG. Största miljard bluffbolaget i svensk modern historia. Läs noga om du vill veta varför. Svensk Adressändring AB bildades 1993 och har haft en årlig omsättning på cirka 280 miljoner kronor. Bolaget har sedan 1993 ungefärligt omsatt 6 miljarder, 440 miljoner kronor på att lura svenska befolkningen. Svensk Adressändring AB är ett privat bolag som tidigare haft ett samarbete med Skatteverket om att förmedla en flyttanmälanblankett via webbplatsen www.adressandring.se. Observera att Svensk adressändring endast...
Anmälde min flytt för flera månader sedan och det fungerar så tillvida att posten eftersänds, men mer händer inte. Min folkbokföringsadress har inte ändrats, all post kommer fortfarande först till min gamla adress, och INGEN förutom de jag själv har talat om det för har fått någon som helst hint om att den gamla adressen inte gäller längre. Jag har alltså tydligen betalat för en tjänst som bara innefattar enftersändning, men utger sig för att genomföra hela adressändringen. Som surast är det när olika företag som bekant...
Värdelöst, förlorar förmodligen pengar på beställda varor som kommit bort pga Svensk adressändring inte sköter sitt jobb. Pust bara rätta till det själv och glömma, så man inte drabbas av bitterhet. En tjänst man inte kan lita på.
Min pappa (81år gammal och multisjuk) skulle i sommras göra en adressändring för sitt företag. Ärendet knappades in två gånger, vilket resulterade i att pappa fick kravbrev, hot om inkasso osv trots att han han hade betalt. Det var inte Sv adressändring som upptäckte vad som var fel, utan min pappa. Det kostade honom 750kr. Nu är det dags igen, denna dag ska förtaget defenitivt stängas, och all post från och med idag gå hem till pappa. Det går inte att lösa med mindre än att pappa ( som forfarande inte kan lämna hemmet...
Min son flyttade för en månad sedan till annan ort. Han hade bott inneboende hos en släkting. Min son började fråga mig om jag kunde åka till förra adressen och se om han fått posten dit eftersom han saknade en hel del post. Släktingen är bortrest så det var inte lätt att få kontakt. Tillslut fick jag hjälp att kolla posten och mycket riktigt fanns sonens post där. Ringde adressändring och påtalade detta och att jag inte ville att det skulle hända igen. Killen jag pratade med lovade personligen att detta skulle funka. Nu...
Det fungerar inte. Man betalar för en service som man förväntar sig att det ska fungera utan några konstigheter. Om vi får vår post så är den minst en veckas försening. Det händer även att posten inte kommer fram till oss längre. Tack för det Svensk Adressändring AB. Har Posten och Bring Citymail något delaktighet i detta? Då inget tycks fungera.
En av de sämsta tjänster jag någonsin använt och på det den värsta kundservicen, vad finns det för alternativ egentligen?
Lyckas de någonsin göra rätt? För andra gången strular det. Sedan förra ändringen får jag fortfarande post fel, och nu när jag ska byta igen kan man inte komma vidare på deras webbplats. Suck.. orkar inte. Handlar saker på nätet mer än 1g veckan utan problem, hur kan det vara så svårt att göra ett fungerande formulär här? Måste lägga till; Nu när jag äntligen fixat brev som ska hit och dit, och fått till vidarebefodringen såfår jag nu post från i stort sett alla Emma K i Sverige.... Instämmer med ovanstående. Vad finns det för alternativ??
Svensk Adressändring har "Få din post dit du vill", med den dåliga kontroll de har borde den vara "Få någon annans post dit du vill". Någon annan lyckades använda sig av Svensk Adressändring och en falsk namnteckning för att ändra min adress, två gånger. Med tanke på att jag varit i kontakt med Svensk Adressändring efter första gången kan man tycka att de borde varit mer misstänksamma andra gången. Märkligt nog lyckades adressändringen gå igenom trots att jag kontaktat dem omedelbart efter att kontrolluppgiften gått ut....