Kunnig installatör. Har själv företag och blir glad när man stöter på engagerad och Kunnig resurser. Har haft svenska alarm i företagets lokaler i ca 10 år Fungerar perfekt Vänligen Thomas Grönstedt
Svenska Alarm Gruppen AB
62 omdömen om Svenska Alarm Gruppen AB
Proffsig och trevlig tekniker från Svenska Alarm, tack för bra arbete!
Suverän servicetekniker väldigt kunning
Lysande service och kompetent operatör! Allt gammalt utbytt till nya enheter på 2 h! Kan rekommendera Svenska Alarm!
Det var jättebra service och gillade att han var proffs på det han gjorde.
Trevligt bemötande av servicekillen.
Otroligt bra bemötande från serviceteknikern Daniel
Trevligt bemötande av dem och allt gick bara bra
Kändes som en bra tekniker som gick igenom huset och föreslog var våra larm-moduler skulle installeras. Föreslog eventuellt komplettering utan att påtvinga något. Bra genomgång av systemet när installationen var klar. Överlag en bra representant för Svenska Alarm.
En väldigt trevlig installatör, kunnig trots att han bara hade jobbat i ca 5 månader. Gick snabbt att sätta upp, och tog sig tid att visa appen m.m. även säljaren var väldigt trevlig och tillmötesgående.
Avtalsbrott, lögn, komponentfel. På installationsdagen monterar ner befintligt larm och inser att man inte har verktyg för att montera sitt eget. Står utan brandlarm på ett våningsplan tills de kan komma åter. Man vill installera nya larmet direkt och är lite påtvingande kring detta. Avböjer detta men erbjuds tre betalningsfria månader innan föregående avtal löpt ut. Konstigt nog ligger faktura från första dag på mitt bord ändå. När man lämnat bostaden och bekräftat att alla komponenter är igång så sätter man inte på ljudet...
Lurig Jag skriver detta för att ingen annan hamna i en situation som jag. Det som ni inte vet att efter 14 dagar ni är bundna till larm utrustningen ni får och ni måste betala även efter en uppsägning. skaffa larm med mer seriösa företag istället. det larmet jag fick kunde jag köpa mycket billigare på nätet. Förlorade tusentals på detta.
Installatören var kanonbra och förklarade mycket pedagogiskt och bra hur larmet monterades och hur det skall användas
Mycket bra bemötande och väldigt kunnig och trevlig installatör som tog sig tid att få allt installerat samt förklarade och visade hur allt fungerar. Rekommenderar varmt!
Vår första kontakt med företaget och allt kändes personligt och enkelt. Teknikern, Daniel, som utförde jobbet hos oss utförde jobbet galant och var tydlig och informativ - Vi är mycket nöjda!
Bra utrustning, oklar av och pålarmning.
Bra genomgång hur utrustningen fungerar. Hjälpsam och trevlig.
Bra bemötande genom att vi har fått en bra genomgång om hur utrustningen fungerar. Och att vi fick svar på våra frågor och funderingar kring detta.
Uppgradering till 4G. Bra utfört.
Bra bemötande och pedagogisk i sina förklaringar om hur saker funkar.
Perfekt rakt igenom , bra genomgång av installatör, känns bra!!
När teknikern fick igång larmet efter en del strul med enheten så fungerar larmet klanderfritt, det är väldigt lätt att använda //Paul
Glad, pedagogisk och både professionell och trevlig. Informerade tydligt om alla steg och gjorde ett toppenjobb.
Daniel har gjort ett bra jobb! Väldigt serviceminded och trevlig.
Trevligt bemötande och bra service
Supertrevlig och kunnig. Visar allt så att alla förstår. Väldigt brs
Super bra, och bra installation
Daniel från Svenka Alarm är en mycket bra specialist, kan sitt arbete mycket väl, jag är mycket nöjd, allt gjordes snabbt och med hög kvalitet👍
Smidig installation och mycket trevlig tekniker. Det fungerar som tänkt och bra att få äga sitt larm istället för att hyra. Jag hade däremot önskat att mina YALE Doorman lås hade fungerat mer integrerat med larmet än vad som verkar vara fallet just nu. Men produkten utvecklas, som jag förstår det.
Mycket proffsig installation och bemötande
Trevlig tekniker, som pedagogiskt sätt förklarade alla funktioner.
Bra service och trevlig tekniker
Trevligt bemötande av teknikern och ett väl utfört arbete ,så vi är väldigt nöjda . Tack
Världens bästa servicetekniker 👍 Snabbt och smidigt
Bra samarbete och mycket tålamod hos installatören. Har haft bra samarbete under hela processen. Tycker allt är bra förklarat och har gåtts igenom bra så alla parter var överens.
Trevlig säljare som ringde upp som bjöd till extra när vi behövde snabb hjälp. Installatören hade bra kommunikation o vi lärde oss snabbt hur larmet fungerar. Vi är nöjda o tjänsten motsvarar den info vi fick samt de förväntningar o önskemål som vi har.
Borde ha sagt NEJ till Svenska Alarm. Nu när jag ville ångra då jag fick bättre erbjudande av annan aktör men då är jag tvingad av Sector Alarm att betala nära 4000 om jag vill ångra och säga upp! Det står i kontraktet säger dem, men det var inget de nämnde över huvud taget för mig. Är kvar som kund för jag är ensamstående mamma och det är inte så lätt för mig att betala 4000:- bara sådär. Jag tillförlitade mig på ångerrätten och på Svenska Alarm. Det skulle jag inte ha gjort. Tänk till två gånger innan ni tackar ja till...
Hej Frida, Tycker det är jättetråkigt att du önskar ångra ditt köp och talas gärna vid angående det. Hör gärna av dig till oss på: 0770-112 060 Vad jag kan se har vi haft kontakt där jag hjälpt dig och bl.a bjudit dig på 2 larmbrickor och vill absolut hjälpa dig hela vägen. Med vänlig hälsning Ernst Svenska Alarm
Fantastiskt proffsig upplevelse! Personligt bemötande!
Felaktig information och ingen aktivitet när larmet går. Varken från väktare eller larmcentral. Hade tur som var nära till hemmet och kunde själv avbryta inbrottsförsöket. Prisangivelser och kostnader stämmer inte med vad som utlovats, har väntat på komplettering av utlovad utrustning i snart 1 år. Får inga svar på mail. Blir aldrig uppringd heller fast man lämnat sitt kundnummer och telefonnummer i deras bedrövliga automatservice. Chatsupporten är aldrig bemannad utan är bara en halvtrasig AI-robot som inte leder någonvart...
Hej Fredrik, Detta känner vi inte alls igen. Vi önskar självklart komma i kontakt med dig. Vänligen kontakta vår kundtjänst på telefonnummer 0770-112 060 alternativt mailadress: info@svenskaalarm.se. Jag önskar dig en trevlig helg. // Emma
Det sämsta Larmbolaget som finns. Vi fick inbrott och och larmet löste inte ut. Svenska Alarm skylde ifrån sig och när vi ville häva avtalet och lämna tillbaka larmet så sa de att allt fungerade utan anmärkning . Supporten kan man endast nå via mejl. Jag skrev 42 mejl utan att det kunde erkänna att vårt larm inte fungerat som avsett när inbrottet skedde. Håll er borta från dessa skojare.
Hej! Tråkigt att höra om er upplevelse. Vi anser fortsatt att larmet fungerat som det ska. Önskar ni prata mer med oss angående ditt ärende är ni välkomna att hör av er till oss via telefonnummer 0770-112 060. Önskar er en fin dag! /Emma
Otroligt proffsigt och bra bemötande från första kontakten. Det känns tryggt och säkert att ha valt Svenska Alarm och vi är riktigt nöjda med vårat hemlarm som vi fick installerat idag av en kunnig tekniker.
Rekommenderas🤗 Har haft larmet över ett år nu och är väldigt glad att jag valde Svenska Alarm.
Mycket trevlig bemötande och kunnigt bemötande. Känns proffsigt och tryggt.
Bra och kunnig. Fick bra svar på våra frågor
Bra tycker jag, förklara på ett bra sätt
Har blivit bra bemöt och arbetet utfört bra. Trevlig person
Bara synd att jag inte kom i kontakt med Svenska Alarm innan jag började slänga pengar på hyrlarm hos andra aktörer.
Trevlig säljare samt bra installatör.
Håll er långt bort från dessa skojare. Total katastrof... Jag har absolut inget positivt att säga om denna larmleverantör.. Omodern och dyr hårdvara och deras mjukvara och "kundsidor" är något som påminner om 80 talets larmlösningar, när man var tvungen att ringa in för att lägga upp en ny användare. Deras app är som hittat på stenåldern... Att dom tar 70:- för pappersfaktura är ju i mitt tycke helt otroligt. Riktigt skräp som är plastigt, omodernt och riktigt dåligt...
Hej Jonny, Tycker det är väldigt tråkig stil att du lägger en dålig recension bara för att du inte har råd att betala. Vi vill hjälpa dig men du svarar inte när vi ringer och inte heller på våra mail. Återkom till oss på: 0770-112 060 alternativt info@svenskaalarm.se Mvh Erik Svenska Alarm
Oseriöst bolag! Lämnade tillbaka ett larm innan ångerrätten gått ut, fick betala 5000kr plus skruva ner det själv. Missade en liten plastbit när jag returnerade larmet och fick en faktura på 12000kr.
Hej Rickard, Ser här att det blivit fel, det får vi be om ursäkt för. Ser också att det löst sig och den felaktiga fakturan makulerats efter samtal med en kollega :) Finns det något mer ni funderar eller undrar över går det fint att höra av sig till vår support på: 0770-112 060// Emma