Vi bytte abonnemang till Telia och fick ett startdatum. Dagen innan startdatum hade vi inte fått några nya simkort så vi ringde upp Telia och frågade vad som hänt! Fick då till svar att dom inte hade någon som kunde byta mediaboxen och därför kunde dom inte koppla på nya bredbandet. Ingen hade kontaktat oss ang detta och vårt nuvarande bredband upphörde dagen efter. Vi fick förlänga de abonnemanget med ny uppsägningstid. Telia lovade kompensation för dubbla abonnemang men vi var först tvungna att starta igång de nya abonnemanget....
Telia Company AB
64 omdömen om Telia Company AB
Telias bedrägeri kostade mig 4000:- Jag blev kontaktad av Telia i juli 2023 angående avtalen angående tv och internet tillhörande min lägenhet. Jag blev ombedd att signera dom nya avtalen via bank id. Om jag ej gjorde detta var skulle jag bli utan internet. Jag var tydlig med att jag inte ville ha något mer. I juli 2024 börjar Telia dra 940kr via autogiro för Allsvenskan-tv paket. Det här ser jag 3 månader senare på mitt bankkonto. Jag kontaktar Telia som nonchalerar detta. Jag har även lämnat ett betyg på Trustpilot...
Ringer Telia som skickar ny router då den gamla troligen är dålig. Ska installera den nya. Inget fungerar. Innan kunde jag se på tv åtminstone. Nu fungerar absolut ingenting. Lägger in lösenord, fotar qr-kod byter lösenord, håller på oavbrutet i två timmar och två personer. Detta är min erfarenhet sen förut. Telia är kass. FELIA! Allt fel. Jävla felia!
Telia butiken saknar kompetens. För över 1 vecka sedan gick jag in i Telias butik i Skellefteå för att byta abonnemang från Halebop till Telia. Dom har nu ej lyckats få igång mitt nya abonnemang på över en vecka. Dom har lyckats stänga ner min frus abonnemang. Dom har stängt ner mitt gamla Halebop abonnemang och låst mitt telefonnummer så jag måste använda ett kontantkort nu. Ingen hör av sig ansvarig hävdar att det är inte hans jobb att prata med missnöjda kunder. Inte så konstigt att Telia har så dåliga omdömen av kunder....
Telia lurar förståndshandikappade att köpa och teckna dyra abonnemang i Telia butiken Nacka forum Man lurar på en ny telefon, TV-paket: All film & serier från TV4 Play, Viaplay & Max, försäkring, faktura avgift, det som behövdes utföras var bara att byta glaset på telefonen, månadskostnaden på höjdes med 50 kr i månaden från en annan operatör som har 219 kr, avtalet som har bundits i två år. Urdåligt Telia att lura äldre, kunder som inte förstår sig på teknik att använda TV tjänster och kring kostnader Ett riktigt bottenbetyg
Välj en annan operatör. Telia är en scam bolag, efter 30 år måste byta till fiber men vi vill ha Telia , de erbjuder 150/150 429:- i ett år men 23 augusti vi ska teckna fick vi svar tyvärr vi kan inte leverera 150/150 bara 100/100 och vi bor i Trollhättans villa område nästan centralt , vi var tvungna och beställde 100/100 den 23/08 men sen börjar problem de avslutar gammla internet 28/08 men vi har inte fått fiber koppling vi ringer Telia de säger imorgon funkar allt, vi ringer 29/08 de säger att de jobbar på , jag frågar...
Glasfiberinternet supersnabb, men bara nagra minuter. Vi ringde upp fick ett trevlig samtal som är värdelös, för att ingen tekniker har hört av sig eller nanting. Tänkte efter allt krångel och besvär med avbrytna TEAMS MOTE PÅ JOBB och fel på beställningar , växla till mobilt bredband hos en annan operatör.
Vilket otroligt uselt företag Telia är. De vägrar konsekvent att skriva ut momsen i sina fakturor. Byt till en annan operatör!!
Varför finns det ingen överkryssad… Varför finns det ingen överkryssad stjärna för? Det är vad Skamlia förtjänar! Har aldrig i mitt 53-åriga liv varit med om något så jävulusist värdelöst företag när det kommer till kundservice! Bredbandet la ner här i sommarstugan efter Sverige Finlandmatchen den 23 maj i hockey-vm. Felanmälde dagen efter 24 och nu sitter jag här en vecka senare utan en käft varit här och ordnat upp saker och ting trots att de har en garanti på tre dygn. Har funderat på om vd:n för Telia skulle få chall...
Telia bedrog vår BRF och lovade guld och gröna skogar till alla som bor här. Flera har haft problem men inga har haft sånna problem som vi haft. Telias internet har under 2 års tid svängt, bitvis rejält, i hastighet. Det har varit omöjligt ibland att koppla upp sig på vår egna wifi. TV kan inte koppla upp sig via wifi ibland och ibland så funkade inte äns kabel. Våra enheter har ibland kopplats ifrån och visa program/spel har inte gått alls att använda utan att ha kabel då uppkopplingen dött. Vi fick åka och skaffa...
När mitt avtal skulle gå ut så hörde jag av mig i god tid för att säkerställa att mitt pris inte ändrades de knappa 2 månader som var kvar innan vi skulle få bredband via vår förening. Annars skulle jag byta operatör dessa månader. Det skulle inte vara några problem sades det. I december kommer faktura på dubbla beloppet och de har inte noterat det vi kom överens om. Har flera gånger ringt kondtjänst och blivit lovad att bli uppringd. Ingen ringde utan blev skickad till Inkasso istället. Spela in alla samtal med Telia det hålls inte vad som lovas. Trodde aldrig detta om Telia!
När min gamla fasta telefon inte fungerade längre skulle jag få en som gick på mobilnätet. Mitt krav var att jag hade det gamla numret så att våra vänner skulle känna igen det. Nu visas ett mobilnummer och det går inte att ändra till mitt gamla nummer påstår man. När jag säger att då vill jag inte ha telefonen så vill man ha 4257 kronor för att avsluta abonnemanget eller att jag har det kvar till den 9 oktober 2025.. Jag tycker att detta är ett lurendrejeri av högsta klass. Man kan åka runt månen och fotografera baksidan,...
Telias underleverantör lovade mig en deal med obegränsad surf för två användare för 349kr i månaden. Jag har varit i kontakt med Telia kundtjänst mellan 10-15 timmar sedan januari till mars. Jag har blivit kallad lögnare för att Telia påstår att den dealen jag fick inte existerar och kallade mig indirekt för en lögnare. Telia bad mig som kund att kontakta deras underleverantör för att lösa problemet, efter dagar av väntan och att jag ringde konstant fick jag tag på deras underleverantör, dessa hade inspelning på avtalet....
Har haft tv4 play , gamla c-more, för 599:-/mån, nu har Telia på eget bevåg höjt månadsbeloppet till 849:-! En höjning med drygt 40% - sa naturligtvis upp det omgående.
Värsta personal som håller sig till sitt löfte när de erbjuder rabatter. man får alltid betala högre än vad man kommit överens om.
Kundtjänsten ligger bara ner luren när man ringer och har väntat 25 minuter att kopplas fram.
Fick hem en faktura från Telia om ett beställt tv-paket via tv-boxen, vilket jag inte hade gjort. Vi använder inte tv-boxen utan bara internet. De skickar epostbekräftelse som hamnat i skräpposten och de vägrar att ta bort beställningen trots att jag har betalat bredbandet via autogiro i många år. Telia är ett skitföretag som inte bryr sig ett dugg om nöjda kunder. Välj nåt annat när du kan.
Beställning av Fiber för ny Villa, 6 av 10 på gatan har fiber, jag skrev på kontraktet online October 2022 med Bank id, fram tills Nov 2023 inget fiber installerad, kommentar från Telia är "det finns ingen kampanj längre" du kan vänta från ett till tio år.
Bredband har inte fungerat sedan start. Supporten är katastrofal och säger endast ”testa imorgon igen och se om problemet kvarstår”. 2 månader av samtal och ingen support
Det gäller Telias kollektivavtal med brf. Jag har betalt för fiber bredband och fiberinstallation men får inga Telia tjänster pga deras vägran skicka routern till mig, men Telia AB fortsätter att fakturera , medan jag sitter utan Telia internet!
People sitting to deal with the customers issues are very unprofessional. It seems they just come to office to do a job and to connection with the customers. If you talk to 3 different persons from customer care, you get three different answer and held you as liar. I could have given then lower than one but unfortunately, there is no option to do that. When you talk to them, you clearly get an impression that "they don't care". I hope other competitors outperform them soon. Their prices are higher than and service quality...
Dåligt från början till slut. Det började med ett ej fungerande sim-kort, som jag sedan fick åka och hämta ut ett nytt i butik. Under perioden jag hade abonnemang fungerade nätverket väl bra. Vid avslut, när jag skulle byta, har dom fakturerat extra belopp och sagt att det var okej (kunde inte klaga vidare), begärde en slutfaktura för att slippa dom (har inte fått det), behövde kontakta dom 2 ggr innan jag fick slutfaktura. Anställda var trevliga att ha kontakt med, men deras ”rutiner” är under all kritik.
För tre månader sedan, när vårt nybygge av villa började närma sig slut så undersökte jag möjligheten att ansluta huset till internet. Ett enda alternativ erbjöds på adressen (borträknat 4G/5G lösningar) vilket är Telia öppen fiber. Fick valet att beställa till kampanjpris 23 900 kr, om man beställde senast 2022-01-14 så skulle installation då ske senast 2022-06-30. Alternativt snabb installation inom 3-4 månader till priset 34 900. Då vi är beroende av en bra och trygg uppkoppling till vårat hemlarm väljer vi det dyrare...
Skaffade Telia mobilt bredband men det fungerade inte ens från början. Kontaktade dem omedelbart, någon skulle höra av sig/komma för att ordna det. Efter ett par veckor utan åtgärd så kontaktar jag dom igen. Dom har "så mycket att göra" men ska komma så snart dom kan, ingenting händer... Efter flera månader får jag nog! Åker in till Telia och frågar varför ingenting händer, får ett nytt simkort som jag ska prova. Fungerar inte det heller, men nu kontaktar någon från supporten via mail. Ger mig olika förslag på vad...
Supervarning!!! Sa upp en hemsidestjänst för över ett år sedan och dom skickar trots detta krav och inkassoföretag. Har ringt detta helt absurda företag där väntetiden oftast är minst 30 minuter, när man kommer fram går det inte att tala med rätt avdelning utan dom mailar ett ärende nummer som jag svarar på utan att få annat svar av dom än att inkassokostnaden hela tiden ökar. Detta skitföretag som delar ut miljardmutor till suspekta makthavare har råkat ut för en moralisk och logistisk härdsmälta. Teckna inga avtal med detta blufföretag
Väldigt kortfattat om mitt ärende hos Telia: - Fick dataintrång via wifi. (Avancerade metoder) - Telias support kunde inte se intrången. - Jag framförde bildbevis på intrången, samt mac-adresser. (Intrånget polisanmäls i samma veva) - En månad senare, ingen förändring. Intrången sker så fort jag sätter på min wifi. - Jag ber om att få säga upp mitt bredband . - De ger mig 1 månads bindningstid (standard). - Idioten i supporten stänger av mitt bredband samma dag... även om jag sa till att jag ville ha det till...
Själva bredbandet funkade alltid riktit bra, men har aldrig nånsin med något företag haft så mycket problem med fakturor som med telia. Autogiro som inte fungerar, extra avgifter som dyker upp utan förvarning. Uppsägning som inte går igenom utan tar 1 månad längre för att de tappat bort pappren. aldrig mer telia!
Jag hade Telias tjänst Fiber LAN i ca 4 år, Funkade riktigt bra, hade 100% uptime på linan under hela tiden. Den gick aldrig heller segt att flöt som en dröm. Jag har nu flyttat till ett hus utan fiber och jag saknar verkligen den tjänsten. Hoppas den kommer hit.
Köpte Samsung Galaxy Note 2 via halebop (som ingår i Telia nätet och koncernen) till min son, och det är fan ta mig det värsta vi varit med om. Han måste manuellt koppla upp sig och välja nät VARJE DAG! Tack och lov att vi inte valde våra företagsabonnemang hos TELIA. Usch nej..TELIA = FELIA
Har Telia mobilt bredband kontant på landet eftersom jag trodde att Telia hade bäst täckning. Trots att man enligt täckningskartan skulle få full och fantastisk 4G-täckning är hastigheten och täckningen undermålig. Testade med Tele2 och det är ungefär samma täckning. Därtill kommer att Telia har datamängdstak som på sin höjd fungerade för 5 år sedan. Att ta 399 kr/mån med ett tak på 10 GB är en fräckhet när Tele2 tar 349 kr för 80 GB. 10 GB, fattar inte Telia hur lite det är i dagens läge?! Jovisst, man kan fylla på 10 GB...
Jag har Telia privat och är supernöjd med era "dela" abonnemang . På företaget har jag en annan operatör och skulle gärna byta till er men ni måste bli billigare! Trevlig dag
Har nyligen skaffat mig en ett telia bredband 30 - får ju endast ut 16 Mbit - ringde in och vart kompenserad för att man inte kan leverera mer? Så Telia gjorde ett avdrag procentuellt på det jag inte fick! WoW nån har fattat vad kundvård innebär! Tack Linda för all hjälp!!
Jag har haft Telia i ett år nu och jag har inte haft några problem med dom,,ett bra företag,,
Slutade helt sonika skicka fakuror, ingen förklaring varför. Bojkotta Felia.
Har nu använt mig av Telias tv och bredband i en månad och jag är glatt överraskad. Leverans av box och tjänst har fungerat klockrent. Inga störningar och HD kvaliten är perfekt, speciellt nu vid EM! Visste faktiskt inte att det kunde fungerar så här smärtfritt...
Kanske inte sveriges störste skojarföretag inom IT o Telelefoni, men dom er me i toppen o kanske är dom värstingen ?? Kostade mig 3500 kr at slippe av med deres skedne telefonsälgere der grundlurar folk !!
Telia kundtjänst och butik är två helt olika saker jag köpte en Huawei B593 3/4g router modem som ersättning till min frus gammal förstörda 4 g modem/abonnemang i förpackningen skulle det finnas med två antenner har försökt att få det som jag har betalat för men icke Jag får ett svar på telefon, ett annat svar på Telias webb kundtjänst och i butiken vet de inget och hänvisar till kundtjänst och så börjar det om. Efter en veckas tjat och ringande och emajlande runt och besök i min lokala butik och även andra så händer...
Har bredband och telefoni genom telia. Allt fungerar klockrent, kunde de sluta ringa lite då och då för att försöka sälja lite mer samt skaffa bättre svarstider på supporten skulle de få en 5a. Man får vad man betalar för hos Telia och det är lite dyrt men åh så värt det. Grymt bra nät har de så skall ni spela online rekommenderar jag dem varmt.
sitta i teledonkö i 47minuter och sen kopplas bort av supporten VAD FAN E DETTA? dom ringer och försöker lura på min mamma att hon får x antal tvkanaler för ett bra pris och sen har dom modifietat avtalet och tycker att vi skall betala för massa extra kanaler som vi inte har beställt. en annan kul grej från telia är att dom inte vet vilka fastigheter dom har satt in fiber till. mamma ville flytta hemtelefonen men den skall kopplas i ett tele uttag påstår telia så det blir 3ggr dyrare att koppla det så. man vill ju få...
Skaffade Telia Refill, som jag inte ville registrera av synnerliga skäl. Efter tre-fyra månader slutade SIM-kortet ett fungera. Efter forskande och ringande till Kundtjänst fick jag till slut veta att någon mobiltelefonsäljare i södra Sverige hade gett mitt nr till en kund som köpt en ny mobil. Det var bara att strutta iväg med papperen till närmaste Telia-butik där man först var tvungna att registrera mig för att jag skulle återta numret. Fick sedan 300 kr i besvär efter att jag skällt ut dom. Sedan klagomålsbrev...
Inför vår flytt kontaktade vi Telia i god tid och i den vevan sålde de på oss tre nya abonnemang som skulle vara mycket bättre och billigare än de vi redan hade. Dels skulle vi få trådlöst internet, dels ip-telefoni och slutligen ett nytt mobilabonnemang med tillhörande ny mobil. Först skickade de fel mobil. När vi fick den nya så håller den inte laddningen och är därmed obrukbar. Det trådlösa internetet fungerar inte överhuvud taget. Däremot får vi in grannenen Telianätverk. Med sladd har vi en hastighet på 0,71 Mbits/sek...
Jag är teliatrogen sedan flera år tillbaka. Får alltid, alltid, alltid det bästa service när jag ringer. Är det små grejer så får jag twitterhjälp inom 3-5 minuter. 4 reco av 5 möjliga, för visst skulle jag önska mig lite bättre slutpris:).
Äntligen tillbaka till Telia, kundtjänst som man anländer till inom en minut, som svarar på din fråga och som det är lätt att navigera till, i denna djungel av abonnemang.
Ett företag som lovar mycket men inte alltid håller det hela. Deras fasta telefoni fungerar faktiskt riktigt bra, så även internet. Dock är deras TV-strul under all kritik. Att kundtjänsten tar minuter eller i sämsta fall timmar på sig att svara ökar tyvärr inte på betyget.
Det enda som fungerar som mobilabbonemang om man åker 300m in i skogen, dock lite i dyraste laget tycker jag.
Har ringt till deras kundtjänst tre, fyra gånger under de år jag varit kund, och varje gång, och jag menar verkligen VARJE gång, har det blivit fel. De ändrar till ett felaktigt abonnemang. De skickar ett felaktigt simkort. De stänger av abonnemanget utan att säga till. Telia var de enda som sålde iPhone när den lanserades i Sverige. Tyvärr har jag Telia sedan dess. Med facit i hand kan jag säga att jag inte borde valt telia, trots iPhone. Om du har ett fritt val, SNÄLLA välj ett annat telefonbolag.
Telia har lite problem med faktureringen. Men annars är Telia ett bra företag.
Ringde service support, fick till svar. Du är nummer 70 och väntetiden är 29 minuter! Fy farao så dåligt! Vilken urusel service. Känns som om de bara är ute efter pengarna och skiter i resten!
luras på dom hemsida när man ska byta ner sig från 24 till 8mbit,fick extra tid på abonnemanget fast det inte står nåt om det, jävla dåligt stil.
När jag någon gång får tid över ska jag skanna in den goddag-yxskaft och du-som-kund-får-skylla-dig-själv-korrespondens telia skickade mig. Bu.