Absolut värsta arbetsplatsen jag någonsin jobbat på. Lögner, jourer som lägger lur i örat på assistenterna och assistans som tvingas jobba sjuka och felaktig lön till samtliga anställda. Beklämmande!!!
Varning !!!!!
Tindra assistans är helt enkelt sämre än sämst ! Efter att ha läst andra negativa omdöme om bolaget ,så vill jag instämma samt varna alla som tänker anlita detta bolag att INTE GÖRA DET ! Inget har ändrats ! Ledningen i bolaget är under all kritik. Välj ett annat bolag ! Tindra kommer ni bara bli besvikna på !
VARNING!
Efter sex år som uppdragsgivare/pappa till uppdragsgivare med Tindra som vald samordnare kan jag tyvärr bara konstatera att företaget inte är alls så seriöst som man vill framstå. Man vägrar t.ex förhandla kring vilka summor som ska överföras till omkostnadskontot med följden att en hel del pengar i många fall går dit för att sedan tillfalla bolaget då brukaren ej hunnit använda dessa under aktuell period/räkenskapsår. I vårt fall tvingades vi årligen se ca 25-30.000kr brinna inne och därmed tillfalla företaget,... och inte ens då vi bad ledningen bokföra innestående medel som sparat till följande period för en planerad resa, vilket man har all rätt att göra, lyssnade man utan valde istället att även då låta pengarna tillfalla företaget. Det hela kändes minst sagt systematiskt och planerat, och vi var definitivt inte dom enda uppdragsgivarna som kände så eller för den delen bröt avtalet om assistans av just den anledningen.
Vidare förekom rena trakasserier och mobbing från ledningens sida, inklusive kränkande partisk behandling, vilket också erkändes inför såväl advokat som fackligt ombud. Att en del ansvariga utöver detta ägnade sig åt smutskastning, ryktesspridning samt andra otrevligheter vilka kostade mig personligen drygt 100.000kr i förlorad inkomst kan också konstateras, och då vi väl sagt upp vårt avtal svarade man genast från företagets sida med att kräva tillbaka samtliga saker som införskaffats åt min son under dessa sex år, inklusive en ipad, en mobiltelefon och en gunga han hade fått i gåva av ägaren. Plötsligt hävdades nämligen att dessa prylar inte var betalda via omkostnadskontot utan (av någon underlig anledning) köpta för bolagets egna pengar.
Slutligen kan även tilläggas att företaget köpt ett stort fint hus i Spanien vilket man försöker påskina skulle vara en affär gjord främst för brukarnas skull. Det (o)lustiga är bara att detta hus har två våningar utan möjlighet för tex rullstolsbundna att ta sig upp till det övre planet, ett badrum som är för smalt för rullstol, samt en nedsänkt utomhuspool utan någon lift. Ingenting är mao handikappanpassat i huset och ändå köpte man alltså detta innan det ens var färdigbyggt varför det inte borde vara vidare svårt att tänka till en smula och modifiera vissa detaljer innan färdigställande.
Att det alltid saknades vikarier vid sjukdom och att en del chefer mest maskade och delegerade vidare arbetsuppgifter orkar jag inte ens beröra djupare men slusumman blir hur som helst att ni som letar efter en assistanssamordnare bör leta vidare. Låt er inte luras av detta företags fasad utåt!!