Säger att dom försökt leverera trots att man varit hemma hela dagen. Oseriösa.
United Parcel Service Sweden AB
6 omdömen om United Parcel Service Sweden AB
By far the worst spedition company in Sweden, nothing else is even close in the amount of incompetence and laziness. Every other delivery service in Sweden is eons better in timely delivery, customer support, handling, information and customer service. Stay far, far away from them. But you already know this from reading all the reviews on here 😅
Av någon anledning så lyckas UPS alltid att strula till det när de ska leverera till mig. Senaste gången så vet jag inte riktigt vad som hände. Jag blev utlovad leverans mellan 14 och 16 men inget paket kom. Då ringde jag till UPS vid 18-tiden för att fråga vad som hänt och då sa de att mitt paket inte lämnat Bromma flygplats. Nästa dag ringde jag för att be om leverans till jobbet istället, något oväntat sa de att budet försökt leverera till mig vid 19-tiden kvällen före men inte kommit in pga portkoden. Det blev märkligare....
Det går fort när en paket hanteras av UPS. Att kunna följa paketet online är ett stort plus. Saker som drar ner betyget är att de har sina terminaler ganska off. Det innebär om man inte är hemma så kan det bli en lång biltur om man inte kan vänta tills nästa dag. Annars så känns det som de är rädda om paketen, aldrig några märken på dem som hos vissa konkurrenter. Deras hemsida är helt ok. Vissa konkurrenters kräver karta och kompass.
Har tidigare bara haft possitivt att säga om UPS, men de har precis rasat i trovärdighet hos mig. Skulle skicka ett brev till utlandet som var tvunget att vara framme inom 3 dagar. Jag betalade 800kr för det. Nu tre veckor efter försent har dom fortfarande inte levererat brevet och de kan inte heller ge något bra svar på varför. Skärpning!
Till skillnad från en annan "leverantör" jag skrivit om, är jag nöjd med UPS. Har även här aldrig anlitat UPS personligen, utan fått leverans av dem i samband med köp av produkt. Det går snabbt, enkelt och smidigt att följa sin "leverans" via hemsidan. Så snabbt att jag vid 1 tillfälle upptäckte via deras hemsida att jag missat ta emot en "order". "Ordern" var planerad att levereras en dag senare, men UPS var snabba. Ringde kundtjänst och frågade om detta ställde till med problem för mig (jag är van vid det). Absolut inte...