Är det här ditt företag? Aktivera ditt konto
UPS Sweden AB

UPS Sweden AB

Omdömen totalt
231
Snittbetyg
1.1
Skriv ett omdöme

231 omdömen om UPS Sweden AB

Visar 231 omdömen med 1.1 i snittbetyg
Michael O
Skrev om UPS Sweden AB

Hur kan det komma sig att UPS inte klarar av att leverera till vår address när alla andra bolag fixar det? Varje gång det ska vara leverans, får jag ett meddelande ungefär: "Vi kunde inte leverera... paketet lämnas till utlämningsställe" UPS, You had ONE job to do do - and you bungled it. Under hela angivna leveranstiden var jag hemma och väntade på kontakt från UPS. Tystnad. Istället kommer så småningom "Vi kunde inte leverera." Det här händer varje gång. Tyvärr kan man inte alltid välja transportfirma/leveransfirma. Som i detta fall, där säljaren har valt UPS.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Claes-göran O
Skrev om UPS Sweden AB

De meddelade inte när de skulle komma. Och jag skulle betala en tullavgift till ups för paketet hade kommit från Turkiet. Föraren sa att jag kunde swisha tullavgiften innan jag kunde få paketet. Jag försökte swisha, men då jag inte hade tillräckligt mycket pengar på mitt swishkonto var jag tvungen att föra över pengar från min bank till swishkontot först. jag var väldigt stressad över situationen och sa att jag var sjuk (jag har svår paniksyndrom);och sa att de hade ett mycket dumt system, att jag måste betala nu när jag... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Aminatu B
Skrev om UPS Sweden AB

UPS its just one BIG shame my packet just refused to show up and their customers service is the most useless people to grace God's earth. Lying piece of SHIT every day have been calling they keep telling me same shit its on its way its coming we going to call Västerås whats your mail can they reach you on this number all LIES. Just close down you guys dont need to be in business when you cheek on thier site with your tracking number it states their your delivery is between 13 and 15 before you look again its changed to... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Tetiana K
Skrev om UPS Sweden AB

Helt besviken! Min packet åker tillbaka till Polen igen. Ringde dem- varför? -Vi kunde inte komma in- porten var låst. Men ingen kontaktad mig, fast det lovade dom. Finns ingen alternativ? Jag kunde hämta själv- bara meddela mig. Kundtjänst helt lugn- säger ” Ha det så bra” - vad är bra? Jag fick inte min packet. Jag betalade frakt! Vill ha pengar tillbaka.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Per K
Skrev om UPS Sweden AB

Det enda som är bra med UPS är att dom är typ-exemplet på hur jävla värdelöst det skulle bli om vi helt privatiserade posten. Det finns inte EN sak dom kan göra rätt och det finns inte ETT enskilt företag utöver dom som jag haft så mycket problem med. Jag önskar ledningen av detta företag all olycka i världen och att alla deras arbetare hittar bättre arbetsplatser.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Martin A
Skrev om UPS Sweden AB

Ett paket skulle levereras, plötsligt dök det upp i trackingen att ”Address Information Required - We are trying to get the security adress the driver needs for this”. Det finns ingen möjlighet för mig att i appen komplettera med några uppgifter. Vadå, har de inte min adress, mitt telnr eller min mail, vad är problemet? Efter att ha letat runt efter ett nummer, ringt och suttit i kö i 10 minuter säger kundtjänst: ”Jamen chauffören hade ju inte din portkod” 1. Varför skriver ni då inte det i ert felmeddelande? 2. Ingenstans... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Markus Hilding S
Skrev om UPS Sweden AB

Borde kunna ge en nolla. Deras hemsida är hopplös, meddelar att de levererar inom ett tidfönster, men struntar i det. Ingen att prata med. Telefontjänsten kräver att man skall läsa in spårningsnummer, som tjänsten inte förstår, så kommer ingenstans där. Om möjligt använd en annan kurir.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
David Gustav Oskar W

UPS skulle leverera ett paket till mig. De orkade inte ringa på porttelefonen, med resultatet att de inte kunde leverera. Utan att alls försöka kontakta mig skickade de tillbaka paketet till Tyskland. Usel service!

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Anders E
Skrev om UPS Sweden AB

UPS har skjutit upp leveranserna 2ggr med en dag i taget. Efter att ha varit hemma och väntat hela dagarna fick jag besked för uppskjuten leverans 19.42 samt 20.18. Enligt deras egen info på hemsida och telefonsvarare skall de ha telefontid 09.00-13.00 på lördagar, men 12.15 var det stängt. Jag har bara väldig erfarenhet från UPS, de är riktigt usla!

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Erik B
Skrev om UPS Sweden AB

UPS ljuger. Svårare än så är det inte, de påstår att de försökt leverera trots att så inte är fallet. Helt jävla värdelöst företag, alla inblandade borde få näringsförbud på livstid.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Atousa R
Skrev om UPS Sweden AB

Utsätt er inte för UPS! Låt bli beställa om online butiken inte erbjuder annan leverans! Sämsta service, leveranstid som ändras på sista sekunden och enda företag som FORTFARANDE!!! Kräver en pappersprintad retur etikett!!! År 2025! Vakna UPS! Sen om du ringer deras värdelösa så kallade ”help center” och lyckas ta dig genom alla outvecklade virtuella kundtjänst till en människa , kommer hon säga att vänta i luren jag kopplar dig vidare , vilket kommer att sluta med att de avbryter samtalen bara efter en lång väntan!

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Gustaf Olof W
Skrev om UPS Sweden AB

Dem hävdade att det inte gick att göra leverans till addressen. Jag var hemma hela dagen. Mitt namn står på porttelefonen och dessutom så har det varit en arbetare i fastigheten under dagen så porten stod öppen sen klockan 8 på morgonen. De har bara ignorerat att ens försöka och ljuger sen om det. Oansvarigt och dåligt företag.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Björne N
Skrev om UPS Sweden AB

Dom levererar till fel adress. Man riger kundtjäbst och får svara på en massa helt irrelevanta frågor först innan man äntligen blir kopplad till kuntjänst. Dom säger att dom skall återkomma snarast. Dom ringer när jag är upptagen på ett nummer som det inte går att ringa tillbaka på, sen hör jag aldrig av dem igen. Så himla uselt...

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Armin K
Skrev om UPS Sweden AB

Ett jävla pajas företag. Fattar inte hur ups verksamhet kan fortfarande existera. De som förvånar mig allra mest är när stora brand väljer att ha dem som leverantör. Håll er borta från UPS dem är oseriösa!

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Necati Ali K
Skrev om UPS Sweden AB

Absolut den sämsta på marknaden på att leverera paket. Jätte otrevlig personal på kundtjänsten också

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Anders Jonatan W
Skrev om UPS Sweden AB

Herregud vilket värdelöst företag. Betalar 200kr extra för att en vara ska hemlevereras dagen efter (behövde den inför nyårsafton med kort varsel). Några timmar senare står det ”estimated delivery january 2”. Leveransen skjuts fram ännu en gång till ”january 2 by end of the day” och jag får sen ett meddelande att de har varit och försökt lämna varan men att jag inte har öppnat. Ingen har såklart ringt på utan de lata jävlarna har kört allt direkt till uthämtningsstället som jag nu får åka iväg till i kylan. Det sistnämnda... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Emelie H
Skrev om UPS Sweden AB

Värsta interaktionen jag NÅGONSIN varit med om. Skulle skicka 10 flyttlådor. Budet skriker på mig att lådorna är feltejpade (!! finns ingen instruktion om hur det ska vara tejpade). Han är så otrevlig och fortsätter skrika på mig när jag försöker tejpa lådorna ytterligare varpå han klagar på mig att allt detta är mitt fel och han inte har tid. När jag är på gränsen till gråt så står han och skrattar åt mig. Ber honom då att inte skratta åt en tjej i sitt eget hem som nu gråter för han skrikit på mig, varpå hans svar var... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Patrik A
Skrev om UPS Sweden AB

Väldigt ineffektiv service. 3e dagen och fortfarande inte lyckats leverera. Opålitlig service. Använd telefon!! Bra telefonservice dock (stackare)

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Andreas David F
Skrev om UPS Sweden AB

Aldrig vart med om sämre service i hela mitt liv. Jag förstår inte på riktigt hur detta företag ens lever. Rekomenderar ingen och då menar jag absolut ingen att använda sig av ups

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
RÖYK
Skrev om UPS Sweden AB

Ren och skär katastrof, gång på gång.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Ranya Mohamud I
Skrev om UPS Sweden AB

Värsta leverans service aldrig mer den där jä**** företaget sämst sämst sämst usch

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Wibke W
Skrev om UPS Sweden AB

Påstår att ingen är hemma ( fast hela familjen var det). Är för lata att köra ut på landet och lämna istället direkt vid ombud ( 2 mil att köra för oss). Och det händer verkligen regelbundet! UPS är sämst, med mycket marginal.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Emma O
Skrev om UPS Sweden AB

Jag väntade på ett paket som skulle levereras till mitt hem. Satt hemma och jobbade i köket där jag genom fönstret kan se ingången till vårt hus och vår ytterdörr. Jag lämnade inte platsen på flera timmar och är därför säker på att ingen har varit här. Får sedan ett sms där Ups påstår att de försökt leverera mitt paket men att ingen var hemma. Ringer kundtjänst mindre än 5 minuter efter att de påstått att de har varit här och den som svarar måste vara den mest otrevliga och inkompetenta människa jag någonsin pratat med.... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Björn G
Skrev om UPS Sweden AB

Jag betalade 700 kronor för express utdelning hem pågrund av mitt handikapp har jag svårt att gå. Liktförbannade fick jag gå 3 km att hämta det då berättade han som lämnat ut packet att chauffören hade åkt runt med packet I två dagar bara för att jävlas.BRA JOBBAT UPS TROR NI ATT JAG NÅNSIN KOMMER ATT ANDVÄNDA ER IGEN JAG FÖRLORADE EN JÄVLA MASSA PENGAR DESSA TVÅ DAGAR.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Kozin L
Skrev om UPS Sweden AB

Till alla företag, använd inte UPS om du bryr dig om dina kunder. De kommer att ha en fruktansvärd upplevelse, UPS kommer att ljuga till er och säga att de har försökt kontakta kunden, men i verkligheten prioriterar chaufförerna andra paket. DHL och andra leveransföretag är mycket bättre alternativ.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Erik D
Skrev om UPS Sweden AB

Leveransföretag vars förare inte gillar att leverera paket.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Carl-henric Mathias E

Mycket oseriöst företag. Ljuger folk rätt upp i ansiktet. Killen i kundtjänst slängde på luren i örat på mig utan att vilja lösa något problem. Vi får se om jag någonsin får paketet... Mycket dåligt bemötande ÄVEN denna gång alltså.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Kristel L
Skrev om UPS Sweden AB

Sämsta leverans företaget i Sverige. De ljuger om allt, deras system är kasst, deras chaufförer är blinda och okunniga, deras kundtjänst behöver multivitaminer och hopp. Har haft flera dåliga upplevelser med de, samma status på leverans i flera veckor, och de skickar alltid tillbaka sändningen utan att kontakta oss även om de har vårt telefonnummer. Inget att lita på och kommer ej samarbeta eller köpa något igen från företag som samarbetar med UPS. Så många dåliga recensioner och de gör inget för att förbättra deras tjänster.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Süleyman G
Skrev om UPS Sweden AB

USEL PERSONLIG SERVICE Som borde sluta som frakt bolag tog redan kontakt med alla bolag som jag köper varor att undvika skicka med just UPS. Man kan varken lita på dem eller deras SMS. Aldrig mer Aldrig mer Aldrig mer UPS.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Karin L
Skrev om UPS Sweden AB

En timme innan planerad leverans fick jag besked att de inte kunnat nå mig, och att paketet fanns hos ett ombud. Ett ombud som jag dessutom inte kunnat välja själv. Det här är tredje gången jag varit tvungen att få leverans av UPS, och tredje gången det har gått åt helvete. Jag kommer aldrig mer handla från företag som anlitar UPS!

1
Anders Jonatan W gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Anna Veronica H
Skrev om UPS Sweden AB

Så dåligt... Ingen uppdatering om att leverans anlänt till ombud så det gick tillbaka!

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
William R
Skrev om UPS Sweden AB

Ljuger om leveransen, säger att dom har försökt men ingen knackar på. Inget mail eller sms eller något alls som säger att jag kan hämta ut paketet på servicestället som paketet levererades till istället för hem till mig. Även när kundservice ringer upp och säger att dom ska försöka igen nästa dag. Otroligt uselt

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Nils Tommy O
Skrev om UPS Sweden AB

ingen leverans o kan inte ändra till att hämta på utlämningsställe kommer upp tekniskt fel detta företag borde inte få finnad

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Rickard Ove C
Skrev om UPS Sweden AB

Det här är det sjukaste jag varit med om. Leveransen dök inte upp, ingen återkoppling förutom att statusen på paketet ändrats till ”försöker få tag på säkerhetskod som behövs för leverans”. Jag väntade på att avsändaren och UPS skulle lösa problemet då jag inte fått något meddelande. Efter några dagar ändras status till ”returnerar till avsändaren”. Jag ringde kundtjänst och fick reda på att säkerhetskod betyder portkod. Dessutom har UPS so praxis att inte ringa upp kunden. Inget kunde göras åt att paketet returnerats. Jag... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Stefan E
Skrev om UPS Sweden AB

Kunde inte leverera.....................................

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Joacim A
Skrev om UPS Sweden AB

Hur är det möjligt att misslyckas så fullständigt med det uppdrag man tar betalt för? Post Nord ter sig vara fantastiska i jämförelse! Två gånger har jag varit tvungen att använda UPS och båda gånger är det samma visa. Det går fort ifrån Tyskland men väl i Sverige är det bara problem. Igår var jag lovad leverans innan 16... Det kom inte så idag ringde jag och fick information om att paketet fanns på bilen och de skulle komma mellan 13-15... 18:30 hade det fortfarande inte kommit så jag ringde igen. Personen uppgav då initialt... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Anna J
Skrev om UPS Sweden AB

UPS tar betalt för hemleverans men ändrar alltid leveransen till pick-up point utan kundens medgivande i VARJE leverans de senaste åren, trots upprepade klagomål av mig och pick-up point.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Dmitry K
Skrev om UPS Sweden AB

"Hej, tyvärr kunde vi inte leverera ditt paket på din adress." de har inte även försökt att leverera...

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Sam M
Skrev om UPS Sweden AB

"Kunde inte leverera". Varför inte ringa på porttelefonen? Eller ringa mobiltelefon? Du har ETT jobb...

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Johanna Linda Kristina R

”Försökt att leverera”. Att inte ens försöka kan inte beskrivas som ett försök till leverans. Riktigt uselt!

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Rolf Fredrik E
Skrev om UPS Sweden AB

Undvik dessa Levererade aldrig och säger att de var här. Använde inte porttelefon som andra företag eller frågade om kod eller ringde. Total avsaknad av kundfokus

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Kerstin Maria Elisabeth L

Never ever again will I buy stuff delivered by UPS. UPS is total garbage, according to the tracking link delivery was due 29th of july, I was at home the whole day, the postman marked twice some trouble delivering which is total nonsense, I live in an apartment with no need for code, you only need to call from the intercom and I open. Never did they call or even try to call my number. I had to call them to try and figure out what the problem was... they called me on Tuesday 30:th and we agreed on a delivery place near... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Mile M
Skrev om UPS Sweden AB

Got my package lost, didnt even try to help.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Jan Peter Einar S
Skrev om UPS Sweden AB

Går tyvärr inte att sätta mindre än 1 poäng. UPS är ett skämt och de försöker inte ens att lämna paket. Påstår sig ha varit här vilket är en ren lögn. Får vara glad om de inte dumpar paketet i någon soptunna. Välj ett annat bolag, de verkar ha satt detta i system.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Steven T
Skrev om UPS Sweden AB

Sämsta jävla företaget som finns.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Linus D
Skrev om UPS Sweden AB

Hatar UPS på ett sätt. Värdelös personal, webb och app. Allt är katastrof. Värre än Postnord och då vet man att det är riktigt jävla illa.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Li Bing P
Skrev om UPS Sweden AB

always a bad experience with UPS home delivery, multiple times I am at home waiting for a call but delivery is never attempted but they just send it to a pick up location

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Aira F
Skrev om UPS Sweden AB

Never trust UPS "lazy" delivery. I waited at home to be all to receive my parcel from France. Suddenly I get an update that "they are unable to delivery parcel." So they leave it to a UPS pick up station. They didn't even try to drive around the neighborhood or call the parcel receiver. NEVER PAY A PREMIUM FOR THEIR SERVICE because the staffs are just lazy and will not send it to you directly.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Thomas L
Skrev om UPS Sweden AB

Trots 10 samtal under 2 månaders tid ingen återkoppling

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Heléne Z
Skrev om UPS Sweden AB

Skulle skicka ett paket till Danmark med dem. Bokade på nätet frakten och valde Trustly som betalningsmetod. Betalningen gick igenom men inte fraktsedeln. Trots mail och fyra samtal till Ups så återkommer dom inte tillbaka. 1 månad har gått och jag har inte fått hjälp med att få tillbaka mina 700 kr som jag betalade för frakten. Deras kundservice är under all kritik som bara lovar att återkomma men inte tar ett enda steg i den riktningen. Så en stor varning!!! för andra att använda deras tjänster!

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela

Filtrera omdömen