UPS Sweden AB

UPS Sweden AB

Call 4677-66 22 077 www.ups.com
Omdömen totalt
209
Snittbetyg
1.1

209 omdömen om UPS Sweden AB

Visar 209 omdömen med 1.1 i snittbetyg
Emma O
Wrote about UPS Sweden AB

Jag väntade på ett paket som skulle levereras till mitt hem. Satt hemma och jobbade i köket där jag genom fönstret kan se ingången till vårt hus och vår ytterdörr. Jag lämnade inte platsen på flera timmar och är därför säker på att ingen har varit här. Får sedan ett sms där Ups påstår att de försökt leverera mitt paket men att ingen var hemma. Ringer kundtjänst mindre än 5 minuter efter att de påstått att de har varit här och den som svarar måste vara den mest otrevliga och inkompetenta människa jag någonsin pratat med.... 

Björn G
Wrote about UPS Sweden AB

Jag betalade 700 kronor för express utdelning hem pågrund av mitt handikapp har jag svårt att gå. Liktförbannade fick jag gå 3 km att hämta det då berättade han som lämnat ut packet att chauffören hade åkt runt med packet I två dagar bara för att jävlas.BRA JOBBAT UPS TROR NI ATT JAG NÅNSIN KOMMER ATT ANDVÄNDA ER IGEN JAG FÖRLORADE EN JÄVLA MASSA PENGAR DESSA TVÅ DAGAR.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Offensive content
Choose a reason:
Share
Kozin L
Wrote about UPS Sweden AB

Till alla företag, använd inte UPS om du bryr dig om dina kunder. De kommer att ha en fruktansvärd upplevelse, UPS kommer att ljuga till er och säga att de har försökt kontakta kunden, men i verkligheten prioriterar chaufförerna andra paket. DHL och andra leveransföretag är mycket bättre alternativ.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Offensive content
Choose a reason:
Share
Erik D
Wrote about UPS Sweden AB

Leveransföretag vars förare inte gillar att leverera paket.

Carl-henric Mathias E
Wrote about UPS Sweden AB

Mycket oseriöst företag. Ljuger folk rätt upp i ansiktet. Killen i kundtjänst slängde på luren i örat på mig utan att vilja lösa något problem. Vi får se om jag någonsin får paketet... Mycket dåligt bemötande ÄVEN denna gång alltså.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Offensive content
Choose a reason:
Share
Kristel L
Wrote about UPS Sweden AB

Sämsta leverans företaget i Sverige. De ljuger om allt, deras system är kasst, deras chaufförer är blinda och okunniga, deras kundtjänst behöver multivitaminer och hopp. Har haft flera dåliga upplevelser med de, samma status på leverans i flera veckor, och de skickar alltid tillbaka sändningen utan att kontakta oss även om de har vårt telefonnummer. Inget att lita på och kommer ej samarbeta eller köpa något igen från företag som samarbetar med UPS. Så många dåliga recensioner och de gör inget för att förbättra deras tjänster.

Süleyman G
Wrote about UPS Sweden AB

USEL PERSONLIG SERVICE Som borde sluta som frakt bolag tog redan kontakt med alla bolag som jag köper varor att undvika skicka med just UPS. Man kan varken lita på dem eller deras SMS. Aldrig mer Aldrig mer Aldrig mer UPS.

Karin L
Wrote about UPS Sweden AB

En timme innan planerad leverans fick jag besked att de inte kunnat nå mig, och att paketet fanns hos ett ombud. Ett ombud som jag dessutom inte kunnat välja själv. Det här är tredje gången jag varit tvungen att få leverans av UPS, och tredje gången det har gått åt helvete. Jag kommer aldrig mer handla från företag som anlitar UPS!

Anna Veronica H
Wrote about UPS Sweden AB

Så dåligt... Ingen uppdatering om att leverans anlänt till ombud så det gick tillbaka!

William R
Wrote about UPS Sweden AB

Ljuger om leveransen, säger att dom har försökt men ingen knackar på. Inget mail eller sms eller något alls som säger att jag kan hämta ut paketet på servicestället som paketet levererades till istället för hem till mig. Även när kundservice ringer upp och säger att dom ska försöka igen nästa dag. Otroligt uselt

Nils Tommy O
Wrote about UPS Sweden AB

ingen leverans o kan inte ändra till att hämta på utlämningsställe kommer upp tekniskt fel detta företag borde inte få finnad

Rickard Ove C
Wrote about UPS Sweden AB

Det här är det sjukaste jag varit med om. Leveransen dök inte upp, ingen återkoppling förutom att statusen på paketet ändrats till ”försöker få tag på säkerhetskod som behövs för leverans”. Jag väntade på att avsändaren och UPS skulle lösa problemet då jag inte fått något meddelande. Efter några dagar ändras status till ”returnerar till avsändaren”. Jag ringde kundtjänst och fick reda på att säkerhetskod betyder portkod. Dessutom har UPS so praxis att inte ringa upp kunden. Inget kunde göras åt att paketet returnerats. Jag... 

Stefan E
Wrote about UPS Sweden AB

Kunde inte leverera.....................................

Joacim A
Wrote about UPS Sweden AB

Hur är det möjligt att misslyckas så fullständigt med det uppdrag man tar betalt för? Post Nord ter sig vara fantastiska i jämförelse! Två gånger har jag varit tvungen att använda UPS och båda gånger är det samma visa. Det går fort ifrån Tyskland men väl i Sverige är det bara problem. Igår var jag lovad leverans innan 16... Det kom inte så idag ringde jag och fick information om att paketet fanns på bilen och de skulle komma mellan 13-15... 18:30 hade det fortfarande inte kommit så jag ringde igen. Personen uppgav då initialt... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Offensive content
Choose a reason:
Share
Anna J
Wrote about UPS Sweden AB

UPS tar betalt för hemleverans men ändrar alltid leveransen till pick-up point utan kundens medgivande i VARJE leverans de senaste åren, trots upprepade klagomål av mig och pick-up point.

Dmitry K
Wrote about UPS Sweden AB

"Hej, tyvärr kunde vi inte leverera ditt paket på din adress." de har inte även försökt att leverera...

Sam M
Wrote about UPS Sweden AB

"Kunde inte leverera". Varför inte ringa på porttelefonen? Eller ringa mobiltelefon? Du har ETT jobb...

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Offensive content
Choose a reason:
Share
Johanna Linda Kristina R

”Försökt att leverera”. Att inte ens försöka kan inte beskrivas som ett försök till leverans. Riktigt uselt!

Rolf Fredrik E
Wrote about UPS Sweden AB

Undvik dessa Levererade aldrig och säger att de var här. Använde inte porttelefon som andra företag eller frågade om kod eller ringde. Total avsaknad av kundfokus

Kerstin Maria Elisabeth L

Never ever again will I buy stuff delivered by UPS. UPS is total garbage, according to the tracking link delivery was due 29th of july, I was at home the whole day, the postman marked twice some trouble delivering which is total nonsense, I live in an apartment with no need for code, you only need to call from the intercom and I open. Never did they call or even try to call my number. I had to call them to try and figure out what the problem was... they called me on Tuesday 30:th and we agreed on a delivery place near... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Offensive content
Choose a reason:
Share
Mile M
Wrote about UPS Sweden AB

Got my package lost, didnt even try to help.

Jan Peter Einar S
Wrote about UPS Sweden AB

Går tyvärr inte att sätta mindre än 1 poäng. UPS är ett skämt och de försöker inte ens att lämna paket. Påstår sig ha varit här vilket är en ren lögn. Får vara glad om de inte dumpar paketet i någon soptunna. Välj ett annat bolag, de verkar ha satt detta i system.

Steven T
Wrote about UPS Sweden AB

Sämsta jävla företaget som finns.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Offensive content
Choose a reason:
Share
Linus D
Wrote about UPS Sweden AB

Hatar UPS på ett sätt. Värdelös personal, webb och app. Allt är katastrof. Värre än Postnord och då vet man att det är riktigt jävla illa.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Offensive content
Choose a reason:
Share
Li Bing P
Wrote about UPS Sweden AB

always a bad experience with UPS home delivery, multiple times I am at home waiting for a call but delivery is never attempted but they just send it to a pick up location

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Offensive content
Choose a reason:
Share
Aira F
Wrote about UPS Sweden AB

Never trust UPS "lazy" delivery. I waited at home to be all to receive my parcel from France. Suddenly I get an update that "they are unable to delivery parcel." So they leave it to a UPS pick up station. They didn't even try to drive around the neighborhood or call the parcel receiver. NEVER PAY A PREMIUM FOR THEIR SERVICE because the staffs are just lazy and will not send it to you directly.

Thomas L
Wrote about UPS Sweden AB

Trots 10 samtal under 2 månaders tid ingen återkoppling

Heléne Z
Wrote about UPS Sweden AB

Skulle skicka ett paket till Danmark med dem. Bokade på nätet frakten och valde Trustly som betalningsmetod. Betalningen gick igenom men inte fraktsedeln. Trots mail och fyra samtal till Ups så återkommer dom inte tillbaka. 1 månad har gått och jag har inte fått hjälp med att få tillbaka mina 700 kr som jag betalade för frakten. Deras kundservice är under all kritik som bara lovar att återkomma men inte tar ett enda steg i den riktningen. Så en stor varning!!! för andra att använda deras tjänster!

Jan-erik V
Wrote about UPS Sweden AB

I december 2023 blev jag telefonledes, å det bestämdaste, uppmanad att betala en förseningsavgift till UPS. Strax därefter medgav UPS att detta krav var felaktigt och lovade betala tillbaka min avgift. Detta "ärende" har snart tagit ett halvt år, och en massa - för mig helt obegripliga - anledningar har presenterats för mig varför betalningen dröjer. Hade UPS styrt denna värld hade vi troligtvis fortfarande bott kvar i träden!!!

Monica helene M
Wrote about UPS Sweden AB

Fruktansvärd kundhantering. Hävdar att dom försökt leverera men att ingen var hemma, trots att jag kan bevisa motsatsen eftersom jag suttit hemma och stirrat ut genom fönstret i väntan på leverans hela dagen. Suttit i evigehetslång telefonkö och blivit lovad återkoppling i ärendet inom en timme. Ingen ringer. Ytterligare samtalskö där jag fick en ursäkt men ingen åtgärd.

Emil tobias O
Wrote about UPS Sweden AB

Sämsta fraktbolaget någonsin!! Skriver att dom levererat fast det inte stämmer, inte första gången det har hänt heller.

Mariana R
Wrote about UPS Sweden AB

Förvänta er inte hemleveranser från UPS. I mitt fall, föraren parkerade på parkeringsplatsen , surfade po telefonen för 5 min, sedan körde han iväg. Fick veta att det inte gick att leverera (kan nog inte använda porttelefon, annars ???). Fick veta att paketet finns att hämta på närmaste Access Point.

Lars-olov M
Wrote about UPS Sweden AB

Värdelösa Ställer till massor med bekymmer. Trots att man varit i kontakt med dem innan leverans och fått garanterat att det ska funka, så går det ändå käpprätt åt helvete ! Aldrig UPS igen för min del.

Kjell oscar magnus I
Wrote about UPS Sweden AB

Som vanligt med UPS så levererar de inte hem. Man får ett meddelande att "Vi har försökt kontakta dig, men fick inte tag på dig, därför kan du hämta ditt paket hos XXX istället". Detta trots att man sitter hemma med telefonen redo för att ta emot samtal från dem. Det är samma visa varje gång, trots att man betalar för hemleverans. synd att vissa företag inte erbjuder alternativ till UPS, för de är överlägset sämst i klassen.

Fredrik anton mathias T
Wrote about UPS Sweden AB

Ljuger om leverans försök har utrörts. Det är helt uppenbart att det är en affärsmodell som dom har satt i system, för det är mer regel än undantag. Jag väljer alltid bort det här oseriösa företaget när jag kan.

Michel L
Wrote about UPS Sweden AB

Går inte att lita på detta företag. Har väntat i 2 dagar men dom ändrar leveranstid hela tiden. Dessutom ljuger dom att dom har varit hos mig. Sveriges absolut sämsta företag.

Anton daniel N
Wrote about UPS Sweden AB

Jag skulle få en vara levererad till dörr men då de måste ha signatur så var jag tvungen att åka 2.5h kommunalt till Sollentuna för att signera?? Eller så skickas varan tillbaka. Bank-id fungerar inte? Att lämna hos ombud där jag kan legitimera funkar inte?? 5 h för att själv åka & hämta är trist då man betalat extra för hemleverans. Hur kan det inte fungera att lämna hos ombud?!!

Ayman S
Wrote about UPS Sweden AB

Det här är mitt Tracking number 1Z6R306V0413950267 Tråkigt att säga att jag inte fick korrekt service från UPS Sweden. Företagets personal var inte välutbildad personal för att framgångsrikt leverera till kunden deras saker, kaos, lögner och bristande ansvar. Mvh

Erik T
Wrote about UPS Sweden AB

Fullständigt värdelöst företag!! Inget kommer fram i tid och servicen på Mölndals-terminalen är skrämmande dålig. inget paket,,, Inget besked... Inget svar i telefon.... Inte ens en mailadress man kan nå dem på... Jag har bett alla våra internationella leverantörer undvika UPS men så slank det igenom en försändelse med UPS igen och samma cirkus som förra gången.. Varning för detta undermåliga företag!

Harmit K
Wrote about UPS Sweden AB

Ups Mölndal en riktig cirkus! Kan inte ens leverera

David L
Wrote about UPS Sweden AB

Första gången jag skriver en recension som inte är positiv. Men efter att läst alla negativa kommentarer. Kan jag bara instämma på allt. De har verkligen något att lära av deras svenska konkurrenter. Påstår att de har försökt leverera, kan inte skicka paket till ev utlämningsställen, har leveransfönster bara under arbetstid. Å det är omöjligt att få kontakt med. Om man kunde sätta lägre än 1 hade jag gjort det.

Patrik Julius Cyrillus E

Brukar aldrig skriva omdömen. Men nu har UPS misslyckats fatalt IGEN. Det måste vara den absolut sämsta postleverantören i universum, Postnord framstår som logistiska genier.

John L
Wrote about UPS Sweden AB

Är helt enkelt inte kapabla till att leverera paket. Omöjliga att få tag i, bluffar om leveranser och verkar genuint göra varenda moment svårare än vad det behöver. Förstår inte varför de fortfarande finns kvar i landet, de har slutat försöka länge sen.

Hans urban C
Wrote about UPS Sweden AB

Konstant upptaget,går ej att komma fram på detta telefonnummer...

Johan Maximilian K
Wrote about UPS Sweden AB

Tre gånger på raken som UPS inte levererar. Första gången var jag "inte hemma". Andra gången klagade de på att det inte var mellanslag mellan val 2 och sen portkoden, när man skulle ange det via SMS. Denna gång hade de "inte fått något SMS", trots att det står att det är levererat. UPS förslag på lösning var att ringa UPS före leverans av varje försändelse och tala om portkoden. De är helt från vettet.

Rolf ture P
Wrote about UPS Sweden AB

Ringde lördag 2 mars fick svaret att de har stängt, fast på öppen tidslista står det öppet kl 10.00-18.00. Måste meddela mina vänner i USA att inte anlita UPS i Sverige!!! Vilket jäkla skit företag, bästa vore om de vart bannlysta i Sverige. Är i akut behov av varan UPS har i sitt lager, de har någon konstig typ av förklaring till varför inte chauffören tar med sig paketet. Varan är ett relä till en bil, måste ha det omgående eftersom jag är rörelsehindrad så ska några hjälpa mig att byta detta. Förväntning: bli mänskligt bemött.

Carolina M
Wrote about UPS Sweden AB

Sämsta budbilar, riktiga lurendrejeri dem levererar inte enligt överenskommelse och sämsta servicen. Dem är ett skämt och chaufförerna ett ännu större skämt. Använd er aldrig av dem och ska någon skicka till er be dem att utesluta UPS.

Hans-arne G
Wrote about UPS Sweden AB

Bryr sig inte om att leverera paketen . En bluff-firma som inte borde få ha nån versamhet , Tar bra betalt men bryr sig inte om att leverera !

DARIUS M
Wrote about UPS Sweden AB

Bara ett skämt! Chaffören vägrar leverera paket till mig (Höganäs), det var hemleverans, signature krävs då går inte lämna på access point, jag sitter hemma och väntar på paketet när jag får ett meddelande att jag var inte anträffbar, ringde kundtjänst 5 ggr förklarade tydligt att jag bor i ett radhus och finns ingen kod eller port, chaffören bryr inte sig! Han kör med mitt paket varje dag och skannar paketet som går ej att leverera, efter hela vecka och 5 samtal med kundtjänst lyckades jag få paketet till access point,... 

Martin K
Wrote about UPS Sweden AB

UPS ett företag som inte är rädda för dåligt rykte vilket leder till ännu sämre service Har pratat och informerat UPS om denna situation och att jag tänker skriva mitt omdöme online. Jättedåligt företag som inte levererar paketen hem till dörren och budet hittar på att han/hon har varit och ringt på dörren för att han eller hon är lat och orkar inte jobba. Och då lämnats in till en UPS ombud. Har ringklocka med kamera så jag vet att det inte är sant och jag har varit hemma hela tiden. Men svaret är bara att dom kan få paketet... 

Filtrera omdömen