Jag anlitade dom för att flyttstäda en bostadsrätt i feb-mars. En dag innan nya ägarna skulle vara inflyttade så ringer dom och säger att det krävs en "utökad flyttstäd", detta är en nyrenoverad lägenhet och städning har utförts regelbundet innan. Men eftersom jag var på jobb utanför staden och det inte fanns tid att ordna med någon ny städ så bad jag dom fortsätta. Det visade sig när jag kontrollerade städningen att städningen var väldigt bristfällig, vilket resulterade i att dom fick återkomma ytterligare en gång precis innan nycklarna till lägenheten skulle lämnas över till de nya ägarna, dvs alla nycklar kunde inte överlämnas vid överlåtelsen. Efter det här så började en lång process i att försöka få tag på städfirman, vilket var extremt svårt, både via mail och telefon. När man väl fick tag på dom så fick man enbart ”vi förstår inte vad ärendet handlar om?” ”Alla är ju nöjda” . För mig verkar det tydligt, när jag läser tidigare kommentarer i fälten nedan, att företaget satt i system att kräva utökat städ, därefter städa slarvigt och hoppas på att ingen orkar reklamera ärendet. Edit: Blir kontaktad av Nox efter detta inlägg och de beklagar situationen och att jag inte är nöjd med deras jobb. Jag blir bemött på ett bra sätt och upplever att de tar mitt missnöje på allvar. Vi kommer överens om kompensation för det inträffade.
Skrev om NOX AB