Snikna lilla Ellos kan inte släppa 6 st stolar för det pris som stod på deras lilla hemsida. Har man inte 85 % rabatt på en vara, så skriv då inte det!! Ellos kundservice har skyllt på inte mindre än 4 olika faktorer, som påverkat deras utsago. Allt från att de inte har prisgaranti , vilket såklart inte har något med ett kampanjpris att göra??! Skrattade faktiskt när de även skyllde på att råvarupriset har spelat in. Att vi har handlat i ond tro, dvs om man tex köper en ny bil för 50 000. Man vet att prisbilden är fel. Att en ny bil brukar generellt kosta betydligt mer. Står det kampanj och det gäller plaststolar från ellos. Nja, då är det såklart inte något som jag reagerar på iallafall. Sedan så finns det ju fler nätbutiker som råkar ha kampanjer, rea, utförsäljningar. Ellos skyllde även på tryckfel på hemsidan. Vi hade sålt våra gamla stolar. Packat upp de nya. Sedan kom mejlet från Ellos. Det stod att vi skulle betala flera tusen kronor i mellan skillnad för att ett fel inträffat. Då vi inte gick med på detta, så får vi skicka tillbaka dem. Konsumentverket säger att vi har rätten på vår sida, då vi har skriftligt avtal med ellos om det pris som de sålde varan för. Det är ganska allvarligt från ett företag gällande kontraktsbrott.
Skrev om Ellos