Dom anger att jag fått paket men inget ligger utanför dörren. Dom kräver att jag kontaktar alla grannar i föreningen så 177st vilket jag inte gjort utan endast dom närmaste. Inget paket men Ellos kräver mig på pengar. Så gjort annälan till ARN och kontaktat Polisen. Så Ellos rekommenderar jag inte någon och jag kommer aldrig i mitt liv köpa något från dom.
30 omdömen om Ellos
Andra gången i rad som jag inte får en avisering om att varorna kan hämtas. Första gången lyckades Ica Maxi hitta paketen, denna gången hade paketet gått i retur. Kundtjänst svarar efter 20 minuter. Aldrig mer Ellos.
Köp inte på ellos ! De samarbetar med okänd företag som vägrar skicka faktura eller kvitto bara kräver pengarna utan att representera sig och räknar högra ränta och andra avgifter!!!
Otroligt dålig kundtjänst. Att ändra adress på mina sidor går inte att göra själv. Lade en beställning och upptäckte att adressen angiven var över 2 år gammal. Mallar kundtjänst och får till svar att paketet kommer till min nuvarande adress som jag är folkbokförd på. Efter det kommer sms från postnord att mitt paket är i en annan stad 2h bort. Mallar återigen kundtjänst och får som svar att de ändrat adressen men att det är mitt ansvar att kolla det till nästa gång. Ringer för att få hjälp, vi kommer överens om att det är...
Jag köpte en matgrupp ena dagen när paketet väl anländer har dom sänkt målgruppen ytterligare 10 procent vilket genererar 1200 kr mindre. När man kontaktar kundtjänst och man förklarar att paketet ej hunnits öppna att man kan skicka tillbaka det och göra ett nytt köp för att få målgruppen 10 procent billigare. Jag föreslår att dom ska göra som andra företag och erbjuda 10 procent återbäring istället för att slösa ännu en transport tillbaka sen ytterligare en transport hem så får jag svaret att dom jobbar inte så att vill...
Saknades beslag på en hylla jag köpt. Har jagat Ellos i 1,5 år om detta och hela tiden fått svar att det skickats eller att de arbetar med det. Får nu till svar att de avslutat mitt ärende för att det gått för lång tid. Ber via mail att få tala med er chef, men ni bedömar er inte ens att svara. Riktigt dåligt! Nej, handlar inte av er igen.
Köpte flera saker från Ellos. Mattan för 3500 kr var i sämre kvalite än något från Dollars. Soffbordet för nästan 4000 kr var som ett barnbord med plywoodskiva och påkläddad färg. De tog inget ansvar för att soffan som skulle returneras hämtades utan jag förlorade en semesterdag och kommer förlora en till för att sitta hemma och vänta. Ellos har gått från ett välrenommerad företag till att sakerna ser ut att vara från Wish
Omöjligt bli av med sitt Ellos konto. Extremt otrevlig kundtjänst där hon slängde på luren. På ellos kan man fritt fram beställa på andra människors faktura konton UTAN någon somhelst kontroll av Bank id. Jag ifrågasatte det och det skyller på dittan och dattan och när jag och min mamma vill bli av med våra Ellos konton som ihopväxlats skylls på GDPR. Vilket trams.
För lång hanteringstid för retur, 2-3 veckor enlig samtal med kundtjänst! Sen 2-5 bankdagar att få återbetalt på kontot. Vad har hänt med Ellos?? Såhär var det inte förut. Aldrig mer köp!
Varorna var bra men alla dessa avgifter.och ränta. Ingen annan butik tar ränta när man betalar hela räkningen på en gång. Det borde ju räcka med fakturaavgift.
Har kontaktat kundservice på ett ärende på. Min soffa som gått sönder 3-4åe gammal men hela sittdynan är förstörd. Inga svar och inget nytt överdrag. Ringt och mejlat massor. Sjukt dåligt kommer aldrig köpa något här igen
VARNING HANDLA INTE PÅ ELLOS! Vi beställde 6 stycken köksstolar från Ellos i november, det tog 3 månader innan vi fick stolarna. När vi väl fick stolarna så var 2 av 6 stolarna sönder. Vi skickade tillbaka dessa och fick två nya. En av de 2 nya stolarna var också trasig samtidigt som en av dem stolarna som först leverans gick sönder. Nu har ellos tagit ut en avgift på 600 kronor för transporten av stolarna tillbaka som de tvingade oss att göra då de inte kunde bedöma om stolarna var trasiga baserat på bilderna vi skickat....
Skickar inte det man beställt och betalat för. Efter 4 veckor och otaliga samtal med kundtjänst får jag veta att jag måste lägga en ny beställning, trots att varan hela tiden funnits i lager, det är helt enkelt så dom jobbar. Kanske Sveriges sämsta kundfokus.
Ellos var verkligen inte bra. Dålig service av dom på kundtjänst. Blev lovad att få tillbaka pengarna från returnerade varor inom en vecka. Vilket inte stämmer, dom mottog min retur men nu säger dom att de kan ta tre veckor innan pengarna kommer in på mitt konto. Blev lovad olika saker. Extremt dåligt att ett så stort företag ska dröja med att ge tillbaka pengar till kund!
Jag fick en av de mest oseriösa upplevelsen! Det var inte lik den Ellos man kände till tidigare. Nånting har hänt. Oresonerlig krav på att betala returkostnad för nånting som har felproduktion och inte äns skicka en ordentlig faktura på vad du tänkt debitera kunden för men gärna dra ” adminstrativ avgift” på ikke gjord administrativ arbete!!!! Och sen världens mest okunniga kundtjänst som inte äns fattat att det är en kund du pratar med!!!! Vad har hänt? Stäng butiken! Utsätt inte konsumenter flör det här!
Allt med Ellos har blivit så himla tråkigt och rent av dåligt... ja, superdåligt! Ända sen 70-talet har jag handlat mycket på Ellos och varit så nöjd; med kvalité, pris, leveranstid och framför allt kontakten med kundtjänst (de ytterst få gånger det behövdes); alltid trevlig och kunnig personal som snabbt ordnat allt till det bästa. Men, det var då det! Nu verkar allt vara outsourcat till någon okunnig kundtjänst där personalen inte verkar vara särskilt insatt i sitt jobb. För något år sedan började jag märka att...
Ellos få sämsta tänkbara betyg. Riktigt besviken. Vad har hänt med Ellos? Förr funkade allt, nu funkar inget! Otroligt låg kompetens på deras kundtjänst. Okunniga och otrevliga! Dessutom väldigt otillgängliga. Ber att få bli uppringd av chefen men han skickar nån flicka att gå hans ärende. Fegt!
Ellos - cheating customers!! Never make purchases here!! Never make purchases here!!! I made a purchase on the 5th Apr and the delivery time was 4-6 business days. On the 20th Apr I contacted client service and told I haven't received my order yet (the status in the order is still showing 'being prepared' and haven't been sent out). Ellos advised to wait 1 more week for package to arrive, which I did. On the 29th Apr I received email saying I haven't collected my order and it has been returned to the shop. The total value...
Handla inte på oseriösa företag som Ellos, se till att ett så oseriöst företag försvinner. Allt de säljer finns hos andra fina företag med kunden i fokus, välj handla hos de företagen. Ellos tar tex ränta på faktura innan du ens hinner betala den, om du vill betala hela summan direkt och så fort du fått varorna, kan handla om bara ett par dagar, har man lagt på ränta. Det blir ränta så fort du handlar, från dag 1 omvandlas fakturan till kontokredit. Det blir även ränta om du returnerar allt, dvs ränta fast du inte ens handlar...
Ett riktigt skräpföretag! Vägrade att makulera en order som gjordes 30 min innan. Har de mest orimliga köpvillkoren och ligister till kundservicemedarbetare som drillats till att vara skurkaktiga. Jag brukar sällan skriva omdömen men var tvungen i detta fall. Ellos har blockerat sig från nästan alla möjliga kanaler att ta del av deras usla köpvillkor genom att ta del av omdömen, såsom google och facebook. Är ohederliga och kortsiktiga i deras affärstänk. Skurkar i kostym! Må gud vare med er i er beställning….
Jag har varit kund hos Ellos sen -80 talet. Det har förut varit ett tillförlitligt och mycket bra företag. De sista åren har de blivit väldigt nonchalanta och gör en del fel som de struntar i att rätta till. Deras kundtjänst var förut mycket bra och har nu blivit mycket dålig. Långa svarstider om de ens svarar, dålig dialog, de kan hänvisa till Jotexbeställning fast det gäller Ellosbeställning, jag får standardsvar och de kollar inte på själva ärendet som det gäller, och de bara ursäktar sig, de vägrar rätta till de fel...
Har varit kund sedan början på 70-talet! Två saker kommer jag ihåg! Det var något fel på ett par babysockar o jag klagade! Då dimper det ned massor av babysockar i brevlådan som kompensation! O det var med råge! Andra gången var helt nyligen! Köpte en vinterjacka förra hösten! Någon dag efter ser jag att jackan är kraftigt rabatterad! Blir ganska (mycket) sur! Men jag ringer Ellos o får min jacka till det lägre priset! Köpte kläder till mina barn från Ellos! Nu köper jag kläder till mina barnbarn! Det kallar jag kundvård! Tack Ellos! Jag kommer tillbaka! ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Dålig ersättning vid dålig kvalitet Köpte adidasskor (ord 849:-) så de tycker man borde hålla mer än de 2 mån det tog innan innerfodret o meshen ovanpå gick sönder o det blev hål ovanför stortån. Detta av enbart promenader, ej dagliga. Skickade tydlig bild på hålet, men Ellos erbjöd enbart 20% tillbaka. Alternativet va att skicka dem tillbaka för fullständig reklamation, men då det tar ca 3 v (förmodligen längre) skulle man ju gå utan skor o måste ändå köpa nya direkt utan att veta om man blir fullkompenserad, så...
Jag är såååå besviken på Ellos! Jag beställde en sänggavel från Ellos och fick betala 495kr i frakt. När jag ångrade mig fick jag betala ytterligare 195kr i returfrakt samt 45kr i returfrakt. Totalt 735kr för ingenting. Det är absolut sista gången jag köper något från deras företag. Läs gärna denna artikel gällande att Ellos fälls https://www.ehandel.se/ellos-falls-igen-jag-kanner-mig-lurad
Ellos luras genom att ständigt skicka ut mail och sms med "kampanjer". Ofta står det inklusive varumärken, men när man lägger varumärkesprodukter i kassan så gäller det inte alla varumärken (oftast hur många som helst och självklart dom märkena man helst vill ha rabatt på), dessa står under listan *villkor. Hur irriterande att leta rätt på massa varor under lång tid och sen ändå inte få rabatten..
Snikna lilla Ellos kan inte släppa 6 st stolar för det pris som stod på deras lilla hemsida. Har man inte 85 % rabatt på en vara, så skriv då inte det!! Ellos kundservice har skyllt på inte mindre än 4 olika faktorer, som påverkat deras utsago. Allt från att de inte har prisgaranti , vilket såklart inte har något med ett kampanjpris att göra??! Skrattade faktiskt när de även skyllde på att råvarupriset har spelat in. Att vi har handlat i ond tro, dvs om man tex köper en ny bil för 50 000. Man vet att prisbilden är fel. Att...
Första o sista gången jag handlar från… Första o sista gången jag handlar från ellos! Långsamma returer och tar betalat för frakt och retur. Returhanteringen tar över 3 veckor. Har ringt och påpekat detta och de har fortfarande inte betalat ut mina pengar. Hade jag förlitat mig på dem som jag gör tex när jag beställer fr hm.se där jag blint litar på att pengarna sätts in utan att jag kontrollerar detta så hade de väl utnyttjat detta och aldrig betalt ut mina pengar tillbaka. Skäms på er! Sämsta nätbutik utan smidiga frakt...
Man blir ju nästan gråtfärdig… Vad har hänt med Ellos? Ni som hade sådan trevlig kundpersonal i alla år…
Har returnerar lampor som jag beställt och undrar varför jag inte fått tillbaka pengarna när returen godkännts. Visar sig att man måste ringa ett annat nummer och be om att få tillbaka sina pengar. Är det lagligt att göra så? Undrar hur mycket de tjänar på folk som glömmer att kolla och tar för givet att pengarna sätts tillbaka på kontot eftersom returen är godkänd. Riktigt fult!
-------------------------------------------------------------