Reco logotype För företag

Vad söker du?

Reco logotype
Konrad Lukas O
Konrad Lukas O

Otrevliga och se till att all kommunikation sker skriftligt annars kommer det utnyttjas mot er för mer avgifter. (om ni vill serva bilen där) Var inne för att få bromsarna justerade och att få motorn undersökt då den betett sig dåligt. Jag misstänkte att det var Hallsändaren som var trasig så jag tog med den delen ifall det behövdes bytas men ville ha ett expert utlåtande innan ett byte och stämma av. Fick inget telefonsamtal så jag ringer tillbaka och undrar hur det går. Då håller de på med bromsarna och de säger att han har provkört bilen och den har dåligt tryck så de skall göra kompressions prov och att han skulle ringa imorgon för att stämma av. Inget telefonsamtal så jag ringer, då säger han att de är i full färd med att byta Hallsändaren (som inte var trasig, för då hade inte bilen gått enligt verkstadsmästaren). När jag konfronterar verktadsmästaren att vi skulle stämma av först börjar han referera till att jag tog med delen och skulle ha den bytt vilket inte var fallet för vi skulle stämma av efter kompressions provet. Sedan kom det fram att de inte hade provkört bilen, utan kört in den i garaget och baserat det på att göra ett kompressionsprov. När vi hämtade bilen från verkstaden lät det väldigt mycket bak från trummorna, och vänster hjulet var väldigt varmt. Vi kom direkt tillbaka och då påstod han att det var lagren och inget med bromstrumman. Så de "ställt" in bromsarna men inte förvarnat mig att något var fel. När jag kom tillbaka så påstod de att trumman var oval, och ja det är klart att det blev det när de hade ställt in det för tight då handbromsen låg på och jag hade påpekat det. (och hade de inte sett detta innan ??) Nu skulle detta vara åtgärdad på min bekostnad. Jag hade varit på en VW verkstad i somras som hade kontrollerat mina trummor och konstaterat att de var ok. Bilen lät ovanligt knackigt, där han frågade mig vad jag har för budget, för att åtgärda detta måste topplocket av m.m Det han inte visste var att det är ett vanligt fenomen som inträffar med hydrauliska lyftare där man behöver köra bilen ett tag för att bygga upp ett tryck. Vilket det gjorde allt var ok, men enligt honom såg det ut som ett motorbyte. Som tur var det ett par polska arbetare som var där som var hjälpsamma hur jag kunde gå vidare, för verkstadsmästaren var sur och tyckte att det var påhopp och vi skulle ringa polisen när vi ifrågasatte och fick konstiga förklaringar. -Jag skulle vilja tillägga att jag betalade för hela arbetet som kostade 3375kr och kvitto finns. Eftersom företaget påstår att jag inte hade betalat. Ingen mer automekano för mig.

Svar från Automekano i Göteborg
Kunden fick en prisuppgift för byte av hallsändaren redan i juni i år och fick då även veta att startar bilen så fungerar hallsändaren ( bevis i form av mailkonversation finns ) När kunden kom till oss så skrev vi tillsammans på arbetsordern byte av hallsändare. Vid bytet så visade det sig att hallsändaren som kunden själv lämnat till oss var av fel modell och kunde inte monteras, när kunden konfronterades av detta så påstod han att han endast bett om en prisuppgift för byte ( trots tidigare mailkonversation ), förmodligen enbart för att försöka undgå betalningsskyldighet. När kunden kom tillbaka för att hämta bilen så vägrade han således betala för arbetet, trots att han lämnat fel del till oss. Arbetet med bromsarna var i sin ordning, det behövdes bara göras en efterjustering vilket vi gjorde kostnadsfritt dagen efter. Konrad B är en lömsk kund som inte skyr några medel för att slippa betala, Konrad B är för all framtid portad hos oss och en varning har gått ut till alla verkstäder i vår kedja.

Tipsa en vän om Automekano i Göteborg

Skriv ett meddelande om du vill, annars visas standardtexten plus en länk till företaget.