Efter att ha sålt lägenheten via Fastighetsbyrån så tipsade de om Nox för flyttstädning. För enkelhetens skull så tog vi detta utan att läsa på recensioner. Det var smidigt att lämna nycklarna till mäklaren men utan att bekräfta tid och datum så visar det sig att de redan har "städat". Jag åkte dit för att ställa tillbaka grejer som hör till lägenheten från källarförrådet till köparen och upptäckte att ALLA lampor var tända, skoavtryck i badrummet, duschslangen låg på golvet, fogarna hade kalkrester, smutsig spiskåpefilter, mikrofiberdukrester på fönstrena, kylskåpet luktade illa... Golvbrunnsilen hade de böjt upp flera hål oförsiktigt (så den är förstörd estetiskt) för att rengöra golvbrunnen. En rullgardin låg på fönsterbrädan för att den hade gått sönder under städningen och de meddelade inte ens om det. Vi betalade extra för rengöring av inglasningen av balkongen, men de hade inte ens rört en fläck. Vi klagade på allt detta, de bad om ursäkt och gjorde ett nytt försök. De rengjorde endast insidan av balkonginglasningen, skoavtrycken var kvar, upptäckte att hörnen var smutsiga som om de varken dammsugit eller våttorkat. Återigen var ALLA lampor tända, känns som att de gör så för att visa att de har varit där. Hade hemskt gärna vilja ge detta företag en NOLLA men det går inte. De förtjänar en liten etta för att de ändå erbjöd sig att ersätta rullgardinen men vi orkade inte ha något med detta företag att göra mer så vi slängde rullgardinen.
Skrev om NOX AB
Svar från NOX AB
Hej Carmen, Jag kan tyvärr inte hitta någon Carmen som stämmer in på detta hos oss, du får gärna kontakta oss på info@noxab.se eller 018-60 48 00 så vi kan hjälpa dig! Jättetråkigt att det inte blev bra och självklart ska det inte vara så här. Vi har hög kvalitet i snitt men här har något uppenbarligen brustit! Vi ber om ursäkt för detta. Vi hjälper dig gärna vidare men eftersom jag inte kan hitta dig så ber jag dig kontakta oss. Med vänliga hälsningar, NOX