Reco logotype För företag

Vad söker du?

Reco logotype
Ann-Mari K
Skrev om Ellos

Allt med Ellos har blivit så himla tråkigt och rent av dåligt... ja, superdåligt! Ända sen 70-talet har jag handlat mycket på Ellos och varit så nöjd; med kvalité, pris, leveranstid och framför allt kontakten med kundtjänst (de ytterst få gånger det behövdes); alltid trevlig och kunnig personal som snabbt ordnat allt till det bästa. Men, det var då det! Nu verkar allt vara outsourcat till någon okunnig kundtjänst där personalen inte verkar vara särskilt insatt i sitt jobb. För något år sedan började jag märka att det som jag tidigare högljutt berättat så positivt om vad gäller Ellos inte längre stämmer: det blir allt oftare fel, tar längre tid för leveranser, det har blivit supersvårt att få kontakt både via telefon (här får man räkna med att sitta i telefonkö i runt 30 minuter) och mail. Först ska man hitta en e-postadress som inte är "no-reply" och sen kan man bara hoppas på att de svarar... och om de gör det blir man sällan klokare av "svaret" än man var innan; personalen verkar okunnig och uttrycker sig "konstigt" så det är inte alltid så enkelt att förstå vad de menar. Vill man sen ställa en följdfråga eller få förklaring till något som inte är förståeligt blir det som ett nytt ärende och nästa person som svarar verkar lika "udda" som den första. Sen måste jag hålla med den av er som skrev tidigare att Ellos tar betalt för allt och lite till. Har man till exempel fått en rabattkod kan man inte själv välja på vilken artikel den ska gälla och om man skickar varor i retur och den rabatterade artikeln är med i returen flyttas inte rabatten över på något annat som man väljer att köpa!!! DET HAR JAG TROTT I ALLA ÅR OCH JAG MÅSTE HA MISSAT MASSOR BARA FÖR ATT JAG STORGILLAT ELLOS OCH VARIT SÅ GODTROGEN ATT JAG INTE KONTROLLERAT ALLT! Jo, när jag lyckades komma fram på telefon en gång i slutet av sommaren när jag ringde i ett annat ärende (om att jag inte fått svar på flera månader mail trots att jag även skickat påminnelse) - då fick jag veta att om man vill få rabatten flyttad från artikeln som Ellos lagt rabatten på men som jag returnerar... till en artikel som jag väljer att behålla/köpa... SÅ MÅSTE MAN RINGA - i annat fall blir man blåst på rabatten! Hoppas ni orkar läsa för det kommer lite mer... Ett exempel på hur Ellos "snor" pengar av sina kunder... Min senaste beställning levererades i två försändelser som kom dagarna direkt efter varandra (den andra var dessutom skamlöst illa paketerad). I båda försändelser fanns varor jag returnerade och jag bara råkade se att jag blev debiterad returfraktkostnad för båda trots att de gällde samma beställning. Man måste vara mycket om och kring sig och noga kontrollera allt de gör för annars blir man lurad. Ärligt talat börjar jag få nog - det kanske räcker med 45 års handlande hos Ellos och är dags att välja att göra inköpen där det är smidigare och mer pålitligt!

Tipsa en vän om Ellos

Skriv ett meddelande om du vill, annars visas standardtexten plus en länk till företaget.