Jag har varit kund i många år till Verbal. Sista året har jag vid flertalet tillfällen haft kontakt med dem gällande täckningen på våra mobiler. Alltså, återkommande under flera tillfällen. Jag har fått tips om inställningar på mobildata mm, men inget hjälper. Våra abonnemang har alltid lite färre täckningsstaplar i mobilen än andra som sitter i samma rum. Samtal bryter ofta när man rör sig med bil (ja även om man sitter still på kontoret) mm. Nu har vi skaffat Apple Watch till företaget och vill ha ett e-sim till dem. Då visar det sig att Verbal inte kan leverera det... vilket alla andra operatörer kan... Jag har då bett Verbal avsluta våra abonnemang, med bakgrund av att jag varit en bra kund i många år och inte har några mobiler på avbetalning eller liknande, jag betalar bara för telefontrafik och är låst ett bra tag till sedan vi senast skaffade ett ytterligare abonnemang (då knyter man priset i 2 år) Det blir blankt NEJ från Verbal. Jag sitter fast med en tjänst som inte kan leverera vad andra kan, men ska betala det fullpris vi kommit överens om. Verbal menar att den tekniken inte fanns när vi skrev avtal, och därför behöver de inte leverera den tekniken. Helt sjukt argument i en värld där mobiltekniken går framåt hela tiden. Så mitt råd är att välja en annan leverantör om du ska knyta dig i 2 år, för sker det utveckling under dessa 2 år är det stor risk att Verbal inte levererar, och tycker inte att de har en anledning att leverera modern teknik som deras konkurrenter gör. Klart besviken och kommer nu få stora extrakostnader när jag måste köpa mig loss från Verbal.
Skrev om Verbal AB Bekräftad företagssida
Svar från Verbal AB
Hej Mattias,
Tack för ditt omdöme, tråkigt att täckningen inte har kunnat levereras på det sättet som önskas. Gällande E-sim till Apple Watch så är det någon vi som företag håller på ser över. Men om du skulle behöva hjälpa med något annat eller om täckningen strular så är det bara att ringa in till vår kundservice så hjälper vi dig.