Köpte några produkter och det fanns bara en kvar av en viss produkt. Beställde denna. Men senare, längre ner i varuutbudet fanns en likadan produkt. Jag ville ha två, så jag klickade i även denna och hade två liknande produkter i varukorgen men då troligen från två olika leverantörer. En av produkterna har kommit men den andra har inte synts till ännu (tre veckor sedan....). Skickat anmälan om utebliven leverans. Men eftersom det inte går att särskilja någon av de båda leverantörerna i anmälan klickade jag i en av dem och hoppades att det var rätt. Fått mail från en leverantör som ligger väldigt nära och säger att de har fått bekräftat av EarlyBird att den har levererats. Gjorde en ny anmälan men som en allmän anmälan där jag förklarade att det nog var fel leverantör och fick ett nytt ärendenummer som svar från den käcka roboten. Svar skall komma inom 24 timmar står det. Det har nu gått mer än 120 timmar (5 dygn) och inget svar. Räkningen betalade jag på förfallodagen för att inte komma till någon inkasso som det tydligen gör bra pengar på enligt andra kunder. Mycket (eller snarare det mesta) av skiten de säljer kommer ju direkt från Kina och då bara ha 14 dagar på sig för betalning är vidrigt. Klarna figurerar i pressen med mycket negativt men Fyndiq använder ju Svea istället. De båda kompletterar varandra bra får jag säga. Tror någon på fullaste allvar att jag kommer att köpa något härifrån någon mer gång? MAK
Skrev om Fyndiq AB