Det gäller att man har lite tur i servicepersonal-lotteriet. Jag bokade en tid för hjulinställning online, blev uppringd någon dag senare där en medarbetare frågade vad problemet var och varför jag bokade tiden. Proffsigt, folk är ju idioter i gemen och bokar saker de kanske inte behöver egentligen. Vi kom ganska snabbt till konsensus i frågan, jag behövde en hjulinställning. Gott så, tyckte jag, men medarbetaren kände sig nödgad att påtala att verkstaden endast står för hjulinställningen, och det är det enda de kommer att göra. Eftersom jag inte ville betala för en felsökning så kommer de inte att titta på eventuella brister eller annat som kan ha orsakat behovet av en hjulinställning. Tonläget som användes, sättet som informationen delgavs mig gav mig en ganska olustig känsla som gnagde. Senare, på kvällen, så kände jag att jag vill nog inte ta min bil till den verkstaden. Tyvärr så var det lite sent påtänkt, då bilen skulle in nästa dag. Vid inlämning så träffade jag en annan medarbetare, denne påtalade att det fanns en återkallelse på min bil där en del skulle bytas ut utan extra kostnad. Men det noterades att denne redan var utbytt så endast hjulinställning och bilen skulle förmodligen vara klar strax efter lunch. Jag kan spåra min bil och dess rörelse, jag noterade att bilen åkte ut och in i verkstaden ett par ggr och att en kortare provtur togs. Ingen hörde dock av sig under dagen. Jag noterade att bilen parkerades på gatan utanför på eftermiddagen, där verkstaden ställer bilar som kan plockas upp av kunden, men kördes in på området igen under den sena eftermiddagen. Dagen efter så noterade jag att bilen kördes ut och parkerades på gatan utanför under tidig morgon, och någon timme senare så mailade jag verkstaden och frågade hur det gick med bilen. Jag fick till svar att bilen precis blev klar (ye, right) och att jag kunde hämta den nu. När jag senare hämtade bilen så träffade jag en tredje medarbetare, en medarbetareille som till skillnad från de jag träffat tidigare hade svart bälte i kundservice, som förklarade att ett hjul stod "rejält snett" men att allt står rätt nu. Vidare så sade han att de inte noterat något som såg trasigt eller böjt ut, så det är bara att tuta och köra nu. Vidare så hade jag fått en del bytt utan kostnad på bilen pga återkallelse. (Samma del som redan var bytt när jag pratade med kundtjänst dagen innan.) Jag är nöjd över att bilen torde vara fixad och redo att köras. Nöjd med verkstaden också, jag har aldrig behövt komma tillbaka för att få något fixat som de borde ha fixat allaredan. (Jag har varit här ett gäng ggr nu.) Men tyvärr så är det alltid något som skaver när jag behöver ha med verkstaden att göra. Om det inte är ett ockerpris till offert så är det en jävla kantig attityd som jag kan vara utan. Ingen är perfekt, så en fyra och en rekommendation kan jag dock stå bakom.
Skrev om Min Bil Bromma