Reco logotype För företag

Vad söker du?

Reco logotype
David G
David G
Skrev om Motordepån

Åkte till Motordepån i Järfälla och beställde en uppsättning nya vinterdäck och en uppsättning nya sommardäck. Lämnade av mina vinterdäck till dom innan däckbytes säsongen startade och la en beställning på dom nya däcken som jag hade bestämt mig för. Detta så att dom nya vinterdäcken skulle vara klara att sättas på bilen medans dom satte dom nya sommardäcken på sommar fälgarna. Kommer dit, och väntar medans dom ska utföra dom överenskomna jobben. Efter ca 20 minuter så kommer en utav dom anställda och säger att tyvärr så hinner dom inte fixa sommardäcken som faktiskt var en del utav jobbet som skulle utföras, men att dom kommer att kontakta mig så fort som det är klart. Accepterade detta då jag i min goda tro inte tänkte att det kunde ta så lång tid att fixa. 1 vecka gick och hörde ingenting ifrån dom, så åkte till dom efter en vecka och frågade hur det går med bytet utav sommardäcken. Fick då till svar att tyvärr, vi har inte hunnit med det ännu, men vi kontaktar dig så fort det är klart. Ännu en gång så gick det tid, denna gång ytterligare 2 veckor utan ett ljud ifrån dom, så jag åkte till dom ännu en gång, då hade det gått 3 veckor sedan dom skulle ha utfört jobbet från det bestämda datumet. Bemöttes då utav samma typ utav svar, tyvärr, vi har inte hunnit med det ännu, denna vecka har det varit kaos enligt en utav deras anställda, fast dom nu haft däcken i 3 veckor. Den anställde lovade då att kommande vecka så skulle dom vara klara, mycket riktigt. På tisdagen den kommande veckan så fick man samtal ifrån dom att dom nu var klara, efter ca 1 månad efter det att man lämnade in däcken och jobbet skulle ha utförts. Kom dit och fick hjälp snabbt, vilket jag tycker är det minsta som man skulle kunna begära efter så lång tid. Ingen ursäkt gavs, ingen kompensation erbjöds, däcken lastades in i bilen, utan däckpåsar runt dom så det var man även tvungen att dra och köpa själv direkt efter upphämtningen. Absolut sista gången som man anlitar den firman när det gäller någonting som har med ett fordon att göra.

Svar från Motordepån
Hej David, Jättetråkigt att höra att du är missnöjd. Extra tråkigt eftersom jag inte uppfattat något som helst missnöje från dig under vår kommunikation. När du hade din bokade tid så frågade jag dig snällt och vänligt om det var okej att vi monterade sommardäcken senare eftersom vi befann oss mitt i brinnande däcksäsong, vilket du accepterade. Det här är första veckan som vi inte har fullbokade dagar och då tog det 2 dagar innan vi meddelade dina hjul klara, totalt 18 arbetsdagar sedan du lämnade in dem. Hade du bett om påsar så hade i självklart ordnat det men vi tar till oss kritiken. Vi är otroligt måna om att våra kunder ska vara nöjda, vilket vi i detta fall inte hade någon anledning att tvivla på. Jag hoppas ändå att du med min förklaring kan förstå vår otroligt pressade arbetssituation under säsong och så småningom kan tänka dig att komma tillbaka till oss.

Tipsa en vän om Motordepån

Skriv ett meddelande om du vill, annars visas standardtexten plus en länk till företaget.