Reco logotype För företag

Vad söker du?

Reco logotype
Sven Henrik K
Skrev om SVEA SOLAR AB Bekräftad företagssida

2024-07: Signerade avtal om solcellsanläggning med stödtjänster och energioptimering (både leasing- och köp-del) 2024-09: Tekniska installationen genomförs och all hårdvara på plats. 2024-10: Slutfaktura och första leasing-avi kommer in. Men avtalet har inte flyttats över, stödtjänsterna är inte på plats och ingen energioptimering görs. Så jag tillbakavisar fakturorna och hänvisar till att de inte har levererat ännu. 2024-10-31: Jag meddelas att stödtjänsterna blev godkända 2024-10-17, att jag kommer kontaktas snart när det är igång för mig och att jag bör betala fakturan. 2024-11-11: Jag får tag på kundtjänst på telefon och meddelar att inget fortfarande är igång så jag avser avvakta med att betala slut- och leasingfaktura. 2024-11-14: Jag får en påminnelse om slutfakturan, som jag tillbakavisar mht pågående ärende. 2024-11-20: Får svar på tillbakavisandet av fakturan att de inte känner till något pågående ärende, så jag skickar en sammanfattning av problemen (3:e gången de informeras). 2024-11-21: Jag får en påminnelse om slutfakturan, som jag tillbakavisar mht pågående ärende. 2024-11-26: Jag får leasingfaktura för månad 2, som jag tillbakavisar mht pågående ärende. 2024-11-26: Jag ringer upp kundtjänst, står i kö 25 minuter och klickas när jag kommer fram, så jag skickar ett mail till kundtjänst och berättar det och ber dem ringa upp när de har tid. 2024-11-28: Jag får en påminnelse om slutfakturan, som jag tillbakavisar mht pågående ärende. 2024-12-05: Jag får en påminnelse om slutfakturan, som jag tillbakavisar mht pågående ärende. 2024-12-04: Jag får mailsvar om att (1) abonnemangsflytten inte verkar ha gått igenom som den ska så de ska försöka igen och förhoppnings lyckas flytta över mig inom 14 dagar, (2) att stödtjänsterna kommer att komma igång när flytten är genomförd och (3) att att optimeringen ska komma igång innan årsskiftet. De uppmanar mig att betala fakturorna. 2024-12-06: Jag får mail om att de behöver anläggningsuppgifter för att försöka med abonnemangsflytten igen. 2024-12-08: Jag svarar på mailet med de uppgifter de behöver och meddelar att jag fortsättningsvis anser att de inte har levererat enl. ök. och kommer fortsätta tillbakavisa fakturor till de gör det. 2024-12-09: Jag svarar på mailet från 2024-12-04 att jag fortsatt kommer att fortsätta tillbakavisa fakturor eftersom de inte har levererat enl. ök. ännu och att jag skulle uppskatta om de kunde bekräfta detta genom att annullera fakturorna och sluta skicka påminnelser till ärendet är avklarat. Jag ber dem ringa om det inte känns ok. 2024-12-19, 2025-01-04, 2025-01-17, 2025-01-23: Jag får ytterligare påminnelser och fakturor, som jag tillbakavisar. 2025-01-23: Jag får nytt meddelande om att flytten inte gick igenom och att de behöver uppgifter igen. 2025-01-24: Jag skickar uppgifterna och ber dem igen annulera fakturorna tillsvidare Snälla! Jag vill bara att detta ska fungera och att jag ska slippa stressen av att ha fakturorna hängandes över mig.

Tipsa en vän om SVEA SOLAR AB

Skriv ett meddelande om du vill, annars visas standardtexten plus en länk till företaget.